Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 74

Aihe: Ei oo– Korona vai mikä mättää?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Hädissään menin jo tutkimaan, mutta kyllä ainakin sramin ketjuja näyttäis melkeen joka paikasta saavan.
    Joo, mutta Shimanon kamoissa tilanne huonompi. Sain nyt kasailtua kaikki tarvittavat eri kaupoista, mutta ei mitään saumaa saada yhdestä paikkaa. Iikan Pyörävarikolta lähti viimeinen 12-sp 10-51 XT-pakka, lähes jokaisessa muussa paikassa ei-oota tai hinta taivaissa.

Voihan tässä olla hieman hamstraustakin takana (esimerkkinä minä), mutta koronaa nyt on ollut jo tovi, joten eiköhän tämä ole oire laajemmasta komponenttipulasta. Onhan siitä raportoineet fillarifirmatkin ja heillä kuitenkin hieman eri sopimukset valmistajien kanssa.

Shimanon joidenkin osien saatavuus on kyllä haasteellista, sillä olen yrittänyt metsästää Deoren nelimäntäisiä levyjarruja jo tovin ja ei oikein missään ole saatavilla, ainakaan järkevään hintaan!

Tänä vuonna ei kannata rikkoa pyörää, sillä varaosista on maailmalla huutava pula – myös uusien pyörien saatavuudessa on ongelmia

Pyörien ja niiden varaosien toimitusajat ovat venyneet hyvin pitkiksi. Syynä ovat koronavirus ja pyöräilyn suosion kasvu.
    https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007871038.html

Hesarin juttu "ketjut ja kasetit loppu" aiheutti aamupuuroa syödessä pienen paniikkireaktion. Oli pakko sännätä koneelle katsomaan muutamasta nettikaupasta ja tottahan se on ei oota myydään. On tämä melkoista pula-aikaa, ei jumalauta saa polkupyörään ketjuja. Onneksi olen säästänyt vanhat 0,5-0,75% venyneet ketjut, kyllä niillä vielä ajelee hätätapauksessa (tosin sitten kuluu kasetti hyvin äkkiä eikä niitäkään saa..). Kaduttaa taas, että on hurahtanut tähän lajiin. Helvetin kallista ja ainainen murhe välineistä.

Hiukan aihetta sivuten: konttikaupalla tavaraa päätyy mereen.
    https://www.wired.com/story/where-shoes-ordered-check-ocean-floor
    Rule #1: Obey The Rules

Oli muutama muukin hesarin jutun ilmeisesti lukenut, tänään kun Larun pyörässä kävin, niin olivat linjanneet, että max 5 henk kerralla. Pihalla ainakin 10henk jono.

Siinä hetken mietin tätä uutta normaalia, kun saa 20min odotella, että pääsee edes kauppaan, missä on ilmeisesti kamat myyty loppuun.
    No, sain kyllä sen mitä olin menossa hakemaan.
    Veikkaan, että aikamoinen panikointi oli päällä monessa pyöräliikkeessä.

Vähän kuin Neuvostoliitossa aikoinaan? Missäköhän vaiheessa kuljetuksessa olevat fillarit ja osat "katoavat" mystisesti matkalla ja päätyvät pimeille markkinoille?
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Kyllä tästä tosiaan ihan Neuvostoliitto tulee mieleen. "Kaikkea on, mutta ei kaikille"

Torstaina tilailin jarrusatulaa (GRX) ja nyt jäisi jo tilaamatta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laars Katso viesti
    Oli muutama muukin hesarin jutun ilmeisesti lukenut, tänään kun Larun pyörässä kävin, niin olivat linjanneet, että max 5 henk kerralla. Pihalla ainakin 10henk jono.

Siinä hetken mietin tätä uutta normaalia, kun saa 20min odotella, että pääsee edes kauppaan, missä on ilmeisesti kamat myyty loppuun.
    No, sain kyllä sen mitä olin menossa hakemaan.
    Veikkaan, että aikamoinen panikointi oli päällä monessa pyöräliikkeessä.
    Olispa teknologia valmista, että voitais myydä netin kautta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilmora Katso viesti
    Vähän kuin Neuvostoliitossa aikoinaan?
    Koskahan noissa mennään siihen, että maksetaan ensin kassalla ja sitten toisellta tiskiltä saa tavaran käärittynä ruskeaan voimapaperiin? Tai jonoon vain ja ostaa mitä hyllyssä on ja sen jälkeen sitten fillaritoriin vaihtoilmoitus: 12sp ketjut ja SLX-takajarru vaihdetaan 11sp pakkaan ja spd-polkimiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Torstaina tilailin jarrusatulaa (GRX) ja nyt jäisi jo tilaamatta.
    Joo, nyt on Shimanon 12v-ketjut saldo 0. Mulle on kahdet tulossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Olispa teknologia valmista, että voitais myydä netin kautta...
    Olisi kieltämättä kiva, jos netin kautta voisi kokeilla esim. Kypärää päähän.

^Ei kai ne kaikki olleet kypärää ostamassa? Mut joo, mä olen ostanut kypärätkin yleensä sovittamatta. Tiedän minkä kokoinen pää mulla on ja ilmeisesti kai jonkun EU-standardin muotoinenkin, kun ovat sopineet kerrasta.

Minä olin, muutoin olisin kyllä kääntynyt parkkiksella takaisin. Jos äkkiseltään muistan oikein, niin 4 netistä tilattua kypärää olen palauttanut ja käynyt kaikki pk-seudun liikkeet läpi. Ei mikään helppo projekti omalla kohdalla

^Joo, no sen ymmärtää, jos ei mikä tahansa potta sovi. Mulla on vaikka mitä, on Mavicin lipatonta, on Foxin Dropframea (jota ei voi säätää), on METiä ja joku halpispotta XXL:stä. Kaikki sopii.

Laitoin juuri Bike Discountista tilauksen vetämään. Siellä oli varastossa 10- ja 9-pakkoja sekä ketjuja. Eri asia käyttääkö niitä minun lisäkseni kukaan... 11-12 lehtisille en katsonut. En omista niin moternia tekniikkaa.

Kiitos vinkistä. Alkaa voimansiirtopuolen varastosaldo (oma) olemaan nollissa...

Kuinkahan monta pyörää ja pyöränosaa on nyt jumissa Suezin kanavassa olevassa laivassa...
    Rule #1: Obey The Rules

Shimanon XT 11-ketjua löytyi Pyöräkauppa Keskiöstä ja vieläpä halvemmalla mitä Bike-Discountista. Nettikauppaa heillä ei ole mutta Tamperelaisille tiedoksi.

Jotain tässä on vinossa, sain tällaisen ilmoituksen pari viikkoa sitten tehtyyn tilaukseen.

Item no. Product description Qty. Available in
    225066701 Eagle X01 12 Speed Chain 1 52 weeks

Vielä löytyi 11 v. ketjut Suomesta mutta osa Saksan kauppoja näytti ei-oota. Saa nähdä loppuuko perustuotteet kesään mennessä. Sisärenkaita vielä löytyi.

Onneksi omistan kaksi pyörää ja kaapista pitäisi löytyä riittävästi kulutusosia yleisimpiä tarpeita varten. Nyt tosin alkaa huolestuttaa, jos jokin sellainen osa hajoaa johon ei ole omasta takaa varaosaa, ja sopivaa palikkaa saa sitten metsästää X kuukautta.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti gallodepelea Katso viesti
    Vielä löytyi 11 v. ketjut Suomesta mutta osa Saksan kauppoja näytti ei-oota. Saa nähdä loppuuko perustuotteet kesään mennessä. Sisärenkaita vielä löytyi.
    Tämä perustuotteitten saanti kyllä yllätti rajusti. Kattelin tottuneesti saksan kaupoista pakettia GP5000 renkaille + 11-pakalle ja ketjuille, mutta ei tainut mistään kaupasta löytyä kaikkia hyllystä. Varmaan rahalla saa, mutta 105 sarjassa oli varsin hiljasta..

Renkaat lähti lopulta suomesta kun sai samaan hintaan ja pakka löytyi käytettynä... Pitänee varmaan jostain katjut laittaa jo tilaukseen, niin olisi yhdet edes varalta odottamassa.

Bikeshopista kannattaa kurkata. Ainakin toistaiseksi löytyy perusvaraosaa mukavasti.

Pyöräkaupan myyjä puhui 64 viikosta jollekin Ultegran osalle, vai oliko osasarjalle.

Oli kai ennätysvilkas lauantaipäivä muutenkin.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Tänäin tein keväthuoltoa vanhemmalle sähkikselle ja vaihdoin myös uudet ketjut (yksi uusi ketju vielä jäi laatikon pohjalle), oli sitten vanha ketju sitten ilmeisesti ehtinyt venyä senverran että oli rattaita kuluttanut niin ettei uusi ketju sitten enään halunnut toimia yhteen vanhojen ratteiden kanssa (täsmälleen sama homma edellisessä ketjunvaihdossa) joten oli pakko vielä putsata vanhat ketjut ja pistää takaisin (heti alkoi taas toimimaan).
    Nyt sitten ei uutta takapakkaa tahtonut löytyä mistään, vaikka pakkana ihan tuiki tavallinen 9V. 11-34/36 pakka. Onneksi Bikeshop:sta tuollainen vielä näytti löytyneen ja oli pakko tilata heti kun vielä oli saatavilla.
    Pitää vissiin alkaa miettimään mitä kaikkea kulutusosaa saattaisi mihinkin pyörään kesän aikana tarvia ja tilata kohtapuoliin ihan varmuuden vuoksi.

Tuli tilattua voimansiirron osat kesäksi. 12speed 10-51 SLX ja XT pakat ainakin loppu. Deore vielä löytyi joka tulikin laitettua ostoskoriin. Sähköön tulossa niin ei tuo paino niin häiritse.

Saitte mut paniikkiin ja hain itekki paikallisesta 12 speed sramin ketjut

Tänään kun yritin mennä laittamaan maastopyörän kevätkuntoon, varastossa odotteli pelkkä voimapihdeillä leikattu lukko. No, rikosilmoitus ja vakuutusyhtiölle viestiä ja sitten tutkimaan mitä vastaavaa oliskaan tarjolla nykyään... Ilmeisesti ei mitään. Hyväksi todetun pyörän menetys harmittaa jo sinällään, mutta tää globaali kaupan tilanne on nyt melkoinen lisäpainolasti tähän päälle. Ehkä tänä vuonna ei pääsekään poluille.

Samanlaisia aiheita

1. Korona
    By mrrw in forum Off-topic
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 10.04.2020, 16.35
  2. Vastaukset: 101
    Viimeinen viesti: 23.03.2020, 23.53
  3. Candenssi mikä mättää vai mättääkö?
    By jmjlaine in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 24
    Viimeinen viesti: 18.08.2015, 11.25
  4. "tarkkuuasajo2 mättää!