Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näyttää tulokset 31 - 51 / 51

Aihe: Gopro-kamerat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Mites langattomasti siirto? Ite ajattelin siirrellä langattomasti luuriin videot, toivottavasti toimii. Kiinakamerassa ainakin toimi.
    Onnistuu Goprolla siirto wifin yli luuriin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    @Ottomaani onhan sulla viimeisin firmware kamerassa sisällä?
    On päivitetty. Tuossahan on automaagiset päivitykset.

@sambolo luuriin siirtyy paljon vaivattomammin.

Pitänee kokeilla MRe:n muistikortinlukija kikkaa.

Nopeasti tuli kamera suoraan valmistajalta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Nopeasti tuli kamera suoraan valmistajalta
    Sama homma, tänään saapui. Huomenna sitten lenkille matkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Hero 8 tukee 4K 60 fps, joten se auttaa jo hiukan noissa hidastuksissa. Lisäksi itse pidän kasin siitä 4K 4:3-formaatista, joka jättää sitten mukavasti tilaa jälkirajaukselle, kun tekee 16:9 -muotoista tavaraa.

Mulla on nyt seiska ja kasi, seiska kuvaa 4K@24fps 16:9 ja tosiaan kasi 4K@24fps 4:3. Kasissa 256 GB muistikortti, johon mahtuu viitisen tuntia videota. Repussa kun on 20 000 mAh varavirtakone, niin voin laittaa kameran päälle pihassa ja pois päältä pihassa. Seiskassa sitten 128 GB muistikortti, siihen menee vajaa neljä tuntia.

4K:n käyttö rajaa kyllä tuon elektronisen vakautuksen käyttöä, mutta mielestäni molemmissa vehkeissä vakautus on vähintään riittävä myös 4K:lla.

Mutta jokainen etsii ne omaan käyttöön sopivimmat asetukset ja käyttää niitä. Ei ole mitään ultimate-asetuksia, jotka olisivat kaikille juuri ne parhaat.
    Nyt on laitetta muutamaan otteeseen ehtinyt testaamaan. 4:3 formaatti tuntuu fillarihommiin hyvältä. Kamera on ollut rintavaljaissa, kuva-ala vaikuttaa tuossa omaan silmään hyvältä. Jättää tosiaan kroppaukselle tilaa, jos tekee 16:9 muotoon. Itse kyllä pidän suoraan tuosta 4:3 rajauksesta, voi olla että en välttämättä muuttele 16:9 suhteeseen.

Akkukesto ei tosiaan ole mikään valtaisa, tunti-puolitoista, ei toki tullut yllätyksen. Näppärän oloinen laite kaiken kaikkiaan, vakautus tekee hyvää jälkeä, ominaisuuksia riittävästä. Normaalin videon lisäksi ehtinyt kokeilemaan still kuvaamista ja timewarppia.

Mitä tuli kaikkineen hintaa?

Katsasta gopron omat sivut, siellä kamerasta bundle tarjous. Tuohon otin lisäksi sports kitin (valjaat + tankokiinnike) ja linssi+takanäytön suojat. Koko setti 470 €. 128 gigainen muistikortti löytyi omista jemmoista.

Jos aikoo vähänkään ostaa tarvikkeita, niin kannattaa ottaa se Gopro plus-palvelu yhdeksi vuodeksi. Se viisikymppiä on aika äkkiä säästetty.

Tai käyttää muiden valmistajien tarvikkeita. Ihan hyvin palvellu oma kiinatarvikesäkki vuosia. Suurin osa kiinnikkeistä kyllä käyttämättömiä.

^Tuo on yksi vaihtoehto. Mutta 50% alennus ja ilmaiset kuljetukset merkkikamasta ei mielestäni ole huono tarjous. Mutta kyllä noilla kiinanvermeilläkin pärjää.

GoPro Max on osoittautunut hauskaksi laitteeksi kun kuvaushetkellä ei niin freimausta tarvitse miettiä. Tässäpä sämppelivideo tältä kesää. Kuvaus 120cm suksisauvasta rakennetulla selfiestickillä, freimaus ja muu post processing tehty gopron luuriapplarilla..

Mietin myös tuota Max:ia Heron lisäksi/sijasta, mutta metsässä se kameran sijoittelu on aika rajoitettu. Kypärään en halua sitä hukattavaksi ja jos sen laittaa normisti valjaisiin, ei siitä ole mitään hyötyä vs. normi-gopro.

Miten olette esim maantielenkeillä ratkaisseet akunkeston ongelman? Tuntuu kaikissa actionkameroissa olevan aika lyhyet toiminta-ajat.

Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla

Mietin myös tuota Max:ia Heron lisäksi/sijasta, mutta metsässä se kameran sijoittelu on aika rajoitettu. Kypärään en halua sitä hukattavaksi ja jos sen laittaa normisti valjaisiin, ei siitä ole mitään hyötyä vs. normi-gopro.
    Sama ollut mietinnässä. Instasta olen bongaillut joitakin rintavaljailla kuvattuja MAX videoita. Näyttää siitäkin saavan kohtuullisen näyttävää kun horisontti pysyy suorassa. Tässä yksi esimerkki:

https://www.instagram.com/p/CBgm73eA...=1g9g2t0ypv4vg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Miten olette esim maantielenkeillä ratkaisseet akunkeston ongelman? Tuntuu kaikissa actionkameroissa olevan aika lyhyet toiminta-ajat.

Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla
    Maxiin tilasin aliexpressistä akkuluukun jossa on läpivienti usb-kaapelille latausta varten. Pikkuruinen powerpack matkaan ja alkaa seuraavaksi tulla muistikortin koko vastaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ajpi Katso viesti
    Sama ollut mietinnässä. Instasta olen bongaillut joitakin rintavaljailla kuvattuja MAX videoita. Näyttää siitäkin saavan kohtuullisen näyttävää kun horisontti pysyy suorassa. Tässä yksi esimerkki:

https://www.instagram.com/p/CBgm73eA...=1g9g2t0ypv4vg
    Ääni on kyllä kuin jossain peltipurkissa ajaisi... Mut olihan toi. Toinen juttu että jaksaako tuota jälkeä katsoa kuinka paljon.

^^Sama juttu. Ulanzi tekee noita kansia, joissa USB-liittimelle erikseen reikä. Vesisuojaushan tuon yhteydessä katoaa, mutta jos se ei ole ongelma, niin sitten sellainen kansi ja erillinen virtapankki reppuun.

Eikä mulla ole ollut ainakaan mitään lämpöongelmia näillä keleillä. Ehkä jos on lämpöisempää, niin sitten. Mutta yli neljä tuntia vedin yhdellä kertaa ilman ongelmia.

Editoiko kukaan muu splicellä? Toiminu ihan hyvin mut nyt gopro matskun kanssa temppuilee vaikka gopron sovellus.. jos pätkiä trimmaa tai leikkaa niin äänet sekoaa, on väärässä kohassa ja välillä ilman ääniä..

Kopioitu "MTB-videot 2020 -ketjusta", ettei turhaan sitä pommiteta ja löytyypä helpommin seuraavalle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeeVee Katso viesti
    Onko tietoa löytyykö Gopro-kameraan sellaista peruskiinnikettä, jossa olisi se L-sakara pitempi? Minun rintavarustuksella (olen mies) kamera tuppaa näyttämään valjaissa ollessaan liian alas varsinkin tapeilta ajaessa. Yksi vaihtoehto on tietysti kääntää kamera 180 astetta, mutta rec-namiskuukkeli on sitten hankalassa paikassa.
    No miten päin sulla se kamera nyt on? Itsellä on ollut ongelmana, että kamera tuppaa näyttämään liian ylös. Eli ilmeisesti sulla on kamera oikein päin. Itse koen, että se nousee minulla liian korkealle ja pannuttaessa hampaat voivat olla vaarassa.

Yleensä kai valjaissa kamera on nimenomaan ylösalaisin, eli kameran kiinnityspiste ylöspäin. Ja mikä kamera? Hero 8 on muotoilultaan sellainen, että taipuu enemmän suoraan.

Rec-namiskuukkeli on mielestäni yhtä helpossa tai vaikeassa paikassa riipumatta siitä, kummin päin kamera on.

Mutta GoPro-kiinnikkeitä on (ainakin) kahta pituutta, ja valjaiden mukana tulee se pidempi. Lisäksi löytyy kiinantuontina J-kiinnike, joka on vielä hiukka pidempi.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeeVee Katso viesti
    Minulla on tosiaan ollut Hero 7 valjaissa ns. oikein päin. Tuon j-kiinnikkeen jostain bongasinkin. Goprolla ei tosiaan taida olla kuin kahta mallia näissä kiinnikkeissä. Pitää varmaan kääntää kamera vaan toisinpäin ja toivoa, että kiinnitysasento säilyy toivottuna.
    Jotkut MTB-videoita tekevät käyttävät myös jotain kuulapää-mounttia, joka lienee ulottuvampi. En nyt muista keneltä sen bongasin, Gopro:n oma kuulapä ei kuitenkaan ole sen ulottuvampi kuin muutkaan mountit.

Muutenkin hiukka ihmetyttää, että noita mountteja on aika vähän erilaisia. Äkkiä katsoen tuntuu, että niitä on miljuuna, mutta esimerkiksi perusmounttia on vain kahta eri pituutta, that's it. Samoin kaikissa perusmounteissa on se ruuvi samalla puolella. Mielelläni ottaisin mountin, jossa ruuvi olisi myös eri puolella. Joissain tapauksissa tuolle olisi tarvetta, kuten vaikka gimbalin kanssa.

Ite pitäny ihan oikein päin kiinavaljaissa. Vois kai tuo ylemmäskin näyttää. Kandee kattoa myös asetukset.

Mulla on "valjaina" USWE:n reppuun tuleva Gopro-kiinnike. Se on varsin pätevä ja IMHO USWE-reppuja käyttävälle Gopro-kuvaajalle pakkohankinta. Mutta siinä kamera nousee turhan ylös jos on asennettuna oikein päin.

Samanlaisia aiheita

1. GoPro Hero ajonaikaisessa still-kuvauksessa?
    By Co-re in forum Varusteet
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 23.07.2013, 14.04
  2. GoPro HD vs Contour HD 1080p
    By Starfury in forum Varusteet
    Vastaukset: 20
    Viimeinen viesti: 06.02.2013, 11.27

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja