Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3
Näyttää tulokset 61 - 78 / 78

Aihe: "Down-country" renkaat

Pikkasen olis mulla tarkoitus vielä pudottaa XR4:n paineita kun ei kolise vanteille noilla 1.4/1.6 bar lukemilla.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zort Katso viesti
    Pikkasen olis mulla tarkoitus vielä pudottaa XR4:n paineita kun ei kolise vanteille noilla 1.4/1.6 bar lukemilla.

Juu ei noilla munkaan paineilla ole vielä, mut tuntuu vauhdit ja ajotyyli rajuuntuvan alamäissä, kun nyt on kyllä semmonen pyörä tuo uus Spectral 29 jolla hyppää surutta kivikkoon, kun ei tarvitse miettiä itse pyörän kykyjä, kun ennen vaan ajeli maastonmuotojen myötäisesti vaikka vauhtia oli silloinkin. Nyt on välillä alkanut tuntua, että koska alkaa kumejen kesto tulla vastaan. Mulla on kyllä kevyet tyreinvaderit pahanpäivän varalle kumeissa https://www.bike-discount.de/en/buy/...tection-870667

No monihan ei tasan ajele moista pyörää tommosilla kumeilla, mut taas sekalaisessa lenkkiajossa arvostan myös tasamaan ja ylämäkien vauhtia, niin kompromissia on haettava, mutta kun samoihin ajoihin mahtuu sitä enskahenkistäkin menoa luo oman haasteensa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Kyllähän tuo 2.6 Speedi Forekaster rullasi jo kuin xc kumi eli taitaa tarvii tilata eteenkin ja pistää XR4 oottelemaan loppusijoitusta.

Edit: ja kokokin alkaa kasvaa lähelle nimellismittaa.
    Antza44 muokkasi tätä : 09.05.2021 at 23.28

Kun tuli viimeksi syksyllä ajettua forekastereilla (2.35) ja nyt keväällä pelkästään 2.4 XR4:lla niin ei voi varmuudella muistaa että rullaisiko FK paremmin mutta en oikeastaan nyt kaipaa forekastereista mitään paitsi että muistaakseni niissä oli vähän enempi pitoa märissä kivikoissa. Pudotin XR4:ssä paineet, nyt on ollut 20/23 psi (vaihdoin yksikköä koska mun topeakin digimittarissa ei ole kuin yhden desimaalin näyttö bareissa...yksikköä vaihtamalla sain helpommin sellasen hiuksenhienon hallitun paineen pudotuksen 1.4/1.6 bar -> 20/23 psi). Muuten helppokäyttöinen ja luotettava mittari mutta vois olla yks desimaali lisää . No nyt tais löytyä paineiden suhteen sellanen sweet spotti.

​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."

Tällä hetkellä alla xr4 edessä ja Forekaster (dual 60tpi) takana. Forekaster rullaa selkeästi paremmin, mutta mun mielestä xr4 pitää paremmin märillä juurilla ja kallioilla. XR4 on myös vakaampi rengas alamäissä, ainakin jäykkäperässä, mutta tasamaalla ja ylämäissä tahmeampi. Forekaster on vähän pyöreämpi profiililtaan. Ja millin pari kapeampi. XR4 on 2.6" leveänä 66mm. Vanteen sisähalkaisijaa en muista. Mulla nyt paineita 17/20psi

Ilmeisesti koon puolesta 2.6 Forekasteria lähempänä on 2.4 XR4 kuin 2.6 jos olen oikein ymmärtänyt. Forekaster 2.35 koossa on reilusti pienempi kuin 2.4 XR.

64-65mm mulla on tuo Forekaster. xr4 reunanappulat tulee vähän ulommas, ~66mm. Molemmat 2.6 leveitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zort Katso viesti
    Ilmeisesti koon puolesta 2.6 Forekasteria lähempänä on 2.4 XR4 kuin 2.6 jos olen oikein ymmärtänyt. Forekaster 2.35 koossa on reilusti pienempi kuin 2.4 XR.

Kyllä tuo 2.6 Forekaster on aikalailla 2.6" nyt, kun venähti. Jokatapauksessa selkeästi isompi kuin 2.4 XR4.

"Down-country" renkaat

Eilen pääsi (?) ajelemaan pari tuntia oikein kunnon sateessa, kaatosadettakin tuli ajoittain, ja kyllä xr4:stä pitoa löytyy märissä juurakoissa, kivikoissa sekä myös mudassa niinkuin kehuttu on. Tämä saattaa hyvinkin olla paras yleisrengas joka mun kohdalle on sattunut. En näillä rimppakintuilla saa sitä edes ei-rullaamaan.

Sellanen tuntuma itsellekin jäänyt että XR4 pitää paremmin märällä juurella ja kalliolla. Pehmeällä alustalla ja mudassa Forekaster toimii hienosti ja kuvio pysyy hyvin auki. Olis mielenkiintoista jos Maxxis tekis tota forekasteria maxxgrippinä Suomalaiseen kesäsäähän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Sellanen tuntuma itsellekin jäänyt että XR4 pitää paremmin märällä juurella ja kalliolla. Pehmeällä alustalla ja mudassa Forekaster toimii hienosti ja kuvio pysyy hyvin auki. Olis mielenkiintoista jos Maxxis tekis tota forekasteria maxxgrippinä Suomalaiseen kesäsäähän.
    Sekin olis kiva, että Maxxis kertos suoraan mikä seos rullaa ja miten suhteessa muihin. Esim 3C maxx speed ja dual seoksista olisi kiva tietää kumpi on se rullaavampi, jos ei oteta rungon TPI lukua sotkemaan asiaa. esim Nino Schurter ajaa ilmeisesti Duoa seoksen Aspenilla tosin kisoissa 170 TPI mitä ei meille kaupata.

Jos siis dual seos on se parhaiten rullaava ja parhaiten pitävä kylmässä, niin eihän Suomeen pal muuta sitten tarvikkaan. Toisaalta läskin Dual Minioneiden mukaan en välttämättä usko, että rullaa paremmin, kuin terra seos. esim 29+ 3C terra Minionit ei tunnu kyllä lähellekkään yhtä tahmeilta rullaamaan.

3C Terrahan on haukuttu aina kylmässä kovettuvaksi, mutta tekeekösen myös 3C Speed ja Gripp seos. Itse tosin olen pärjännyt Terrallakin ympärivuoden vaikka ei sitä nyt oikeasti hyvin pitäväksi voi 0 kelin märillä kivillä kehua, mutta paineita tiputtamalla on selvitty.

Miten korkeuden puolesta tuo XR4 vs. Forekaster 2.6" koossa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Miten korkeuden puolesta tuo XR4 vs. Forekaster 2.6" koossa?
    Ei nyt mittaukset jääny mieleen, mutta kyllä tuo Forekaster 2.6 venähti ja i35mm vanteella menee varmaan aika lähelle nimellismittaansa. i30mm vanteellakin leveys oli jo yli 64mm. Korkeutta on siis myös selkeästi enemmän, kuin 2.4" XR4. Voisin olettaa, että 2.6" koossa kyseisten renkaiden koko-erot on luokkaa olemattomat.

Kuinka leveä Ikon 2.6" on käytännössä? Nyt alla on 2.35" Ikon ja jonkin verran on vielä rungossa lisää tilaa mutta ei valtavasti. Toisaalta valmistajan mukaan pitäisi mahtua 2.5". Ja kumpihan Ikonille sopisi paremmin eturenkaaksi, 2.6" Rekon vai Forekaster? Ajot ovat sekä kivikkojuurakkoa että pitkiä lenkkejä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Ei nyt mittaukset jääny mieleen, mutta kyllä tuo Forekaster 2.6 venähti ja i35mm vanteella menee varmaan aika lähelle nimellismittaansa. i30mm vanteellakin leveys oli jo yli 64mm. Korkeutta on siis myös selkeästi enemmän, kuin 2.4" XR4. Voisin olettaa, että 2.6" koossa kyseisten renkaiden koko-erot on luokkaa olemattomat.
    Eipä tuo leveys kiinnostanutkaan vaan korkeus. Leveyssuunnassa on kyllä tilaa, mutta korkeussuunnassa ei 2.6" Forekaster mahdu. Pitäisi keksiä vähän matalampi, mutta yhtä leveä kumi tilalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Eipä tuo leveys kiinnostanutkaan vaan korkeus. Leveyssuunnassa on kyllä tilaa, mutta korkeussuunnassa ei 2.6" Forekaster mahdu. Pitäisi keksiä vähän matalampi, mutta yhtä leveä kumi tilalle.
    Sillä kokemuksella mitä mulla on Bontin kumeista, niin joudut suuntaamaan katseesi muihin, kuin Bontragereihin, ne on aika reiluja kooltaan.

SE4 2.6" i30 kehällä korkeus nappulaan 59 mm vanteen reunasta ( halkaisija 753 mm ) ja leveys 65 mm. Varmaan hehtaarilla XR4:n kanssa.

Silmämääräisesti aika saman korkuiset forekaster/xr4.

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 22
    Viimeinen viesti: 03.06.2020, 13.23
  2. Mistä "löysät" katurenkaat, vanteet on liian "isot"
    By fillaristi_saksasta in forum Renkaat
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 31.05.2020, 11.06
  3. Parhaat 25mm ja 28mm "endurance" renkaat?
    By van damme in forum Renkaat
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 01.05.2015, 15.10
  4. Clas Ohlsonin "taittuvat" renkaat
    By Ketjureaktio in forum Renkaat
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 01.04.2015, 08.49
  5. Mistä renkaat trainerilla "ajoon" ?
    By hkultala in forum Renkaat
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 17.02.2014, 12.32

Kirjanmerkit