Näyttää tulokset 1 - 15 / 15

Aihe: Apua sähkömaasturin hankintaan

Hybrid View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti

Apua sähkömaasturin hankintaan

Olen aikeissa ostaa sähkömaastopyörän. Alkuun olin hommaamassa fatbikeä, mutta nyt olen vähän kallistumassa kuitenkin tavallisemman sähkömaasturin puoleen, ehkä. Valinnan vaikeushan tässä tuppaa olemaan, ja kun kyseessä on iso sijoitus niin ei haluaisi ostaa huonoa. Budjetti on 3000€ eikä yhtään enempää, ja käyttö eniten ympärivuotista työmatkapyöräilyä, kesäisin myös maastossa kurvailua.

Vaihtoehtoja on tietty useampia, mutta nää olis tällä hetkellä potentiaalisimmat:

Verkkiksen Advantag-e fatbike: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ahkofatbike-17
    Cuben isoakkuinen kaunokainen: https://rtech.fi/cube_reaction_hybri...l?attr1_id=183
    Cuben ilmeisesti paremmilla osilla oleva: https://rtech.fi/cube_reaction_hybri...ml?attr1_id=34
    Canyonin malli, jota saa oikeassa koossa ilmeisesti vasta elokuussa: https://www.canyon.com/fi-fi/e-bikes...ts-section-tab

Mikähän näistä olisi nyt sitten paras, missä on paras hinta-laatu-suhde? Jos tuossa toisena listatussa Cubessa olisi Shimanon XT niin valinta olisi jo tehty, kerrassaan upean näköinen pyörä! Kysymys kuuluukin, että onko tuo Sramin osasarja kuinka paljon huonompi kuin Shimano, huomaako tällainen perusajaja eroa? Kannattaako pyörän valinnassa painottaa enemmän akkuun kuin muihin osiin? Entä onko tuossa Verkkiksen GZR:ssä kuitenkin eniten vastinetta rahalle? Missä on paras jälleenmyyntiarvo? Tää on vaikeeta, auttakee!

Ei löydy S-koossa

Mustana löytyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Mustana löytyy.
    Kappas! Mutta musta ei näytä niin hyvältä hehe. Mitä kaikkee tuossa on parempaa kuin nuo mun linkkaamat? Oon niin untuvikko tässä touhussa että tarvii perusteluja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Havier Katso viesti
    Kappas! Mutta musta ei näytä niin hyvältä hehe. Mitä kaikkee tuossa on parempaa kuin nuo mun linkkaamat? Oon niin untuvikko tässä touhussa että tarvii perusteluja.
    No ainakin linkkaamaasi Pathliteen verrattuna se, että Pathlite ei ole maastopyörä, jollaista etsit vaan enemmän tuommoinen huonojen teiden gravel-tyyppinen. Linkitetty Grand Canyon on se mitä etsit Canyonin tarjonnasta.

Noista Cubeista älä ainakaan osta tätä:
    https://rtech.fi/cube_reaction_hybri...l?attr1_id=183
    No joo, SRAM SX on valmistajansa halvin osa ja ilmeisesti rakenteeltaan heppoinen. Paljon pahempi puute siinä on kuitenkin heikkolaatuinen vieterikeula.

Cuben mallistosta ota oikein mitään selvää valmistajan sivun perusteella mutta vissiin Reaction Hybrideissä sama runko kaikissa, ja se vaihtelee mitä siihen runkoon on pantu kiinni.

Tässä versiossa
    https://rtech.fi/cube_reaction_hybri...ml?attr1_id=34
    on jo aivan hyvä keula ja niin kuin tiedätkin, myös hyvä vaihteisto. Akku on vähän pienempi, mutta kyllä tuokin riittää jo vaikka mihin.

Minä lähtisin siitä, että etenkin huono keula on suurempi riesa kuin 20% pienempi akun kapasiteetti. Jätä ajamatta se viimeinen 10 km maastossa, huonon keulan kanssa et kumminkaan haluaisi ajaa edes sinne asti.

Sitten tuo verkkis.comin private label -fättis, niin varmaan sun kannattaa ekaksi miettiä että haluatko läskipyörän vai jäykkiksen. Jälleenmyyntiarvon kannalta turvallisempi vaihtoehto SAATTAA olla tunnetun pyörävalmistajan tekemä jäykkäperä joita kuitenkin myydään läskipyöriä enemmän tai ainakin niin luulen.

^ On kyllä kieltämättä käsittämätön ero osien laadussa kahdessa samanhintaisessa saman valmistajan fillarissa :-o Tuossa jälkimmäisessä on tosiaan hintaisekseen osat aika kohdallaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AlliumPorrum Katso viesti
    ^ On kyllä kieltämättä käsittämätön ero osien laadussa kahdessa samanhintaisessa saman valmistajan fillarissa :-o Tuossa jälkimmäisessä on tosiaan hintaisekseen osat aika kohdallaan!
    Tää on kyllä vähän harmittanut, jos olis ollut parempi keula tai osasarja niin olisin jo ostanut tuon metsänvihreän Cuben. Todella nätin näköinen pyörä!

Ainiin, kannattaa katsoa josko täällä olisi jo ketju "mikä fillari paras" tai "suosituksia sähköfillariksi", jne... Taas tuli yksi ketju lisää vaikka samaa asiaa kysellään jo useassa muussakin keskusteluketjussa.

Joo jäykkäperäosastossa tuo paremmilla osilla oleva Cube ei ole lainkaan hassumman hintainen ja ehkä siinä olisi jopa pikkuisen tinkivaraakin kun kivijalkakaupasta ostaa.

Se vielä piti sanoa, että jos fläsä on kuitenkin enemmän oma juttu niin ei tuo Verkkokauppa.comin tarjoomus näytä mitenkään hassummalta siinä lajissa. Joku enemmän perehtynyt osannee sanoa, että mikä ero siinä on suositun oloiseen Tunturi eMaxiin verrattuna, jotenkinhan on Tunturin kanssa kehitelty tuo verkkiksen oma malli.

Koeajoin kerran jäykkäperäisen sähköfillarin ja ihan hirveä ajaa. Lähinnä siksi että sähkö kannustaa kovempaan vauhtiin, mutta kapea jäykkäperän takarengas paukkuu kaikkiin kiviin ja juuriin. Jos täysjousto ei ole vaihtoehto, suosittelen läskiä. Siinä takarengas kestää paremmin iskua ja sähkö eliminoi läskin raskautta. Ainainen vääntöhän se on onko jousitus tärkeämpi kuin akku. Itse jouduin ostamaan toisen akun kun lenkit on niin kivoja että venyy helposti akun äärirajoille ja joutuu lähtemään kotiin ennen aikojaan. Toisaalta, alustakin (jousituksen laatu) on todella tärkeä - varsinkin täysjoustofillareissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Koeajoin kerran jäykkäperäisen sähköfillarin ja ihan hirveä ajaa. Lähinnä siksi että sähkö kannustaa kovempaan vauhtiin, mutta kapea jäykkäperän takarengas paukkuu kaikkiin kiviin ja juuriin. Jos täysjousto ei ole vaihtoehto, suosittelen läskiä. Siinä takarengas kestää paremmin iskua ja sähkö eliminoi läskin raskautta. Ainainen vääntöhän se on onko jousitus tärkeämpi kuin akku. Itse jouduin ostamaan toisen akun kun lenkit on niin kivoja että venyy helposti akun äärirajoille ja joutuu lähtemään kotiin ennen aikojaan. Toisaalta, alustakin (jousituksen laatu) on todella tärkeä - varsinkin täysjoustofillareissa.
    Mun ajo on tosiaan vuoden aikana about 85% kaupunkialueella (asfaltilla) ajoa ja loput tuota maastorälläystä, joten luulen että etujousitettu normimaasturi riittää. Varsinkin kun mulla ei ole kuitenkaan varaa ostaa etujousitettua läskiä, budjetti on sen 3k.

Mulla on jo ostohousut jalassa tän homman kanssa niin tulee ehkä vähän spämmättyä hehe, toisaalta en löytänyt mitään noista ehdottamistani malleista.

Ja sitten jos juurakossa alkaa ryttyyttää takapäässä niin nostaa vaan persusta penkistä ja joustaa jaloilla, niin kuin etujousitetuilla on totuttu tekemään muulloinkin.

No jos takapää alkaa kirjottaa niin ajamisesta tulee matkustamista. Ei se pelkkä tärinä vaan jousitus tuo takapäähän myös pitoa. Esim. juurakkoisessa kaarteessa rengas pitää eikä lähde alta ja vinolla kalliollakin pito on ihan eri luokkaa kuin jäykkäperällä. Kun jäykkäperään yhdistää sähköavustuksen, voi olla varma monista sutimisista ja yllätyksistä kun perä lähtee alta. Toki se on mieltymyksistäkin kiinni joten vauhtia vain alas ja rauhallisempi ote niin pärjää jäykkäperälläkin. Joskus laadukkaalla keulalla varustettu jäykkäperä on järkevämpi kuin huonoilla molempien päiden iskareilla varustettu täysjousto.

Samanlaisia aiheita

1. Apua kampisarjan hankintaan
    By jargo in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 16.04.2018, 16.25
  2. Apua täysjouston hankintaan ~2k€
    By Pottu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 84
    Viimeinen viesti: 13.02.2017, 23.29
  3. Apua naisten pyörän hankintaan.
    By Teea in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 46
    Viimeinen viesti: 18.02.2015, 12.08
  4. Apua kampien hankintaan!
    By pimpeli in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 03.04.2014, 21.26
  5. Apua Cyclocrossin hankintaan Mimmille
    By Spirelly in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 13.08.2013, 18.35

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään