Sivu 9 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9 10 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 241 - 270 / 298

Aihe: Canyon Spectral 29

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eratt Katso viesti
    Rupesin nyt itsekin availeen tuota ohjainlaakeria, ja vaikka kuinka yritin laittaa puretut osat nätisti järjestykseen, niin sellainen ohut metallirinkula pääsi yllättämään, enkä enää olekaan varma, mihin se kuuluu.

Onko se nyt sellainen shimmi, joka tulee siihen surullisen kuuluisan kiristysmokkulan päälle?
    Oliko ohjainputkeen ja kiristyskarton reikään tullut elämisenjälkeä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Boot Katso viesti
    Kyllä, siihen juuri. Kiilarenkaan ja sen muovisen suojamuovin väliin.

Oma headset edelleen hiljainen paksun merivaseliinin asentamisen jälkeen.
    Jotenkin itse alkanut tulla siihen uskomukseen, että tuo vaseliini ei välttämättä korjaakkaan itse välystä ja auta kiristymistä vaan toimii jotenkin vain kuultavan äänen vaimentimena. Tähän päätelmään olen tullut sillä perusteella, että nytkin oli tullut paljon lisää jälkeä ohjainputkeen vaikka avasin melkein heti, kun alkoi äännellä selkeästi. Toisaalta ei se kiristin kartio sen kummemmin pitäisi jaksaa kiristyä oli sitten mitä vaseliinia hyvänsä välissä. Tietysti jos osasyynä on osien keskenäinen pohjaaminen auttaahan vaseliini ja mitä paksumpi, niin sitä paremmin, mutta ei tämä silti voi olla hyväksyttävä valmistajan tarjoamana korjauksena.

Mahdollisesti noden kiristinkartion reijissä ja ohjaiputkissakin on toleranssi heittoa sen verran, että osalla toimii ja osalla tökkii. Väljähän tuo kiristinkartio oli jo minulla lähtökohtaisesti tuohon ohjainputkeen.

Kannattaa silti seurata ohjainputkea. Toistaiseksi minulla on hiljainen ja pysynyt kireänä tuolla korvaavalla muovisella kiristinkartiolla, tosin n.10h kriittistä ajoaikaa en ole saanut täyteen vielä.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

^^ Kiitos vastauksesta!

^ Haarukan putkessa oli alumiinipölyä, joka lähti pyyhkäisemällä.

Edit: Riittäisikö tuohon, jos tilaisi pelkän muovikartion orkkismokkulan tilalle? Tämä vissiin on oikeanlainen?

https://acros-components.com/en/prod...-cabel-routing

Lainaus Alkujaan tämän lähetti eratt Katso viesti
    ^^ Kiitos vastauksesta!

^ Haarukan putkessa oli alumiinipölyä, joka lähti pyyhkäisemällä.

Edit: Riittäisikö tuohon, jos tilaisi pelkän muovikartion orkkismokkulan tilalle? Tämä vissiin on oikeanlainen?

https://acros-components.com/en/prod...-cabel-routing
    Kiristinkartio on minusta se olennainen syyllinen ja sen minä vaihdoin vain. Tuo linkkaamasi on erilainen, kuin mitä Acros suositteli ja minkä minä laitoin. Sitä mallia ei ehkä saanut pelkästään. Tuokin voi sopia, mutta onko täysin suoraan sopiva en tiedä ja itse en jaksanut alkaa testaamaan, kun eivät tuota suositellut ja kuvista ei saa ihan selvyyttä minkä mallinen tuo on.

https://acros-components.com/en/prod...-routing?c=219 Tämän näköinen on se suositeltu, mutta tuo nimetty ZS56, joka voi olla silti täysin sama, kuin IS52 joka on oikein nimetty ja varmasti oikea ja sopiva eli tämän laitoin https://acros-components.com/en/prod...ting-icr?c=219 Acros aspa tuntui vastaavan nopeasti, eli kannattaa varmistaa, jos tuon pelkän kiristin kartion haluaa. Bike24 hinta ero oli niin pieni ja tuli muutakin, niin siksi itse päädyin laakerin sisältäneeseen versioon.

ZS laakerissahan tulee laakeripesä tulee mukana ja IS laakeri on suoraan runkoontehtyyn pesään tuleva eli itse laakeri voi olla täysin saman kokoinen, koska oletuksella tuon ZS56 laakeripesäkuppiin käy luultavasti ns. IS52 laakeri, eli kiristin kartokin on luultavasti sama.

^Joo, speksienhän mukaan toi mun linkkaama pitäisi olla oikea. Asiakaspalvelun mukaan molemmat käy, mutta tuo ZS56-versio on "uudempi". Tilasin sit sen ja samalla muuta sälää Bike24:stä, kun siellä sattui olemaan yksi varastossa noita "uudempia" ilman laakereita.

Tätä keskustelua onkin tullut seurattua ja tuo rungon koko mietityttää edelleen. 29" Spectral CF8 oli jo ostoskorissa pari viikkoa sitten perjantaina, mutta tulin tänne foorumille vielä lukemaan tuosta rungon koosta, ehti se L-runkoinen CF8 menemään sinä aikana minulta ohi... Canyon suositteli M-kokoa ja aiemmat pyörät olleet L-kokoisia. Spessulta osuu hyvin vanha L-koko ainakin Turbo Levolla ja Trek Slash M/L on sopiva, mutta tästä en ota selkoa onko sopivampi M- vai L-koko... pituutta on 179cm ja inseam 80cm. Löytyisikö täältä jeesiä tuohon koko-asiaan, jotta ei menisi enää toista kertaa tilaaminen ohi tuon arpomisen takia?

Siinä Canyonin koko laskurissa voi katsoa eri kokoja kun syöttää hieman eri mittoja, varsinkin inseam-kohtaan. Itsellä sentin heitto,ja heti tarjosi isompaa kokoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilbour Katso viesti
    Tätä keskustelua onkin tullut seurattua ja tuo rungon koko mietityttää edelleen. 29" Spectral CF8 oli jo ostoskorissa pari viikkoa sitten perjantaina, mutta tulin tänne foorumille vielä lukemaan tuosta rungon koosta, ehti se L-runkoinen CF8 menemään sinä aikana minulta ohi... Canyon suositteli M-kokoa ja aiemmat pyörät olleet L-kokoisia. Spessulta osuu hyvin vanha L-koko ainakin Turbo Levolla ja Trek Slash M/L on sopiva, mutta tästä en ota selkoa onko sopivampi M- vai L-koko... pituutta on 179cm ja inseam 80cm. Löytyisikö täältä jeesiä tuohon koko-asiaan, jotta ei menisi enää toista kertaa tilaaminen ohi tuon arpomisen takia?
    Ei L muuten iso ole, mutta mieti minkä mittasia satulaputkia on ollut noissa mainitsemissasi pyörissä. Mulla inseam 87 ja 170mm dropperia saisi 3-4cm sisemmäs, kunnes on tapissa. 460mm tuossa seattube, joten lyhyt haaraiselle voi olla ongelma. Akkiä sanoisin, että Slash M/L ja L Levo on on isompia, kuin M 29 Spectral taas L isompi, mutta L efektiivinen vaakaputki silti lähellä edellä mainittuja, mutta reachia on enemmän. Onhan tuo Spectral varsin erilainen geometrialtaan kuin vanha Levo. Slash on jo lähempänä geometrialtaa, mutta L Spectralissa saa satulan edemmäs ja penkistä ajo asento on samaa koko luokkaa, mutta putkelta ajaessa on tilaa reilusti. Sinun haara mitta tosi lyhyt omaani verrattuna, jos olet oikein mitannut oikeasti esim kirjalla joka nostetaan oikeasti perille asti, niin on meidän kroppien mittasuhteet aika erilaiset, kun minä 180,5/87cm.

Kannattaa miettiä mitä mahdollista muutosta halua vertaamiisi pyöriin.

Esim tuohon spectral 29 en juuri lähtisi Stemmiä pidentämään tuosta orkkis 40mm, no onhan uudessa Stumppi Evossa ja Levossakin 50mm vaikka on aika vastaava geoltaan, kuin Spectral 29, joten ehkä se sen 10m kärsii pidentää, jos haluaa sillä M koko menee aika lähelle reachiltaan mainitsemiasi, mutta taas jos penkin haluaa eteen jää penkistä ajo-asento tosi lyhyeksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Ei L muuten iso ole, mutta mieti minkä mittasia satulaputkia on ollut noissa mainitsemissasi pyörissä. Mulla inseam 87 ja 170mm dropperia saisi 3-4cm sisemmäs, kunnes on tapissa. 460mm tuossa seattube, joten lyhyt haaraiselle voi olla ongelma. Akkiä sanoisin, että Slash M/L ja L Levo on on isompia, kuin M 29 Spectral taas L isompi, mutta L efektiivinen vaakaputki silti lähellä edellä mainittuja, mutta reachia on enemmän. Onhan tuo Spectral varsin erilainen geometrialtaan kuin vanha Levo. Slash on jo lähempänä geometrialtaa, mutta L Spectralissa saa satulan edemmäs ja penkistä ajo asento on samaa koko luokkaa, mutta putkelta ajaessa on tilaa reilusti. Sinun haara mitta tosi lyhyt omaani verrattuna, jos olet oikein mitannut oikeasti esim kirjalla joka nostetaan oikeasti perille asti, niin on meidän kroppien mittasuhteet aika erilaiset, kun minä 180,5/87cm.

Kannattaa miettiä mitä mahdollista muutosta halua vertaamiisi pyöriin.
    Kiitos hyvästä vastauksesta! Inseamin mitassa ei kyllä monen sentin eroa "oikeaan" ole, pitkät kädet ja lyhyehköt jalat. Esim. tossa omassa maantiepyörässä (Trek Domane) rungon koko 54cm (mikä vastaa S-M kokoa) ja on nippa nappa sopiva kun satula niin ylhäällä kun sai. Toki maantiepyörässä ihan eri asia ja siinä parempi ottaa pienempi runko mikäli on kokojen välissä.

Olen edelleen tuon L-koon kannalla ja näillä näkymin on koko talvi aikaa kytätä tuota pyörää ja yrittää päästä jossain kokeilemaan pyörää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilbour Katso viesti
    Kiitos hyvästä vastauksesta! Inseamin mitassa ei kyllä monen sentin eroa "oikeaan" ole, pitkät kädet ja lyhyehköt jalat. Esim. tossa omassa maantiepyörässä (Trek Domane) rungon koko 54cm (mikä vastaa S-M kokoa) ja on nippa nappa sopiva kun satula niin ylhäällä kun sai. Toki maantiepyörässä ihan eri asia ja siinä parempi ottaa pienempi runko mikäli on kokojen välissä.

Olen edelleen tuon L-koon kannalla ja näillä näkymin on koko talvi aikaa kytätä tuota pyörää ja yrittää päästä jossain kokeilemaan pyörää.
    Joku voi vaikka tarjota testausta, kun kertoo missäpäin majailee.

Lueskelin tuolta Facen Canyon Spectral Owners ryhmästä, että 2 eri tapausta oli huomannut down tubessa lähellä emäputkea ihania jälkiä, no olipa yllätys mitä löyty. Täytyypä tänään pestä ja tutkia tarkemmin.

Joku voi vaikka tarjota testausta, kun kertoo missäpäin majailee.
    Päijät-Hämeen alueella vaikutan.

Onko maalin säröjä vaiko kuidun säröjä? Huomannut ainakin itse että kuitusissa aika paksuja maaleja että saavat pinnat kauniin näköisiksi joten elämisen jälkiä tulee helposti. Lisäksi maalichippejä lähtee irtoilemaan.

Mistän sen päällepäin tietää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villetre Katso viesti
    Onko maalin säröjä vaiko kuidun säröjä? Huomannut ainakin itse että kuitusissa aika paksuja maaleja että saavat pinnat kauniin näköisiksi joten elämisen jälkiä tulee helposti. Lisäksi maalichippejä lähtee irtoilemaan.
    No tässä vaiheessa voisi arvata, että on maali särojä, mutta onko ne sitten seurausta liian kovasta maalista joka ei myötäile kuiturungon eloa vai onko kuitu alkanut maalin alla antaa periksi on aika vaikea arvata.

Pyörällä ikää 6kk ja kilsoja takana 1500. Onhan tuohon ikään minulta monesti Trekkeihin vaihdettu runkoja ja takakolmiota, että ei se mahdotonta olisi, että on tunnit täys. Veikkaan vaan kokemusteni perusteella, että ei ihan yhtä helppoa tule olemaan, kuin Trekillä. Toisaalta jos onkin vain maalissa vika, niin aikas lailla jälkiä tarkkailevasti saa ajella on paikka meinaan semmoinen, että ei halua kokea sitä kunnon raksausta. Sikäli 6K€ pyörän maalin sietäis toimivan hieman pidempään siistinä ja ehjänä vaikka maastopyörästä ja käyttö-esineestä onkin kyse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Mistän sen päällepäin tietää?
    Se päs se. Vanhasta Dudesta totesivat, että maali vika, kun keskiön seudulla ja muuallakin hienoista tiheää halkeilua. Alkuun olivat kuulemma runkoja vaihtanut turhaan. No tässä tapauksessa oli pyörällä ikää reilusti yli 2v, mutta alle 5v runkotakuun rajan. No se on ajossa edelleen, mutta nuo Spectralin jäljet on silti huolestuttavammat.
    Antza44 muokkasi tätä : 29.09.2021 at 08.08

Mittaa vaikka jäljen pituus ja jatka ajoa. Tarkkailee paheneeko vaiko ei. Kyllä kuiturunko kestää silti aika kivasti ja ilmoittelee väsymisestään.

https://www.canyon.com/fi-fi/maastop...s-29/2679.html Joko on ostohousut vedetty jalkaan????mites toi tanko?

Yksi nitinä vähemmän?! ????

Canyon Spectral 29

^^Tangossa myös yksi säätö vähemmän. Ranteiden tyydyttävä saksalaiseen komentoon asennon suhteen. Hienon näköinen tosin.
    En kyllä tiedä miten perinteisen stemmin ja tangon saa nitisemään, se vaatii jo nappisuorituksen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    zort muokkasi tätä : 08.10.2021 at 02.14
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Niin se nyt täytyy todeta, että ohjainlaakeri seudun ongelmat on historiaa, kun vaihtoi tuon Acros.in muovisen kiristin kartion. https://acros-components.com/en/prod...-routing?c=219

Harmivaan pyörän valmistaja ei koskaan tarjonnut oikeasti korjaavaa ratkaisua. Itse sai tämänkin ratkaista. Aika pienellä ratkesi, mutta ilmeisesti ei kuulu toimintatapoihin myöntää ongelmaa vaikka osissa aika selkeitä jälkiä olemassa olevasta ongelmasta-> rasvaa ja vielä kerran rasvaa vai olisko vielä tuo tai tätä rasvaa.

Kiva kuulla että ratkesi. Taitaa vähän olla niinkuin monessa muussakin tuotteessa että kiireellä markkinoille suolletaan, testaus jää vähälle/pois kokonaan.

Niin se nyt täytyy todeta, että ohjainlaakeri seudun ongelmat on historiaa, kun vaihtoi tuon Acros.in muovisen kiristin kartion. https://acros-components.com/en/prod...-routing?c=219

Harmivaan pyörän valmistaja ei koskaan tarjonnut oikeasti korjaavaa ratkaisua. Itse sai tämänkin ratkaista. Aika pienellä ratkesi, mutta ilmeisesti ei kuulu toimintatapoihin myöntää ongelmaa vaikka osissa aika selkeitä jälkiä olemassa olevasta ongelmasta-> rasvaa ja vielä kerran rasvaa vai olisko vielä tuo tai tätä rasvaa.
    kiitos kun jaksoit selvitellä! tuli itsekin tilattua tuo sama muovikartio ja tuntuisi toimivan lyhyen testailun perusteella

No nyt niitä saa mullettina ja 27.5 sekä CFR versiona 29".

Mikähän mahtaa olla maali/lakkapinnan takuu? Eivät maininneet mitään, kun pistin kuvat maalin halkeiluista. Seurantaa ja ajoa tarjosivat luonnollisesti, mutta vaikuttaahan tuo halkeillut maalipinta ainakin jälleen myyntia arvoon vaikkei käyttöön vaikuttaisi. No aika näyttää onko muitakin sytätä halkeiluun, kun maalari.

https://www.canyon.com/fi-fi/custome...guarantee.html
    Seuraava on aika hauska lause. Tuon nojallahan voi halutessaan kinata mailman tappiin asti.

"Koskee vain jo toimitushetkenä esiintyneitä materiaali- ja valmistusvirheitä."

Esim. Trek antaa selkeästi 2 vuotta maalipinnalle.

Näkyy myös olevan alurungolla 29 sekä muuten speksi (ja hinta) -päivitykset jo ennestään olleisiin malleihin.

No nyt niitä saa mullettina ja 27.5 sekä CFR versiona 29".

Mikähän mahtaa olla maali/lakkapinnan takuu? Eivät maininneet mitään, kun pistin kuvat maalin halkeiluista. Seurantaa ja ajoa tarjosivat luonnollisesti, mutta vaikuttaahan tuo halkeillut maalipinta ainakin jälleen myyntia arvoon vaikkei käyttöön vaikuttaisi. No aika näyttää onko muitakin sytätä halkeiluun, kun maalari.

https://www.canyon.com/fi-fi/custome...guarantee.html
    Seuraava on aika hauska lause. Tuon nojallahan voi halutessaan kinata mailman tappiin asti.

"Koskee vain jo toimitushetkenä esiintyneitä materiaali- ja valmistusvirheitä."

Esim. Trek antaa selkeästi 2 vuotta maalipinnalle.
    Aika kova lupaus maastopyörän maalitakuulle. Ehdoissa on varmaan poissuljettu ulkoisen vaurion aiheuttamat virheet?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Aika kova lupaus maastopyörän maalitakuulle. Ehdoissa on varmaan poissuljettu ulkoisen vaurion aiheuttamat virheet?
    Eiköhän tuo ole selvää, mutta esim omassa Spectralissa olevat menisivät varmasti Trekillä takuuna mukisematta https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/warranty_policy/.

Karulta näyttävät headtuben alla olevat halkeamat. Mietiskelin, kuinka jäykkä runko on ajossa? Oma elopaino reiku 100kg, joten rungon jäykkyys on plussaa. Mahtaako näitä olla XL kokoisena kellään ajossa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jujo Katso viesti
    Karulta näyttävät headtuben alla olevat halkeamat. Mietiskelin, kuinka jäykkä runko on ajossa? Oma elopaino reiku 100kg, joten rungon jäykkyys on plussaa. Mahtaako näitä olla XL kokoisena kellään ajossa?
    Mulla simmaripaino 96 kiloo. Runko tuntuu hyvin vastaavan käskyä, joten ei se liian löysä ainakaan ole. Voihan niitä olla jämympiäkin olemassa. Foxin takaiskariin saa minun painolla pumpata jo sen 300-330 psi (ainakin minun pumpulla) saadakseen 25% sagin riippuen tokeneista. Maximi tais olla 350psi. Tälläisiä paineita vastaava Spessun tumppi evokin haluaa laskurin mukaan, joten ei epänormaalia sisänsä tälläiselle linkkuratkaisulle. Perä kyllä kantaa hienosti ja pohjaamista vaikea saada aikaan ainakin 25% sagilla oli mitkä tahansa tokenit sisässä.

Oman kokemukseni mukaan 100kg omamassa ei ole mikään ongelma rungon jäykkyydelle. Uusissa Sram-pyörissä keula vaihtunut Pikestä Lyrikiin ja jarrut Guidesta Codeen, joten kapasiteetti on kasvanut. Fox/Shimano-buildit on nähdäkseni muuttuneet vähemmän. Ohjainlaakerin yläpään nitinöihin on löytynyt ratkaisuja, mutta ei ole tiedossa onko jo tehtaalla vaihdettu osia. Minulla ohjainlaakeri ei ole ollut merkittävä ongelma.

Spectralin uusi 29" renkailla olevat alumiinirunkoiset mallit kiinnostavat. Pyörät näyttäisivät tulevan 2.4" leveillä renkailla. Eteen varmaan mahtuu 2.6 myös, mutta miten taakse, meneekö nykyiseen 29 Spectraliin myös 2.6" leveät renkaat?

Itse tykkään enemmän Shimanon komponenteista ja siksi vaaka kallistuisi uuden AL 5 -mallin puoleen. Sitä olisi ehkä myöhemmin helpompi päivittä Shimanon paremmilla osilla. Mutta miten nuo FOXin jousitukset? Saakohan ne säädettyä reippaasti +100kg kuskille? RockShoxin keuloissa on tähän asti ainakin riittänyt pelivaraa. Foxista ei nyt ole moneen vuoteen kokemusta.

Samanlaisia aiheita

1. Canyon Spectral:ON
    By Keskiäkäinen lohjalainen in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 1324
    Viimeinen viesti: 13.11.2021, 00.02
  2. Canyon strive vai spectral
    By janik in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 10.05.2020, 18.09
  3. Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 17.05.2019, 17.39
  4. Canyon Spectral al vs. cf