Aamulla ajelin töihin Kaukajärven yli niin vastaan tuli nainen retkiluistimilla. Hän kertoili että Kaukajärvelle aurattu lenkki on nyt ihan mahtavassa luistelukunnossa.
Jos vaikka luistelukauden avaisi itsekin.![]()
Aamulla ajelin töihin Kaukajärven yli niin vastaan tuli nainen retkiluistimilla. Hän kertoili että Kaukajärvelle aurattu lenkki on nyt ihan mahtavassa luistelukunnossa.
Jos vaikka luistelukauden avaisi itsekin.![]()
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja nyt foorumitauolla.
^minä olen näemmä aloittanut Oulujärvellä 21.11. kun palasin Oulusta usean pysähdyksen taktiikalla, olin Rokualta tulossa ja ohimennessä kurkkasin jäille. Etelässä näköjään 28.11. Bodomilla ja 5.12. merenjäällä.
Kevään viimeinen mökkijärvillä 17.4.
Espoonlahti on teknisesti ottaen Länsiväylän pohjoispuolella.. mutta on hienoa nytten
![]()
Smo muokkasi tätä : 09.03.2024 at 15.36
Luistelujutut yleisesti jotenkin hassuja, nytkin merellä tämän kauden paras olosuhde. Aina jauhetaan naskaleista(tietysti aina mukana), eikä yleensä edes mainita tärkeintä varustetta, jääsauvaa, ainoa joka ennaltaehkäisee plutaamiselta.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000010284201.html
e-tracker muokkasi tätä : 12.03.2024 at 10.40
^Joissain Ylen jutuissa on Meripelastaja tms puhunut myös liiveistä/kelluttavasta repusta ja jääsauvasta.
Oli kyllä vähän haaveita näiden yöpakkasten suhteen mutta ei paljon Tamperetta etelämpänä taida olla lumettomia jäitä.
Viimeviikon torstaina pääsi vielä merelle kun oli pikkuriikkinen yöpakkanen.
Kuopiossa on järvet jäässä eikä lunta jäällä.
Kyllä se on ihan ajettava polku...
Hyrylässä oli kilsan pituinen leveä baana jossa kohtalainen jää luisteluunkin. Lisäksi Anttilaan yhteydet molemmista päistä, yhteensä 2,5km kolmiolenkki kierrettäväksi. Huomenna pakkasta ja auringonpaistetta.
https://www.tuusula.fi/sivu.tmpl?sivu_id=2401
Kävin tänään merellä, tiistaihin asti saattaa olla sääikkunaa luonnonjäille mutta en ketään sinne kehota menemään.
Tohlopin jää on ollut loistava jo aikoja! Tampereelle vaan!
Ehti vihdoin Tuusbylänjärvellekin. Ei tuo nyt maisemaltaan tai jään sileydeltä mitään huippua ollut mutta saapahan hyvän rauhallisen treenin.
Sent from my Takapalk
Nuuksion ylängön järvillä oli eilenkin hienoa retkeillä.
^Jep, Nuuksion pikkujärvet, myös Lago longo Nouxilla näkyi porukkaa, Bodom, meren sisälahdet, kaikki priimaa, tänään vähän lunta kiusaksi.
^merellä voi olla aika vaihtelevaa ja heikkoa mutta sääennuste näyttää lupaavalta, toivottavasti lumihuntu ei häiritse jäätymistä.
Itse olin La Nuuksion Pitkäjärvellä ja eilen Kirkkonummella
![]()
^eipä ihan heti arvaisi vuodenaikaa tästä kuvasta. Laitappa tv:n sääkuva, oliko se YLE:n kanava?
Hieno kuva !
Kirjanmerkit