Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3
Näyttää tulokset 61 - 74 / 74

Aihe: Ei oo– Korona vai mikä mättää?

Itse aloin eilen tilailemaan talven ajoilta uutta takapakkaa, ketjua yms. paitsi että en sitten tilannutkaan. Yleensä oon tilannut shimanon CS-HG81 pakan 11-36 hammastuksella. Kertokaa nyt tyhmälle käykö tohon maasturin muut 10-vaihteiset pakat. Esim sunrace CSMS3 11-40? Pitääkö koon olla sama. Takavaihtaja on shimano XT. Tai jos nyt jostain ihmeellä löytys eri kokoista shimanon pakkaa. Ketjuissa sama homma.

Jep viimeisin tieto että maahantuojalta saatavuus 62 viikon päästä Että jos on tarvis nii kannattaa ostaa jos löytää jostain vaik olis vähän hintavaki.

Oho ei sit onnistunu lainaus, noh laitetaan tohon alle asia mihin vastasin :P

Joo, mutta Shimanon kamoissa tilanne huonompi. Sain nyt kasailtua kaikki tarvittavat eri kaupoista, mutta ei mitään saumaa saada yhdestä paikkaa. Iikan Pyörävarikolta lähti viimeinen 12-sp 10-51 XT-pakka, lähes jokaisessa muussa paikassa ei-oota tai hinta taivaissa.

^Voin myydä edullisesti tuon 10-51 XT-pakan. Sanotaan nyt vaikka 500 EUR + pk:t...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jukkajk Katso viesti
    Itse aloin eilen tilailemaan talven ajoilta uutta takapakkaa, ketjua yms. paitsi että en sitten tilannutkaan. Yleensä oon tilannut shimanon CS-HG81 pakan 11-36 hammastuksella. Kertokaa nyt tyhmälle käykö tohon maasturin muut 10-vaihteiset pakat. Esim sunrace CSMS3 11-40? Pitääkö koon olla sama. Takavaihtaja on shimano XT. Tai jos nyt jostain ihmeellä löytys eri kokoista shimanon pakkaa. Ketjuissa sama homma.
    Ketjut käy, kunhan ovat oikealle pakalle (eli 10 speed, 11 speed, jne). Pakoissa pitää varmistaa, että kiinnitys takanapaan on sopiva. SRAMin pakoissa oma, Shimanolla oma. Sunracen, ym. pakat käyvät varsin hyvin (kunhan huomioi kiinnityksen), mulla on SunRacea useammassakin fillarissa. Se mitä pakassa pitää huomioida lehtien (rattaiden) lukumäärän lisäksi on se isoin limppu. Esimerkiksi 46, puhumattakaan 50+ -rattaista ei käy kaikkien takavaihtajien kanssa. Lisäksi jos suurimman rattaa koko vaihtuu (esim 42->40), pitää takavaihtajaa säätää uudelleen sen toiminnan varmistamiseksi. Tietysti myös ketjun pituus pitää varmistaa, jos suurimman rattaan koko kasvaa.

Eli pakan ei "pidä" olla sama, kunhan huomioi vaadittavat säädöt. Lisäksi välitykset muuttuvat, eli tuossa sinun tapauksessasi rattaalta rattaalle välityssuhde kasvaa ja pienin vaihde (suurin takaratas) on tietysti välitykseltään pienempi kuin alkuperäisessä.

Lucky Bird Bikesissä Herttoniemessä oli hyllyssä vino pino Simson-merkkisiä 10spd "vaihtoehtoketjuja" Shimanolle. Ei ole kokemusta näistä, mutta varmaan parempi kuin ylivanhat ketjut tai ei ketjuja ollenkaan, jos tämä siihen menee. Hinta 39 egeä vähän kirpaisi.

Olihapan aika kiven alla nuo Shimanon 12-vaihteiset pakat. Nyt kun tuli itselle toimitusilmoitus itselle että paketti matkalla, niin voin laittaa tännekin että 135€ posteineen saa XT-pakan vielä tuolta:

https://www.commencal-store.co.uk/sh...51-c2x33680055

Tulee Ranskasta, joten tulleja ei pitäisi tulla. Katsotaan nyt vielä tuleeko perille Mutta muualla oli jo hinnat 170€+ ja toimitusajatkin yleensä 3-4 kuukautta.

Jokseenkin kyllä ärsyttää tällä hetkellä se, ettei voi laittaa edes tilausta sisään, vaan liikkeet ilmoittavat, että kun toimitusaika ei ole tiedossa, ei myöskään suostuta myymään. Kyse ei ole edes mistään rataspakoista, vaan ihan pyörätyökaluistakin tuntuu olevan huutava pula. Voin kuvitella jos mihinkään liikkeeseen tulee saldoa, ovat varmasti saman tien myyty, enkä jaksa päivitellä jatkuvasti eri kauppojen sivuja. Mieluummin tilaisin ja odottaisin vaikka sen 6kk tai enemmän, kunhan tavara joskus sitten saapuisi.

Onko renkaiden saatavuudessa ilmennyt ongelmia? Aivan vielä ei ole tarvetta mutta ehkä jo loppukesästä voi olla.

Ainakin ne mitä olen itse halunnu on myös löytynyt. Mutta osassa renkaita varmasti saatavuusongelmia.

Varastot tuntuvat tyhjenevät nopeaan. Tosin näyttävät niitä myös suht nopeaan saavatkin varastoon. Itse ennakoin ( panikoin ) ja tilasin omaan varastoon. Tilaisin jos yhtään epäilyttää saatavuus. Ja sama osien kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ramzez Katso viesti
    Jokseenkin kyllä ärsyttää tällä hetkellä se, ettei voi laittaa edes tilausta sisään, vaan liikkeet ilmoittavat, että kun toimitusaika ei ole tiedossa, ei myöskään suostuta myymään. Kyse ei ole edes mistään rataspakoista, vaan ihan pyörätyökaluistakin tuntuu olevan huutava pula. Voin kuvitella jos mihinkään liikkeeseen tulee saldoa, ovat varmasti saman tien myyty, enkä jaksa päivitellä jatkuvasti eri kauppojen sivuja. Mieluummin tilaisin ja odottaisin vaikka sen 6kk tai enemmän, kunhan tavara joskus sitten saapuisi.
    Myynti puolella olleena tiedän että tuppaa monella asiakkaalla olevan vaikeaa tajuta ettei sitä toimitusaikaa tiedetä ja sitten jos on tilaus sisässä työllistetään kyselyillä joka toinen viikko. Ja jos asiakas kyllästyy tai tavarat löytyy muualta niin perutaan kaupat ja silloin vielä pitää palauttaa rahatkin. Ja tämä kaikki ilman että nettoaa senttiäkään asiakkaan kokeilusta.

Eli jos minulla olisi kauppa niin en kyllä itsekään suostuisi myymään sitä mitä ei ole hyllyssä eikä tiedetä toimitusaikaa...

Maantieosasarjat näyttää olevan kortilla, onneksi ei ole rakenteilla mitään projektia. Toimitusajat 12 viikkoa ja siltikin taitaa olla epävarmaa saatavuus.
    Perempi yksin, kuin huonolla miehistöllä. P. Dunker

Millaista ajatusta muilla on tulevaisuuden suhteen pyörien saatavuudesta? Esimerkiksi tämän kesän tai syksyn aikaan. Itse olen tilanteessa, jossa oma työmatkafillari alkaa olla täysin finaalissa ja olis tarkoitus laittaa uusi keskihintainen etujousimaastopyörä tai vastaava. Tällä hetkellä kaupat vain tuntuvat ammottavan tyhjyyttä ja tarjolla on vain Prisman Tuntureita tai vastaavia ei mieltä innostavia kulkuvälineitä.

Tulee hankala loppuvuosi, kun nykyinen päättää lopettaa yhteistyöt.

Riippuu pyörämallista, mutta tämä kesä ja tuleva syksy voivat olla saatavuuden suhteen hankalia. Tarjouksia tuskin on myöskään tälle vuodelle odotettavissa. Niin kauan kuin eletään poikkeusoloissa globaalisti, uskoisin tilanteen säilyvän hankalana. Voi olla, että vielä ensi vuonnakin on haasteita, jos pyöräilybuumi jää pysyvämmäksi ilmiöksi. Toisaalta käytettyjen markkinat voivat olla jatkossa aika isot, jos päästään normaaliin arkeen ja porukka palaa taas tekemään vanhoja juttuja, kun ei tarvitse kotona majailla koko ajan.

Samanlaisia aiheita

1. Korona
    By mrrw in forum Off-topic
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 10.04.2020, 16.35
  2. Vastaukset: 101
    Viimeinen viesti: 23.03.2020, 23.53
  3. Candenssi mikä mättää vai mättääkö?
    By jmjlaine in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 24
    Viimeinen viesti: 18.08.2015, 11.25
  4. "tarkkuuasajo2 mättää!