Näyttää tulokset 1 - 19 / 19

Aihe: Kakkosvanteet Cycloon

  1. #1

    Kakkosvanteet Cycloon

    Zau!
    Olisi kiikarissa vanteet Cube Cross Race-cycloon.
    Lähinnä nappularenkaille omat hiekkaisimmille alustoille ja samat menisi talvella nastoille. Nykyisissä maantiekumit. Ei tarvitsisi kumeja vaihdella edestakaisin.

    Kysyisin että mitä pitää ottaa huomioon kun toisia vanteita on ostamassa? Koko totta kai mutta mitä kaikkea muuta? Onko kiekot yleensä jollain standardimitalla kiinnityksen suhteen? Saako takapakan vaihdettua/laitettua kiekkoon kun kiekkoon? Yleismaallista infoa siis kaipailen kiekkojen hankinnan suhteen. Ensimmästä kertaa pappia kyydissä vanteiden hankinnan kanssa. Helpollahan pääsisi kun kauppaan marssisi ja siellä utelisi mutta kysellään täältä nyt ensin.

    Kiitos jo etukäteen.

  2. #2
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.120
    Onko levyjarrut vai vannejarrut, pikalinkut vai läpiakselit ja kuinka monta vaihdetta? Oletan, että vaihteet on Shimanot.

  3. #3
    Leyjarrut, pikalinkut 2 x 11 vaihdetta. Shimanon 105:set siis. Löysinkin hyvän videon Velogilta Youtubesta heti kun tämän olin postannut. Tuntui olevan aika paljon huomioitavaa.. Mutta lisätieto ei ole yhtään pahitteeksi

    Linkki pyörään: https://www.cube.eu/en/2016/road-rac...ednblack-2016/

    Nyt on noissa orkkis vanteissa Schwalben Durano Plus 25-622. Alkuperäiset nappulakumit odottaa vanteita. Vai kannattaisiko vaihtaa nuo nappulat näille vanteille ja hommata ns. "maantievanteet" erikseen?
    Maantietä kumminkin enimmäkseen poljen.

    Maantiepyörän ostan sitten erikseen kun ja jos harrastus vie enemmän mennessään

  4. #4
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    3.904
    Tässä ois sopiva setti https://www.bike-discount.de/en/buy/...t-black-458810

    Aika paljon kieltämättä huomioitavaa. Itsekin juuri ostin uudet kiekot, on erilaisia akseleita ja vapaarattaita. Levyjarrun kiinnitystapa jne.

  5. #5
    Ei pöllömpi vaihtoehto nuo. Kiits!

  6. #6
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...eel-set-883097
    Nuo olisivat ilmeisesti laadukkaammat, leveämmät ja mukana tulee adapterit millä sopii käytännössä kaikkiin pyöriin.
    Itsellä nämä cyclossa:
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...heelset-883048
    Pitkälti vastaa noita edellisiä. Mutta ovat ilmeisesti hitusen tukevammat.

  7. #7
    Ok! Kiitos. Kuinka paljon tuommoinen 160g vaikuttaa vanteissa? Meinaan että on kumminkin melkein tuplasti kalliimmat noi DT:t.

  8. #8
    Varmaankin joidenkin mielestä valtava ero.

    Itse maksaisin tai maksoin mielelläni tuosta pelkästä laatuerosta ja lisäleveydestä tuon hinnan.
    Lisäksi tosiaan ovat hyvin monikäyttöisiä adaptereiden takia, joten siirtyvät vaikka "seuraavaan" pyörään helpolla.
    Tai ainakin saa sitten kaupaksi helposti jos siltä tuntuu.

    Shimanon vanteista ei laakereista mainita. Mutta DTssä on kunnon konelaakerit navoissa, mitkä on tukevat ja helpot vaihtaa.
    Eli ovat myös siten pitkäikäiset. Ei tarvitse mitään laakereiden kireyksiä miettiä.

    Ja mikä tärkeintä, navat on selkeästi nätimmät noiden "straightpull" pinnojen vuoksi

  9. #9
    Hyviä pointteja!
    Ja totta, on ne nätimmät

    Miten tuo leveys koituu edukseen?

  10. #10
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    3.904
    Leveään vanteeseen saa leveämpiä renkaita cyclo käyttöön.

  11. #11
    Lainaan härskisti ketjua omaan kysymykseeni, vaikka haussa onkin enemmän "Ykkösvanteet gravel -pyörään asfaltille"

    Tarkoituksena hankkia toiset vanteet pyörääni (Ridley Kanzo C (SRAM 1x11, Centerlock, 12x100+12x142)) ja asentaa niille maantiekumit. Alkuperäisvanteet Shimano WH-RS171, ostanko toiset samanlaiset, vai kannattaako sijoittaa suosiolla enemmän? Tärkein pointti mukavuus, johon sisältyy vainteiden vaihdon helppous, ajomukavuus ja -nopeus. Jos lisäsijoitus tuo selvästi rahalle vastinetta, niin budjettia voi venyttää yksittäisillä satasilla.

  12. #12
    Sellainen pointti johon olen törmännyt on, että eri kiekoissa ei jarrulevy eikä rataspakka ole aivan samoissa kohdissa. Ero ei ole iso mutta pahimmillaan jarru hinkkaa kun vaihtaa kiekot ja vaihteita joutuu säätämään.
    Mulla on erilaisia 6-ruuvi -> centerlock adaptereita joissa pienet erot. Valitsemalla sopivan sain jarrut ihan kohdalleen.

  13. #13
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    3.904
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Sellainen pointti johon olen törmännyt on, että eri kiekoissa ei jarrulevy eikä rataspakka ole aivan samoissa kohdissa. Ero ei ole iso mutta pahimmillaan jarru hinkkaa kun vaihtaa kiekot ja vaihteita joutuu säätämään.
    Mulla on erilaisia 6-ruuvi -> centerlock adaptereita joissa pienet erot. Valitsemalla sopivan sain jarrut ihan kohdalleen.
    Minä en ole joutunut säätämään jarruja enkä vaihteita kolmena kiekkojen vaihto kertana. Hyvää tuuria kaiketi ja läpiakselit varmaan auttaa.

  14. #14
    Mullakin läpiakselit ja tuntuu että niissä on ainakin vaihteet tarkemmin.
    Mutta on 6-pultti ja centerlockia ja XDR sekä Shimano kasetteja ja jotkut kombot heittää.
    Eihän niitä halua säätää mutta kerroin vain että jos vaihteet ei toimi kuin unelma voi olla tuosta 0.3 mm kiinni.

  15. #15
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    1.904
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Minä en ole joutunut säätämään jarruja enkä vaihteita kolmena kiekkojen vaihto kertana. Hyvää tuuria kaiketi ja läpiakselit varmaan auttaa.
    Miten ne läpiakselit voivat auttaa (siinä ehkä ei aivan onnettomassa mutta hieman harmillisessa tapauksessa että toisessa kiekossa niin jarrulevy kuin pakkakin asettuvat eri kohtaan kuin toisessa)?


    PS Ovatko kolme kiekkoasi saman valmistajan eri malleja?

  16. #16

    Kakkosvanteet Cycloon

    Ritchey wcs apex II carbon
    https://www.bike24.com/p2149501.html
    Jos passaa niin siitä alle.

  17. #17
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    13.054
    ^Harva tänäpäivänä välttämättä siirtyy tuubeihin vaikkakin onhan nuo ok kiekot...
    Kannattaa myös miettiä vaihtoehtoa että hankkii toiset kiekot ykköskiekoiksi ja jättää nuo orkkikset kakkosiksi, eivät kuitenkaan ole mitkään erikoiset. Sopivat noin 1500 grammaiset alle niin homma toimii... Esim. Primeltä löytyy edullisestikin sopivia, jopa kuituisiakin.

  18. #18
    Ihan tuubirenkaisiin ei ollu ajatus mennä, vaan Continentalin GB5000 25 tai 28 leveenä on tämänhetkinen ajatus.

    Toivottavasti Miksuz10 ajatukset ei mee solmuun, kun tulin sotkemaan tähän lisää. Sekavaa tälläselle alottelijalle koko kiekkomaailma. Kun ei edes ole käsitystä minkälaisia eroja ajettavuuessa, nopeudessa yms noilla eri kiekoilla on saavutettavissa.

  19. #19
    Ei toki @jovaa. Samoilla asioilla ollaan Tässä pähkäillyt että taidon hankkia ne uudet vanteet maantiekumeille. Panostaa niihin vähän enemmän ja jättää nämä alkuperäiset noille CX-kumeilla Niin kuin @nure tuossa sanoikin. Toki laadukkaalta nuo alkuperäisetkin vaikuttaa. Tulee vaan ajettua maantietä varmasti 85% prosenttia ajasta niin olisi loogisempaa panostaa näin päin.

    Tässä muuten asiaa asiasta:
    https://youtu.be/DlzNHCG2Ieg

Samanlaisia aiheita

  1. Cycloon maantie/sorarenkaat
    By puumangeri in forum Renkaat
    Vastaukset: 74
    Viimeinen viesti: 30.06.2020, 10.05
  2. Rullaava rengas cycloon
    By Jurpu in forum Renkaat
    Vastaukset: 20
    Viimeinen viesti: 23.11.2016, 13.48
  3. Cycloon voimansiirtoa uusiksi
    By Mikko86 in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 27.06.2016, 16.22
  4. Lateksisisureita cycloon
    By EsaJ in forum Renkaat
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 29.08.2015, 07.58
  5. Lisäjarrukahvat levyjarrulliseen cycloon
    By EemeIi in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 24.05.2013, 20.52

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •