Sivu 1 / 3 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 63

Aihe: Edulliset tubeless-venttiilit?

Edulliset tubeless-venttiilit?

Tämä nyt on aikamoista nillittämistä mutta laitoin fatbikeen ghetto-tubeless-virityksenä renkaat ja leikkelin sisäkumeista venttiilit ja sain nämä pitämään ilmaa melkein heti ja nyt ajattelin laittaa maasturiin ja kahteen soratiepyörään myös renkaat litkuille mutta minkä helvetin takia pelkät tubeless-venttiilit maksaa kympin kappale ja sisäkumit kolme-neljä euroa kappale? Löytyykö jostain edullisia tubeless-venttiileitä esim. 10 pakkauksessa vai onko nuukuuksissaan vaan ostettava sisureita ja heitettävä roskiin kumiosat, vähänkään paremmissa sisureissa näyttää olevan irrotettavat sielut venttiileissä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti StevieRayVehkakoski Katso viesti
    Tämä nyt on aikamoista nillittämistä mutta laitoin fatbikeen ghetto-tubeless-virityksenä renkaat ja leikkelin sisäkumeista venttiilit ja sain nämä pitämään ilmaa melkein heti ja nyt ajattelin laittaa maasturiin ja kahteen soratiepyörään myös renkaat litkuille mutta minkä helvetin takia pelkät tubeless-venttiilit maksaa kympin kappale ja sisäkumit kolme-neljä euroa kappale? Löytyykö jostain edullisia tubeless-venttiileitä esim. 10 pakkauksessa vai onko nuukuuksissaan vaan ostettava sisureita ja heitettävä roskiin kumiosat, vähänkään paremmissa sisureissa näyttää olevan irrotettavat sielut venttiileissä?
    https://www.aliexpress.com/wholesale...tubeless+valve
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Niin joo Alibaba! Onkos tuolta joltain firmalta joku näitä tilannut ja saanut kelvollisia? Olisko valmista linkkiä mistä tilais ja vaikka vielä euroopassa varastot ettei tarvis juhannukseen odottaa?

Myyvät isoissa erissä koska joka toinen toimii... Kaverin palikkapaketti jo 1.5kk matkalla ja aina arvoitus mitä saa. Kannatanee kerrankin panostaa johonkin kunnolliseen niin ei tarvi katua...

Fillariosasta maksaa sen 15€/pari

Lainaus Alkujaan tämän lähetti StevieRayVehkakoski Katso viesti
    Niin joo Alibaba! Onkos tuolta joltain firmalta joku näitä tilannut ja saanut kelvollisia? Olisko valmista linkkiä mistä tilais ja vaikka vielä euroopassa varastot ettei tarvis juhannukseen odottaa?
    Pyysitkö edullisia, laadukkaita vai nopeasti saatavilla olevia? Näitä ei ole kuin kaksi kerralla. Valitse kaksi.

Myyjät tietenkin myyvät edullisia, laadukkaita ja heti. Tosiasia on kuitenkin että yksi näistä puuttuu aina.

Ehkä olennainen kysymys on - millaisia kokemuksia tubeless venttiileistä foorumisteilla on. Siis esimerkiksi Biltemasta saa halvalla ja on todettu toimivaksi, joskaan Biltemassa ei taida nyt olla kuin autojen tubeles tuotteita. Tästä esimerkki vaikapa Applen Lightning latauskaapelit, joissa olen siirtynyt kokonaan Bilteman tarjontaan ja ne ovat toimineet hyvin.

Itse painiskelen saman ongelman kanssa, eli ostin juuri Kärkkäiselta tubeless venttiileitä tuplaparin 25 eurolla ja silloin kappalehinnaksi jää noin 12.45eur

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/weldtite-tubeless-venttiili-setti?id=102336694&gclid=CjwKCAiA1eKBBhBZEiwAX3gql xHSfGNEC1zess9gk5Lb_G7aCnB9MfUsxo6SBAA0Wss5ajQsDzE yKRoC5NAQAvD_BwE

Suolainenhan sekin hinta on verrattuna sisuriin, mutta toisaalta lienee käytettävissä moneen kertaan. Joskin epäilen, että kaksi vanhaa pistän nyt hylkyyn kun en ole saanut niitä tiiviiksi. Toisaalta ei näiden menekki niin suurta ole, että tuosta tulisi merkittävä lisäkustannus pyöräillyyn.
    tikola muokkasi tätä : 26.02.2021 at 19.04

Kannattaako näitä nyt kovin kaukaa tilailla https://www.mcarbon.fi/fi/tuote/tube...venttiili-35mm

15 euroa on kuitenkin aika paljon kahdesta venttiilistä, joiden valmistuskustannukset on ehkä 30 senttiä. Eikö tämä ollut koko viestiketjun idea? No, fillariosat on muutenkin todella ylihinnoiteltuja eli katteet on varmasti kohdallaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    15 euroa on kuitenkin aika paljon kahdesta venttiilistä, joiden valmistuskustannukset on ehkä 30 senttiä. Eikö tämä ollut koko viestiketjun idea? No, fillariosat on muutenkin todella ylihinnoiteltuja eli katteet on varmasti kohdallaan.
    No on se kuitenkin halvempi kuin Natsi-Kärkkäinen. Ei kysymystäkään mihin minä rahani kantaisin .. no nyt tuli kuitenkin sisuri gravelin Gravdaleille kun en muistanut että uusvanhoissa kakkoskiekoissa olisi ollut. Yllättäen gravelissa ei ollut vaikka se tuli tubeleskiekoilla ja renkailla, kumman hyvin pysyikin ilmat sisällä

Mun tulossa olevaan pyörään sai tilatessa valita tuleeko tubeless venttiileillä vai sisureilla. Tubeless venttiilien kanssa olis maksanut 30 euroa enemmän. Vanteet on samat, valmiiksi teipatut. Valitsin siis ilman muuta sisureilla ja vaihdan itse venttiilit ja pidän sisurit varakumeina. Venttiileitä kun löytyy kotoa.
    Tubeless venttiileissä tahtoo sielu välillä vähän tukkeutua litkusta mutta niitähän on helppo vaihtaa just vaikka ottamalla jostain edullisesta sisärenkaankasta. Itse runko ja siinä pohjassa kiinni oleva kumi kuitenkin kun tuntuu kestävän ikuisuuden.

Natsi Kärkkäinen myös pannassa, samoin kiinanpuodit... Onneksi ei ole tilanne siinä mallissa että tarvisi muutaman euron palikasta konkurssia tehdä, periaatteella halpaa ja hyvää ei saa samassa paketissa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Valmistuskustannukset, pakkaukset ja suunnittelu, rahti, varastointi, myynti, mainonta. Kaikki maksaa. Minimierä omalla logolla ja pakkauksella liikkuu siellä tuhannen paikkeilla, joten niissä on rahaakin kiinni hetken aikaa.
    Alibabassa hinnat liikkuu parissa eurossa kappale, kunhan tilaa vähintään sata. Tosin ne pitää ensin testata, ja siitä huolimatta joskus tulee täyttä kuraa, vaikka sämppeli olisikin ollut laadukkaan oloinen. Tai sitten venttiileistä vain joka toinen toimi.

Ennen kuin kiroo 15 euron kivijalan venttiilit syvimpään helvettiin niin kannattaa verrata näitä myös nettikauppojen hintoihin ja ylipäätään ymmärtää miten pienen tavaran hinnoittelu nyt vaan menee. Ei ole vain suomalaisen kivijalan hinnoittelutyyli. Esim. mikä tahansa elektroniikkaliike hinnoittelee sen kymmeniä senttejä maksavan halppis USB-c piuhankin 10 €. Ei kannata pitää tuollaista johtoakaan myynnissä jos niiden katteen pitää samassa mitä kalliissa tuotteissa on.

Ainahan voi pienellä riskillä tilata Kiinasta ja ehkä vielä kerkee ennen parhaita ajokelejä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Natsi Kärkkäinen myös pannassa, samoin kiinanpuodit... Onneksi ei ole tilanne siinä mallissa että tarvisi muutaman euron palikasta konkurssia tehdä, periaatteella halpaa ja hyvää ei saa samassa paketissa...
    Kuinka monimutkaisena kapistuksena pidät tubeless venttiiliä? Vai onko vaan niin yksinkertainen prosessori että olet valmis maksaan venttiiliparista vaikka 30€ ja kuvittelet niiden olevan merkittävästi parempia kun suoraan kiinasta ostetun vastaavan missä hinta sen 3€ pari.

Itellä jää kiinasta tollaset ostamatta kun yleensä niillä on kiire, muuten kyllä.

^En pidä kummoisenaankaan, riittää että toimii ja on oikean värinen, siksi valinta kohdistui Tuneen. Vain yksi klikkaus ja ostoskoriin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Situm Katso viesti
    Valmistuskustannukset, pakkaukset ja suunnittelu, rahti, varastointi, myynti, mainonta. Kaikki maksaa. Minimierä omalla logolla ja pakkauksella liikkuu siellä tuhannen paikkeilla, joten niissä on rahaakin kiinni hetken aikaa.
    Alibabassa hinnat liikkuu parissa eurossa kappale, kunhan tilaa vähintään sata. Tosin ne pitää ensin testata, ja siitä huolimatta joskus tulee täyttä kuraa, vaikka sämppeli olisikin ollut laadukkaan oloinen. Tai sitten venttiileistä vain joka toinen toimi.
    Kommentti ei kohdistunut erityisesti sinun hintoihin, vaan yleisesti noiden hintoihin jotka liikkuu ihan samalla tasolla. Kun miettii, että kyseessä on 130 vuotta vanha keksintö johon ei liity minkäänlaista ihmeellistä (teräs/alumiiniputki kierteellä, kumitiiviste, sielu ja muovihattu), niin on hinnat aika kovia. Vertailuna auton tubeless venttileitä saa kolmellakympillä 100kpl Motonetistä. Ja edelleen kuten ketjun aloittaja totesi, saman venttiilin saa neljällä eurolla sisurissa kiinni. Ja kaupan päälle sen sisurin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Mun tulossa olevaan pyörään sai tilatessa valita tuleeko tubeless venttiileillä vai sisureilla. Tubeless venttiilien kanssa olis maksanut 30 euroa enemmän. Vanteet on samat, valmiiksi teipatut. Valitsin siis ilman muuta sisureilla ja vaihdan itse venttiilit ja pidän sisurit varakumeina. Venttiileitä kun löytyy kotoa.
    Tubeless venttiileissä tahtoo sielu välillä vähän tukkeutua litkusta mutta niitähän on helppo vaihtaa just vaikka ottamalla jostain edullisesta sisärenkaankasta. Itse runko ja siinä pohjassa kiinni oleva kumi kuitenkin kun tuntuu kestävän ikuisuuden.
    Oliko pelkät venttiilit?

Jos mukana muunnostyö, niin sehän siinä maksaa. Paikallisessa maksaa pelkkä työ 80e. Siihen sitte teipit, litkut, venat päälle.

Varmaankin on valmiissa tubeless-versiossa jo litkut sisällä ja renkaissa pieni painekin valmiina (eli renkaat nostettu vanteille) mutta kun litkua on useampi litra kotona ja Schwalben magic maryt noussee vanteille jälleen ihan normisti kotonakin niin valitsin noin kuten kirjoitin ja en maksa 30 euroa lisää.
    Eli itselle tarjolla ollut lisäarvo olis vastannut aika lailla vain sitä, että 30 euroa olisin maksanut parista venttiileitä.
    Vielä kun vaihdan heti uutena takarenkaan järeämpikylkiseen ja myyn alkuperäisen ehkä pois. Saa myydä puhtaan litkuttoman renkaan.

Ps. 80 euroa pelkästä työstä!?! No onhan jotkut vanteet ja renkaat hankalia yhdistelmiä mutta nykyvanteet ja laadukkaat renkaat menee hetkessä ja kun liikkeessä on tietty vielä paineilmaa / napsautin käytösssä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta, mikäs firma on kyseessä? Tuossa erään youtube kanavan videolla Canyon ei toimittanut pyörän kanssa tubeless venttiilejä, vaikka pyrässä oli dt swissin kiekot, jotka toimitetaan valmiiksi teipattuna ja venttiileillä. Teippejä en sentään ollu repiny irti kiekoista

Tuo Kauriin 30 € tubeless-setupissa sis. venttiilit on ihan kohtuu hinta yleisesti Aktiiviharrastaja ei tuota välttämättä halua maksaa jos välineet valmiina, mutta aloittelijoitakin on paljon liikkeellä, joille esimerkki asennuksesta voi olla ihan kiva. Jos tässä oletaan muutakin ryöstöhinnoittelua ihmettelyyn niin itse ihmettelen parin tonnin Canyonin pyörää ostettaessa 30 € pakko-ostettava pahvilaatikkoa, kun muilta valmistajilta tuon saa ilmaiseksi ja ei tämän tuotantohinta tuskin ole paljoa yli 5 €. 80 € tubeless työstä on jo melko ryöstö jos yleinen tuntihintakin pyörii yleisesti 70 € paikkeilla. Ehkä näiden tarkoitus juuri välttää kaikkia pieniä sivutöitä ja keskittyä täysiin pyörähuoltoihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    Ihan mielenkiinnosta, mikäs firma on kyseessä? Tuossa erään youtube kanavan videolla Canyon ei toimittanut pyörän kanssa tubeless venttiilejä, vaikka pyrässä oli dt swissin kiekot, jotka toimitetaan valmiiksi teipattuna ja venttiileillä. Teippejä en sentään ollu repiny irti kiekoista
    Propainista puhuin. Ja paketti jonka voi 30 euron lisämaksusta valita sanoo, että
    - without tubes
    - premounted tubeless-ventils
    - tire sealant to fill by yourself
    Eli litkun jota tulee kuvan mukaan pari pientä annospurkkia saa lisätä itse.

Noin 5 vuotta sitten tilattuun Canyon grand canyoniin tuli sisäkumien lisäksi stans no tubes venttiilit. 2018 Spectralin mukana ei enää tullut.
    kauris muokkasi tätä : 01.03.2021 at 07.31

Toisaaltaan jos miettii että kaksi Tunen venttiiliä maksaa noin 25€ ja samalla rahalla saa pari pulttia niin onkos tuo nyt niin suunnattoman kallista hommaa...

En toki sanonut suunnattoman kalliiksi (tai itseasiassa kalliiksi ylipäätään). Mutta sen verran kuitenkin maksoi, että tällainen, jolla on venttiileitä ja litkua kotona, valitsee tuollaisen lisähinnan takia vaihtoehdon jossa ei 30 euron lisämaksua tule. Vaan sen sijaan 2 sisäkumia
    10-15 euron lisämaksusta olisin saattanut tarttua tarjoukseen. Noin muutoin Propainin osalta on ihan ok hinnoittelu eli pyörää tilatessa vähän osan kuin osan voi vaihtaa paremmaksi lisämaksusta ja tämä lisämaksu on varsin kohtuullinen. Esim jos edullisimman keulan vaihtaa tilatessa kalliimmaksi, maksettava erotus vaikuttaa suht pieneltä. Joka tapauksessa selvästi edullisempi kuin että itse koittaisi myydä osan heti uutena pois ja ostaisi sitten tämän paremman kaupasta (vaikka kuinka koittaisi kytätä halvimmat tarjoushinnat)

Edit. Mainittu 80 euroa plus tubeless tarvikkeet päälle on kallis!

Turussa paikallisessa oli 40€ tubeless asennus omilla venttiileillä. Venttiilit tuli pyörän mukana ja kiekot oli tubeless ready, mitä se sitten Orbeassa tarkoittaa.

^Asennushan on helppoa jos kaikki menee hyvin, 40€uroakin ryöstä mutta... Itse ensikokeilu oli SpeedKingien asennus CrossMaxille, kahdet rengasraudan jälkeen olisin itsekin maksanut mutta vaihdoin RaceKingeihin jotka sitten taas asentui ja pitivät kuin ihmisen mieli...

Noita tilasin reilu vuos sitten 50mm laipallisiin Prime kiekkoihin. Kun en ollut varma ihan mitä pituutta niihin saa olla (pitkiä kuitenkin ja ajattelin että semmoset saa olla alumiinia) ja muutenkin varuiksi muihin kiekkoihin otinkohan kolme paria.
    Oikeastaan vähän ärsyttää kuin hyviä nuokin on kun jotenkin omatuntoon sattuu aina kun tuota arvaamatonta rojua tilaa. Noissa kuiten oli ei ikinä tiivistyvät continentalit alla ja joka lähtöön sai pumpata, niin ihmeen hyvin on kestäny aukomista ja hermostunutta pumpun vääntelyä paikoilleen. Toisista DT swissien mukana tulleista on sielut mutkilla ja vähän enemmän niiden kanssa tunne että tarttis muistaa vaihtaa joskus.

https://www.aliexpress.com/item/3298...27424c4dt0Hlbn

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    periaatteella halpaa ja hyvää ei saa samassa paketissa...
    Tästä olen eri mieltä - hyvää ja halpaa on samassa paketissa. Samoin kallista ja huonoa - ongelma on siinä, että etukäteen ei voi tietää miten käy. Otetaanpa vaikka ne tubeless teipit - itse olen tähän mennessä tullut ostaneeksi vain kalliita ja huonoja ja nyt seuraavana testiin menee se paljon kehutty Tesa. Sitä näkyy saavan 60m rullissa, joten siihen suhteutettuna se on myös halpaa.

Tuo kalliimpi hinta = parempi laatu johtopäätös toki usein pitää paikkansa, mutta ei likikään aina siksi tällaista vertaistukea tarvitaan. Myös tuo on ihan validi kommentti, miksi autonventtiilejä saa kymmeniä tai satoja samaan hintaan kuin pyörään yhden? Totta kai se liittyy valmistusmääriin, bisnekseen, ostajien maksuvalmiuteen ja muihin kaupallisiin syihin, mutta mitään käytännön järkeä siitä on vaikea löytää.

Yhteen fillariin venttilit maksavat jotain 15 euroa, motonetistä yhteen autoon venttiilit maksavat luokkaa 4-6 euroa. Sadan säkeissä ostaa harvempi auton venttiilejä.

Jos uskoo voivansa myydä fillarin venttiilejä isoissa säkeissä halvalla, niin verkkokauppaa perustamaan, mars. Voi lopettaa palkkatyön ja kieriä rahoissa!

Olin jonkun ylemmän viestin varassa tuon autonventtiilin hinnan suhteen. Korjaan näkemystäni - eivät ne niin halpoja ole kuin kuvittelin - olin väärässä. Itsellä ostamisen peruste on laatu, hinta, saatavuus kombinaatio tilanteen mukaan. Jos saan halvalla hyvää läheltä käytän sitä ja sitten jos joku noista ei toteudu pohdin miten toimin ja mitä painotan eniten.

Esimerkiksi sisurin paikkaamiseen minun valinta Vantaalaisena on tämä firma https://rematiptop.fi/

Virka-aikana kuluttaja saa ostettua varastolta mitä sieltä vain löytää. Aivan törkeän kalliita paikkapaketteja, mutta sieltä saan helposti haettuja isoja paikkapaketteja ja ison tuubin liimaa, jolla pärjään vuosikausia. Paikkaamisen hinnaksi tulee helposti noin toista euroa per paikka, mutta on se siltikkin halvempaa kuin ostaa joka kerta uusi sisuri tai hakea niitä pieniä muutaman paikan rasioita, joista liima kumminkin on kuivahtanut seuraavaan paikkauskertaan mennessä. Vähän ohi threadista, mutta eiköhän Remalta löydy myös Tubeless tuotteita - kokemusta itsellä ei niistä ole vaan pelkästä tuben paikkaamisesta heidän tuotteiillaan ja sitä onkin sitten tehty paljon. Eli siellä ainakin laatu on minusta kohdillaan - hinta on usein myös riittävä.

Jossain viestissä hieman arvosteltiin käyttämääni natsiKärkkäistä, se on yksi arvo tuohon listalle lisää, mutta minun kriteereissäni valovuoden päässä noista kolmesta ensimmäistestä. Mistäs minä voin tietää mitä mieltä RCBikesin johto on jostain kansanryhmästä tai Fillarikellarin tai sen RemaTipTopin? Oikean tuotteen löytäminen maailman tuotepaljoudesta on jo muutenkin aika työlästä ja jos lisäksi pitää selvittää omistajan aatesuunnat, niin se on yksi isohko selvitystyö lisää ja se ei vain kuulu minun listalla kovin kiinnostaviin asioihin. Oikeastaan tuohon hinta, laatu, saatavuus listalle neljänneksi pistän kotimaisuuden, eli kun ostin nastarenkaat talvella en harkinnutkaan muita kuin SuomiTyresin tuotteita, mutta se kotimaisuus on vain aika harvassa pyöräilytuotteessa realistinen kriteeri.

Samanlaisia aiheita

1. Edulliset boost-läpiakseleilla varustetut pyörät
    By viltsi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 07.09.2020, 10.30
  2. XXL edulliset hybridit
    By Jutta L in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 29
    Viimeinen viesti: 18.04.2018, 21.41
  3. Edulliset osat kakkospyörään?
    By tomppa82 in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 20
    Viimeinen viesti: 16.11.2017, 16.40
  4. Ladattavat, edulliset valot taajamakäyttöön
    By Ketjureaktio in forum Varusteet
    Vastaukset: 48
    Viimeinen viesti: 16.03.2015, 00.57
  5. Schrader venttiilit
    By morakaj in forum Renkaat
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 25.03.2014, 01.17

Kirjanmerkit

Viestin säännöt