Sivu 12 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 437

Aihe: Propain Bikes

Ite kävin ajamassa reilu 4 h maantietä tänään niin nuuksio jää tältä viikolta väliin, koska la ja su siellä on funduro-cup. Sunnuntaina harkitsen Tornaria. Ens viikolla ja kymmenisen kertaa vähintään sen jälkeenkin mua näkee Nuuksiossa. Saa tulla moikkaamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Ite kävin ajamassa reilu 4 h maantietä tänään niin nuuksio jää tältä viikolta väliin, koska la ja su siellä on funduro-cup. Sunnuntaina harkitsen Tornaria. Ens viikolla ja kymmenisen kertaa vähintään sen jälkeenkin mua näkee Nuuksiossa. Saa tulla moikkaamaan.
    Siellä oli tänään ainakin neljä Propainia. Elä mee Tornariin su, kun ei oo hissi päällä ennen tiistaita. Ite menossa näillä näkymin silloin sinne.

Rupes tänään kuivassa ja pölyisessä kelissä jarrut vähän vinkumaan. Pitää varmaan putsata jarrulevyt ja ehkä hioa vähän jarrupaloja?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timoesk Katso viesti
    Minä olen menossa Nuuksio bikeparkkiin tänään. Pitäisi siellä olla toinenkin Propain-kuski.

Lähetetty minun SM-G991B laitteesta Tapatalkilla
    Miltä Tyee on tuntunut parkissa? Täällä päin vielä pitää odototella että alkaa hissit pyörimään. Poluilla on ajettu ja hyvin kulkee.

Pölyssä huutaa välillä jarrut mut kyllä ne siitä itestää sen lopettaa, ylläksellä sai tuon kyllä huomata saharakautena.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    Miltä Tyee on tuntunut parkissa? Täällä päin vielä pitää odototella että alkaa hissit pyörimään. Poluilla on ajettu ja hyvin kulkee.
    Kävin ensimmäistä kertaa parkissa noin kuukaisi sitten. Ei siis ole vertaikohtaa muihin pyöriin. Hyvältä Tyee kuitenkin tuntuu.Positiivista palautetta on tullut myös muilta Tyee-kuskeilta.

Tässä video aloittelijoista alamäessä: https://www.youtube.com/watch?v=T_55lRZ9o40

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Elä mee Tornariin su, kun ei oo hissi päällä ennen tiistaita. Ite menossa näillä näkymin silloin sinne.
    Thanks. Olisin saattanut vahingossa mennä katsomatta aukioloa. Ehkä vain lähimetsään siis käymään itse.
    Pakko päästä vähän kokeilee miltä noi insertit renkaissa tuntuu.

Kivasti kulki pyörä tänään Nuuksiossa. Nyt 29 kiekoilla mutta ekaa keraa inserteillä. Keula 190 mm. Kyllä ne insertit renkaissa tuntui vaimentavan menoa kivikkoalamäessä (Forest). Välillä speksailtiin porukalla Forestissa ajolinjoja. 43 s oli oma nopein kellotus ilman erityistä yrittämistä. Pari sekuntia se jäi viime vuoden parhaasta.

Propainiin olen ollut muutamia kertoja yhteydessä. Ensin tilailin yhden pultin kun kanta siitä oli tehtaan jäljiltä vähän rosoinen. Samaan tilaukseen pyytämäni ja maksamani vara vaihtajankorvake puuttui lähetyksestä mutta tuli toisessa kuoressa perässä. Olivat kuulemma olleet hetkellisesti loppu. Nyt sitten toissapäivänä laitoin viestiä, kun Selle Italian satulan kiskot liikkuu takakiinnityskoloissaan ja satula siksi kuuluvasti narahtelee. Samalla ilmoitin irronneesta emäputken P logosta ja pyysin uuden. Tähän viestiin vastaus vielä puuttuu mutta odottelen rauhassa. Viikon verran tuntuu menevän että ehtivät vastailla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    En oo ajokamojen kanssa punninnu mutta nakkena tällähetkellä noin 78kg

Nyt oli lainassa kaverilta 475lbs jousi ja tuolla Nuuksiossa kun ei ole mitään isoja droppeja eikä hyndiä niin ei pohjaillut, tekis silti mieli testata 500lbs jousta.
    Palaan tähän Spindriftin Foxin jousiasiaan. Nyt neljä bike park -reissua takana ja just passelilta tuntuu toi 450 lbs -jousi. Tänään Sappeella tuli ajettua vähän isommin kuin etelässä eikä mitään merkkejä pohjaamisesta. Eli tuntuis olevan just passeli mun painolle just hyvä (ajokamojen kanssa vähän päälle 90 kg).

Ehkä ryskään sitten rajummin, tuo 500lbs tuntuu hyvälle nyt. Ajokamoissa en ole painoa punninnut mutta alastonta painoa on tällä hetkellä aamuisin noin 78kg

Toki tuossa dhx2 iskarissa on monipuoliset säädöt ja kompressiota kiristämällä voi saada löysemmänkin jousen olemaan pohjaamatta mutta sitten muut ominaisuudet kärsii.

Tein saman tempun ekan parkkipäivän jälkeen, vaihdoin Tyeen RS ultimaten takajousen 500=>450lbs. Muutoksella pyörä tuntui tasapainoisemmalta ja kääntyi paremmin mutkiin. Kuski 78Kg.
    Tyee kyllä taipuu Ylläs bike parkin enska pätkille hienosti. Etujarrun kanssa ollut ongelmia mäessä, Maguran MDR-P220 levylle vaikea löytää paloja MT7:aan mitkä toimisi edes siedettävästi, parin laskun jälkeen huutaa ja rohisee vuoron perään vaikka palat eivät lasitu.

Tein saman tempun ekan parkkipäivän jälkeen, vaihdoin Tyeen RS ultimaten takajousen 500=>450lbs. Muutoksella pyörä tuntui tasapainoisemmalta ja kääntyi paremmin mutkiin. Kuski 78Kg.
    Tyee kyllä taipuu Ylläs bike parkin enska pätkille hienosti. Etujarrun kanssa ollut ongelmia mäessä, Maguran MDR-P220 levylle vaikea löytää paloja MT7:aan mitkä toimisi edes siedettävästi, parin laskun jälkeen huutaa ja rohisee vuoron perään vaikka palat eivät lasitu.
    Onko tuo se kelluva maguran levy? Mä laitoin eteen racet mutta ne lähti aika äkkiä vaihtoon koska jarruteho oli aivan tajuton. Oon nyt käyttänyt jotain kiinasta tilattuja paloja jotka kyllä ovat toimineen todella hyvin. Ite ajan shiguroilla mutta satulahan on sama vitosessa/seiskassa.

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

Ylläksellä kyllä huusi mun sramitki vaikka muualla ei moista ongelmaa.

Onko täällä kaikki jo saanu oman pyöränsä? Itse tilasin marraskuussa Tyeen ja sitä odottelen vieläkin.
    Muutaman kyselynkin oon laittanu perään huhtikuusta lähtien ja aina sama vastaus että pyörä kasattaisiin lähi viikkoina.

No johan on erikoinen homma!
    Marraskuussa itekki tilasin. Maaliskuu alussa sain.

Huh, alkaa olee vähän turhan pitkä odotus.. ja kyllä, omat pyörät on tullut jokseenkin ajallaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tombbaz Katso viesti
    Onko täällä kaikki jo saanu oman pyöränsä? Itse tilasin marraskuussa Tyeen ja sitä odottelen vieläkin.
    Muutaman kyselynkin oon laittanu perään huhtikuusta lähtien ja aina sama vastaus että pyörä kasattaisiin lähi viikkoina.
    Aika erikoista kyllä. Millä setupilla tilasit? Nyt pitäisi ilmeisesti olla isoimmat ongelmat komponenttien kanssa selätetty ja jengi on saanut pyöriään. Tai siltä ainakin vaikuttaa Propain Owners Facebook-ryhmässä.

Satulan natinareklamaationi hoitui hyvin. Uusi satula on postissa jo Suomen puolella ja vanhaa ei tarvii palauttaa.

Tämmönen setup oli:

L - Large
    Petrol
    RockShox Lyrik Ultimate RC2
    RockShox Super Deluxe Ultimate RCT Coil550lb
    SRAM GX Eagle
    SIXPACK Millenium 805 (30 mm Rise)
    SIXPACK Vertic 50
    Bikeyoke Revive 160mm
    SIXPACK Kamikaze
    SRAM Code RSC
    Propain ZTR Flow S1
    Schwalbe Magic Mary/Big BettySet

Homma on varmaan kiinni rockarin coil takaiskarin puuttumisesta. Maailmalla oli joku kyllä lopulta saanut pyörän silleen, että olivat laittaneet ilmaiskarin ja lähettävät coilin perässä kun niitä joskus tulee.

Tässä ketjussa jäsen hakpas tilasi elokuun lopussa Tyeen Ultimate Coililla (ks. tän viestiketun eka sivu) ja sai sen näköjään helmikuun lopussa.
    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...76#post3034176

Jatasaa tilasi marraskuussa ja pyörä on ajossa jo maaliskuussa mutta Jatasaa sulla taisi olla Foxin iskari. Propainit ovat saapuneet mutta Propainissa on eri mittainen se iskari.
    Eli edelleen veikkaan että Tyeen Rock Shox ultimate coileja eivät ole saaneet tarpeeksi ja toimitukset ongelmissa.
    kauris muokkasi tätä : 01.07.2021 at 16.01

Joo foxin dhx:llä tuli. Kyllä voi olla kärsivällisyys koitoksella tuolla odotuksella.

Mulla on itse asiassa sama natina. En tosin siinä satulassa oo juuri istunut, niin ei päässyt liikaa häiritsemään. Saiskohan menemään takuuseen, kun eilen Kokonniemessä itsestään löystynyt poljin rikkoi hieman kammen kierteitä? Vikan laskun jälkeen parkkipaikalle ajaessa ihmettelin, että miten on poljin vähän vinossa ja tarkempi tarkastelu selvitti ongelman. Polkimen kierteet säilyi ehjinä, mikä positiivista, koska toimitusajat tällä hetkellä melkoisia. Mutta eipä se uusien kampienkaan tilanne ole hyvä. Saipahan tästä kantapään kautta opin, että kannattaa aina tsekkaa polkimien kireys ennen laskuja. Tosin eipä ole tällaista ongelmaa tullut koskaan ennen eteen.

Täytyy myös olla tyytyväinen, että vikaan laskuun ei sisältynyt mitään isompaa hyppyä tai droppia, koska olis ollut kohtuu ikävää, jos tuo olisi pettänyt alta. Mitenhän tolla uskaltaa ajaa vielä? "Tervettä" kierrettä on kammessa vielä jäljellä ja polkimen saa tiukasti paikalleen, mutta hieman tuo epäilyttää. Propain Ownersin Facebook-ryhmästä näyttäisi siltä, että yksi tyyppi olis valmis myymään omat 100 m ajetut kammet, mutta ei vielä oo lopullista varmistusta lähettänyt. Truvativ Descendantien toimitusajat tällä hetkellä viikoissa ja olis toki kiva ajaa. Mikähän muu tuohon kävisi heittämällä ilman, että tarvitsisi vaihtaa niin keskiötä kampia kuin eturatastakin? Hiilikuitukammet ei oikein innosta, kun noi kuitenkin kolisee kiviin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tombbaz Katso viesti
    Tämmönen setup oli:

L - Large
    Petrol
    RockShox Lyrik Ultimate RC2
    RockShox Super Deluxe Ultimate RCT Coil550lb
    SRAM GX Eagle
    SIXPACK Millenium 805 (30 mm Rise)
    SIXPACK Vertic 50
    Bikeyoke Revive 160mm
    SIXPACK Kamikaze
    SRAM Code RSC
    Propain ZTR Flow S1
    Schwalbe Magic Mary/Big BettySet
    Mulla tuli kiekkoja ja renkaita lukuunottamatta samalla setupilla mars red värinen m-koon Tyee CF pari viikkoa sitten. Tammikuun puolessa välissä tilaus ja production date oli vappuaatoksi. Eiköhän toi sunkin setti sieltä pian tule.

Muutaman kerran oon päässyt mäkeen kokeilemaan. Taittuu kyllä mutkiin hienosti ja hyppyihin tuli ihan eri tavalla varmuutta, kun verrokkina on Ripley V4. Pitkä chainstay ja useamman kilon isompi paino vaatii kyllä omien keskinkertaisten manuaali ja bunnyhop taitojen kalibrointia, mutta eiköhän tuo tuosta kun saa toistoja. Viikonlopuksi syötteelle jyystämään.
    ollikivi muokkasi tätä : 01.07.2021 at 20.44 Syy: Kuva vielä koristeeksi

Mulla on itse asiassa sama natina. En tosin siinä satulassa oo juuri istunut, niin ei päässyt liikaa häiritsemään. Saiskohan menemään takuuseen, kun eilen Kokonniemessä itsestään löystynyt poljin rikkoi hieman kammen kierteitä? Vikan laskun jälkeen parkkipaikalle ajaessa ihmettelin, että miten on poljin vähän vinossa ja tarkempi tarkastelu selvitti ongelman. Polkimen kierteet säilyi ehjinä, mikä positiivista, koska toimitusajat tällä hetkellä melkoisia. Mutta eipä se uusien kampienkaan tilanne ole hyvä. Saipahan tästä kantapään kautta opin, että kannattaa aina tsekkaa polkimien kireys ennen laskuja. Tosin eipä ole tällaista ongelmaa tullut koskaan ennen eteen.

Täytyy myös olla tyytyväinen, että vikaan laskuun ei sisältynyt mitään isompaa hyppyä tai droppia, koska olis ollut kohtuu ikävää, jos tuo olisi pettänyt alta. Mitenhän tolla uskaltaa ajaa vielä? "Tervettä" kierrettä on kammessa vielä jäljellä ja polkimen saa tiukasti paikalleen, mutta hieman tuo epäilyttää. Propain Ownersin Facebook-ryhmästä näyttäisi siltä, että yksi tyyppi olis valmis myymään omat 100 m ajetut kammet, mutta ei vielä oo lopullista varmistusta lähettänyt. Truvativ Descendantien toimitusajat tällä hetkellä viikoissa ja olis toki kiva ajaa. Mikähän muu tuohon kävisi heittämällä ilman, että tarvitsisi vaihtaa niin keskiötä kampia kuin eturatastakin? Hiilikuitukammet ei oikein innosta, kun noi kuitenkin kolisee kiviin.
    En kyllä usko että menee takuuseen kun eivät ole polkimia edes asentaneet, eihän se mitenkään Propainin vika ole. Laittaisin sinuna lukitteen kanssa vaan kiinni jos kerran pystyy kiristämään tiukalle. välillä vaan seuraa että löystyykö.

Sinun huoltokokemuksia on mielenkiintoista seurailla.

Tuhansien eurojen pyörä ja polkimen asennus kierteille tuottaa ongelmia. Ihme kun polkimet ei menneet väärin päin. Ja takuuseen kampi jonka olet itse rikkonut?

Saiskohan menemään takuuseen, kun eilen Kokonniemessä itsestään löystynyt poljin rikkoi hieman kammen kierteitä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    En kyllä usko että menee takuuseen kun eivät ole polkimia edes asentaneet, eihän se mitenkään Propainin vika ole. Laittaisin sinuna lukitteen kanssa vaan kiinni jos kerran pystyy kiristämään tiukalle. välillä vaan seuraa että löystyykö.
    Joo, no en ihan tosissaan tuota kirjoittanutkaan. Vähän arvelluttaa tuo kestääkö lukitteen kanssa, mutta voishan se olla ensiapu, ennen kuin saa hoidettua uuden kammen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wolfberg Katso viesti
    Sinun huoltokokemuksia on mielenkiintoista seurailla.

Tuhansien eurojen pyörä ja polkimen asennus kierteille tuottaa ongelmia. Ihme kun polkimet ei menneet väärin päin. Ja takuuseen kampi jonka olet itse rikkonut?
    Tuotahan en itse asentanut, vaan huoltoliike kasasi pyörän ja kyllä se ihan oikein kierteillä oli. Aika paha tota on edes saada väärin kierteille vaikka mitä tekisi. Eihän toi lopulta tavatonta ole, että poljin voi löystyä käytössä (vaikkei tosin itselle ole ennen osunut omalle kohdalle). Olis pitänyt ennen ajoa tarkistaa tuo, koska aika perustsekkaus kuitenkin ennen bike park -ajoa.

Eipä toi sun vittuilu erityisen paljon tilannetta edistä. Olis varmaan pitänyt joku emoji laittaa takuuasian perään, niin ei olis ironia menny ohi.

Ja tokihan se itseä vituttaa, että tällasta säätöä on osunu kohdalle. Mäessä pyörä ollut todella jees ja ajaminen super-kivaa. Tätä oheistoimintaa voisi jatkossa olla vähemmän. Onneks toi orkkis kampi on muutaman kympin osa kunhan sen vaan jostain saa haalittua.

Tuotahan en itse asentanut, vaan huoltoliike kasasi pyörän ja kyllä se ihan oikein kierteillä oli. Aika paha tota on edes saada väärin kierteille vaikka mitä tekisi. Eihän toi lopulta tavatonta ole, että poljin voi löystyä käytössä (vaikkei tosin itselle ole ennen osunut omalle kohdalle). Olis pitänyt ennen ajoa tarkistaa tuo, koska aika perustsekkaus kuitenkin ennen bike park -ajoa.

Eipä toi sun vittuilu erityisen paljon tilannetta edistä. Olis varmaan pitänyt joku emoji laittaa takuuasian perään, niin ei olis ironia menny ohi.

Ja tokihan se itseä vituttaa, että tällasta säätöä on osunu kohdalle. Mäessä pyörä ollut todella jees ja ajaminen super-kivaa. Tätä oheistoimintaa voisi jatkossa olla vähemmän. Onneks toi orkkis kampi on muutaman kympin osa kunhan sen vaan jostain saa haalittua.
    Jos et löydä kampea niin kysäse huollosta olisko niillä korjaus vehkeet kierteelle. Noihin on olemassa korjaussettejä.

Jos et löydä kampea niin kysäse huollosta olisko niillä korjaus vehkeet kierteelle. Noihin on olemassa korjaussettejä.
    Jep, tän vinkin sain toisaaltakin. Onko kokemusta kuinka hyvin toimii? Mieluummin kyllä ottaisin uuden kammen. Mulla on kolme vuotta vanhassa trail-pyörässä samat kammet. Täytyy tsekkaa vielä sen kampien pituus ja chainline, kun se ei käynyt ilmi kyseisen pyörän valmistajan saitin spekseistä. Jos menis yksiin, niin ainahan toikin on vaihtoehto. Tätä(kin) asiaa selvitellessä on kyl hyvin käynyt ilmi, miten paljon pyörätoimiala tartteis standardeja. Kaikkia osia on ihan hirvee viidakko.

Spindriftissä ei keskiö ole mahdottoman matalalla mutta en silti vaihtaisi kampia 5 mm pidempiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Spindriftissä ei keskiö ole mahdottoman matalalla mutta en silti vaihtaisi kampia 5 mm pidempiin.
    Juu, en mäkään, jos olis vaihtoehtoja. Esim. Bike24:ssa arvioitu toimitusaika 170 mm kammille 22-23 viikkoa… Hiilikuitusettejä sais nopeammin, mut niitä en haluu, koska hinta ja hirvittäisi niiden kolhiminen kiviin.

Trail-pyörässä näyttäis pikaisella mittauksella olevan samanpituiset kammet. Mistä mitatessa toi 170 mm muuten tulee? Koko kammen pituus, kun on noin 21 cm. Sit kun tietäis täsmääkö muilta mitoiltaan.

Edit: täähän sopis ilmeisesti myös? Ton sais ilmeisesti suoraan laitettua ilman mitään ylimääräisiä kikkailuja tai muita hankintoja? https://www.sram.com/en/sram/models/fc-gx-1-c1 Tätä saisi parin viikon sisällä ainakin Bikeinnistä, jos heidän toimitusaika pitää kutinsa.
    JohnnyBuzz muokkasi tätä : 02.07.2021 at 08.04

Samanlaisia aiheita

1. Propain Ekano 165
    By 338lm in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 08.05.2021, 22.10
  2. Propain spindrift??
    By 3001 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 22
    Viimeinen viesti: 09.03.2020, 10.20
  3. Sour Bikes
    By ikispessu in forum Fillarisuositukset