Electrobike
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3
Näyttää tulokset 61 - 87 / 87

Aihe: Rouvy

Olen kerinnyt testaamaan ehkä noin 3-4 reittiä ja toistuu kaikilla näillä. Latasin yhden reitin kokeeksi koneelle ja toistuu myös sillä. Tehot, nopeus, kadenssi jne näkyvät ruudulla ja vaikuttaisivat olevan ok.

Erikoinen homma. Testaan vielä iOS-versiota kunhan kerkiän.

Edits: Jep. ios-versio toimii kuten oletettavasti kuuluisikin. Asensin mäcciin softan uudelleen, mutta siitä ei ollut apua. Perhanan harmi, vaikutti pädin ruudulta todella hyvältä vaihtoehdolta zwiftille, mutta ruutu on turhan pieni.
    jii.haanpaa muokkasi tätä : 19.12.2023 at 21.14

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jii.haanpaa Katso viesti
    Olen kerinnyt testaamaan ehkä noin 3-4 reittiä ja toistuu kaikilla näillä. Latasin yhden reitin kokeeksi koneelle ja toistuu myös sillä. Tehot, nopeus, kadenssi jne näkyvät ruudulla ja vaikuttaisivat olevan ok.

Erikoinen homma. Testaan vielä iOS-versiota kunhan kerkiän.

Edits: Jep. ios-versio toimii kuten oletettavasti kuuluisikin. Asensin mäcciin softan uudelleen, mutta siitä ei ollut apua. Perhanan harmi, vaikutti pädin ruudulta todella hyvältä vaihtoehdolta zwiftille, mutta ruutu on turhan pieni.
    Suorituskykyä ei ole riittävästi multimediakäyttöön, sanoisin.

Kiinnostuneille, kokeilkaa koodia "50M1S" kassalla saadaksenne 50% alennus kuukausihinnasta. En lupaa että se toimii teillä, mutta varmasti kokeilun arvoinen.

Mulla on 2015 vuoden Macbook, toimii siinä moitteetta. Nuo harjoitukset on minulle mieluisampia, koska vaihteisiin ei tarvitse kajota reenin aikana, kun appi säätää vastuksen automaattisesti.
    Canyon MTB Owners Suomi: https://www.facebook.com/groups/626399669622637

Tämä ongelmatapaus oli 2015 vuoden MBPro 16gt muistilla. Voihan se olla, että tehoja ei ole riittävästi, mutta luulisi sen näkyvän pätkimisenä jne. Kokeilin myös laskea kuvanlaadut jne minimiin, millä ei ollut mitään vaikutusta. Vanhassa ipadissa kuitenkin toimii moitteetta. Niin tai näin, uudemmassa MBP:ssä toimii.

Rouvyssa on 20% ale vuositilaukseen. Mulla hyvitettiin jäljellä oleva kolme kuukautta hinnassa kun tilaus oli huhtikuuhun asti. Eli siellä pystyy vaihtamaan jo olemassa olevaa vuositilausta.

Hämmentyneenä halusin tulla jakaan kokemuksia Rouvysta ja hieman samalla verrata sitä Zwiftiin.
    Olen melko tuore molemmilla aluistoilla. Zwift ollut kuukauden ja Rouvy nyt viikon. Ajelen enimmäkseen "free ride" kuntoajo ajatuksella, mutta pari kertaa mennyt Zwiftissä ryhmänajoonkin. Omassa FTP:ssä tai Wateissa ei ole tarinoita kerrottavaksi. Ajelen 100% mäkiasetuksilla.
    Itselläni käytössä Acerin vm.2017 edullinen läppäri, eli käyttiksenä windows 10. Trainerinä Elite Suito-T. On hyvä ymmärtää, että suinkaan paina kummallakaan alustallla grafiikat täysillä, kun koneessa ei riitä tehot.

- Rouvy on selkeästi mielestäni visuaalisesti hienompi videokuvan ansiosta ja samaten sen vuoksi ajoympäristönä miellyttävämpi.
    - Ajon aikana on näkyvillä paremmin kaikki oleellinen tieto: matka ajettu/jäljellä, jyrkkyys jne. Tämä on myös sillaiten mukavampi, että Zwiftissä traineri on jo 10 sek. aiemmin painanut ylämäen vastuksen tiukemmalle, ennen kuin ruutuun tulee %-tieto, että mäki alkoi...
    - Itseäni häiritsee se, että kun reitti loppuu, niin se myös loppuu, eikä ns. cold-downeja ole.
    - Toinen mikä häiritsee, niin se on äänetön ympäristö. Autoa menee ohi, mutta pihaustakaan ei kuulu. Toiset voivat pitää tästä ja kuuntelevatkin sitten omia juttujaan tai trainerin ääntä. Mulle vähän sellainen outo fiilis. Sitä vastoin Main Menun valikot pimpottaa kyllä.
    - Mulla on toiminut Rouvy hienosti verkkoyhteydellä, toisin kuin Zwift, joka pätkii ajon aikana todella paljon. Yksi syy tähän on varmasti ajajamäärät.
    - Rouvyn yksinajon hienous, että voit ottaa ajoon mukaan ghost-kavereita. Mulla muutenkaan ole oikeita kavereita, niin nää on hyvät.
    - Rouvyn ajotuntuma on jotenkin vahvasti erilainen. En osaa sanoa onko realistisempi vai ei, mutta jotenkin näissä on eri tuntuma.
    - Tässäkin kertyy XP:tä, mutta en ole vielä kiinnostunut mitä niillä tekee. Ilmeisesti tässäkin saa "ostaa" jotain romuja kuten Zwiftissä.
    - Tässä en ole vielä ajanut mitään Workout-ajoa. Zwiftillä kyllä.

Jaa-a. Itselläni vain toinen menee jatkoon, mutta en osaa just nyt sanoa kumpi. Hintahan on yhdelle hengelle sama.
    Kuten joku on kertonutkin, niin arvostaako enemmän hienoja reittejä vai sosiaalisuuten painottuvaa pelimäistä ympäristöä, jonka tarjoo Zwift.
    Varmaa on, että molemmilla saa tämmöinen peruspulliainen hien pintaan.

Rouvy osti FulGazin: https://www.cyclingnews.com/news/rou...ronman-series/

Kumpikin minulla vielä ”täytyypä joskus kokeilla” -jonossa niin en tiedä mitä kauppa tarkoittaa.

Mikäli kiinnostaa liittyä ryhmätilaukseen niin laita täällä yksityisviestiä viim. 19.11 mennessä. Meillä on kaksi paikkaa vapaana nykyisessä ryhmässä. Vuosijäsenyyden hinnaksi tulee n. 79 euroa.

Miten sujuu rokkenrolli Rouvyssä? Zwiftissä olen tottunut ajamaan joka viikko jotain kisavauhtista, välillä rynkytystä ja välillä tasaisen kovaa luukutusta. Rouvystä minulla on enemmän kokemusta oman lenkkeilyn fiiliksestä. Erityisesti muistan muutaman vuoden takaa Rouvystä sen, ettei toisten kisaajien kanssa pysty kommunikoimaan.

Tarkoitus on korvata Zwift Rouvyllä talven/alkukevään ajaksi. Käyköhän siinä niin, että jää kovat ajot ajamatta, kun minusta ei ole tekemään strukturoituja harjoituksia.
    10k-kerhon jäsen

Itselläni ei ole kokemusta kuin kahdesta ryhmä ajosta. Ensimmäinen oli yhden ajoporukan kanssa ajettava handicap kisa ja viime viikolla oli aika kiva ryhmäajo Victor Campenaertsin kanssa, mukana oli reilut 1700 ajajaa. Ajoon oli alkujaan ilmoittautunut 3500 ajaa mutta vain noin puolet ilmestyi. Pääasiassa olen valinnut ajettavaksi reittejä joissa on vähän enenmmän muitakin ajajia mutta myös hakusanalla olen hakenut jotain mielekästä myös.

Onpa Rouvy kehittynyt parissa vuodessa. Nyt on helppo löytää reittejä maailmankartasta suodattamalla kriteerien mukaan. Porukkaa riittää reiteillä jopa ruuhkaksi asti. Parin viime vuoden reittivideot alkavat olla sen verran hyvälaatuisia, ettei kuvan reunat vilistä pahasti edes isoa ruutua tuijottaessa.

Täytyypä vaikka viikonloppuna katsoa josko osuisi sopiva kisa kohdille.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Onpa Rouvy kehittynyt parissa vuodessa. Nyt on helppo löytää reittejä maailmankartasta suodattamalla kriteerien mukaan. Porukkaa riittää reiteillä jopa ruuhkaksi asti. Parin viime vuoden reittivideot alkavat olla sen verran hyvälaatuisia, ettei kuvan reunat vilistä pahasti edes isoa ruutua tuijottaessa.

Täytyypä vaikka viikonloppuna katsoa josko osuisi sopiva kisa kohdille.
    Sen verran laadukkaaksi ja koukuttavaksi Rouvy on kehittynyt että Zwift jäänyt minulla jonkin verran taka-alalle. Vaativimmat käyttäjät löytävät varmaankin puutteita Rouvysta mutta itselleni ei tule juurikaan mitään mieleen.

Minä en lukenut tarkkaan tekstiä kun otin viikon kokeilujakson, oletin että laskutus jatkuu kuukausi kerrallaan ja päätin sitten ajaa ainakin yhden kuukauden ja katsoa sitten kokeilisiko jotain toista softaa. Noh, laskutus olikin "yearly", mikä hieman harmittaa. Onneksi tämän saa laitettua 180 päivän ajaksi tauolle huhtikuussa..

Zwiftissä on omat puutteensa esim. reittien kehittämisen suhteen mutta virtuaalivaihtaminen oli kyllä hyvä lisäys. Itselläni on Tacx Neo 2T ja siinä Playt jotka pelittävät hyvin.
    Trainerissa aivan mainiot monestakin syystä : ketjulinja aina optimaalinen ,vaihtaminen todella nopeaa jyrkimmässäkin mäessä jne.
    Kävin pitkästä aikaa Royvyn sivuilla ja kuten Juha toteaa niin kehitystä on tapahtunut ja kiinnostus heräsi . Royvyssähän on myös virtuaalivaihtaminen mutta sen tuettujen laitteiden listassa oli vain Tacx Neo 3M. Pitää jossain vaiheessa selvittää onnistuuko virtuaalivaihtaminen minun laitteillani .

DC Rainmakerin arvosteluissa oli mainittu että Rouyvy tukisi zwift clickiä. Jos ei toimi niin sit voi olla et jää tältä talvikaudelta testaamatta kun pitäis ostaa ylimääräinen pakka.

Ajattelin kokeilla Rouvyä kunhan tuo clickin mukana tullut 3kk zwiftin kokeilujaksoa on käytetty. Ei todennäköisesti tarvitse tälle talvelle maksaa vielä kummastakaan

E: ei kun se ilmainen 3kk oli Wahoon treeniappiin, zwiftiin oli vaan 2kk eli yhestä kuukaudesta joutuu kyllä maksamaan. Wahoon appiin en oo jaksanut edes tutustua. 1-2 treeniä viikossa trainerilla niin siinä ei ehdi montaa ympäristöä ottaa haltuun.

Itse otin Rouvyn kuukausittaisella laskutuksella eli 20€/kk eli kyllä sen pystyy määrittämään, vaikka onkin tuo 7 pv kokeiluaikaa:

Trial
    19,99 €
    per month

Your trial ends in 0d 4h

Maaliskuun puolivälissä lähden pidempään reissuun enkä pysty silloin sisäpyöräilemään, joten saattaa mennä jopa ensi syksyyn ennen kuin taas otan jonkin alustan vuosimaksusopparin.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HXX1100H Katso viesti
    Zwiftissä on omat puutteensa esim. reittien kehittämisen suhteen mutta virtuaalivaihtaminen oli kyllä hyvä lisäys. Itselläni on Tacx Neo 2T ja siinä Playt jotka pelittävät hyvin.
    Trainerissa aivan mainiot monestakin syystä : ketjulinja aina optimaalinen ,vaihtaminen todella nopeaa jyrkimmässäkin mäessä jne.
    Kävin pitkästä aikaa Royvyn sivuilla ja kuten Juha toteaa niin kehitystä on tapahtunut ja kiinnostus heräsi . Royvyssähän on myös virtuaalivaihtaminen mutta sen tuettujen laitteiden listassa oli vain Tacx Neo 3M. Pitää jossain vaiheessa selvittää onnistuuko virtuaalivaihtaminen minun laitteillani .
    Rouvy tosiaan tukee Zwift Clickiä, ja käsittääkseni se on sitten trainerivalmistajasta kiinni, että miten mikäkin traineri tukee sitä Rouvyssa. Eli kannattaa tarkistaa laitevalmistajan sivuilta. Esimerkiksi omassa Elite Direto XR:ssä Click toimii.

Tuli nyt yhdistettyä taas videoharrastusta ja tehtyä pieni klippi miltä Rouvy vaikuttaa nyt vuonna 2026:

10k-kerhon jäsen

Rouvyssa on mielestäni hienoa myös se kun etsit jotain ajettavaa niin voit katsella videolta miltä reitti näyttää ennen kun päätät ajatko sen vai katsotko vielä jotain muuta. Ainakin itselleni visuaalinen näkymä merkitsee myös varsin paljon. Jos reitillä on liikaa pitkää suoraa ja aakeaa laakeaa niin se ei oikein motivoi, silmäkarkki on tervetullut lisä reitillä. Ja niitä kyllä riittää Rouvyssa.

Kokeilin pitkästä aikaa Rouvyä. Etsin trainer difficulty -säätöä, mutta siellä oli vain reality level, joka ei ole sama. Tämän puutteen vuoksi palasin takaisin Zwiftiin, vaikka Rouvyä voi kokeilla ilmaiseksi 5 viikkoa koodilla NJAL (Njål Pedersenin YouTube-kanavalta bongattu). Ei oikein voi edes käsittää miksi trainer difficulty -säätö puuttuu Rouvystä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Kokeilin pitkästä aikaa Rouvyä. Etsin trainer difficulty -säätöä, mutta siellä oli vain reality level, joka ei ole sama. Tämän puutteen vuoksi palasin takaisin Zwiftiin, vaikka Rouvyä voi kokeilla ilmaiseksi 5 viikkoa koodilla NJAL (Njål Pedersenin YouTube-kanavalta bongattu). Ei oikein voi edes käsittää miksi trainer difficulty -säätö puuttuu Rouvystä.
    Mitä eroa siinä on? En siis ole kokeillut, mutta olen ymmärtänyt että lähtökohtaisesti ihan vastaava.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Mitä eroa siinä on? En siis ole kokeillut, mutta olen ymmärtänyt että lähtökohtaisesti ihan vastaava.
    Molemmat säätävät trainerin vastusta suhteessa virtuaalimaailman reittiin, mutta Zwift ja Rouvy tulkitsevat säädön käsittääkseni täysin eri tavalla. Molemmissa 100% säädöllä traineri laittaa todellisuutta vastaavan vastuksen suhteessa virtuaalimaailman reitin jyrkkyyksiin (ainakin tasaisella ja ylämäissä).

Zwiftin trainer difficulty -säätö 50% säätää vastusta esim. 10% ylämäessä kuin ajaisi 5% mäkeen. Zwift kuitenkin vie avataria eteenpäin täsmälleen niin kuin ajaisi 10% ylämäkeen eli käytännössä ei tarvitse kelata niin paljon vaihteita läpi, mutta Zwift ei anna jouleakaan anteeksi tehdyn työn määrässä, kun noustaan mäen päälle. Eli tehty työ suhteessa nousumetreihin ja ajokilometreihin on koko ajan realistinen riippumatta trainer difficulty -säädöstä.

Rouvyn reality level -säätö 50% säätää myös vastusta 10% ylämäessä kuin ajaisi 5% mäkeen. Rouvy kuitenkin tulkitsee tilanteen niin, että avatar etenee 10% mäkeen 5% mäen työmäärällä. Toisin sanoen Rouvyssä avatar painaa ylämäkeen kuin viitapiru noin 2x nopeudella. Tällöin voi ajaa esim. 1000 nousumetrin ylämäen ja tehdä 500 nousumetrin työn. Eli tässä on kirjaimellisesti vain 50% todellisuustaso.

Itse pidän siitä, että trainerilla ajetut kilometrit ovat jotakuinkin vertailukelpoisia "oikeisiin" pyörällä ajettuihin kilometreihin verrattuina. Luonnollisesti virtuaalimaailmassa voi ajaa porukassa, tyynessä, maailman parhaalla kalustolla, pienellä renkaan vierintävastuksella, jarruttamatta mutkiin, mitkä kaikki tietenkin antavat jonkin verran enemmän vauhtia kuin ulkona ajo. Kuitenkin Zwiftillä saa koko ajan oikean vauhdin, nousumetrit ja kilometrit suhteessa tehtyyn työhön. Rouvyllä näin on ainoastaan, kun ajaa 100% reality levelillä.

No miksei sitten aja vain 100% asetuksella? Koska vähänkään mäkisemmällä reitillä homma menee vaihteiden kanssa pelaamiseksi. Pakkaa saa kelata edestakaisin vähän väliä. Toki vastaavalla reitillä todellisessa maailmassa näin myös tapahtuu. Mutta virtuaalimaailmassa on huomattavasti kivempaa ajaa esim. tasaisen rasituksen lenkkiä, kun ei tarvitse pelata vaihteiden ja kadenssin muutosten kanssa koko ajan. Myös on paljon helpompi kontrolloida rasitusta, kun se ei hypi niin paljon reittiprofiilin muutosten vuoksi. Jos joku pitää 100% asetuksella ajamisesta, niin hyvä. Ajan itse yleensä alle 50% trainer difficulty -asetuksella.

Toivottavasti tästä ymmärtää jotakin. Joka tapauksessa Zwiftin tapaan toimiva trainer difficulty -säätö on minulle välttämätön ominaisuus ja sen puuttuminen on ehdoton käytön/myynnin este.

Itse ajan Rouvya 100% reality levelillä. Reitit valitsen oman kunnon mukaan eli tällä hetkellä vältän virtuaaliset vuoret. Mitään tasamaatakaan en aja vaan pyrin valitsemaan reittejä jossa on omaan makuuni sopivasti nousuja myös mutta ei mitään 10km nousuja. Itselläni on fillarissa 11-34 takarataspakka ja edessä 50/34 eturattaat jotka riittää varsin kattavaan valikoimaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lueskelin tuosta Zwiftin trainer difficulty asetuksesta. Ymmärsin sen niin, että kun sitä pienentää, niin voisi ajatella Zwiftin vaihtavan vaihteita virtuaalisesti (portaattomasti) pienemmälle ylämäessä. Eli jos vaihtamatta vaihdetta jatkat ylämäkeen samalla kadenssilla, kestää 50% tasolla nousu pidempään (koska vastus on kevyempi) kuin 100% tasolla.

Laskuissa sen sijaan Zwiftissä tuosta voi saada hyötyä, koska Zwift itsekin ohjeisti, että jos kaverit karkaavat alamäissä, kun kadenssi menisi itsellä liian suureksi, voi tuon prosentin asettaa pienemmäksi, jolloin alamäessä saa samalla kadenssilla enemmän vauhtia. Tämä ei siis tosiaan tee polkemista kevyemmäksi, mutta tällöin välityksiä riittää paremmin jyrkkään alamäkeen.

Täytyy sanoa, että varsinkin näin talvella kertyy Rouvylla (tai millä tahansa virtuaalisoftalla) kilometrejä paljon enemmän kuin oikeassa maailmassa. Nyt toki pakkaset vaikeuttavat ulkona polkemista, mutta vaikka pakkasta olisikin vähemmän, eivät keskinopeudet olisi lähelläkään samaa tasoa kuin virtuaalisesti. Kesällä ollaan varmaan lähempänä, mutta koska en itse aja maantiellä vaan maastossa ja gravelia, olisi tuossa suuri ero yhä kesälläkin. Lisäksi kaikki kelvit ja liikennevalot yms jäävät pois. Nyt kun on aloittanut virtuaalipyöräilyn niin vertailut aiempiin vuosiin täytyy varmaan jatkossa tehdä tuntimäärissa eikä kilometreissä. Talvella tuli aiemminkin ihan hyvin tunteja, mutta lähes kaikki maastossa, jossa kilometrien kertyminen on hidasta.

Itselleni keskinopeudet ovat sisäharjoittelussa epäolennaisia. Kun seuraan kehitystä ja muutenkin treenaan niin watit ja varsinkin teho suhteutettuna sykkeeseen on se mitä seuraan koska tuo on se mitä pystyn paremmin vertaamaan ulkopyöräilyn kanssa. Jos keskinopeutta haluaa seurata niin aika harva virtuaaliohjelma mallintaa tuuliolosuhteita. Bkoolissa oli tuo ominaisuus ja täysin varma en ole mutta taitaa Mywhoosh ohjelmassa olla myös.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Täytyy sanoa, että varsinkin näin talvella kertyy Rouvylla (tai millä tahansa virtuaalisoftalla) kilometrejä paljon enemmän kuin oikeassa maailmassa.
    Ehkä voisi sanoa, että riippuu miten ajaa. Eihän tuolla ulkona keskitalvella millään saa vastaavia kilometrejä kasaan kuin ajamalla virtuaalimaailmassa tasaisehkoilla reiteillä, kun jo vaatteiden pukeminen vie puoli tuntia. Toisaalta kun ajaa virtuaalimaailmassa kahden tuhannen nousumetrin ylämäen, niin muutama tunti vierähtää, mittariin tulee 20 km ja keskinopeus on alle 10 km/h. Harjoitusvastuksella minulla tuli nyt tammikuussa ihan kohtalaisesti tunteja ja virtuaalikilometrejä. Tämä on kuitenkin selvästi vähemmän tunteja ja kilometrejä kuin kesällä ulkona pääosin maantiellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Ehkä voisi sanoa, että riippuu miten ajaa. Eihän tuolla ulkona keskitalvella millään saa vastaavia kilometrejä kasaan kuin ajamalla virtuaalimaailmassa tasaisehkoilla reiteillä, kun jo vaatteiden pukeminen vie puoli tuntia. Toisaalta kun ajaa virtuaalimaailmassa kahden tuhannen nousumetrin ylämäen, niin muutama tunti vierähtää, mittariin tulee 20 km ja keskinopeus on alle 10 km/h. Harjoitusvastuksella minulla tuli nyt tammikuussa ihan kohtalaisesti tunteja ja virtuaalikilometrejä. Tämä on kuitenkin selvästi vähemmän tunteja ja kilometrejä kuin kesällä ulkona pääosin maantiellä.
    Itse tykkään nimenomaan mäkireiteistä Rouvyssä, niin kuin tuon videon Teneriffa-ylistyksestä huomaa Aika ja teho ratkaisevat, eikä tuommoisilla reiteillä tosiaan kilometrejä niin paljoa kerry - ainakin jos verrataan Zwiftiin.

Nyt kun olen jonkin verran jo ajanut (Level 25), Rouvyn aika-arviot eri reiteille pitää todella hyvin kutinsa. Huomenna Marbellasta Coinin ohi ja takaisin, 88 km / 1500 VAM, ajoaika-arvio 3 h 16 min. Harmi, ettei virtuaalireitillä voi sooloilla, muuten tekisin pienen kiertotien Ojénin kautta - kaunis pueblo blanco ja kiva tienpätkä.
    10k-kerhon jäsen

Samanlaisia aiheita

1. Spinningpyörä ja sovellukset (Kinomap, Rouvy, Zwift...)
    By Hybridi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 11.01.2023, 14.11

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •