GiantShimanoBikeshopCanyon
Sivu 14 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14
Näyttää tulokset 391 - 396 / 396

Aihe: Lihaskunto

Kuinkas väki yleensä suhtautunut jalkatreeneihin? Itselle tuosta jalkaprässistä muodostunut jonkinmoinen lempilaite... Sopii kai tälläiselle "ripulireidelle" kuten tais Firle kehua...

Kiitän huomiosta, mutta (1) ei kuulu mun sanavarastoon ja (2) en ole tainnut näihin lihasaiheisiin tai edes voimaharjoittelua sivuaviin keskusteluihin millään tavalla osallistua.

PS Haku kertoi:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Ootko joku ripulireisi, kun noin suurta takaratasta maantiellä tarttet?
    Firlefanz muokkasi tätä : 23.04.2021 at 16.46

En tekisi fillaristina kuin korkeintaan yhden jalan prässiä ja muuten en ollenkaan. Ilman koordinaatiota ja koko kropan yhteistoimintaa syntyy koordinoimatonta voimaa, jota vaikeaa hyödyntää muualla kuin jalkaprässissä. Voisiko sanoa niin, että sitten kun yhden jalan pistoolikyykky lisäpainoilla on liian kevyt, tarvitaan muita vermeitä. En ole itse tuota tietä kokeillut, mutta tuo vaikutti kokeilemisen arvoiselta harjoittelulta : https://www.youtube.com/watch?v=ooDQHjd1yNo

Ihan näin yrittäen olla elvistelemättä, oli aikoinaan yllätys miten paljon pystyi latomaan lispainoa pistoolikyykkyyn. Kun heikkoudet oli nimenomaan akselilla etureisi-pohje, niin pistoolikyykky-sarjat onnistui tosihienosti jopa 50kg levypaino sylissä. Koska sylissä oleva paino vei kuorman enempi takaketjulle, jossa voimaa riitti. Samaan aikaan kuitenkin pistoolikyykky pitäen kädet seläntakana yhdessä, oli todella raskas

Itse olen hurahtanut Kneesovertoesguyn askelkyykkyyn, erityisesti polvenvahvistus- ja akilles/pohjelinjan venytysliikkeisiin, kun juoksuakin tulee harrastettua.

Pistoolikyykky ei näytä olevan ollenkaan se mitä kaveri suosii, vaan nimenomaan se että mennään askelkyykyssä aivan eteen polvi 'edellä'. En ole itse vielä siinä vaiheessa vaan yritän saada huonompaa jalkaa kuntoon portaalta alas ylös liikkueen, porrasta pikkuhiljaa korottaen ja jossain vaiheessa painoja mukaan. Samalla tulee mainittua takalinjan venytystä.

Ison Arskan Golden Sixiä pyöritelty nyt pyöräilyn ja muun aerobisen treenaamisen ohessa muutama kuukausi. Hyvin on päästy sarjapainoissa kuntosaliharrastus aikojen kevyille viikolle. Mukava huomata että ainakin jos on salitaustaa voi vielä viittäkymppiä koputellessakin ihan mukavasti palautella voimaa ja lihasmassaa.

Tähän mennessä olen mennyt kertamaksuilla mutta vastaiskuna pimeydelle otin nyt kuukausikortin niin voi käydä pienemmälläkin kynnyksellä salilla kun se ei tavallaan maksa mitään extraa. Periaatteessa soutu ja liikkuvuus treenit ovat asioita mitä voisi ottaa kuntosali treeniohjelmaan mukaan jos ei aina jaksa vetää puntti treenejä. Vielä kun virittelisi trainerin kuntoon niin olkoon marraskuu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •