Juu eihän niissä ole kuin ns. yleiset tiet. Itse tulkitsen yksityistiet lähes yksinomaan jonkinlaiseksi soratieksi. Poikkeuksiakin on. Pienimmät tiet ja yksityistiet parhautta täälläkin.
Tuohan se on ongelma. vaaditaan kriittinen määr kiinnostuneita käyttäjiä. Ja Gravelmap on monellla tapaa puutteellinen. Vaikkapa juuri siinä, että luokittelua voi tehdä... gravel, singletrack, dirt jne... mutta kaikki kuitenkin näytetään kartassa samalla tavalla.- Gravelmapiltä ei täältä seuduilta löydy kuin pari hassua pätkää.
Nimenomaan. Itse olen Gravelmapiinkin laittanut yhdyspolkuja luokkaan "Singletrack" ja selittänyt vielä huomautuksissakin. Joku voi silti katsoa vain karttaa ja todeta, että tuolla menee keltainen viiva ja päätyy tunkkaamaan polulla.- Seikkailullisuus itselle tulee noista pienistä teistä ja siitä saako esim. päättyviä metsäautoteitä "sillattua" toisiinsa lyhyillä polkupätkillä - siinä OSM:n (ja ideaalisesti mtb:scale koodatun polun luokitus joka näkyy hyvin Trailmapissa) data on valttia. Jos haluaa esim. lenkin aikarajoitusten takia tehdä turvallisempia valintoja lenkille niin sekin onnistuu kun data on suht luotettavaa, sallii myös sen että 80% lenkistä on ennakoitavaa ja 20% on sitten sitä missä yllätyksille on sijaa.
Kirjanmerkit