Sivu 4 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 136

Aihe: Vuoden 2021 pyöräilykilometrit

Hyvä vuosi ollut joo, viime vuonna ajoin 13 648km ( sitä edellisenä jotain 8000...) ja nyt on tuo viime vuoden lukema jo ohitettu. Ihan ok, mutta kahtakymppiä en saa kokoon. Tärkeintä on kuitenkin hyvä olo, talkoot ja Nakkila ja se että työtilanne on ok.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Tasan tonnin jäljessä, mutta nyt aletaan ajamaan kilometrejä! Jos trainerilla ajettuja ei lasketa, niin saako hiekalla ajetut lisätä tuplana?

tsemiä, mulla on jäänyt stressi pois kun ei se enää kylmällä ( alle +20 lähteissä) suju niin hyvin, kaikki ajaminen on nyt plussaa, ja lauantaisin on kututalkoilua ( seuraavana päivänä ei kovasti jaksa..)..... Kilometri on kilometri ajaa sen umpihangessa tai sateessa kumisaappailla, mutta iltaruokaa laittaissa huomioin huonon kelin kertoimet ja voi syödä vähän vapaammin.
    tempokisu.kuvat.fi

Vähän päälle 7000 km on nyt ajettuna, n. 2000 km vähemmän kuin viime vuonna samaan aikaan. Ero tuli tammi-maaliskuussa, sen jälkeen tahti on ollut suunnilleen sama. Jos sen kympin saisi tänä vuonna kasaan.
    Merida Scultura 5000 (12,5 k) / GT Grade (8,8 k) / Ridley X-Fire (47 k) / Cannondale Quick 3 (2,8 k) (Myydyt: 26 k)

7.057km tuli juuri kun kävin ajamassa "oletettavasti" vuoden viimeisen satasen.
    "You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"

13 250km, nyt kisu lenkille kohta mennään ohi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    13 250km, nyt kisu lenkille kohta mennään ohi.
    Niinhän mä sanoin jo aika alkuvaiheessa, mutta mulla on jo yli 14t....ja olen aika väsy ja tuntuu että tarviin lepoa, enkä ole viime vuosina edes ajatellut että kisailisin miesten kanssa. Ne 40t km vuodessa on tehty ja ei tartte enää.

ps. ethän laske mukaan niitä trainerilla ajettuja...
    tempokisu.kuvat.fi

Tottakai ja niitä alkaa tulla lisää, kun pimenee ja ei pääse enää töiden jälkeen soralle

^ on ihan kiva kiusata miehiä, mutta tosiasia on että tämänikäinen akka ei vaan pärjää ukkojen kanssa. Eniten harmittaa se että painoa on tullu kilo lisää sitten kesän, vaikka olenkin tosi laiha....mutta silti.
    No, tänään kututalkoisiin ja ensi viikolla Nakkilaan

ps. trainerilla ei lasketa kilometrejä vaan tunteja. Itsekin olen tehnyt näin.
    tempokisu.kuvat.fi

13 tkm ajettu.
    10k-kerhon jäsen - #kilometrikisa 2016

8023km. Kymppi lähenee, sain lisämotia kun kävin sateessa ajamassa eikä se ollut niin vastenmielistä kun yleensä ajattelee.

Minulla oli sama fiilis, että eihän tuo sade haittaakaan. Ei edes flättiä tullut, vaikka kelveillä oli hiekkaa ja pikkusoraa.
    10k-kerhon jäsen

Joo ei sade haittaa kun tajuaa pysyä asfaltilla. Tänään ajelin gravelia ja kympin jälkeen kun kaikki rahisi ja hinkkasi muisti taas rapaisten sorateiden haittapuolet

Ai jaa, kyllä mulla sade haittaa ihan oleellisesti, ja märkä tienpinta. Pelkään että on liukas...
    ...lokakuussa ajettu 673km, no onhan se 200km enempi kun viime vuonna ( lokakuun eka jakso). Mutta kun tässä pitää vaihtaa cycloon, parin cycloajelun perusteella 50km on jo kova suoritus. Ei jaksa, väsy on.
    tempokisu.kuvat.fi

Niin. Kilometreillä ei ole kisu oikeasti mitään merkitystä. Kuntoilunkin kannalta kilometrit ovat aika masentavia, kuten ehkä huomaatkin.

Ja ne kilometrit näyttää nyt olevan 14 600. Vielä ei ole tänä syksynä traineriin koskettu

Niin. Kilometreillä ei ole kisu oikeasti mitään merkitystä. Kuntoilunkin kannalta kilometrit ovat aika masentavia, kuten ehkä huomaatkin.
    No, olen mä vielä sua edellä 15+...ja olihan tässä aika ( todella pitkä aika) kun kilometrejä vuodessä oli enempi kuin pankkitilin saldo. Parempi se toisin päin ....kaikkea ei voi saada.
    Kilometrit vuodessa menee kyllä tärkeysjärjestyksessä aika alas, kivahan se on jos ja kun jaksaa ajaa ( kesällä jaksoi ), mutta ikää tulee koko ajan lisää ja elämään on tullut muita kivoja asioita
    tempokisu.kuvat.fi

Eilen vasta meni 10tkm (ulkona) rikki tälle vuodelle, laiskaa on ollut..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ps. trainerilla ei lasketa kilometrejä vaan tunteja. Itsekin olen tehnyt näin.
    Juuri näin. Tuntigalluppi voisi olla sitten erikseen, mutta kilometrejä trainerilla kertyy tasan nolla vaikka kuinka sotkee.

11730km. Syyskuu menikin vähän heikommin suunniteltujen ja ei-suunniteltujen sairastamisten osalta, mutta lokakuussa jaksoi vielä ajella.

Parin lenkin jälkeen menee 16t ....siis saan ehkä 18t ajettua tänä vuonna, tässä iässä ei enää voi ajatella että enemmän enemmän, vuonna 2019 tuli 8tkm ja viime vuonna vähän päälle 13t joten ihan hirmuista tsemiä ollu.
    Viimeksi se oli 2015 kun sain vuodessa yli 18t km ajettua. Ja nyt on ollu muutakin, kututalkoot ja Nakkila, sekä parempi mieli. 2017 olin ihan valmis luovuttamaan että tää oli tässä, mutta onneksi Luonto tuli apuun
    tempokisu.kuvat.fi

15600km ja nyt alkaa jo tulemaan viikolla trainerikilometrejä

^ ....niitä ei lasketa...mutta siis mä olen tosi iloisesti yllättyny että olen pärjänny miesten sarjassa näinkin hyvin! Olin kauden alussa ihan varma että meet jäsen "paaton" ohitte heti kun kesäkausi alkaa...
    tempokisu.kuvat.fi

9003km. Hyvässä vauhdissa ollaan.

Tänään tuli vuoden tavoite täyteen vähän etuajassa 10060km ajettu

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

1641 kilometriä tähän mennessä, eikä niitä lähtöjä tälle vuodelle juurikaan enempää tule. Tai jos ilma on sateeton ja yli +3 astetta, niin pyöräilen.
    "GRAVEL IS THE SALT OF LIFE." - Ari Vatanen

Ei ihan taida tulla tuhatta kilsaa täyteen. Eli säälittävän vähän verrattuna lähes kaikkiin muihin.

Sit taas toisaalta voisi olla armelias itselleen. Viime vuosina kestävyysurheilua on tullut ehkä lenkki tai pari kuussa keskimäärin. Juoksulenkin pituus on ollut jotain puolen tunnin ja tunnin väliin. Nyt on tullut/tulossa se noin 900 km pyöräilyä toukokuusta pyörän oston jälkeen. Tästä lähes kaikki on ajettu poluilla, jossa vauhti pyörii jossain 10 km/h nurkilla eli ajoaikaa toukokuussa pyörän oston jälkeen tullut jotain noin 90 tuntia (Garminista en keksinyt miten saa suoraan tuntimäärät pihalle). Eli kuitenkin luokkaa 3 h/vko. Tämä on paljon enemmän kuin pitkään aikaan ja oikeastaan ihan OK keskiarvo ottaen huomioon työt, vauva&taaperoarjen, koronan, hemmetisti flunssia, pientaloasumisen yms.

Tästä on hyvä parantaa. Jos ehtisi ensi kesänä ajella muutamia pidempiä, koko päivän tai jopa useamman päivän reissuja, ja ehtisi vähän useammin iltalenkille niin olisi sekä mukavaa että hyväksi keski-ikäiselle laiskajaakolle. Ehkä noi lapsetkin tosta kohta alkaa kasvaa eikä tarvitse enää ihan niin huolenpitoa koko ajan.

Niin, ei niillä kilometreillä ole oikeasti pienintäkään merkitystä.

On oikeastaan harvinaisen typerää yrittää väkisin ajaa aina sama kilometrimäärä viikkoon, tai päivään, jos sen talvella joutuu ajamaan läskipyörällä ja kesällä roadilla.

3h viikkoon on jo oikein hyvä, isolla osalla keski-ikäisiä ei tule lähellekkään tuota määrää urheilua viikossa.

3500 km (170 h), heinäkuun jälkeen tietystä syystä vain muutama sata km. Sen sijaan juoksua on tullut kesän jälkeen ihan mukavasti niin, että 2000 km menee kohta rikki. Valitettavasti hiihtokelejä ei vielä ole ollut tälle syksylle, joten kevään 600 km:iin ei ole tullut lisäystä. Kuntokävelyäkin tuli lähinnä vain keväällä kolmisensataa km. Ensi vuosi taitaakin olla juoksuvoittoisempi, kun täytän 70 ja aion juosta muutaman 1/2 -maratonin, ehkä yhden kokonaisenkin. Suunnistuksen pariinkin pitäisi palata, jos nilkka suo.

Niin, ei niillä kilometreillä ole oikeasti pienintäkään merkitystä.

On oikeastaan harvinaisen typerää yrittää väkisin ajaa aina sama kilometrimäärä viikkoon, tai päivään, jos sen talvella joutuu ajamaan läskipyörällä ja kesällä roadilla.

3h viikkoon on jo oikein hyvä, isolla osalla keski-ikäisiä ei tule lähellekkään tuota määrää urheilua viikossa.
    Totta kaikki... tipuin koko kilometrimäärästä paljon on tullut tälle vuodelle mutta niin maan perkeleesti tulee hyöty kilometrejä

Menee maku koko pyöräily hommasta ja tulee paha mieli, jos liikaa yrittää ja kyttää kilometrejä. Lenkille lähtö pitää olla kivaa ja pääsääntöisesti joka kilometristä pitää nauttia. Muuten mä ainakin lopetan koko harrastuksen, kunnes taas maistuu. Väkisin en polje.

Samanlaisia aiheita

1. Specialized stumpjumper 2021
    By Arnold-62 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 36
    Viimeinen viesti: 23.10.2021, 21.40
  2. Vuoden 2020 pyöräilykilometrit
    By plr in forum Kyselyt ja gallupit
    Vastaukset: 152
    Viimeinen viesti: 04.06.2021, 17.25

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja