Kaveri joskus punnitsi orangen jäämät loppuun ajetusta maantierenkaasta. Paino oli luokkaa olematon. En edes muista mitä, mutta ei siis oikeasti mitään merkitystä.
Kaveri joskus punnitsi orangen jäämät loppuun ajetusta maantierenkaasta. Paino oli luokkaa olematon. En edes muista mitä, mutta ei siis oikeasti mitään merkitystä.
No mä en tiedä paljonko te vuodessa ajatte. Tempokisuhan ajoi yhtenä vuonna oliko se 45 tkm. Mutta siis kun mulla edelleen on se kahdeksan (8) pyörää, joista tosin yksi seinällä, niin voi olla ettei mulla ihan jokaisesta mene kumit vaihtoon kesässä eikä ihan kahdessakaan.
Ja toki noita renkaita voi käydä talvisäilössä pyörittelemässäkin. Samalla kun käy lukemassa pyörille iltasadun ja vetää kahdeksannen kerroksen nanovahaa pintaan.
Edelleen näen tässä mun tapauksessa maantiepyörän renkaiden litkutuksessa enemmän haittoja kuin hyötyjä. Varaan kuitenkin oikeuden muuttaa mielipidettäni, jos mun ajamiset alkaa näkymään tpu-tehtaan liikevaihdossa.
Jos päästää litkun oikeasti kuivumaan niin että kokkareet rapisevat, niin ne pallurat tasapainottavat samalla rengasta. Niin tekee myös nestemäisenä mutta sitä pitäisi olla aika reilusti.
Mitäs aineitta noissa butyylikumeille tarkoitetuissa pikapaikoissa on? Tuli vaan mieleen tuossa talvella kun hain kahvoille ja vaihtajille paikkaa ja laitoin sisuria tankonauhan sijaan siksi ajaksi
En minäkään nykyisen maantiepyöräni renkaita ole litkuttanut vaan ajan toista kesää alkuperäisillä butyylisisureilla, ajattelin harkita litkutusta kun ekan kerran puhkeaa, toistaiseksi näin ei ole käynyt. Litkutuksen motiivina lähinnä ollut välttyä rengashommilta tien päällä.
Siitä lähtien kun maantiepyörän kumit on litkuttanut niin kertaakaan ei ole tarvinnut enää tienposkessa säätää. Aina ne on paikanneet edes sen verran että pääsee nilkuttamaan kotia. Ja jollei pääse, niin silloin on isosta reiästä kyse. Tai no minun tuurilla kylkirepeämä. Silloinhan renkaan tosiaan joutuu irrottamaan ja pistämään tiptopin. Kolme kertaa tulee nyt äkkiseltään mieleen noin viiteen vuoteen jolloin matkanteko on tyystin katkennut. Itse näen oikeastaan tuon litkutuksen paikkauksen vaihtoehtona. Ja tuota paikkausta joutuu tekemään enemmän kapeille ja korkeapaineisille renkaille.
Kirjanmerkit