Näyttää tulokset 1 - 16 / 16

Aihe: Itse rakennettu täysjousto 4500€

Itse rakennettu täysjousto 4500€

Mikäli ei kuukausien jonottaminen kiinnosta. Tämän saa rakennettua valmiiksi parhaimmillaan kuukaudessa. ZEBillä varustettu 840Wh täyshiilikuitu 4500€. Tähän hintaan ei saa edes käytettyjä.

Tässä laitetaan konkeli rasitustestiin. Itse olisin laittanut M500 250W koneen tilalle M600:sen 600 Wattisena ja 120Nm väännöllä. Runkoon sopii molemmat.

ps. error code johtui siitä että kaveri unohti tiivistää liitännät

Veikkaan että siinä jatko-osan pyörässä tulee olemaan juurikin M600.

Jos pitäis valita, kiinan peli itse rakentelemalla 4500€ tai länkkärivehje takuineen kotiin toimitettuna 5500€,
    niin kyllä jälkimmäinen vie voiton.
    Mutta siinä tapauksessa, että omistaisin luomuntäpärin, minkä haluaisin konvertoida sähköpyöräksi, voisin
    hyvinkin ostaa rungon, akun ja motin Kiinasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rytky Katso viesti
    Jos pitäis valita, kiinan peli itse rakentelemalla 4500€ tai länkkärivehje takuineen kotiin toimitettuna 5500€,
    niin kyllä jälkimmäinen vie voiton.
    Mutta siinä tapauksessa, että omistaisin luomuntäpärin, minkä haluaisin konvertoida sähköpyöräksi, voisin
    hyvinkin ostaa rungon, akun ja motin Kiinasta.
    Jos 5500 eurolla saisi vastaavan fillarin lännestä takuun kanssa, niin ottaisin tottakai itsekin länsifillarin.

Vastaava länsifillari, jossa on keulana ZEB, takaiskarina Super Deluxe, DT Swissin kiekot ja täyshiilikuiturunko liikkuu jossain 7000-8000€ välillä. Tämän hinta oli 4500€.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bäfäng Katso viesti
    Jos 5500 eurolla saisi vastaavan fillarin lännestä takuun kanssa, niin ottaisin tottakai itsekin länsifillarin.

Vastaava länsifillari, jossa on keulana ZEB, takaiskarina Super Deluxe, DT Swissin kiekot ja täyshiilikuiturunko liikkuu jossain 7000-8000€ välillä. Tämän hinta oli 4500€.
    Toisin, niissä "länsifillareissa" on sitten "länsimoottori" tuon Bafangin tilalla (ja tuota Bafangia ei tuo kasaaja/testaaja kauheasti kehunut...) ja myös tuon omatekemän pyörän vaihteisto pitäisi sitten myös tietysti päivittää nioiden verrokkien tasolle, joka tarkoittaisi sitten vähintään sellaista +500€:a lisää hintaa, eli oltaisiin sitten tuossa noin 5000€:n hinnassa.

Sitten vielä tietysti se toinen asia, että kuinka moni kyseisen pyörän pystyy osista kasaamaan, kuinka pitkä aika siihen menee (ja laskeeko tuolle ajalle mitään hintaa), miten takuu-asiat yms.
    Mikä ettei jos kyseisentyylisestä rakentelusta pitää, mutta jotenkin en tuota isoimmalle osalle harrastajista näe kuitenkaan vaihtoehtona.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Toisin, niissä "länsifillareissa" on sitten "länsimoottori" tuon Bafangin tilalla (ja tuota Bafangia ei tuo kasaaja/testaaja kauheasti kehunut...) ja myös tuon omatekemän pyörän vaihteisto pitäisi sitten myös tietysti päivittää nioiden verrokkien tasolle, joka tarkoittaisi sitten vähintään sellaista +500€:a lisää hintaa, eli oltaisiin sitten tuossa noin 5000€:n hinnassa.

Sitten vielä tietysti se toinen asia, että kuinka moni kyseisen pyörän pystyy osista kasaamaan, kuinka pitkä aika siihen menee (ja laskeeko tuolle ajalle mitään hintaa), miten takuu-asiat yms.
    Mikä ettei jos kyseisentyylisestä rakentelusta pitää, mutta jotenkin en tuota isoimmalle osalle harrastajista näe kuitenkaan vaihtoehtona.
    Marginaaliryhmästähän tässä on kyse, siitä olen samaa mieltä. Tällä hetkellä fillarien saatavuus on niin huono, että tässä eräs vaihtoehto tee-se-itse miehelle.

Olen suunnitellut vastaavaa projektia. Pääsyyt tähän, saa jotain puuhasteltavaa, saa täysin itse tuunattavan moottorin (Bafang), saa mieleiset osat ja ison akun.

Riskinä on, että runko porsii jolloin olisi aika v.mäinen homma kun noista tuskin takuuta löytyy muualta kuin mainoslauseista, toisaalta noita on jo aika paljon tee-se-itse rakentelijat tehneet, että todennäköisesti ei ihan susia ole nuo rungot.

Toisin kuin aloittaja sanoo, ei nämä niin nopeasti tapahdu. Ilmeisesti juuri tuon YT videon seurauksena Dengfulla kova ruuhka runkotilauksissa ja toimitusajat oli jossain sanottu olevan 2kk tms.

Jos tähän päätän lähteä niin menen M500 motilla, se on 250W joten ei tule sen kanssa ongelmia normiteillä ajellessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sähköpatu Katso viesti
    Olen suunnitellut vastaavaa projektia. Pääsyyt tähän, saa jotain puuhasteltavaa, saa täysin itse tuunattavan moottorin (Bafang), saa mieleiset osat ja ison akun.

Riskinä on, että runko porsii jolloin olisi aika v.mäinen homma kun noista tuskin takuuta löytyy muualta kuin mainoslauseista, toisaalta noita on jo aika paljon tee-se-itse rakentelijat tehneet, että todennäköisesti ei ihan susia ole nuo rungot.

Toisin kuin aloittaja sanoo, ei nämä niin nopeasti tapahdu. Ilmeisesti juuri tuon YT videon seurauksena Dengfulla kova ruuhka runkotilauksissa ja toimitusajat oli jossain sanottu olevan 2kk tms.

Jos tähän päätän lähteä niin menen M500 motilla, se on 250W joten ei tule sen kanssa ongelmia normiteillä ajellessa.
    Mitä Dengfun toimitusajoista on nyt tullut tietoa, niin 2-3 kk projekti varmaan edessä.

Itse jos tämän saman projektin toteuttaisin, niin moottoriksi M600 (vaatii liikennevakuutuksen, joka on 100€/vuosi) ja jousitus Marzocchilta. Hinta menee 4000€ kieppeille.

Säästyneen rahan pistäisin vaihteistoon. 120Nm vaatii voimansiirrolta paljon. Sram GX-11 on aika varma valinta. Optimaalisin olisi joku ebike 9v. setti 450% rangella. Nämä on kuitenkin omasta mielestä täysin ylihintaisia kestoikään verrattuna.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bäfäng Katso viesti
    Itse jos tämän saman projektin toteuttaisin, niin moottoriksi M600 (vaatii liikennevakuutuksen, joka on 100€/vuosi) ja jousitus Marzocchilta. Hinta menee 4000€ kieppeille.
    Eipä siinä jos haluaa paljon tehoa. Pieni miinus m600:lle on sen kovaksi moitittu ääni.

Tutustuin lisää näihin motteihin bafangin m500/600 moottoreihin ja näyttää siltä ettei ne vielä kovin avoimia ole, mitä tulee säädettävyyteen. Taitaa olla enemmän suunnattu bisnekselle kuin yksittäisille käyttäjille, mutta epäilemättä aktiiviset rakentelijat kehittää tuota järjestelmää.

Hardcore ratkaisu olis korvata bafangin oma kontrolleri avoimella vesc -kontrollerilla ja rakentaa sen avulla koko ohjaus itse

En nyt halua nu###a pilkkua, mutta itse kasattu ja itse rakennettu ovat hieman eri asiota.

Joo. Minäkin odotin runkosepän rakentamaa täysjoustoa. Täällähän onkin kiinankuitua ja bäfängiä ketju täynnä

Joo idioottimainen otsikko, kyllä on moitteet paikallaan jotta jutun aloittaja tietää töpänneensä oikein hemmetin isosti ja saadaan typerä kiinan kuitukeskustelu ruotuun. /end_sarkasmi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sähköpatu Katso viesti
    Joo idioottimainen otsikko, kyllä on moitteet paikallaan jotta jutun aloittaja tietää töpänneensä oikein hemmetin isosti ja saadaan typerä kiinan kuitukeskustelu ruotuun. /end_sarkasmi
    Tietyllä p-alkuisella nimimerkillä on kova psyykkaus päällä. Entisenä lätkäjunnuja täytyy antaa respektit yrityksestä. Missä homma menee usein pieleen on se että ei ymmärretä provoamisen olevan taito- eikä voimalaji. Määrä ei korvaa laatua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    En nyt halua nu###a pilkkua, mutta itse kasattu ja itse rakennettu ovat hieman eri asiota.
    Toisaalta, mikäli kyseisiä termejä haluaa vastaavasti käyttää, niin ei siinä tapauksessa edes isotkaan pyörämerkit RAKENNA omia pyöriään, koska käytännössä tuo osakomponenttimäärä mikä videolla on, on se minkä myös isot pyörävalmistajat nykyaikaista sähköavusteista maastopyörää valmistaessaan tilaavat alihankkijaketjultaan ja sitten vain lopulta kasaavat pyörät omatoimisesti. Aika harvassa ovat ainakaan isojen merkkien valmistajat joilta myös hiilikuiturunko tulee "oman katon alta", kyllä niiden isossa määrin tehtävä teollinen valmistus toimii tuolla aasian puolella (Taiwan ilmeisest suurin laatu hiilikuiturunkojen valmistaja) josta löytyy luokkaa 10-15kpl isoja teollisia valmistajia jotka tekevät isoimman osan maailmassa käytettävisti hiilikuituisista polkupyöränrungoista.

Eli nykyaikainen polkupyörien valmistus (mitä termiä siitä sitten haluaakaan käyttää) on sopivien komponenttien valinta, ostaminen ja asennus sopivaan (mahdollisesti itse suunniteltuun, mutta ulkopuolella valmistettuun) runkoon. Eli juuri se mitä pienessä mittakaavassa toteutettiin myös tuossa ketjun avausvideossa. Videossa tehtiin jopa enemmän kuin mitä osa isoista pyörävalmistajista tekee, koska videolla runko vielä myös maalattiin itse, kun osalla pyörätehtaista myös nuo rungot tulevat valmiiksi maalattuina.

Asiaan keskittyvää keskustelua tästä ko. itse rakennetusta sähköpyörästä löytyy täältä

https://www.emtbforums.com/community...ike-builds.61/

Samanlaisia aiheita

1. Tee Itse
    By Pekka L in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 1120
    Viimeinen viesti: 24.02.2021, 14.28
  2. Tee-Se-Itse valot
    By troh in forum Varusteet
    Vastaukset: 4183
    Viimeinen viesti: 11.02.2021, 17.19
  3. 3000€-4500€ Maksava täysjousto sähkäri
    By Vipa84 in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 39
    Viimeinen viesti: 25.01.2020, 08.35
  4. Trek 4500 2002 osat?
    By Jansku Lepistö in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 11.01.2020, 08.49
  5. TEE-SE-ITSE-korjausteline
    By SiSaLa in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 26.04.2015, 00.27

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään