Partioaitta
CanyonElectrobikeBikeshopShimano
Näyttää tulokset 1 - 14 / 14

Aihe: Intervals.icu kokemuksia?

Intervals.icu kokemuksia?

Löytyykö täältä intervals.icu palvelun käyttäjiä? Jos näin niin millaisia kokemuksia?

Olen itse hiljattain synkannut viimeisen puolen vuoden treenidatan tuonne ja mikäli kokemus osoittautuu positiiviseksi, tarkoitus siirtyä Trainingpeaks palvelusta tähän. Toistaiseksi erittäin positiiiviset fiilikset. Näyttäisi tarjoavan pitkälti samat pääominaisuudet kuin TP (ja enemmän), mutta ainakin ensikokemusten mukaan huomattavasti joustavampi. Palvelu periaatteessa ilmainen, mutta toki suosittelen lahjoitusta kehittäjälle, jotta palvelu pysyy pystyssä.

Minulla on myös käytössä ja sen verran tyytyväinen olen tuohon palveluun, että Trainingpeaksin vuositilausta en enää uusi. Tuo Intervals.icu (ja Golden Cheetah) riittää mainiosti. Sitten on vielä Stravassa Sauce lisäosa käytössä, sekä erikseen HRV-softa. Eiköhän noilla amatööripuuhastelija jo pärjää

Tykkään kyllä.

Mun mielestä se on tosi hyvä -- oon käyttänyt Stravan rinnalla reilun vuoden ajan. Käyttöliittymä on looginen ja selkeä, ja fiilis on semmonen, että kehittäjä ajattelee asioista samalla tavalla kuin itse ajattelen. Toihan on tällä hetkellä yhden miehen projekti, ja kehitystyö on hyvinkin notkeaa ja omiakin toiveita on jo saatu mukaan.

Olen käyttänyt lähinnä tehoprofilointiin liittyviä ominaisuuksia, sillä muuten pelkkä Strava on riittänyt mulle ihan hyvin.
    Reaktor Stanga Racing | #fillarifoorumi @ IRCnet

Joo, samaa mieltä muiden kanssa. Muistakaa lähettää kehittäjälle kymppi tai pari, niin pidetään softa hengissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Joo, samaa mieltä muiden kanssa. Muistakaa lähettää kehittäjälle kymppi tai pari, niin pidetään softa hengissä.
    +1. Kymppi tai pari on halpa hinta näin hyvästä palvelusta.
    Sometimes the same is different, but mostly it's the same

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Salonen Katso viesti
    Mun mielestä se on tosi hyvä -- oon käyttänyt Stravan rinnalla reilun vuoden ajan. Käyttöliittymä on looginen ja selkeä, ja fiilis on semmonen, että kehittäjä ajattelee asioista samalla tavalla kuin itse ajattelen. Toihan on tällä hetkellä yhden miehen projekti, ja kehitystyö on hyvinkin notkeaa ja omiakin toiveita on jo saatu mukaan.

Olen käyttänyt lähinnä tehoprofilointiin liittyviä ominaisuuksia, sillä muuten pelkkä Strava on riittänyt mulle ihan hyvin.
    Minä olen tykännyt ennenkaikkea ajo näkymästä. Tuosta näkee yhdellä silmäyksellä intervalleista kaiken tarpeellisen. Jopa w'bal laskenta on mukana, mitä ei löydy trainingpeaksista. Tosin anakapisiteetin määrä pitäisi pystyä itse laskemaan/testaamaan. WKO5 tekee tuon laskennan automatic, mutta ihan yhtä metsässä sekin on, jos ei ole ajanut tarpeellisia testejä. Itseasiassa olenkin syöttänyt anakapasiteetin määrän nyt wko5;sta ja metsäänhän se menee ainakin näissä 10min vedoissa.

Samoin kalenteri on tosi hyvä. Tykkään, kun treenejä ei tarvitse edes nimetä, vaan softa löytää ne automaattisesti. Eli jos ajat 2x20, niin kalenterissa lukee 2x20@280w.

Pitää tosiaan muistaa tukea kaveria. Tiedä vaikka joskus tulisi apsikin puhelimeen.

Intervals.icussa näyttää edelleen olevan voimassa rajoitus, joka estää rekisteröitymisen Microsoftin sähköpostiosoitteella (hotmail, outlook, live jne.). Tuo muistaakseni johtuu siitä, että ms on joskus lisännyt intervals.icun spammilistalleen, eikä ole suostunut sitä sieltä poistamaan.

Postiosoitteitahan on jokaisen helppo hankkia uusia, mutta onhan se hiukan kömpelö ratkaisu ongelmaan.
    Rule #1: Obey The Rules

Oletteko muuten seuranneet tuota Form taulukkoa ja hyödyntäneet sitä treenauksessa? Tuntuu ainakin itsellä vastaavan varsin hyvin omia tuntemuksia. Tosin tuntuma on, että tuolla High Risk puolella tulee välillä käydä/olla, jotta kehitystä tapahtuu.

Miten sitten tuo eFTP. En oikein ole saanut siitä kiinni. Laskee ilmeisesti jokaisen treenin osalta sen ml. PK-treeneistä. Onko siinä joku w/hr kaava taustalla vai miten tuo toimii?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miq Katso viesti
    Oletteko muuten seuranneet tuota Form taulukkoa ja hyödyntäneet sitä treenauksessa? Tuntuu ainakin itsellä vastaavan varsin hyvin omia tuntemuksia. Tosin tuntuma on, että tuolla High Risk puolella tulee välillä käydä/olla, jotta kehitystä tapahtuu.

Miten sitten tuo eFTP. En oikein ole saanut siitä kiinni. Laskee ilmeisesti jokaisen treenin osalta sen ml. PK-treeneistä. Onko siinä joku w/hr kaava taustalla vai miten tuo toimii?
    Tuo eFTP käyttää Critical Poweria. Vaatii 3min - 30min all out vedon josta se laskee FTP arvion. Näyttää pahasti alakanttiin jos ajanut vaan PK lenkkiä

Uusi ja hyödyllinen ominaisuus intervals.icu:ssa.

Jatkoa toisesta ketjusta:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Vähän asian vierestä, mutta en nyt viitsi avata tälle omaa ketjua:

Missä online-treenipäiväkirjassa näkee helposti yhdellä silmäyksellä harjoitusten profiilin esimerkiksi kalenterinäkymässä? Kaipaisin siis yhdellä vilkaisulla mahdollisuutta nähdä milloin treeni on pysynyt tasaisesti peekoolla, milloin ollut intervallia tai tasaisen kovaa kilpailua tms. Tein mock-upin intervals.icu palvelun kalenterinäkymään tästä kolmen suorituksen osalta, mutta ymmärtääkseni tällaista näkymää ei sen optioista saa. Tai pitäisiköhän laittaa pyyntö Intervalsin Davidille.

Tämä ei vastaa ihan suoraan tarpeeseen, mutta olisiko näistä asetuksista mitään apua:

^kiitos. Mulle tuo kelpasi.

Värien käyttö on unohtunut tai ehkä taisin ottaa sen pois asetuksista. Vaan nytpä sun kannustamana tsekkailin ja huomasin, että niitä intensiteettiarvoja voi muuttaa. Siitä saa enemmän infoa, kun vaihtaa skaalaa 50-90 > 45-100 (edit: näyttäisi parhaiten sopivan omiin tarpeisiin 48-101)

Ei vastaa ihan siihen mitä kaipaisin, mutta taidanpa ottaa taas käyttöön
    10k-kerhon jäsen

Samanlaisia aiheita

1. NCM kokemuksia?
    By Mahekan in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 04.05.2020, 19.42
  2. Kokemuksia takuuasioista
    By ATK in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 01.04.2020, 20.08
  3. Kokemuksia Haibikestä?