Giant
Sivu 1 / 29 1 2 3 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 842

Aihe: Propain Bikes

Propain Bikes

Propain Tyee CF 2020 29" olisi ehdokkaana seuraavaksi täpäriksi. Hakusalla olisi Canyon Spectral 2018 tilalle pikkasen järeämpi, paremmin bike parkeissa viihtyvä laite.
    Tässä kun mitat olis juuri siihen suuntaan mitä edeltäjässä haluaisin muuttuvan.
    https://www.propain-bikes.com/en/bikes/enduro/tyee-cf/
    https://enduro-mtb.com/en/propain-tyee-cf-2020-review/

Rahaa kun ei kasva ainakaan omissa puissa pitää pikkasen yrittää optimoida osien kanssa, ja lähinnä jousituksessa olis epäselvyyttä.

Lyrik Ultimate RC2 maksaisi 110€ lisää Select+ vastaan. Ultimatessa on erona erilliset säädöt nopealle ja hitaalle sisäänvaimennukselle. Onko tuon arvoinen tai yleensä kumpi on oikeasti parempi?

Taakse olen ajatellut RS Super Deluxe Ultimate RCT Coilia. En ole ikinä coililla edes ajanut joten olen han pihalla mutta sitä suositellaan ko. pyörään.
    Painoa ajokamoissa on 80kg ja olen juuri tuossa kahden jäykkyyden välissä. Olisko mitään vinkkiä kumpaan suuntaan kannattais mennä. Peräpään sanotaan olevan hyvin kantava.
    Vaiko sittenkin ilmakannulla vastaava +45€ lisähinnalla? Olisihan tuo puoli kiloa kevyempi...

Vai olisiko joku muu kombo selvästi parempi jos vaikka 4000€ olis kattona?
    Nyt ostoskorissa näyttää tältä:

TYEE CF 29"Frame Size:L - LargeBuild Kit L/XL:Individual
    Fork:RockShox Lyrik Ultimate RC2
    Shock:RockShox Super Deluxe Ultimate RCT Coil
    Springrate RockShox:450lb
    Drive train:SRAM GX Eagle
    Handlebar:SIXPACK Millenium 805 (20 mm Rise)
    Stem:SIXPACK Millenium 35
    Seatpost:KindShock LEV SI 150mm
    Saddle:SIXPACK Kamikaze
    Brakes:SRAM G2 R
    Wheelset:Propain ZTR Flow S1
    Tireset:Schwalbe Magic Mary Addix Soft Set
    Tube Kit:Tubes
    Chainguard/Bashguard:Without

Hinta tälle:
    3674€+toimituskulut

Lyrik Ultimate kannattaa, ainakin vanhempi lyric select löi Ikävästi läpi Nopeassa terävässä iskussa.. Takana se jäykempi Jousivaihtoehto varmempi.

Suosittelen kans lyrik ultimatee, selecti ei tosiaaankaa lyö läpi ainakaan mulla yli satakilosena, päin vastoin ja säädöillä ei tee mitään, vissiin koristeena Muuten kyllä iha kelponen ja mukava keula.

Mutta eikö tuon Propainin keula ole select+ eikä select ja ero ultimateen pienempi. Molemmissa charger 2.1. Ja oliko sulla Sambolo select vai select+?
    Itse olin ollut siinä käsityksessä, että kelpuuttaisin select plussan enkä maksaisi lisää ultimatesta. Taakse Tyeen tapauksessa select+ coilina. Olis varma valinta enduro mtb:n testin perusteella.
    Jousen voit vaihtaa tarvittaessa myöhemmin jos olet kahden jäykkyyden rajalla ja huomaat arponeesi väärin.

Minä olen katsellut samaa pyörää useamman kerran mutta budjettisyistä ottaisin varmaan alumiinisen.

Mun muita vaihdoksia olis jarrut code r (+75 euroa), tolpaksi ehkä 160 mm Bikeyoke (kind shock verrattuna +60 €). Kiekkoja en ehkä vaihtais mutta se joka haluaisi keveyttä niin 400 euron sijoituksella tippuis 400 g pyörivistä massoista. Olis "edullinen" hankkia suoraan, uudet 1670 g hyvät kiekot jälkikäteen ostettuna huomattavan kallista. Nuo alumiiniset newmen kiekot pitäis olla kyllä hyvät mitä olen ymmärtänyt.

Itsekin päivittäisin nuo G2 jarrut jos tarkoitus on viihtyä parkeissa

Aa katos joo select+, niitä kai saakin vaa oemina, meni joteki ohi En sitte varmaa päivittelis sitä ja kyllähän tolla tavan selectilläkin ajelee, mut jos tykkää hieroo asetuksia niin ultimate varmast fiksuin. Varmaa myös ite jarruihi panostaisin.

Ultimatehan olis selkee ratkasu mutta Propain ei tarjoa punaisena Mutta joo, eiköhän sillä select+ pärjää myös. Itsellä ei siitä kokemusta, ultimate löytyy.

Alumiinisen saisi tuolla rahalla aika kovilla osilla. Toki jos kuitua haluaa niin silloin se myös kannattaa ostaa, osia pystyy päivittämään myöhemminkin.

Kiitoksia mielipiteistä.
    ^Onko ultimatesta jotain huonoa sanottavaa?
    Noin sitä itsekkin kuidusta ajattelen, jos sen haluaa se pitää valita nyt.

Jarruiksi mulla olisi toisesta pyörästä vaihtaa Maguran MT7:t, mutta tottahan tuo on että tuo lisämaksu Code R:n on melko pieni.
    Ja coileihin on näköjään yllättävan edullista vaihtaa vieteri. Sittenhän tuo jäykkyyden valinta ei mene metsään pahasti. Vieläkö sais kättäpitempää Select+ Coil vs ultimate rct coil...

Tuo kevyt kiekkosetti meni ihan ohi. Olisihan se 400g kiekoista tosi iso kevennys. Taidanpa nyt säästää siinä ja hankkia toisen kiekkosetin sitten ensi kesäksi. Onpahan varalle sitten kun rikkoontuu.
    KS tolppa ihan siksi kun on niistä hyvät kokemukset kahdessa pyörässä.

Pääosa parkkiajoista tullee olemaan tuolla pohjoisen paikoissa, Ylläksellä ja Levillä. Sieltä olen sen oppinut että pyörä ei saa väsyttää kuskia liikaa kun radat on melko pitkiä. Omilla vähäisillä taidoilla on meinannut kuski olla melko hyytelöä kun 3-4 tuntia yhtä kyytiä yrittää ajaa lujaa.

Minulla lähti tilaus CF 29":stä (marsred) viikko sitten korvaamaan myös Spectral AL6 2018 seuraavalla kokoonpanolla. Alustavaksi tuotantoajaksi ilmoitettiin 23.10.2020.

Frame Size: XL - Extra Large
    Frame Color XL: Marsred Dark
    Decal Kit: Racing Orange
    Grips: Racing Orange
    Saddle Color: Racing Orange
    Badge: Venomblack
    Fork: RockShox Lyrik Ultimate RC2
    Shock: RockShox Super Deluxe Ultimate RCT Coil (650lb)
    Drive train: SRAM X01 Eagle
    Handlebar: Sixpack Millenium Carbon 805 (20mm Rise)
    Stem: SIXPACK Millenium 45
    Seatpost: Bikeyoke Revive 160mm
    Saddle: SIXPACK Kamikaze
    Brakes: Magura MT7
    Wheelset: NEWMEN Evolution SL A 30
    Tireset: Schwalbe Magic Marry/Hans Dampf Set
    Tube Kit: Tubeless-Kit
    Chainguard/Bashguard: SIXPACK Vertic

Minulla odotti tilaus pitkään mietintää alumiini- ja hiilikuiturungon välillä. Kyselin täältäkin vähän näkökantoja päätöksenteon tueksi. Lopulta päädyin hiilariin siitä syytä etten nähnyt mahdollisuutta hankkia hiilaria lähivuosina, jos nyt sen skippaan.

Osien suhteen alusta lähtien painotin itselleni investoivani alustaan ja vanteisiin. Tässäkin tapauksessa uusinvestoinnit myöhemmin eivät olisi realisitisia. Täten valikoitui listaan rockshoxin "parhaat" ja newmenin kiekot. Muut osat olivatkin aluksi ns. peruslistasta kunnes vaimo sanoi kerran saunassa "täytät kerran 40v, muutama satanen sinne tänne ei hetkauta mitään". Tämä avoin shekki täyttikin ostoskorin sitten hiilikuitutangosta ja -kammista, maguran jarruista jne.

Tiedoksi, mtb-news.de forumilla osattiin kertoa että alumiiniversiot ja hiilikuidusta raw-väritys menisi toimituksissa vuoden loppuun tai ensi vuoden puolelle. Hiilikuitu minttua ja viininpunaista saa vissiin nopeammalla aikataululla, kuten meikäläisen PD osoittaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    ^Onko ultimatesta jotain huonoa sanottavaa?

Ei ole kyllä. Sehän on parasta mitä rahalla saa Zebiä en ole kyllä testannut mutta muutenhan se on samanlainen paitsi vähän järeämpi vielä.

^kiitos tiedosta.

Yllä on sellanen lista hienoa osaa hienoon pyörään että kateeksi käy.

No kun tässä itselläkin 4 vuoden päästä 50 mittarissa niin voi kai sen varjolla kuiten jotain hankkia

Tällanen setti lähti tilaukseen, tulee sitten kun tulee kunhan viimeistään huhtikuussa sais:
    Frame Size:L - Large
    Frame Color L:Raw
    Decal Kit:Chrome
    Grips:Venomblack
    Saddle Color:Granit
    Badge:Chrome
    Build Kit L/XL:Individual
    Fork:RockShox Lyrik Ultimate RC2
    Shock:RockShox Super Deluxe Ultimate RCT Coil
    Springrate RockShox:450lb
    Drive train:SRAM GX Eagle
    Handlebar:SIXPACK Millenium 805 (20 mm Rise)
    Stem:SIXPACK Millenium 45
    Seatpost:KindShock LEV SI 150mm
    Saddle:SIXPACK Kamikaze
    Brakes:SRAM G2 R
    Wheelset:Propain ZTR Flow S1
    Tireset:Schwalbe Magic Marry/Hans Dampf Set
    Tube Kit:Tubes
    Chainguard/Bashguard:Without

Jätin kuitenkin nuo jarrut vaihtamatta kun Magura on se millä mennään.

Tämä on siitä mielenkiintoinen pyörä että geometriassa on mielestäni otettu nykyajan opit hyvin huomioon ja tehty siitä tasapainoinen, ainakin numeroiden valossa.
    Usein näkee että jokin mitta on venytetty muodin mukaan mutta muut mitat ei tue tätä. Mun silmissä tällaisen pyörän gerometria on kokonaisuus, yksittäisillä mitoilla ei ole niin väliä.
    Tyee:ssä ainostaan kokoluokitus ihmetyttää kun itselle 178 pitkänä suosittelevat sekä M että L-kokoa. En voisi kuvitellakkaan ajavani tuolla M-kokoisella.

Usein näkee että edes pyörävalmistajat eivät näytä ymmärtävän miten ilmoittaa esim top tuben mitta ja/tai tehollinen satulakulma. Näissä kun ei ikävä kyllä noudateta mitään standardeja, mutta kun vähän miettii niin eipä siinä ole monta vaihtoehtoa. Ja toisaalta saattaa nuo mittojen tulkinnat ja vaikutukset olla hukassa muutamalla harrastajallakin.

Sain pari viikkoa sitten kokeilla m-kokoista Pole Machinea Ylläksen bike parkin parkkipaikalla, Kiitos siitä . Vaikka ihan vaan hienoa pyörää ihastelin ja kokoa testailin niin sain siitä kipinän perehtyä asiaan enemmän. Siinä on sitä jotakin kun keskiöakseli on enemmän alla kuin edessä...

Tuonne "Maastopyörä Enduroon" ketjuun olenkin jo kirjoitellut Tyeestä mutta laitetaan nyt tännekkin kun oma ketju niin muutkin löytää paremmin.
    Eli mulla on nyt ollut kuukauden verran ajossa Tyee 29" alurungolla ja en voisi tyytyväisempi olla

Mietin kanssa kovasti että kuitu vai alu ja päädyin Raw alumiiniin sen tietynlaisen huolettomuuden takia, ei näy pienet naarmut ja jotenkin sitä kuitua kuitenkin enemmän varoo vaikka ehkä syyttä.
    Keulalle tuli Lyrik Select+ ja taakse Ultimate coili 500lbs jousella, minulla painoa kesäkunnossa karvan alle 80kg. ei varsinaisesti tunnu yhtään liian tiukalta jousi mutta toisaalta en ole tainnut saada sitä pohjaamaan kertaakaan, tuossa olis Nukeproofin 475lbs kevytjousi hyllyssä jos viittis vaihtaa. Iskari vaan näyttää aavistuksen työläältä ottaa irti niin en ole viittinyt vielä kokeilla.

Uskon että coili sopii tuohon pyörään erinomaisesti vaikka ei ilmapampusta olekkaan kokemusta.

Pyörä on ilmeisen hyväksi todettu ympäri maailmaa koska toimitusajat ovat pitkät, plussaa tästäkin että ne ilmoitetut toimitusajat ovat pitäneet hyvin paikkaa tai jopa pyörä tullut aiemmin.
    Minulle tuli jopa paremmilla osilla (tolppa ja jarrut) mitä tilasin ilmeisesti siksi että pysyivät aikataulussa.

Moro, enskapyörä täälläkin hakusassa. Tyee 29:nä, kokoa tässä mietin. Pituutta 177cm. Jalan sisämitta 83.
    M vai L?

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jha Katso viesti
    Moro, enskapyörä täälläkin hakusassa. Tyee 29:nä, kokoa tässä mietin. Pituutta 177cm. Jalan sisämitta 83.
    M vai L?

Mulla pituutta 175 ja inseam 81. M koko tuntuu just hyvälle ja se on valmistajan mukaan tarkoitettu 170-180cm kuskille.

Tässä omia ajatuksia tuohon. En siis ole metriäkään moisella ajanut mutta ennen tilausta kävin saman läpi.

Satulaputken pituutta katsoisin ensin. Saatko satulan riittävän alas omiin tarpeisiin. Yläasento ei liene ongelma, varsiinkaan 125mm hissillä.

Sitten vertaisin reach arvoa aiempiin pyöriin. Millainen on tuntunut parhaalta seisaaltaan, tuleeko jossain tanko polviin tai vastaavasti tuntuuko olevan liian kaukana edessä että keulan nosto/kevennys on vaikeaa. Ota huomioon ohjaustangon back sweep ja stemmin pituuserot ja huomaa että reach arvoa ei voi suoraan päätellä siitä miltä pyörä tuntuu satulassa polkien.

Satulaputken tehollisen kulman, reachin, keulakulman ja stemmi/tangon mittoja katsomalla Tyee ei ole ajoasennoltaan tavattoman pitkä pyörä, mutta akseliväli on kuiten pitkän puoleinen.

Itsellä on miellyttänyt hieman pidemmän reachin pyörät. Helpoilla poluilla sillä ei ole niin merkitystä mutta heti kun satulaa ei käytä, tykkään että ohjaamossa on tilaa. Itse ottaisin noilla sun mitoilla L-kokoisen 35mm stemmillä. Mun mielestä M-kokoisen ohjaamon keinotekoinen venyttäminen esim 60mm stemmillä saattaa muuttaa ohjausta liian laiskaksi. Omat mitat on 178/86cm.

Eniten vaikuttaa mistä tykkää.

Mulla on 160mm dropperi ja ei ole liian pitkä. pari senttiä vielä periaatteessa menis alemmas mutta tuntuu että ei ehkä menee ihan kaulusta myöten, en nyt ole viittinyt enempää runnoa kun tuntuu hyvältä noin.
    Mitä lähemmäs pituudessa mennään 180cm niin toki se L voi olla parempi riiippuen mieltymyksistä.

Kannattaa katsoa myös noiden eri droppereiden Stack arvoa. Saattaa olla 1-2cm eroja miten korkealle satula asettuu ala-asennossa dropperi slämmättynä. Googlella löytyy vertailuja noista.

Kiitos vastauksista. Hyviä näkökulmia.
    Mulla ei ole paljoa kokemuksia enskapyöristä, ainostaan moottorivehkeitä aikasemmin ollut.
    Nykyään maastoajot menny läskillä. Kesällä Ylläksellä kävin päivän laskemassa ja kova kipinä jäi kyllä siitä.
    Pitää vielä repiä hiuksia tuon koon kanssa.

Laittelin Propainille mailitse tiedustelua olisiko fillaritilaukseen mahdollista saada mukaan ylimääräistä vaihtajan kannaketta. Minulla on paha tapa yrittää aina vetää turhan kapeista kohdista, jolloin vaihtaja ottaa yleensä kipeetä.

Tänään tuli sähköpostiin suora viesti uudesta tilauksesta sisältäen kannakkeen (25€) ja postimaksut (4,90€) eli kannake tulee omana toimituksenaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti raichuwood Katso viesti
    Laittelin Propainille mailitse tiedustelua olisiko fillaritilaukseen mahdollista saada mukaan ylimääräistä vaihtajan kannaketta. Minulla on paha tapa yrittää aina vetää turhan kapeista kohdista, jolloin vaihtaja ottaa yleensä kipeetä.

Tänään tuli sähköpostiin suora viesti uudesta tilauksesta sisältäen kannakkeen (25€) ja postimaksut (4,90€) eli kannake tulee omana toimituksenaan.
    Samaa kyselin mutta ei ole vielä vastausta kuulunu.
    Tuntus että ei ois iso homma laittaa pyörän mukana tulemaan...

Mielestäni sieltä saa verkkokaupan puolelta pyörää tilatessa myös lisäiltyä korvakkeen tilaukseen mukaan, eihän sitä tietysti siinä tilauskiimassa tajua aina tehdä

Mitä nyt jonkun verran tullut propainin aspan kanssa asioitua niin lievää kielimuuria havaittavissa kun englanniksi asioita hoitaa.

Sain rautalangasta vääntää kuvien kera mitä varaosaa spindriftin takanapaan olisin tarvinnut, lopulta selvis että ovat oem napoja ja voivat vain myydä vain pelkän täydellisen navan akseleineen, jonka sitten päädyin tilaamaan. Vannekehää eivät suostuneet myymään johtuen covid ja varastojen tyhjyyden vuoksi.

Kerran tiedustelin hintaa linkuston osalle ihan mielenkiinnosta ja sain paluupostissa suoraan laskun ja tiedon että lähtee tulemaan kun olet osan maksanut

Yleisesti silti ihan jouhevasti toiminut toistaiseksi. En ole tosin kamalasti takuuseen koittanut nojailla, joten ei hajuakaan miten homma niiden suhteen toimii...

Mutta luulis että aspaan kun vinkkaa fillarin tilaus tunnuksen, sais tuon korvakkeen pakettiin mukaan mahtumaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bnito Katso viesti
    Mielestäni sieltä saa verkkokaupan puolelta pyörää tilatessa myös lisäiltyä korvakkeen tilaukseen mukaan, eihän sitä tietysti siinä tilauskiimassa tajua aina tehdä

Mitä nyt jonkun verran tullut propainin aspan kanssa asioitua niin lievää kielimuuria havaittavissa kun englanniksi asioita hoitaa.

Sain rautalangasta vääntää kuvien kera mitä varaosaa spindriftin takanapaan olisin tarvinnut, lopulta selvis että ovat oem napoja ja voivat vain myydä vain pelkän täydellisen navan akseleineen, jonka sitten päädyin tilaamaan. Vannekehää eivät suostuneet myymään johtuen covid ja varastojen tyhjyyden vuoksi.

Kerran tiedustelin hintaa linkuston osalle ihan mielenkiinnosta ja sain paluupostissa suoraan laskun ja tiedon että lähtee tulemaan kun olet osan maksanut

Yleisesti silti ihan jouhevasti toiminut toistaiseksi. En ole tosin kamalasti takuuseen koittanut nojailla, joten ei hajuakaan miten homma niiden suhteen toimii...

Mutta luulis että aspaan kun vinkkaa fillarin tilaus tunnuksen, sais tuon korvakkeen pakettiin mukaan mahtumaan.
    Repesin tuolle "tilauskiimalle" ... aika hyvin osasit kuvata tilanteessa olevan tunteen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti raichuwood Katso viesti
    Repesin tuolle "tilauskiimalle" ... aika hyvin osasit kuvata tilanteessa olevan tunteen.
    Joo kuvaa hyvin tilannetta ku nakkelee osia ostoskoriin
    Pitää laittaa viestiä niin eiköhän tuo onnistu. Kiire ei ole ku menee varmaan joulukuulle.

Tilasin Tyee CF:n 15.9. ja PD on 18.12. Hetken saa odotella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timoesk Katso viesti
    Tilasin Tyee CF:n 15.9. ja PD on 18.12. Hetken saa odotella.
    Tilasin pari viikkoa aiemmin ja sama PD olis täälläki. Eipä tuolla kiirettä ole ku täällä päin ei yleensä marraskuun alun jälkeen tollasta pyörää tarvi.

Tilasin marsred CF 29":n 22.8. PD:ksi ilmoitettiin 23.10. Kyllä itse vielä elättelen toiveita että marraskuun alussa pääsisi vielä kunnolla ajamaan täällä Lahden seudulla.

Uus spindrifti julkastu. Varmaa iha jeppis parkkipyörä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Hieno ku mikä, varsinki tuo keltanen.
    https://www.propain-bikes.com/en/bik...ide/spindrift/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Jep, samaa kattelin. Nyt oli takaiskarikin siirtynyt järkevämpään paikkaan. Nätti peli kyllä. Mutta head tube angle vain 64,5 astetta? No vakavissaan eiköhän se ole ihan riittävän slack.

Samanlaisia aiheita

1. Propain Ekano 165
    By 338lm in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 08.05.2021, 23.10
  2. Propain spindrift??
    By 3001 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 22
    Viimeinen viesti: 09.03.2020, 11.20
  3. Sour Bikes
    By ikispessu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1