Giant
Näyttää tulokset 1 - 5 / 5

Aihe: Fixu veto - tai ei

Fixu veto - tai ei

Kaivelin tossa topiikkeja, enkä löytänyt oikein sopivaa.
    Nimittäin joskus törmää juttuihin, jossa reagointi hämmästyttää. Tavalla tai toisella.
    Eli jollakin on todella fixu veto. Varsinaisessa tai käänteisessä merkityksessä.

Jos vaikka aloittaisin tämän viimepäivien uutisella puhelin vastaajan "salasanasta" joka oli 1234.
    Ja siitä miten ko. vastaajan pitäjä asian paljastuttua reagoi.

Voisi sanoa, että oli fixu veto?

Voisi ajatella, että mulla olisi jäänyt avain ulko-oveen. Naapuri huomaisi tilanteen ja ystävällisesti laittaisi avaimen sisälle lapun kanssa, jossa jättää tietonsa ihan hämmästyksen poistamiseksi. Nyt sitten laittaisin polisin asialle luvattomasta kotiintunkeutymisesta.
    Olisko ollut fixua?

Fixu veto Aamulehdeltä, Hesarilta ja monelta muulta medialle pitää verokoneet kiinni. Vaikka syy onkin "avoimuuden" puuttuminen, koska halukkaat ovat voineet pyytää nimensä poistoa listalta niin mun mielestä toi tulotiedoilla mässäily on so last season.

Mä oon jo vuosia vaahdonnut, että toi veropäivä pitäisi nimensä mukaisesti kääntää päälaelleen, eli kertoa kuka on maksanut eniten veroja. Tulot on (tai pitäis olla) sen saajan jokaisen oma asia, mutta maksetut verot pitää tätä maata pystyssä. Näin kunnia saatais niille kelle se kuuluu, eli isojen verojen maksajille. Isot tulot kun ei välttämättä tarkoita isoja veroja, jos pelaa korttinsa oikein.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

^ toisaalta esim Hesari julkaisi jo uutisen korona-asiantuntijoiden ja Vastaamon pomojen tuloista.

Sinänsä samaa mieltä tuosta verolistojen järjestyksistä, joskin myös "paljon tuloja vähän veroja" tyypit kuuluvat julkisuuteen hekin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Fixu veto Aamulehdeltä, Hesarilta ja monelta muulta medialle pitää verokoneet kiinni. Vaikka syy onkin "avoimuuden" puuttuminen, koska halukkaat ovat voineet pyytää nimensä poistoa listalta niin mun mielestä toi tulotiedoilla mässäily on so last season.

Mä oon jo vuosia vaahdonnut, että toi veropäivä pitäisi nimensä mukaisesti kääntää päälaelleen, eli kertoa kuka on maksanut eniten veroja. Tulot on (tai pitäis olla) sen saajan jokaisen oma asia, mutta maksetut verot pitää tätä maata pystyssä. Näin kunnia saatais niille kelle se kuuluu, eli isojen verojen maksajille. Isot tulot kun ei välttämättä tarkoita isoja veroja, jos pelaa korttinsa oikein.

No mediahan pelaa tässä nyt mediapeliä. He ajattelevat että tällä painostavat yleisen mielipiteen voimakkaammin sen taakse että sähköisen jakamisen kieltäminen olisi huono asia. Tässähän ei kenenkään tiedot tule piilotetuiksi vaan ne saa verotoimistosta kysymällä. Mitään sähköistä ei kuitenkaan jaeta ulos. Voi kuitenkin käydä niinkin että yleinen mielipide onkin tyytyväinen tähän uuteen linjaan jossa keskitytään enemmän siihen miten missäkin ammatissa tienaa, sukupuoli-asetelmiin nuoret/vanhat, tulotasojakoa maan eri osien välillä jne. Henkiltöasolla keskityttäisiin top 10-porukkaan ja/tai jo muutenkin julkisuudessa oleviin ihmisiin. Esim. jos J. Ollila kieltäisi tuon sähköisen tiedonluovutuksen, kovinkaan montaa minuuttia ei menisi kun ne tiedot olisivat joka tapauksessa lehtien palstoilla. Naama ja nimi on sen verran tunnettu.

Samanlaisia aiheita

1. Peräkärryjen veto ja runkojen kestävyys
    By Ohiampuja in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 07.05.2018, 22.11
  2. Kärryn veto.
    By JiiPee80 in forum Varusteet
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 28.02.2017, 23.07

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja