Giant
Sivu 3 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 1030

Aihe: Pole Emtb

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Jep, enpä ole minäkään ikinä käynyt enkä ikinä tule käymään parkeissa. Luiden katkominen ei ole minun juttu.

Voima on geometrialtaan aika erilainen kuin Evolink.
    Mahtaako suurin ero olla kuitenkin, että toinen on sähköpyörä, jolla suurimmat luomuhaasteet jää syntymättä. Sähköpyörä on väärässä paikassa (tai pois päältä) jos päätyy johonkin ihmeelliseen trialpompottamiseen paikallaan juurakossa.

Voisin kuvitella, että tuollainen 190mm Voima on hieno ajaa myös bikeparkissa. Sielläkin voi kuulemma ajaa ihan omaa tahtia ilman, että on joka kerta pakko katkoa joku luu.

Voima laitettu tilaukseen, toukokuulle lupailtiin.
    Ilmeisesti Maaliskuussa lähtee complete mallien kasaus mutta on jo kerenny tuleen tilauksia sen verran että toukokuulle menee oman valmistuminen.
    Pelkän rungon jos on tilannu niin niitä aletaan vissiin nyt syksyllä tekemään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Votkins Katso viesti
    Mahtaako suurin ero olla kuitenkin, että toinen on sähköpyörä, jolla suurimmat luomuhaasteet jää syntymättä. Sähköpyörä on väärässä paikassa (tai pois päältä) jos päätyy johonkin ihmeelliseen trialpompottamiseen paikallaan juurakossa.

Voisin kuvitella, että tuollainen 190mm Voima on hieno ajaa myös bikeparkissa. Sielläkin voi kuulemma ajaa ihan omaa tahtia ilman, että on joka kerta pakko katkoa joku luu.
    Fillaritrial on ihan oma juttunsa enkä sitä itse oikein fillariointina näe. Se eroaa konetrialistakin kuin yö ja päivä.
    Voima on hardcore enska mutta onko se jo liian extreme sekalaiseen ajoon missä iso osa teknistä ajamista?

Hintaansa nähden Voima kyllä on houkuttava. Kilpailijoita ei oikein ole kun muut ovat enempi päätyneet neulaspolku-pyöriin aivan liian matalalla keskiöllä ja lyhyellä ohjaamolla.
    Syksy voi tuoda uusia mielenkiintoisia vaihtoehtojakin Pitänee syksyllä kysellä uudestaan samalla kun kartoitan muut vaihtoehdot.
    Tavallaan onni ettei Polen myynti ole vastannut kyselyihin. Olisin varmaan jo suinpäin tilannut pyörän. Nyt saan aikaa miettiä tarkemmin muitakin.

Pole Voiman moottori/akku muuttuu, Brosen sijaan tuleekin Boschin koneella. Ei vielä tarkempia spekseja moottorista/akusta, mutta akku siirtyy rungon alapuolelta irrotettavaksi ja muita pienempiä muutoksia.

Mistäs tämä on peräisin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eqro Katso viesti
    Pole Voiman moottori/akku muuttuu, Brosen sijaan tuleekin Boschin koneella. Ei vielä tarkempia spekseja moottorista/akusta, mutta akku siirtyy rungon alapuolelta irrotettavaksi ja muita pienempiä muutoksia.
    Aika outoa karsia ne asiat millä on nimen omaan hehkutettu. Epäilen, kunnes todisteet on esitetty.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Kyllä se totta on, tuli nyt minullekkin sähköpostia asiasta.
    Akun kokoa ei tosin kerrottu.

Liekö tuo nyt sitten hyvä vai huono asia..
    Itse pidän Brosesta enemmän, mutta ei se Bosch huono ole. Ja saattaa herättää enemmän luottamusta suuressa massassa, mene ja tiedä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Aika outoa karsia ne asiat millä on nimen omaan hehkutettu. Epäilen, kunnes todisteet on esitetty.
    Oli tuossa viestissä ainakin aluksi pari uskottavan näköistä renderöintiä missä akku alapuolella kiinni ja moottorikin erinäköinen. Kuitenkin alta kokonaan koteloitu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Itse pidän Brosesta enemmän, mutta ei se Bosch huono ole. Ja saattaa herättää enemmän luottamusta suuressa massassa, mene ja tiedä.
    En nyt varsinaisesti ole kohderyhmää, kun en Poleista nyt niin kauheasti piittaa, mutta jotenkin Poleen olisi Brose sopinut paremmin, kun "mummo-imagon" Bosch. Mulla jäisi nyt kauppaan.

No, posin kautta. Nyt siihen saa pullotelineen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    En nyt varsinaisesti ole kohderyhmää, kun en Poleista nyt niin kauheasti piittaa, mutta jotenkin Poleen olisi Brose sopinut paremmin, kun "mummo-imagon" Bosch. Mulla jäisi nyt kauppaan.
    No tämä se on omakin näkemys, tietty kun Brosella ajan.
    On mulla gen4 Bosch ollu, ihan ok mutta ei kyllä yllä Brosen tasolle.
    Mun mielestä.

Pole Emtb

No, posin kautta. Nyt siihen saa pullotelineen.
    Ja moottori suojattu kunnolla. Toisin kuin monilla muilla.
    Mutta kasvoiko myös moottorinmöykky?
    Ihan kuin tulis myös alemmas kuin aiemmin?

Muoks: en usko, taidan muistaa väärin. Akselihan on kuitenkin samalla kohdalla pakosti.

No niin kyllä nyt tipahti pari pykälää Voiman tiilaamisinto. Boschin moottorista on pitkä keskusteluketju laakeri ja stefa ongelmista ja minulla on se käsitys että jos ei käy säännöllisesti maksullisessa "softahuollossa" laite lopettaa toimintansa. Ihan ei ei asia ole mutta mutta.. Minä haluan itse huoltaa vähintään mekaaniset asiat. Minulle myös laitteiden luotettavuus on tärkeää.

Se akun siirtäminen alapuolelle on kyllä vikatikki. No ehkä jutun juonena on saada ostaja syylliseksi kaikenlaisiin vikoihin jotka johtuu kurasta ja vedestä. Kura ja vesihän on sitten takuuaikana se syy mihin valmistaja kuitenkin vetoaa. Luultavasti Boschilla on tähän jokin sääntö missä akun pitää olla.

Syy vaihtoon voi ihan hyvin olla saatavuudessa. Ovat ehkä pakon edessä.

Voi voi. Samalla sanottiin hyvästit myös monipuolisille moottorin säädöille. Toisaalta tämä kyllä helpotti minun elämääni kun voi pudottaa Voiman pois shortlistalta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    No niin kyllä nyt tipahti pari pykälää Voiman tiilaamisinto. Boschin moottorista on pitkä keskusteluketju laakeri ja stefa ongelmista ja minulla on se käsitys että jos ei käy säännöllisesti maksullisessa "softahuollossa" laite lopettaa toimintansa. Ihan ei ei asia ole mutta mutta.. Minä haluan itse huoltaa vähintään mekaaniset asiat. Minulle myös laitteiden luotettavuus on tärkeää.

Se akun siirtäminen alapuolelle on kyllä vikatikki. No ehkä jutun juonena on saada ostaja syylliseksi kaikenlaisiin vikoihin jotka johtuu kurasta ja vedestä. Kura ja vesihän on sitten takuuaikana se syy mihin valmistaja kuitenkin vetoaa. Luultavasti Boschilla on tähän jokin sääntö missä akun pitää olla.

Syy vaihtoon voi ihan hyvin olla saatavuudessa. Ovat ehkä pakon edessä.
    onko se vielä uusissakin bosseissa se stefa/laakeri ongelma vai vain vanhoissa? mulla mondrakerissa bossin akku asennetaan ylhäältäpäin rungon sisään. mainitsemastasi softahuollosta en myöskään ole kuullut ja hyvin toiminut kolmatta tonnia jo huoltamatta

Eipä gen4 Bocshissa noita stefa/laakeriongelmia kai ole juuri ollut.
    Vanhemman gen ongelmia.

Eturattaan kiinnitys kuulemma ainakin Trekeissä löystyy, muuta en ole kuullut.

Mutta Bosch on suljettu systeemi, eli mihinkään säätöihin ei pääse itse käsiksi? Tämä on mielestäni se isoin miinus ja kuvittelisin, että Polen kohderyhmänä on se porukka, joka haluaa itse twiikkailla noita säätöjä niin sähköjen kuin muidenkin komponenttien osalta.

Mutta Bosch on suljettu systeemi, eli mihinkään säätöihin ei pääse itse käsiksi? Tämä on mielestäni se isoin miinus ja kuvittelisin, että Polen kohderyhmänä on se porukka, joka haluaa itse twiikkailla noita säätöjä niin sähköjen kuin muidenkin komponenttien osalta.
    bossia pääsee säätämään jos ostaa bossilta sen nyon näytön, tuskin silti brosen tasoisesti pääsee säätämään. vakiosäädöt bossissa on kyllä melko annelista, ekolla voi ajaa meikäläinen vain tasaista tietä, tourilla vetää ihan liikaa siirtymille, emtb hyvä ja tunnistelee loogisesti momenttia eli hyvä jos kaahailee mutta siirtymillä avustaa liikaa.

Eipä gen4 Bocshissa noita stefa/laakeriongelmia kai ole juuri ollut.
    Vanhemman gen ongelmia.

Eturattaan kiinnitys kuulemma ainakin Trekeissä löystyy, muuta en ole kuullut.
    itellä ei ole eturatas vielä löystynyt kuin kerran kun korkkasi kivitörmäyksessä boorit siltä spideriltä mihin eturatas kiinnittyy. monella muulla tiedän löystyneen ajossa sen

Taitaa suurin syy Brosesta pois siirtymiseen olla tuo huono toimitusvarmuus. Makuasia nuo moottorit , minun mielestä Bosch 4 ja EP8 molemmat on parempia käytöltään kuin Brose S-Mag
    Novus Ordo Mundi

En ole vielä kunnolla tutustunu uusiin boscheihin, mutta eikös boschin ebike connect apilla saa jotai säädettyä ja ovat myös nykyään yhteensopivia mm. shimanon sähkövaihteiden kanssa.

Kysyin myös polelta tulevan akun kokoa, näin vastasivat:
    Thanks for coming back to me.

Unfortunately, we're not allowed to at the moment due to the embargo. However, I can tell you it is bigger

Boschiin vaihto ei pistäny tilausta perumaan vaikka Broseen kerkesi jo ajatus tottua.

Onkohan Boschilta tulossa uudet moottori ja akku, kun embargoa niiden speksien julkaisussa 1. syyskuuta asti?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Eqro Katso viesti
    Onkohan Boschilta tulossa uudet moottori ja akku, kun embargoa niiden speksien julkaisussa 1. syyskuuta asti?
    30.8 taitaa olla juutuubissa olla tulossa jotain...

Bosch bes3, 48v aiempien 36v sijaan ja 750Wh akku?

Boschin säädettävyys riippuu kai myös ohjaimesta? Purionilla et pääse muuttamaan mitään edes Connect-apilla, näin olen käsittänyt.
    Mielenkiintoista nähdä mitä saavat Voimaan kiinni. 750Wh akku ja uus moottori ois aika kova veto.

Boschin säädettävyys riippuu kai myös ohjaimesta? Purionilla et pääse muuttamaan mitään edes Connect-apilla, näin olen käsittänyt.
    Mielenkiintoista nähdä mitä saavat Voimaan kiinni. 750Wh akku ja uus moottori ois aika kova veto.
    boschia pääsee säätämään vain jos laittaa nyon näytön, esim minulla tuo kiox ja ei pääse millään appilla säätämään mitään

Huhujen mukaan boschin BES3:n tulee tosiaan 750Wh akku, uudet piuhat ja mahdollisuus integroida näyttö. Samoin tuo akun jännite nousee 36voltista 48 volttiin.

Kyseinen projekti on ainakin olemassa.... https://de.linkedin.com/in/steffen-lemke

31.8 pyörähtää boschilta raina juutuubissa...
    https://www.youtube.com/watch?v=XAh-zTZy8fs

30.9. loppuu Voiman ennakkotarjous ja hinta nousee 500€.

Samanlaisia aiheita

1. Plus koko täysjousto emtb suosituksia
    By Rainamo in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 28.08.2020, 11.05
  2. noin 4000e täysjousto emtb
    By Jarppi_s in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 41
    Viimeinen viesti: 25.08.2020, 14.53
  3. eMTB kavereita pääkaupunkiseudulta
    By Tounip in forum Yhteislenkit ja ajoporukat
    Vastaukset: 3