Näyttää tulokset 1 - 17 / 17

Aihe: Vedenpitävät mtb-shortsit

Vedenpitävät mtb-shortsit

Enduran mt 500 -shortsit alkaa olla riekaleina reilu vuoden käytön jälkeen, joten olisi aika hommata uudet vedenpitävät lökärishortsit maastopyöräilyyn.

Enduraan oon muuten tyytyväinen, mutta ei kovaan kulutukseen tehdyt shortsit kuuluisi mun mielestä kulua reilu vuodessa puhki.

Eli kestävää vaihtoehtoja mt 500:lle etsin. Onkos arvon kanssamaastopyöräilijöillä jotain suositella?

Miksi täytyy olla vedenpitävät?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Miksi täytyy olla vedenpitävät?
    No sen takia ettei hanuri märkänä tarvii ajella kurakelillä. Oon todennut hyväksi myös työmatkapyöräilyssä. Shortsimittaiset suojaa just riittävästi kaatosateella.

Entäs lokasuoja/roiskeläppä... Itse ainakin kesäkäytössä sana "vedenpitävä" ei oikein iske, on melkein synonyymi "Hienpitävälle"...

Pitkää käyttöikää ei oikein voi luvata millekään mallille, kura hieroo kyllä kalvon rikki jossain vaiheessa. Muutamalla valmistajalla (Leatt, RaceFace) on shortseja vähän järeämmästä kankaasta kuin m500:set, ehkä ne vähän pidempään kestävät.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Pitkää käyttöikää ei oikein voi luvata millekään mallille, kura hieroo kyllä kalvon rikki jossain vaiheessa. Muutamalla valmistajalla (Leatt, RaceFace) on shortseja vähän järeämmästä kankaasta kuin m500:set, ehkä ne vähän pidempään kestävät.
    Kiitokset vinkistä. Tsekkaan Leatit ja Racefacet.

Se on kyllä totta, että hiekkainen mutavelli hieroo ennen pitkää takamuksen puhki kankaasta kuin kankaasta. Noissa enduroissa mulla on kuitenkin pahimmat kulumat shortsien etupuolella, nivusien kohdalla. Eli kangas ei ole kestänyt jatkuvaa taittumista/liikettä yhdessä kohdassa tms.

Pearls Izumi WXB shortseja kehuttiin ainakin aiemmin tällä foorumilla:
    https://www.bike24.com/p2320450.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Entäs lokasuoja/roiskeläppä... Itse ainakin kesäkäytössä sana "vedenpitävä" ei oikein iske, on melkein synonyymi "Hienpitävälle"...
    Nää on mietitty ja testattu. Ass saver nappaa täpärissä takarenkaaseen eikä mudhugger -tyyppinen ei sovi mun pyörän seatstayhin.

En mäkään kyllä kesäkuumalla mitään vedenpitävää kampetta pidä. Silloin kastuminenkaan ei paljon haittaa. Viileähköille ja märille keleille noi vedenpitävät shortsit on olleet ihan huippuhyvät. Oon myös välillä pitänyt niitä talvella ohuempien pitkien housujen päällä. Toimii kylmemmällä hyvänä tuulisuojana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti k2x80w Katso viesti
    Pearls Izumi WXB shortseja kehuttiin ainakin aiemmin tällä foorumilla:
    https://www.bike24.com/p2320450.html
    Hei kiitos! Näistä muistin lukeneenikin jotain kehuja ja yritin etsiä lankaa, mutta en jotenkin sitten osannut. Nythän näitä vaihtoehtoja jo alkaa olla.

Eikö kukaan tee sellaisia housuja, joissa vaan perseen päällä olis jotain sadepukukankagasta jaa muuten sais olla ihan tavan hengittävää. Millaiset ne Enduran Spray shortsit mahtaa olla, ei ole ihan selvinnyt.

Spray pitkät housut ainakin on sellaiset, että osa pinnoista on hengittävämpää ja siten toisaalta ei vedenpitävåå. Etureidessä jopa reikiä.
    Itse olisin kyllä housujen osalta halunnut etureiden ja polven täysin vedenpitäväksi. Ja nilkan etu- ja sisäpuolen sekä takapuolen. Hylkivää mutta hengittävämpää pohje, polvitaive ja takareiden alaosa.

Shortsien osalta mulla on täysin vedenpitävät mallit bike wearilta mutta ne on lyhyehköillä lahkeilla niin hengitys toimii jo täysin polven kohdalla ja alaspäin. Niiden kanssa siis ongelma polven kylmettyminen kun mulla ainakin etureiden aivan alaosa sisäsyrjältä (toisin sanoen polven sisäsyrjän yläosa) tykkää kylmästä ja märästä huonoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petev Katso viesti
    Eikö kukaan tee sellaisia housuja, joissa vaan perseen päällä olis jotain sadepukukankagasta jaa muuten sais olla ihan tavan hengittävää. Millaiset ne Enduran Spray shortsit mahtaa olla, ei ole ihan selvinnyt.
    Ne spray-shortsit on juuri tuollaiset. Puolisolla on ne, ja se ajelee ne kesät läpi niiden kanssa. Hengittää siis kuulemma ihan jees. Tai siis se päällä oleva kangas on olevinaan kai jotain vettähylkivää, mutta ei se oikeasti sadetta pidä. Ehkä jotkut pikkuroiskeet pysähtyy siihen.

Kiitokset kaikille vinkeistä. Näitä shortsejahan löytyi sitten monta hyvää vaihtoehtoa. Tällä hetkellä leatt:n dbx 5.0 pöksyt tuntuu jotenkin houkuttelevimmilta. Tuuletusaukot ja taskut jotenkin houkuttelee ja takaosan matsku ainakin arvostelujen perusteella vaikuttaa varsin kestävältä. Mutta en nyt pelkällä mutulla viitti vielä ainakaan tilata noita.

Täytyy vielä tsekkailla, jos pääsis testaamaan johonkin liikkeeseen. Hi5bikes:ssa ois leatt:a hyllyssä, mutta ei oikeaa kokoa

Hinta noissa kaikissa kyllä hirvittää...

Mulla Leattin ongelma dbx-housujen (shortseja en ole kokeillut) kanssa on se, että lahkeet ovat vähän turhan lyhyet vyötäröön nähden. L-koon inseam mitta housusta lahkeen sisäsyrjää lahkeesta haaroväliin mitaten vain 71 cm (28 tuumaa). Lähetin aikanaan Leattille kysymyksen että onko housussani mittavirhe mutta eivät vastanneet mitään koskaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Mulla Leattin ongelma dbx-housujen (shortseja en ole kokeillut) kanssa on se, että lahkeet ovat vähän turhan lyhyet vyötäröön nähden. L-koon inseam mitta housusta lahkeen sisäsyrjää lahkeesta haaroväliin mitaten vain 71 cm (28 tuumaa). Lähetin aikanaan Leattille kysymyksen että onko housussani mittavirhe mutta eivät vastanneet mitään koskaan.
    Hei kiitti tiedosta. Itseasiassa aika oleellinen huomio, koska oon itse aika pitkäjalkainen ja soisin shortsien ylettyvän polvareihin asti. Täytyy tsekkailla, että onks noissa samaa ongelmaa.

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 24
    Viimeinen viesti: 29.03.2021, 12.20
  2. mtb shortsit (löysät)
    By jakroo in forum Varusteet
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 03.06.2020, 14.30
  3. Shortsit pyöräilyhousujen päällr
    By Juglu in forum Varusteet
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 09.03.2020, 18.55
  4. Vedenpitävät pyöräilykengät maastoon?
    By fob in forum Varusteet
    Vastaukset: 205
    Viimeinen viesti: 23.02.2020, 07.49
  5. Vedenpitävät ajovaatteet
    By mikkol82 in forum Varusteet
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 21.04.2016, 14.28

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja