ElectrobikeAjopyoraCanyonGiantLostInLapland
Sivu 10 / 29 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10 11 12 20 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 842

Aihe: Propain Bikes

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tolvassen Katso viesti
    Onko oikeaa tarkkaa tietoa toimitusviivästyksistä suhteessa arvioon? Onhan se toki mahdollista tilata ja jos toimitus venyy niin ostaa pyörä mahdollisesti muualta ja palauttaa tuo sen saavuttua.
    Onko palautuksista tai takuista tietoa miten jouheasti toimivat?
    Tilaus pitää maksaa täysmääräisesti ostohetkellä, mutta sen voi peruuttaa siihen asti kunnes kokoaminen alkaa. Propainin asiakaspalvelu on toiminut tosi hyvin ja yleensä vastaavat meileihin parissa päivässä. Tuotantopäivän lähestyessä voi sitten tiedustella tarkemmasta aikataulusta. Takuuasiat on ymmärtääkseni toimineet myös hyvin. Facebookista löytyy Propain Bike Owners -ryhmä, josta saa myös hyvin vertaistukea. On sinne firman toimarikin ainakin kertaalleen postannut ja muutama aspan edustaja on myös läsnä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jatasaa Katso viesti
    Hyvätä näyttää! Eiku äkkiä parkkii testaa. Tuo kuusiokolo pultin nylppääntyminen on pikku juttu, mutta nuo on just tuommosia, että silti se vähän tympäsee että ei ole maltettu. Nooh nepä lähettää varmasti uuden sulle.
    Jos et muistanu vaihtajan korvaketta tilatessa laittaa nii suosittelen pyytämään sen samalla kuljetuksella nii saa ilmaseksi postit.
    Laittavat 2 kpl uusia pultteja postiin ja samaan pakettiin udh korvakkeen kun vinkistäsi pyysin. 15 euroa ottavat listahintaa korvakkeesta mutta ei postikuluja. Tilasin tosin bike-componentsista myös jo hangerin samalla kun tilasin Zeb-keulaan lokasuojan. Bike-componentsin udh hinta oli vain 10 euroa. No hyvä niitä on olla parikin kappaletta ja keskihinnaksi jäi 12,5 euroa
    Kun googlailin lokaria ja korvaketta niin huom hi5bikes myy sitä kohtuu hintaan myös suoraan hyllystä. Vinkkinä muille. Meinasin siellä ensin polkea käymään mutta kun lokarinkin tarttin niin laitoin samaan Saksa-tilaukseen. Monessa paikassa myydään molemmista eioota. Hölmösti bike-comp8nentsista mulla 2 tilausta 2 viikkoon ja 10 euroa posteja molemmissa. Mutta kaikkea en hoksannut kerralla. Ekassa, jo noudettavissa olevassa, oli 190 mm ilmaruoto ja huolto-osia ja rasvaa keulaan. Nyt korvake ja lokaritilaukseen olisin kerrankin muistanut tilata myös uuden ketjun venymämitan jossa 0,5 kuluman mittaus mutta nekin oli loppu bike-componentsista. Mulla on mitta jossa vain 0,75 ja 1,0 prossat. Niitä olis ollut ko kaupassakin tietty...

Edit. Tuli tänään ajettua tästä parimetrisestä dropista josta en aiemmalla pyörällä ollut uskaltanut. Tuossa häiritsee se, että ponnistuskohdassa kallio viettää jo alaspäin. Ländi on käytännössä tasaiselle mutta siinä on kallion päällä kerros sammaleista maata. No video meni lisäksi pieleen kun kuvasi vinoon enkä jaksanut uudelleen kuvailla. Eka testihyppy jota en kuvannut meni paremmin kuin tää kuvattu, jossa ländäys oli vähän vino ja kuskikin joutui siksi ähkäisemään
    https://m.pinkbike.com/video/536253/

Painoksi L kokoiselle punnitushetkellä mutaiselle (100g?) pyörälleni polkimineen, pullotelineineen ja reilun litkumäärän kanssa punnitsin henkilövaa'alla 17,2 kg. Takarengas 1320 grammainen Magic Mary Supergravity.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Painoksi L kokoiselle punnitushetkellä mutaiselle (100g?) pyörälleni polkimineen, pullotelineineen ja reilun litkumäärän kanssa punnitsin henkilövaa'alla 17,2 kg. Takarengas 1320 grammainen Magic Mary Supergravity.
    Ei ihan köykäisimmästä päästä, mutta painovoimallahan tota on pääasiassa tarkoitettu liikuteltavan. Miltä paino tuntuu polkiessa? Entä miten helppo muuten käsitellä? Mun edellinen bike park -pyörä oli reilu kilon kevyempi, wheelbase 3 cm lyhyempi ja 27,5” -renkailla. Saa nähä, miten erilaiselta toi tuntuu. Mulla kans Super Gravity odottamassa taakse, mutta kylläkin Big Betty.

M kokoinen alu Spindrift 16,5kg. Vaihdoin heti Shimanon 11speed voimansiirron ja punaisen väliaikaisstongan tilalle kuitua, siinä ehkä suurimmat painonsäästöt vakio setuppiin.

Etenemistä tuntuu jarruttavan rengastus. Itse pyörä vaikuttaa hyvinkin poljettavalta. Keula on L-kokoiseen Canyon Spectral 27.5 pyörään verrattuna vähän vaikeampi nostaa manuaaliin mutta onnistuu kyllä. Ohjaamo istuessa vähän lähellä tuntuvan oloinen kun satulaputki on aiempaa pyörää pystympi ja stemmi vain 35 mm. Luulen, että mun pitää kokeilla 45 mm stemmiä jonka olin tilannut mutta jota ei ollut saatavilla. Pyörän painon (n. 2,5 kg aiempaa painavampi) huomaa jos tunkkaa pyörää ajokelvottoman jyrkkää kallioharjannetta ylös. Ei ajaessa. Sellaisen huomion olin myös tekeväni, että hypätessäni sellaisesta reilu puoli metriä korkeasta jyrkähkönokkaisesta itselle tutusta hyppyristä, tuntui kuin hyppy olisi noussut vanhaa pyörää korkeammalle. Eli ponnistusta, poppia, tuli aikaiseksi enemmän. Tollaseen perus polkuajeluun tällainen pyörä on toki tarpeettoman jykevä, painava ja pitkäjoustoinen. Sellaiseen käyttöön kevyempi kuiturunkoinen, kevyillä kiekoilla ja renkailla oleva 120-130 joustava olisi vauhdikkaampi. Joku Yt izzotai Transition spur. Mutta parkkikäyttöön tämä on hankittu ja siihen uskon Spindriftin olevan erinomainen. Ens torstaina Nuuksion avajaisissa olis tarkoitus mennä testaamaan. Parkissa kivikkoröykytyksessä 140 takaa joustava, 27.5 kiekkokoon Spectral tuntui siltä, että pidempijoustoisella voisi päästellä kovempaa ja avata jarrut aikaisemmin. Erityisesti Nuuksio bike parkin Forestissa jos on tuttu baana.

Pittääpä itekki ensi tuntumia tyeestä kertoa nyt parin bike park reissu jälkee.
    Vertauksena on fuel ex 8 29 vm-19 (130/130) ja siihen tietenki vertaan ku muusta ei ole kokemusta niin paljoa.

Ketteryys ei häviä yhtää ja aiva uskomattoman leikkisä olone. Kovemmassa patissa perä ei tunnu mitenkää liian kovalta vaikka aika jämäkkä on. Sitä vähän jännitin.
    Poppia kyllä on tässäki, mitä arvosteluissa kirjotettiinki. Tuntuu, että tämän kans haluaa sieltä sun täältä ottaa ilmaa alle. Sitte hyppimine ylipäätään on jotenki paljon helpompaa ja vakaampaa.
    Tuota ei tarvi repiä hypyistä, että pääsis alastuloo vaa se hyppää jotenki nii vaivattomasti.

Eka kertaa on foxi factorya ja sitä säätö jumppaa kans pelkäsin, mutta ihan turhaa. Nyt pystyy paljon paremmin säätäämää niitä pikku juttuja, mitä on edellisessä iskareissa huomannu puutteeksi.

Kausi alussa ja kovasti ootan miltä tuo tuntuu ylläs/levi akselilla ku sinne pääsee ja mite pajon lujempaa sitä uskaltaa tyeellä ajjaa ku trekillä sielä.

Maastossa ja maantielläki tullu käytyä lenkkiä ajamassa ja aikoja kattoo nii eipä tuo häpiä juuri ollenkaan fuelille. Tämä toki varauksella, mitä kukanenki hakee pyörältä ja minkälaista polkua ajelee.
    Vaikuttaa, että nyt löyty semmone peli mikä on just eikä melkein omaa tarkotuksee ja ajopaikkoihin sopiva.

Pittääpä punnita tuo kans vasiten jossain vaiheessa.
    Jatasaa muokkasi tätä : 10.05.2021 at 08.13

Nyt lähti kolmas osatilaus vetämään. Yksi kotiutettu.
    Tai neljäs jos propainilta parin uuden pultin ja hangerin tilaus lasketaan mukaan.

Tilasin nimittäin 350 lb jousen testattavaksi tän 400 lb tilalle, kun sagi on 400 jousella pienehkö 26-27. Voi olls että se on silti se oikea mutta pitäähän sitä kokeilla. 23+10 euron postit.
    Muuta varustetta ovat mm 190 mm ilmaruoto, tiivistehuoltosetti, vaahtorinkuloita, zebin oma lyhyt etulokari, dart-rengaspaikkoja ja jotain minkä jo unohdin

Nyt lähti kolmas osatilaus vetämään. Yksi kotiutettu.
    Tai neljäs jos propainilta parin uuden pultin ja hangerin tilaus lasketaan mukaan.

Tilasin nimittäin 350 lb jousen testattavaksi tän 400 lb tilalle, kun sagi on 400 jousella pienehkö 26-27. Voi olls että se on silti se oikea mutta pitäähän sitä kokeilla. 23+10 euron postit.
    Muuta varustetta ovat mm 190 mm ilmaruoto, tiivistehuoltosetti, vaahtorinkuloita, zebin oma lyhyt etulokari, dart-rengaspaikkoja ja jotain minkä jo unohdin
    Mä arvoin pitkään jousen valinnan kanssa, kun olin siinä vähän painoluokkien välissä. Mulla on tulossa 450-jousi Foxin DHX2:en ja ajokamat päällä olin sen jousen suosituksen yläpäässä. Uskon kuitenkin, et toi on oikein passeli. Mieluummin omasta mielestä aavistuksen liian pehmeä kuin hieman kova.

Nyt kun tuntuu, että sitä omaa pyörää ei tuu ikinä, niin onko Spindriftin omaavat jo ehtineet pyörällä parkiin? Ois kiva kuulla, miten pyörä on pelittänyt. Vähän kyllä alkaa ketuttamaan, kun kuukausi mennyt jo kautta ja kohta kaikki etelän parkitkin auki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Nyt kun tuntuu, että sitä omaa pyörää ei tuu ikinä, niin onko Spindriftin omaavat jo ehtineet pyörällä parkiin? Ois kiva kuulla, miten pyörä on pelittänyt. Vähän kyllä alkaa ketuttamaan, kun kuukausi mennyt jo kautta ja kohta kaikki etelän parkitkin auki.
    No onpa harmillista että pyörää ei kuulu. Olen käynyt kolme kertaa parkissa ja ensitestin tein poluilla jossa se yllättävänkin hyvin toimi kun ei ollut mikään kiivas kimppalenkki.

Jotenkin vaikea sanoa pyörästä parkissa vielä oikein mitään, hyvin se toimii siellä mutta en huomaa mitään erityistä Tyeeseen verrattuna. olikin tarkoitus ottaa molemmat mukaan ja testaa vuoronperään kun Tyeellä en ole tänä vuonna vielä parkissa käynyt. Jotenkin odotukset oli että menis pehmeemmin isot kivikot mutta mitään dramaattista eroa en ole huomannut ja tosiaan siksi haluan molempia samalla kertaa testaa. Toisaalta ei niissä voikkaan mitään valtavaa eroa olla kun hyvin samankaltainen pyörä kuitenkin.

Säädötkin on vielä hakusessa kun vaihdoin samointein taakse Foxin DHX2 coilin kun halvalla sellaisen satuin saamaan. Tässä on outoa se että tuli 450lbs jousella ja alkuperäinen Rockshock oli 400lbs mikä piti olla minulle sopiva mutta tuo Fox tuntuu silti hiukan löysältä ja olen saanut selvästi pohjaamaan muutaman kerran. säätöjä on niin hitosti mutta olen jossain määrin kartalla niiden vaikutuksesta eikä silti tunnu ihan täydelliseltä.

Keulana Rokkarin Zeb Select+ ja sen säätäminen on myös vähän kesken vielä vaikka (onneksi) ei ole niin paljoa säädettävää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    No onpa harmillista että pyörää ei kuulu. Olen käynyt kolme kertaa parkissa ja ensitestin tein poluilla jossa se yllättävänkin hyvin toimi kun ei ollut mikään kiivas kimppalenkki.

Jotenkin vaikea sanoa pyörästä parkissa vielä oikein mitään, hyvin se toimii siellä mutta en huomaa mitään erityistä Tyeeseen verrattuna. olikin tarkoitus ottaa molemmat mukaan ja testaa vuoronperään kun Tyeellä en ole tänä vuonna vielä parkissa käynyt. Jotenkin odotukset oli että menis pehmeemmin isot kivikot mutta mitään dramaattista eroa en ole huomannut ja tosiaan siksi haluan molempia samalla kertaa testaa. Toisaalta ei niissä voikkaan mitään valtavaa eroa olla kun hyvin samankaltainen pyörä kuitenkin.

Säädötkin on vielä hakusessa kun vaihdoin samointein taakse Foxin DHX2 coilin kun halvalla sellaisen satuin saamaan. Tässä on outoa se että tuli 450lbs jousella ja alkuperäinen Rockshock oli 400lbs mikä piti olla minulle sopiva mutta tuo Fox tuntuu silti hiukan löysältä ja olen saanut selvästi pohjaamaan muutaman kerran. säätöjä on niin hitosti mutta olen jossain määrin kartalla niiden vaikutuksesta eikä silti tunnu ihan täydelliseltä.

Keulana Rokkarin Zeb Select+ ja sen säätäminen on myös vähän kesken vielä vaikka (onneksi) ei ole niin paljoa säädettävää.
    Sopiiko kysyä paljon painoa ajokamat päällä? Mulla on tulossa DHX2:lla ja just 450 lbs jousella. Olin just siinä Propainin painosuosituksem rajalla kannattaako ottaa 450 vai 500 lbs, mut päädyin jälkimmäimmäiseen. Halusin mieluummin herkemmän kuin liian jäykän jousen. Itellä painoa ajokamojen kanssa vähän päälle 90 kg.

Sopiiko kysyä paljon painoa ajokamat päällä? Mulla on tulossa DHX2:lla ja just 450 lbs jousella. Olin just siinä Propainin painosuosituksem rajalla kannattaako ottaa 450 vai 500 lbs, mut päädyin jälkimmäimmäiseen. Halusin mieluummin herkemmän kuin liian jäykän jousen. Itellä painoa ajokamojen kanssa vähän päälle 90 kg.
    En oo ajokamojen kanssa punninnu mutta nakkena tällähetkellä noin 78kg

Nyt oli lainassa kaverilta 475lbs jousi ja tuolla Nuuksiossa kun ei ole mitään isoja droppeja eikä hyndiä niin ei pohjaillut, tekis silti mieli testata 500lbs jousta.

En oo ajokamojen kanssa punninnu mutta nakkena tällähetkellä noin 78kg

Nyt oli lainassa kaverilta 475lbs jousi ja tuolla Nuuksiossa kun ei ole mitään isoja droppeja eikä hyndiä niin ei pohjaillut, tekis silti mieli testata 500lbs jousta.
    Vähän kyllä oudolta kuulostaa, että tolla painolla pohjaisi (etenkään Nuuksiossa, jossa ei kuitenkaan isoja dropeja tai hyndiä oo). Spindriftissä DHX2:lla suosituspaino 450 lbs jouselle on 84-94 kg eli ton pitäis olla sulle hieman turhan jäykkä. Mulla oli edellisessä pyörässä kans sama iskari & jousi ja kivasti toimi. Toki eri linkusto ja pyörä muutenkin, niin ei oikein voi verrata suoraan.

Vähän kyllä oudolta kuulostaa, että tolla painolla pohjaisi (etenkään Nuuksiossa, jossa ei kuitenkaan isoja dropeja tai hyndiä oo). Spindriftissä DHX2:lla suosituspaino 450 lbs jouselle on 84-94 kg eli ton pitäis olla sulle hieman turhan jäykkä. Mulla oli edellisessä pyörässä kans sama iskari & jousi ja kivasti toimi. Toki eri linkusto ja pyörä muutenkin, niin ei oikein voi verrata suoraan.
    Niin mähän siis tuossa just sanoin että 475lbs jousella ei nuuksiossa pohjaillu, siellä ei tosiaan sellaisia paikkoja oikein ole.

Niin mähän siis tuossa just sanoin että 475lbs jousella ei nuuksiossa pohjaillu, siellä ei tosiaan sellaisia paikkoja oikein ole.
    Hehee, sorry, näköjään ollut sisälukutaito kohdalla . Mutta jännä tosiaan, että 450 lbs jousella sait pohjaamaan, kun Propainin painosuositus selkeästi isompi kyseiselle jouselle.

Mahdollisesti valoa tunnelin päässä. Sain tänään viestiä Propainin aspasta, että odottavat Foxin osien saapuvan seuraavien päivien aikana. Ei enää puhuta viikoista, joten josko sen pyörän vielä jossain vaiheessa saisi. Saa nähä, mitä osia tulee sitten korvattuna toisilla. On tossa hommattuna uus stemmi, ohjaustanko, gripit, seat clamp, jarrulevyt ja Big Bettystä Super Gravity casingillä takarenkas. Eli ne todennäköisimmin korvatut osat. Jos kiekot vaihtuu parempiin, niin sitä en valita kyllä yhtään, kun olin kahden vaiheella tilatessa. Nyt vaan toivotaan, että arvio pitäisi paikkansa.

Taidettiin törmätä kauriin kanssa Nuuksiossa, kovasti tuntomerkit täsmää Jännä kyllä nuo fiilikset jousen jäykkyydestä, minä laitan jäykempää kuin suositus ja kauris kevyempää. Erona että mulla Foxin DHX2 ja kauriilla Rockshox. Eihän tuon pitäis vaikuttaa mitenkään mutta Tyeen kanssa samanlaista havainnointia mutta vaan toisinpäin, mulla siinä rokkari ja kaverilla fox niin hän samanpainoisena joutui vaihtamaan jäykempään jouseen mikä oli suositus.

Nyt on sen verran edistymistä tapahtunut, että sitä miettii voiko DHL:n seuranta mennä rikki, jos siellä käy liian usein. Mahdollisena pullonkaulana on sitten vielä DHL Suomen päässä. Soittelin sinne eilen, kun paketti ei näkynyt seurannassa ja asiakaspalvelija osasi kysyä heti, että odotanko kenties pyörää Canyonilta. En tainnut olla eka, joka kyseli lähetyksensä perään. Siellä on terminaalissa säilytystila vähän tiukalla ja kuljetuskalusto kovilla, kun jengi on tilannut niin paljon pyöriä Suomeen. Jos paketti etenee Suomeen asti viikonlopun aikana, niin pitää soittaa ja kysyä, josko sen voisi käydä itse hakemassa sieltä helpottaakseen ruuhkaa. Tosin kyseessä DHL Freight, niin ei välttämättä oo kuluttaja-asiakkaille moinen mahdollista.

Kyllä mie hain terminaalista oman pyörän eli varmaan onnistuu. Pitää vaa soittaa sinne firmoille tarkoitettuun numeroo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jatasaa Katso viesti
    Kyllä mie hain terminaalista oman pyörän eli varmaan onnistuu. Pitää vaa soittaa sinne firmoille tarkoitettuun numeroo.
    Mahtavaa! Teen samoin jahka saapuu Suomeen. Huomasin kanssa tuon yritysnumeron kautta hoituvan, koska yksityisasiakas valinnan kautta ohjattiin DHL:n vaihteeseen.

Joo hain kanssa Tuupakasta suoraan terminaalista, kannattaa kirjoittaa ylös lastauslaiturin numero ja jos mahdollista sisäänpääsypuomin koodi. Itse kävin 16.00 jälkeen ja oli vähän vaikeuksia päästä sisään ja löytää oikea ovi kun kukaan ei vastannut mihinkään numeroon siellä enää.

Tänään aloitin muutoskokeilut ja vaihdoin 27.5 kiekon taakse. Löytyi kiekon lisäksi ylimääräinen 200 mm sramin identtinen jarrulevykin. Jarrun joutui tosin keskittämään kiekonvaihdon jälkeen.
    Sitten aloin valmistelee keulan pidentämistä 180->190 mm ja irroitin keulan rungosta. Ruodonvaihdon teen huomenna mutta ohjainlaakerin osia aloin putsailemaan valmiiksi sitten kokoamista varten. Ja miten siinä muuten kävikään kuin että tein typeristä typerimmän aloittelijan virheen. En laittanut tarpeeksi huolella mieleeni tai siis ottanut kuvia talteen tiivisteiden asennosta. Eli vaikka mielestäni toinen seuraavista kuvista on se oikea asento tuolle ohjainlaakerin yläkupin tiivisteelle, sopisi se niin kivasti kummin päin vain etten olekaan enää ihan varma. Acros ohjainlaakerihan näissä taitaa kaikissa olla.

Osaako joku sanoa tai pystyisikö vaivaamaan niin paljon että tarkistaisit?
    En löytänyt Acroksen sivuilta kuvia tästä.
    Huom. Nyt jo pintaruostetta tuossa tiivisteen metallisessa osassa. Pyörä mitä kuukauden vanha. Paljastettakoot että oma muistikuva on, että tuo metallipuoli ei näy oikeassa asennuksessa vaan on piilopuolella. Koska mielestäni ruosteen havaitsin vasta kun osat olivat irti toisistaan. Eli ylemmässä kuvassa tiiviste oikein asennettu ja alemmassa väärin.

Ja sori että kuvat rasvaisia Laittelin jo uudet vassut osiin ennen kuvanottoa.

Tein eilen alajalkahuollon. Keula oli siis irti. Jotenkin sellainen tunne, että tiiviste oli kovera. En irrottanut tiivistettä siitä kannesta. Ei näkynyt ruostetta eikä muistaakseni metallia.

Lähetetty minun SM-G991B laitteesta Tapatalkilla

Tänään aloitin muutoskokeilut ja vaihdoin 27.5 kiekon taakse. Löytyi kiekon lisäksi ylimääräinen 200 mm sramin identtinen jarrulevykin. Jarrun joutui tosin keskittämään kiekonvaihdon jälkeen.
    Sitten aloin valmistelee keulan pidentämistä 180->190 mm ja irroitin keulan rungosta. Ruodonvaihdon teen huomenna mutta ohjainlaakerin osia aloin putsailemaan valmiiksi sitten kokoamista varten.
    Mullakin olis olis 190mm ruoto valmiina Zebiin mutta rupes miettii että kun olen mullet konversion kanssa jo tehnyt niin muuttuuko geo jo liikaa kun keula pitenee ja perä putoaa?

Mutta korkeampi keula kompensoi vähän sitä, ettei keskiö laske liikaa. Tosin sullahan se mullet takakiekko jo on ja jos ei keskiö tullut liian alas niin sen takia ei tartte pidentää.

Tää pinkbiken arvioitsija tykkäsi kyllä nimenomaan 29 rungon itse tehdystä mullet-versiosta ja just 190 keulalla. Siksi aion kokeilla. Keula alkaa tosiaan olee vähintäänkin tarpeeksi loiva (63.1), jos vakiokokoonpanon keulakulmaa oli pidetty aavistuksen konservatiivisena näin freeride pyörälle (64.5).
    https://m.pinkbike.com/news/first-ri...ng-a-leap.html

For me, my favorite setup with the Spindrift CF was to run the 29" frame with longer chainstays for higher balance with a 27.5" rear wheel, dropping the head angle to about 63.1 degrees with the 190mm travel fork and lowering the bottom bracket to about 340mm (at least that's what the squiggly measuring tape told me when I grabbed it to check). I was able to readjust the seat angle to its intended measurement by sliding the seat forward on its rails and I was standing in front of what I felt was a near perfect setup for me. Not just in theory, but also out on the trail.

Glued to the ground when cornering, adding a bit more responsiveness overall, being able to push the smaller rear wheel into corners harder with no tire buzzing my rear end in steep sections either was just what I was looking for. Unfortunately, my experiment is not a setup that can be ordered from Propain's extensive menu, but that doesn't mean that the Spindrift couldn't be run like that.

Tuon innoittamana minäkin mulletin kaksysistä tein, en vaan enää muistanut että oli keulakin 190mm joustolla mutta hyvä niin, ehkä kokeilen itsekin. Nyt kyllä pyörä rupee tuntumaan just hyvältä niin en heti tuota muutosta tee.

Mitä ihmettä tarkoittaa tuon mullet Spindrift rungon BB drop: R10 / F23 mm?

Tulihan se vihdoin meikäläisellekin. Ulkoistin kokoamisen ja samalla takarenkaan vaihdon jäykempikylkiseen Big Bettyyn. Erinomaiselta vaikuttaa viimeistely ja muutenkin sen vähän, mitä ehtinyt ajaa, niin ensivaikutelma vastaa odotuksia. Hieman ehkä painavampi, mitä odotin, mutta ei se varmastikaan alaspäin mennessä tule ongelmaksi. Pyörässä oli lopulta kaikki paitsi ohjaustanko alkuperäisen tilauksen mukaista. Jopa seat clamp oli musta. Oli kuitenkin jonkin verran osia tullut varalle hommattua, niin samalla ne tuli laitettua kiinni. Jarrulevyt oli kuin olikin ne mitä piti eli Maguran MDR-P -levyt. Nyt niitä on sitten setti ylimääräisenä.

Ainoa harmituksen aihe on nyt se, että taakse vaihdetty Super Gravity Big Betty oli pyörän ollessa tallissa napsahtanut pois paikaltaan. Sitä säätäessä menikin sitten tänään "iloisesti" pari tuntia. Just tällaisen ylimääräisen säädön takia halusin ulkoistaa asennushommat, kun ei olis aikaa eikä kiinnostusta tippaakaan. Sain ne nousemaan naapurin kompuran avulla uudestaan paikalleen, mutta yhdestä kohtaa jäi kinnaamaan eikä meinannut millään suoristua. Siinä sitten laitoin vähän lisää painetta ja rengas poksahti pois paikaltaan ja litkua joka paikassa. Mitähän litku tekee jarrupaloille? Kuluu toivottavasti pois? Kaikki muut sain kyllä putsattua. Sama toistui toki toisen kerran, kun yritin saada rengasta asettumaan suoraan. Sain nyt kolmannen kerran paikakallee, mutta mutkalla on edelleen ja mahtoikohan paineen purkautuminen rikkoa jotain, kun yhden pinnan juuresta tihkui hetken aikaa litkua? Pitääköhän toi vanne teipata uudelleen?

Vaikka toi menis paikalleen, niin vähän pelottaa, että kuinkahan kestää tosi toimissa? Onko aitoa huoli, että voisi tippua ajossa paikaltaan? Oonko voinut rikkoa jotain muuta tossa, kun hyppäsi pois paikaltaan kompuran paineesta? Ei viittis mennä heti rikkomaan kiekkoja (ja sen seurauksena itteään) parkiin. Niin ja kun rengas oli itsestään tallissa poksahtanut paikaltaan, niin pyörä oli kaattunut osittain. Onneksi oli tallissa pyörän vieressä sattumoisin pöytä, niin ei päässyt kaatumaan lattialle asti.

No mutta täytyy olla aamulla yhteydessä asennuksen tehneeseen firmaan, josko suostuisivat asian korjaamaan. Jos ei muuta, niin sitten orkkis pehmeämpikylkinen Big Betty kehiin. Eilen ajelin pyörällä hetken ja siinä ajassa ei ollut mitään ongelmaa renkaan kanssa, niin ihme homma, että oli itsestään pompannut paikalltaan.

Anyways, tässäpä kuvaa pyörästä eiliseltä illalta (näemmä ladatessa hieman värit tosin vääristyy, oranssit osat näyttää vähän turhan punaisilta). Kun nyt pääsisi jo ajamaankin.

Hieno pyörä, vaikka rasittavuuteen asti päivittelit toimitusketjua. Osta ens kerralla pyörä kivijalasta, pliis?

Myöskin täytyy ihmetellä, että ostaa noinkin teknisen pyörän, eikä aikaa ja mielenkiintoa laittaa. Helpommalla pääset kun teet itse, etkä vittuunnu rinteessä kun linkunpultti jäänyt matkalle.

Mutta antoisia kilometrejä!

Samanlaisia aiheita

1. Propain Ekano 165
    By 338lm in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 08.05.2021, 22.10
  2. Propain spindrift??
    By 3001 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 22
    Viimeinen viesti: 09.03.2020, 10.20
  3. Sour Bikes
    By ikispessu in forum Fillarisuositukset