Tarkoitus olisi hankkia ensimmäinen maastopyörä (tai kaksi). Olin jo mielessäni tehnyt päätöksen hankkia Canyonin Stoic 2 ja Stoic 3 pyörät - toisen tyttärelle ja toisen itselle. Harmikseni huomasin toimitusaikojen olevan jäätäviä. Mainospuheista päätelleen Stoicit sopii vähän kaikkeenja siksi siihen alunperin päädyin.
Järkevämmät toimitusajat vaikuttaisi olevan Grand Canyonilla. Korvaaviksi ajattelin 5(WMN) ja 6, ehkä 7. Silmiin pistävä ero oli 140mm vs 100mm tai Grand Canyon 7 120mm joustoa.
Tästä aasinsilta ja törmäsin Active Fly Carboniin jossa hiilikuitu runko ja 100mm jousto. Tuo hiilikuitu runko herättää kiinnostuksen. Hinnaltaan vastaa Grand 7 ja Stoic 3:sta. Vitus Sentieriin olen myös törmännyt vertailuissa, mutta ilmeisesti saatavuus myös hankala.
Tytär (ja vaimo) varmaan ajaa helppohkoja polkuja, itse kuvittelen rymisteleväni hieman enemmän. Lueskeltuani luokittelua, miellän jäykkäperäisin trail pyörän vastaavan tapeita.
Toivoisin hieman apuja päätöksen tekemiseen. Ja mahdollisia vastaavia vaihtoehtoja tai ehdotuksia järkevistä pyöristä samoissa hintaluokissa. Arvostan suuresti apua, kiitos etukäteen!
Kirjanmerkit