Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näyttää tulokset 31 - 46 / 46

Aihe: Kuinka huollatte jousitustanne?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti f64 Katso viesti
    Aiheeseen liittyen, uusi pyörä ja tarkoitus perusteellisemmat huollot teettää ammattilaisella. Isompien huoltojen välissä voisin kyllä sen verran purkaa että vaihtaisin huoparenkaat esim yllämainittuihin ezmtb/aliexpress-tuotteisiin. Takaiskarin ilmakannun perushuollon olen aikanaan tehnyt mutten muista mistä siihen osat hommasin. Luulen että haarukan stefoja en ehjänä saisi irti, joten ne pitäis vaihtaa erittäin todennäköisesti ja tietty öljyä pitää olla ja sitten o-renkaat sinne jalkojen alapäähän. Mistä näitä tilaatte? Saksalaisista nettikaupoista? Ebayssä on foxiin sopivia kittejä, myös SKF:n nimellä, onko se paras paikka hankkia ne? Entäs nuo öljyt, esim Motul? Saako sitä motonetistä vai meneekö tilaustavaraksi?

Kiitos jos voitte vähän ohjata oikean kaupan suuntaan!
    Osia kannattaa olla hyllyssä. Mutta ekaa kertaa jos keulan avaat vaikka alle 70 h kohdalla, et välttämättä tarvitse kuin öljyt. Pölystefoja ei ole pakko vaihtaa joka kerta. Huoparenkaat voi pestä. IKH:sta saa jarrukliineriä 3 isoa purkkia kympillä. Suosittelen, tavaraa tulee paineella ja paljon eli jalat on helppo pestä kliinerillä ja paineilmalla stefoineen päivineen.

Harvoin ne alajalan o renkaat ja tiivisteprikat käy vuotamaan. Eli surutta olen käyttänyt vanhoja. Ei ole tullut ongelmia.

4500 km ajettu Foxin takaiskari. 2 kertaa ilmapuoli avattu ja kasattu vanhoilla stefoilla ja o renkailla. Kun ei niissä ole mitään mekaanista tai silmämääräistä vikaa niin miksi vaihtaa. Toki korjaussetti kannattaa edelleen olla hyllyssä, kun iskarin avaa.

Suuret kiitokset grebelle! Täytyy alkaa keräämään osat hyllyyn niin on kaikki valmiina kun remppa alkaa 👍

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB Engineer Katso viesti
    Tein empiirisen kokeilun Foxiin: Rokkarin Dynamic Seal Grease + 15W-40 moottoriöljy alaalkoihin ja ero Foxin 20W öljyn ja Slick Honeyn välillä on huomattava. Alussa ei niinkään, mutta huoltovälin lähestyessä on keula edelleen aivan samalla tapaa alkuherkkä kuin juuri huollettuna.
    Eikö tuosta tule aivan tervaa kun kelit jäähtyvät?

Foxin 20W on myös aika tervaa kylmällä. 15W moottoriöljyn kylmäviskositeetti on Foxin OE-öljyä jopa pienempi, eli veikkaan toimivan paremmin. Toki talveksi vaihto esim. 5W-40 ei ole mikään amerikan temppu.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti tribe member

Okei, kahlaan nyt näitä jousituksen ketjuja ja yritän saada selville mitä öljyjä tarvitsen. Keula on 2020 Fox rhythm grip koodi DP6H ja taulukon mukaan ilmapuolelle Foxin goldia 10cc. Ja tän voi ilmeisesti korvata esim Motonetin tuotteilla kuten tässäkin ketjussa lukee. Jos kaupoista löytyy niin voin ostaa Foxin omaa, mutta jos teillä olisi linkki vaikka motonetin valikoimasta niin mielellään otan vastaan!

Entäs tuo damper side, pitääkö olla Fox 5wt teflon infused jota (jos oikein taulukkoa luen) pitää laittaa 40cc. Vai käykö joku korvaava tähän?

Molemmille puolille tietty plussaa jos talvella ei jähmettyisi liikaa.

Okei, kahlaan nyt näitä jousituksen ketjuja ja yritän saada selville mitä öljyjä tarvitsen. Keula on 2020 Fox rhythm grip koodi DP6H ja taulukon mukaan ilmapuolelle Foxin goldia 10cc. Ja tän voi ilmeisesti korvata esim Motonetin tuotteilla kuten tässäkin ketjussa lukee. Jos kaupoista löytyy niin voin ostaa Foxin omaa, mutta jos teillä olisi linkki vaikka motonetin valikoimasta niin mielellään otan vastaan!

Entäs tuo damper side, pitääkö olla Fox 5wt teflon infused jota (jos oikein taulukkoa luen) pitää laittaa 40cc. Vai käykö joku korvaava tähän?

Molemmille puolille tietty plussaa jos talvella ei jähmettyisi liikaa.
    Ilmapuolelle periaatteessa mitä tahansa, joka voitelee. Iskaripuolelle vain yhtä öljyä, jos iskarissa ja alajalassa samaa tavaraa ja se kiertää. Jos suljettu iskari, niin molemmilla puolilla olisi Fox 20stä varmaan jaloissa voitelemassa. En sotkisi öljyjä iskarissa, joten sinne vain 5w teflonia tai purat koko iskarin ja vaihdat kaikki öljyt.

EDIT. Tarkennuksena, FIT4 iskari on suljettu, sinne alajalkaan fox 20 wt tai vastaavaa. Itse ostin foxin 20 wt goldia ja se on aika siirappista ja liukasta. Toiminee erittäin hyvin tehtävässään. GRIP iskarin alajalassa pitää olla samaa öljyä kuin iskarissa, koska iskari ei ole suljettu. Jos et aio avata iskaria ja vaihtaa myös sinne öljyjä, niin ainoa vaihtoehto on tuo 5 wt teflon infused.

Grebelle jälleen kiitokset 👍
    Vaimennin on mallia grip eikä sitä ole tarkoitus alkaa purkamaan. Yritän nyt alkuun tehdä öljyjen ja foam renkaiden ja tiivisteiden vaihdon ja vien sitten isompaan huoltoon liikkeeseen.
    Alan siis etsimään foxin öljyjä, ainakin sitä 5wt teflonia.

Ostin kerralla litran purkit. Lienevät lähes ikuiset riittoisuuden puolesta. Esim. 25 mm2 lääkeruiskulla, johon laittaa jatkoksi kirkkaan muoviletkun pätkän, on miellyttävä annostella noista puteleista öljyjä sopiva määrä. Ei tarvitse purkista kaataa mihinkään mitta-astiaan tai muutenkaan sotkea paikkoja.

Hakusanoilla "fox 20wt gold alternative" löytyy varmasti vaihtoehtoja. Mutta jos joudut tilaamaan sitä 5 wt:tä, niin tilaa kaupasta, josta saat molemmat ja myös noi korjaussarjat. Itse olen tilaillut Bike-Discountista viimeaikoina lähes kaikki varaosat, jos tilaamaan joutuu. Paikallista kivijalkaliikettä tuetaan, kun vaan pystytään.

Hyviä pointteja. Pitää tarkistaa löytyykö lähikaupasta. Huomasin että gold on monesta nettikaupasta loppu. No tuleehan sitä pian lisää.

Löysin tällaisen videon, diy työkalu stefojen irrottamiseen. Ei näytä kovin hankalalta tehdä itse. Oletteko käyttäneet jotain vastavaa ulosvetäjää vai vääntäneet vain kiintoavaimella tai vastaavalla irti? En haluaisi ruhjoa keulaa kolhuille.

https://youtu.be/NCQyAHMes1o

Löysin tällaisen videon, diy työkalu stefojen irrottamiseen. Ei näytä kovin hankalalta tehdä itse. Oletteko käyttäneet jotain vastavaa ulosvetäjää vai vääntäneet vain kiintoavaimella tai vastaavalla irti? En haluaisi ruhjoa keulaa kolhuille.

https://youtu.be/NCQyAHMes1o
    Jos polkupyörän keulasta puhutaan, niin itse olen ottanut ne muovisella rengasraudalla irti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Jos polkupyörän keulasta puhutaan, niin itse olen ottanut ne muovisella rengasraudalla irti.
    Jep, pyörän keulasta puhutaan ja toivotaan että lähtee ilman väkivaltaa 👍

Jep, pyörän keulasta puhutaan ja toivotaan että lähtee ilman väkivaltaa 👍
    Ei ne kyllä varmaan noin tiukalla voi olla, mitä tuossa videossa. Siihen kannattaa varautua, että ainakin rengasraudalla pullauttaessa ne helposti lähtevät kupistaan nato-ohjuksen lailla. 🙂

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Benny Katso viesti
    Ei ne kyllä varmaan noin tiukalla voi olla, mitä tuossa videossa. Siihen kannattaa varautua, että ainakin rengasraudalla pullauttaessa ne helposti lähtevät kupistaan nato-ohjuksen lailla. 🙂
    Okei, pidän mielessä 🙂

Rtechiltä tilasin itse öljyt, tiivistesarjat ja tuon pölysuojan asennustyökalun Fox 36 GRIP iskariin. Tuo viimenen oli jopa edullisempi kuin Saksan kaupoissa ja muutenkaan ei hinnat pahat sekä hyvää palvelua 👍

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jpkainulainen Katso viesti
    -Kuinkas moni huoltaa pyöränsä jousituksen itse?
    -Kuinka tarkasti seuraatte huolto-ohjelmia ja suosituksia?
    -Jos viette jousituksenne huollettavaksi, mitä kanavia käytätte?
    -Hyviä suosituksia huoltopaikoista, jotka eivät ole näin kesän kynnyksellä tukossa?
    - En huolla itse, käytän osaavaa huoltoa jolla on yleisesti ottaen hyvä maine ja palvelu pelaa, eli: aikataulut pitävät ja tilaukseen liittyvä viestintä toimii
    - En seuraa huolto-ohjelmia, mutta kerran vuodessa teetän iskareille täyshuollon (ei tule useita satoja tuntia ajoa, jos tulisi niin huoltaisin useammin). Muilta osin pidän liikkuvat osat puhtaana ja tarkkailen toimintaa.
    - Toimitan iskarit huoltoon Matkahuollolla, mulla on vanha keulalaatikko johon keula ja iskari mahtuvat hyvin topattuna
    - Ei ole huoltopaikkaa joka ei olisi tukossa, iskarien paras huollatushetki on talvella, reilusti ennen kevättä

Itsellä on tapana tarkkailla seuraavia asia jousituskomponenteissa:
    - Klappia ei saa olla, ei runkoon kiinnityksessä eikä itse iskarin toiminnassa
    - Takaiskari on joskus alkanut kurlaamaan normaalia enemmän, se tarkoittaa että öljyt ja ilmat sekaisin, näinollen kurlaamalla ilmoittaa huollon tarpeesta
    - Kaikenlaiset liukuputkien kulumismerkit ovat jo hälytysrajalla, ehdottomasti huoltoon ja todennäköisesti kalliita osia menee vaihtoon

Samanlaisia aiheita

1. Kuinka monta polkupyörää on tarpeeksi?
    By seppo_taalasmaa in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 162
    Viimeinen viesti: 11.11.2019, 18.20
  2. Kuinka kuljettaa monta pyörää?
    By MTBjotos in forum Kyselyt ja gallupit
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 16.11.2017, 19.23
  3. Kuinka korjata tämä?
    By Gibsy in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 22.41
  4. Kuinka tämä avataan?
    By Gibsy in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 28.07.2014, 16.00
  5. NIMBY metsäpolulla ja kuinka se ohitetaan ?
    By JK71 in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 77
    Viimeinen viesti: 18.11.2012, 15.17

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •