Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5
Näyttää tulokset 121 - 142 / 142

Aihe: Pole Bicycles

Ei vaikuttanu pyörän kankeuteen vaan tangon. Tuntui siis käsille kovemmalta kuin mihin tottunut.

^eikös jousitus ja renkaat ole pehmentämässä sitä tuntumaa?

Tottakai. Tosin mun painosena ei voi millään pumpulipaineilla ajella, oli kyse sitten renkaista tai jousituksesta. Ootko itse tosiaan sitä mieltä, että tangoissa ei ole eroja?

^Tuntuu 35mm tangot tosiaan järjestään liian jäykiltä. Edes vaihto hiiliseen ei pehmennä tuntumaa.

Olen lukenut että jäykkiksissä käytetään joustavia tankoja mutta en ole osannut itse kaivata velttoa tankoa. Yhdistän epämukavuuden yleensä hitusen turhan koviin rengaspaineisiin. Ainakin plussakumeissa pienikin paineen lasku (pikku suhaus pois) pehmentää selvästi.

Kyllähän ne rengaspaineet vaikuttaa paljon varsinkin nopeataajuiseen tärinään, mutta koko pyörä ja tuntuma on osien summa. Dirttipyörässä mulla on kovat paineet, paska keula ja ohut tanko ja ranteet kipeytyy melkein heti. Mulla nyt tosin on ranteissa kulumaa ja murtumia ollut.

Menee vähän offtopicin puolelle, mutta jos haluaa ranneystävällisen 31.8 kiinnityksellä olevan tangon ja jostain vielä löytyy answer 20/20 tankoja, niin suosittelen ostamaan sellaisen. Aivan sairaan ihana ohjata ja ei tule ranteet kipeäksi. Tai ei tämä nyt niin paha offtopicci ole, kun itsellänihän on tuollainen tanko Polessa kiinni.

Ja Sqlab myy 30x tankoa hieman maltillisimmilla kulmilla 12° ja 16° . Siihen vielä Ergonin ga3 gripit. Todellinen ranteen säästäjä.

No itellä ranteet kyllä kulmien puolesta pärjää. Millaista ajoa ajatte tuollaisilla tangoilla? Jotenkin tuntuu, että vois olla vaikeempi jotain enskatyyppistä ajaa, mut tää vaan mutu. Laitetaa omasta Polesta kuva kans niin ei niin offaria

Neuron:On-issa on aika paljon suorempi tanko kuin mihin itse olen tottunut, ja ranteisiin tuli puutumista ja kipua aika paljon. Sitten kokeilin säätää ajoasentoani niin että se muistuttaa alamäkeen ajoa enemmän eli kyynärpäät ulospäin ja kroppa eteen, painoa haarukan päälle enemmän. Silloin suorempi tanko toimii. Hankin tuon enemmän XC-käyttöön tai retkeilyyn, joten varmaan saa katsoa löytääkö jostain SQlabin kaltainen tanko 35 mm kannattimelle tai ehkä minulla onkin kannatin 31,8 mm tangolle joskus. Oli joskus SQlab 311 yhdessä vähän liian isossa pyörässä ja se auttoi rannekipuiluun kyllä paljon. Tottumaton tottui kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Millaista ajoa ajatte tuollaisilla tangoilla? Jotenkin tuntuu, että vois olla vaikeempi jotain enskatyyppistä ajaa, mut tää vaan mutu.
    Itse ainakin olen ihan sekakäyttäjä. Perus polkurallia, välillä hinkataan jotain alamäkipätkää muutaman kerran peräkkäin ja firan hyndilläkin on käyty. Kaikki ajot hoituu tuolla. Ja tuon tangon alkuperäinen nimihän oli nimenomaan PROTAPER CARBON 720 ENDURO 20/20, joten enskatyyppinen ajo tuskin jää tangosta kiinni(tai ainakaan nimestä).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Pientä testiä tein Leon haastattelussaan kertoman uuden geometriaajatuksen pohjalta Vielä ei ollut mahdollisuutta muuttaa jousitusta mutta pistin pidemmän stemmin 45->70mm. Tankoa vähän enemmän taaksepäin kääntäen (Renthalin risertanko) ja satulaa vajaan sentin eteenpäin. Ajoasento parani kummasti ja polkuvoima ylämäessä myös. Alaspäin meno todella jyrkässä jarrulla ryömimisvauhtia ajettavassa laskussa (korkeuseroa 3-4m) ja alla välittömästi 90 vinkkeli ei muuttunut pidemän stemmin myötä mitenkään. Pelkäsin että paino menee liian eteen mutta hyvin toimii. Iso parannus tuli myös seisovilla ajoon kun ohjaamoon tuli lisää pituutta. Paljon helpompi ajaa kunnon kivikossa missä hissitolppa pitää olla ehdottomasti alhaalla.
    Parasta olisi tietysti ollut hommata XL koon runko L:n sijaan mutta näinkin toimii 187cm pitkälle pätkälle.

Niistä osista vielä. Ei ne nyt niin ihmeellisiä ole. Jarrut on aika tehottomat vaikka vaihdoin 200mm levyn eteen. Yhdellä sormella saa puristaa tosissaan. Jousituksessa ei ole herkkyyttä ollenkaan, varsinkaan keulassa. Alkuperäinen tanko on umpirautaa. MUTTA tuossa maksaa rungosta ja takapään linkustosta ja se on hintansa väärti ja kompensoi joidenkin osien heikkoutta hintaansa nähden.
    Joo. Ei tuo L-koon runko mikään erityisen pitkä ole 187cm pituiselle. Vakiota sentin pidempi stemmi löytyi romuista ja vähän kyllä lisäsi tilaa yhdessä raiseritangon kääntämisen kanssa, mutta kyllä stemmi 70mm voi näköjään olla, niin tosiaan voi sitten satulaakin vähäsen siirtää eteenpäin. Ja stemmi tulikin jo tilattua.

Jos enemmän ajelee väljemmissä paikoissa ja vauhdikkaammin, niin voi aika huoletta silloin valita pykälää suosituksia isomman rungon. Itsellä ihan normipolkuajelua niin L-koko toimii pidemmällä stemmillä varmaan ihan hyvin, niin on kuitenkin sitten hiukan ketteryyttäkin.

Siitäkin näkee että L-koko on liian peini että kaikki korotuspalat on raiseri tangolle käytössä ja hissitolppaa on koholla sen verran mitä ohjauksessa on korotuspaloja ja vähän päälle ja silloinkin satula on maastokorkeudella. Kadulla olisi ehkä 3-4cm ylempänä.

Ei tuo mitenkään kankea ole kannon kierrossakaan. Pidempikin menisi. Mukavampi vaan ajaa kun pyörä ei nyöki. Isoon nyökkimiseen auttoi paljon satulan siirto eteenpäin. Painopiste tuli parempaan kohtaan. Ehkä siirrän vielä puolisen senttiä satulaa eteenpäin.

Kyllä sillä Leolla vaan on hyvät ratkaisut fillarin geometrialle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Siitäkin näkee että L-koko on liian peini että kaikki korotuspalat on raiseri tangolle käytössä ja hissitolppaa on koholla sen verran mitä ohjauksessa on korotuspaloja ja vähän päälle ja silloinkin satula on maastokorkeudella. Kadulla olisi ehkä 3-4cm ylempänä.
    Evolinkeissähän ei emäputken pituus ja siten stack kasva koon mukana, on siis sama joka koossa. XL-koossa tanko menee kyllä edemmäs mutta ei sen korkeammalla, ellei niitä spacereita lado lisää alle. Mulla XL:ssä 4cm spacereita ja 35mm nousua tangossa. Olenkin aika pitkä, 193cm ja jalan sisämitta 93cm.

ruuduntakaa muokkasi tätä : 02.06.2021 at 11.07

Pole Bicycles

https://youtu.be/67ZGXSDCB7Y
    Leon vapaamielistä haastattelua.
    Kanuuna muokkasi tätä : 02.06.2021 at 11.36

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Pikkuhiljaa alkaa silmä tottua tuohon rumilukseen, joistain kulmista ihan ok näköinen.

Pelkkien linkkien laittaminen on ihan perseestä ilman kuvausta mitä niiden takana on.

^Siellä on vain kysely haluatko hyväksyä Instagramin cookiet.

^^Asianlaita korjattu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Pikkuhiljaa alkaa silmä tottua tuohon rumilukseen, joistain kulmista ihan ok näköinen.
    Vähän kuin Mondrakenin ja Orangen äpärälapsi.

Pole Bicycles

Melko vahva näyttö osaamisesta. Niin ajotaidon kuin myös fillarinsuunnittelun osalta.
    Arvostan.

https://www.instagram.com/p/CPxmiaWhol0/

Samanlaisia aiheita

1. Pole Evolink
    By kratos in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1093
    Viimeinen viesti: Eilen, 10.53
  2. Pole Taival
    By JouTol in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 104
    Viimeinen viesti: 03.03.2021, 22.36
  3. Pole bushmaster