Näyttää tulokset 1 - 16 / 16

Aihe: 120mm keula XC fillariin

120mm keula XC fillariin

Pyoräkuume riivaa niin pirusti, mutta toi Norco Revolver on edelleen ihan soiva peli. Tuli sitten mieleen päivittää joustoa, koska se 100mm RS Sid ei ole oikein koskaan ollut mieleinen, en ole saanut sitä samalla herkäksi että "jämäkäksi". Samalla voisi tehdä fillarista vähän trailimman, niin aloin suunnittelemaan 120mm 44mm offset Foxin laittamista keulajoustoksi.

Onko kenelläkään kokemuksia moisesta? Meneeko metsään vai toimiiko loistavasti? Foxia olen miettinyt kun aikaisemmat Foxit ovat olleet sekä herkkiä että "jämäkkojä"
    6.7 WTF/kg

”World War III will be a guerrilla information war with no division between military and civilian participation” - Marshall McLuhan

Tuskin 20millin kasvatus joustoon paljoa muuta mutta XC pyörästä ei silti paljoa trailimpaa saa. Oma mielipide on että Fox kyllä edustaa keulojen aatelia vaikka RS:ltäkin hienoja löytyy...

Fillarissa riippuen keulakulma loivenee ~asteen, satulakulma saman verran, reach lyhenee ja keskiö nousee. Se, onko muutos parempaan vai huonompaan on varmasti mielipidekysymys, mutta mun mielestä esim. Fox 34 SC ja 32 SC välillä on niin huima ero tuntumassa ja toiminnassa, että ottaisin ehdottomasti pidemmän keulan. Nykyinen pyörä tuli tehtaalta 120mm keulalla, jonka olen jatkanut 130mm:ksi ja ei ole pahaa sanottavaa muutoksesta, mutta jos kyseessä on jokin vähänkään vanhempi ja jo valmiiksi lyhyt XC-pyörä voi kulmien muutos tuntua aika radikaalilta.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti tribe member

Olen päivittänyt oman Revolverin 120mm keulalla ja mielestäni ajettavuus parani.

Samaa mieltä tuntuu olleen myös pyörätestit, mitä aikanaan selaili päivityshuumassa.
    Tässä esim bikeradarin sivuilta:

"With this in mind, while it’s certainly a capable marathon and rough-course XC-type bike, a longer 120mm front fork and dropper post would make the Revolver a stellar all-day trail bike too. "

Ja Australian MTB:

"What followed was a little experiment. We fitted a longer compression rod – a $50 purchase – into the SID fork and bumped its travel up to 120mm. Within minutes we’d turned an XC race bike into a trail slaying speed weapon; a WRX into a Forester GT if you will. Mwaa haa haa haa haa, my creature was alive!

Jaa katos. Pitää tutkia ton mun SIDin pidentämismahiksia. Fox kiinnostelee, mutta sitä ei kaiketi saa paikallisesta kivijalasta, eli ei mitään alennusmahiksia ja onhan se hintakin pieni hidaste.
    6.7 WTF/kg

”World War III will be a guerrilla information war with no division between military and civilian participation” - Marshall McLuhan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Jaa katos. Pitää tutkia ton mun SIDin pidentämismahiksia. Fox kiinnostelee, mutta sitä ei kaiketi saa paikallisesta kivijalasta, eli ei mitään alennusmahiksia ja onhan se hintakin pieni hidaste.
    RCZ:ssa on ollut vähän kaikenlaisia FOXeja välillä ihan hyvillä aleilla. Toimitusaika on tosin tässä tapauksessa hidaste. Suottaapi olla kesä ohi, kun saa keulan.

Jos se on kyseisen keulan kanssa mahdollista, on pidentäminen helppo operaatio eikä uusi ilmaruoto maksa paljoa. Sitä voi kokeilla alkuun ja vaihtaa sitten koko keulan jos vielä siltä tuntuu.

Joo eikös näillä vuoden tai kaksi vanhoillakin sideillä pitäisi olla mahdollista pidentää jousto 120 mm, ettei pelkästään se juuri esitelty uusi versio, jossa liukuputketkin paksuntuivat.

Ohjainlaakeriksi (jos on irrotettavat kupit) voi tilata works componentsilta tai superstar componentsilta loiventavaa settiä. Ja takaiskarin voi kiinnittää offset-bushingeilla, jolloin kulmat loivenee myös. Loivennuslaakeri on siitä parempi kuin offset-bushingsit (https://www.offsetbushings.com/) että ohjainlaakerilla satulakulma jyrkkenee. Bushingseilla satulakulmakin loivenee saman kuin ohjaamokulma. Molemmissa tapauksissa keskiö tosin laskee, mikä on nykyään trendinä trail-pyörissäkin.

Tavailin asiaa pitkin nettiä ja luulen, että Rock Shox 11.4018.021.000 on sopiva ruoto tohon 2017 vuoden Norcossa tulleeseen Sidiin. Pitää laittaa tilaukseen.

Noi säädettävät ohjainlaakerit eivät käy Revolveriin.
    6.7 WTF/kg

Mä kyselin jokin aika sitten SRAM:lta sopivaa air shaftia jolla pidentää keula 120mm:iin.
    Keuloina SID RLC 2018 100mm ja SID RL 2017 100mm.
    Ilmoittivat, että kumpaankaan ei ole saatavilla pidennysversiota...tiedä sitten sopiiko joku osa noihin kuitenkin. 120mm air shaftia näkyy 2011-2016 vuoden versioon,joten onko noissa
    2017-2019 jotain eroa...kun taas 2020 versioon taas löytyisi.

Tuon jutun ; https://bikerumor.com/2018/04/10/roc...l-29er-option/ mukaan ajatellen,ni tuolta ;https://www.servicearchive.sram.com/..._-_rev_h_1.pdf sivun 87 kuvasta osa #6 voisi olla se mitä etsit.

En tiedä, mutta ihmettelen jos Foxeista löytyy Charger 2 -vaimentimen ja uuden 35mm putkisen Sidin haastajaa. Itsellä vain 32mm sid ultimate, ja parempaa keulaa ei ole tullut vielä vastaan. On noilla ohkasemmillakin putkilla 70kg kuskille todella tukeva.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Tuon jutun ; https://bikerumor.com/2018/04/10/roc...l-29er-option/ mukaan ajatellen,ni tuolta ;https://www.servicearchive.sram.com/..._-_rev_h_1.pdf sivun 87 kuvasta osa #6 voisi olla se mitä etsit.
    Tuolla kuitenkin sivulla 89 eli 2017-2019 malli niin siinä ei ole vaihtoehtona 120mm.
    Mutta olisiko siis 2020 malli kuitenkin yhteensopiva?

Entä pitääkö damper puolta tuunata jos vaihtaa ilmapuolen 100 -> 120mm ?

Näin sanoo RS "3. SID chassis and internals may be travel-specific. See part kit descriptions for identification. "
    Ja onhan siellä varaosaluettelossa 100 ja 120 sisuskalut vaimenninpuolelle, U1 ja U2, eli kaiketikin pitää.

Vähän hämmentää kun ilmeisesti vanhempiin SIDeihin toi 120mm konversio on saatavilla, mutta 2017 mallivuodeksi muuttivat SIDin 100mm alustaksi, jota ei voisi ehkä muuttaa. Toi konversio ei kyllä maksa kovin paljon, eli voisi testata toimiiko ilman mahdotonta taloudellista tappiota.

Ja RS SID 35mm liukuputkilla on varmaan soiva peli. Tota pitäisi päästä koeajamaan ennen ostopäätostä. Toi vanha SID ei oikein ole mun makuun kun joudun ajamaan korkeilla paineilla, jotta se keula olisi riittävän "jämäkkä", mutta sitten jousto kärsii. Oman kokemuksen mukaan Fox on parempi jämäkkyys-jousto akselilla. SID varmaan myos toimii paremmin kevyellä kuskilla, mutta minä en ole kevyt.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Oma mielipide on että Fox kyllä edustaa keulojen aatelia vaikka RS:ltäkin hienoja löytyy...
    Jostain olen kuullut huhuja että Foxin laatu olisi tullut alaspäin. Ja uusissa Foxeissa on takuumurheita jopa enemmän kuin Rokkareissa. Kruunut alkaa naksumaan kun liukuputket "irtoilee" ja vaikka mitä. Mutta en sitten tiedä mitkä huhuista pitää paikkaansa, ja paljonko noita on oikeasti ollut.

Ainakin mun 2009 vuoden Fox pelaa hienosti.
    How can we dance when our earth is turning?
    How do we sleep while our beds are burning?

- Midnight Oil -

Samanlaisia aiheita

1. Vaijerirasvain fillariin?
    By Fat Boy in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 26
    Viimeinen viesti: 11.02.2020, 10.50
  2. Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 20.08.2019, 22.32
  3. RS SID XX 2014 100mm -> 120mm
    By Kaatuilija in forum Jousitus
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 21.02.2017, 15.07
  4. Takapakka fillariin
    By jvsoaser in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 08.08.2014, 22.23
  5. elastolle 120mm (140-150mm) täpäriä ensi kaudeksi
    By elasto in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 90
    Viimeinen viesti: 20.05.2013, 10.34

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään