Näyttää tulokset 1 - 7 / 7

Aihe: Specialized stumpjumper 2021

Specialized stumpjumper 2021

Stumpit uudistuivat. Mitä ajatuksia nuo herättävät trailipyörää ajavissa tai sellaisen ostoa suunnittelevissa? Nykiikö yhtään tuohon suuntaan..

Hyviltä näyttävät, tuo Stumpjumper expert malli kiinnostaisi. Ainut että saisi olla kyllä kuitukiekot jo tuohon rahaan mukana. Miksi ihmeessä täällä pyörän pitää maksaa noin 1000€ enemmän kuin jenkkilässä, 4700 vs. 5700. Kokeilemaan pitäisi päästä, mielestäni Stumpit ovat olleet aina hyviä ajettavia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Miksi ihmeessä täällä pyörän pitää maksaa noin 1000€ enemmän kuin jenkkilässä, 4700 vs. 5700.
    Jenkkilän hinnoissa ei yleensä ole veroja mukana, sillä myyntiveroprosentti määräytyy osavaltiokohtaisesti. Toki tuo vero ei kokonaan selitä 1000 euron eroa tässä tapauksessa.

Nostaahan sitä hintaa myös tulli ja rahti, sekä maahantuojan kate.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Maahantuojaa Spessulla ei ole, liikkeet tilaavat itse pyörät varastolta. Mutta silti, edullisempia saisivat olla. Osasarjat on vähän hinnat alkaen mallia ”halvemman” pään pyörissä, toki toimivia silti. Tuo expert malli nyt vaikuttaa omaan silmään muuten hyvältä paitsi että kuitukiekot olisi kiva olla.

Evo malli vois olla do it all pyörä. Trailista Parkkiin

Mulla on nyt parin vuoden kokemus 2019 mallin Stumpjumper carbon comp LT:stä ja sen perusteella tuo 2021 mallin Stumppi Evo näyttää kyllä kiinnostavalta. Tuossa uudessa Evossa olisi omaan pyörääni verrattuna jyrkempi pystyputki ja loivempi keulakulma, mitä juuri seuraavaan pyörään kaipaisinkin. Omaan Stumppiin on on tullut matkan varrella päivitettyä mm. kiekot, pakka ja ohjaustanko. Alustaa olen tyytynyt toistaiseksi vain säätämään ja pitämään sen muuten vakiona. Tuossa uudessa Stumppi Evossa kiinnostaisikin Evo Pro -malli missä olisi valmiiksi hyvät osat ja mm. DT 350 navat ja Foxin Factory alusta. Mutta se hinta.. 8499€ näyttää lukevan hintalapussa. Luulen että Spessu on jo hinnoitellut itsensä ulos mun vaihtoehdoista. Esim. Orbea Occamin saa vastaavilla spekseillä noin kolme tonnia halvemmalla.

Samanlaisia aiheita

1. Orbea oiz H30 vs Specialized stumpjumper st alloy
    By korhoki@gmail.com in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 24.03.2020, 17.48
  2. 2019 specialized stumpjumper
    By Hirta in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 25.07.2019, 13.15
  3. Specialized stumpjumper 2019
    By Vipa84 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0