Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 62

Aihe: Elämyksellinen/aggressiivinen maantiepyörä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AntM Katso viesti
    Mä kattelisin noilla kriteereillä Giantin tcr:ää, Spessun Tarmacia tai vaikka BMC:n Teammachinea. Cannondalen uusi Supersix Evo on upea fillari myös ja miksei Canyonin ultimate. 2k eurolla saa kaikista noista hinnat alkaen mallin. No jaa, Teammachinea ei ehkä.
    Hinnat alkaen malleilla ei saa elämyksiä Hinnan pitää olla sen verran kova että sattuu. Jos uutta katsellaan, niin runkosettiin pari-kolme tonnia minimissään ja sit kunnon palikkaa kiinni.

https://edelrad.de/en/sale/framesets...r=745224&c=212

https://edelrad.de/en/sale/framesets...-farbe-bob-885

Tuolla on mm. hyviä runkoja prosenteilla..

edit: aah, sori hintaraja oli pari tonnia, joten unohda nää mun jorinat - ehdin jo innostua.

^Olet ihan oikeassa, ei elämyksiä saa halvalla... Tuohon Pinarelloon voisi kyllä alkaa värkkäämään jotain...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sävynsäätäjä Katso viesti
    Hienoa, nyt on tullut todella hyviä ajatuksia ja ehdotuksia. Näistä on nyt huomattavasti helpompi alkaa seulomaan läpi vaihtoehtoja. Sen verran vielä tasosta, että 11v. Shimano 105:t on minulle juuri sopivan hyvä osasarja, eiliseen uudempaan Trekin Ultegraan en toiminnassa juuri huomannut eroa. Pituuteni on 170cm, sisäsauma n. 79cm ja paino 72kg. Noilla mitoilla esim. Canyonin verkkosivut ehdottavat kokoa XS, vaikka kaiken järjen mukaan sopiva olisi S. Jos uuteen päätyisin, niin tuo Canyonin Ultimate CF SL 7.0 näyttäisi speksien perusteella oikein hyvältä.

Ehdotettu Spessuja pitää katsella käytettynä, niissä vain on nähtävästi sitten melkoinen viidakko taas erilaisten Comp, Sport, elite, yms. mallien välillä. Samaten muita merkkejä, kiitokset kaikille tähän asti.
    Ei kannata takertua kokomerkintöihin, ne vaihtelee ihan miten sattuu. Geo-taulukko kertoo totuuden.

Mä oon 180cm ja inseam ~87cm.
    Ajoin pari vuotta M-kokoisella Canyon Ultimatella, vastaa kokoa 56, rinnalle ostin S-kokoisen Inflite CF:n.Nyt kummatkin ovat vaihtuneet ja molemmat uudet pyörät ovat kokoa 54, Cervelo ja Spessu, mutta vakiota pidemmillä stemmeillä.

Oikea runkokoko Canjonin valikoimasta sulle on XS. Lisäisin vielä, että mimmi ajaa naisten Ultimatella, koko XS ja mitat 172/82, naisten ultimate on hieman lyhyempi ja korkeampi myös.

^Totta, esim. M koko heittelee 52-54 välillä valmistajasta riippuen ja tuo satulaputken pituus on aika epäolennainen mitta kunhan standover ei kasva liian suureksi. Loppupeleissä tärkein mitta on (mielestäni) vaakaputken pituus jos unohdetaan nuo stack/reach jotka tulleet kuvioihin vasta kun pyöriä valmistettu 100 vuotta...

Onko kenelläkään 3T:n Stradaa? Se voisi olla aika elämyksellinen pyörä.
    -L.

Shoplifters will be prostituted

Stradaa ovat mainostaneet useaan kertaa rcz:lla runkosettinä 800-900€ luokkaan niin olisi vain hinnan puolesta hauska kokeilla 1x aeromaantiepyörää. Erilaisen elämyksen saattaa saada tilauksestakin.

Harmi vaan, että ne valmiit pyörät Force1x osilla on poistunu myynnistä. Siin oli reippaasti pyörää 1700-1800 € hintaan.

^^ Ei ole 3T, mutta kiinnostuneille vinkiksi Merlin Cycles runkotarjous, ~2400e:

https://www.merlincycles.com/3t-stra...et-106333.html

Edelradin lisäksi Merlinillä säännöllisesti runkoja tarjouksessa. Nyt löytyy mm. Pinarelloa, 3T, Eddy Mercxiä, DeRosaa ja Ridleytä.

PS. Jos RCZ on saanut 3T Stradan Team version alle tonnilla, on kyllä todella hyvä tarjous.
    Now that we all know that Santa Clause is not for real, we can all get back to enjoying Christmas

^ Ja samaa punaista Strada runkoa mainostavat RCZ:lla 799 € 8 viikon toimitusajalla... (varauksella peruvatko kauppaa ja siitä voi lukea lisää kauppaosiosta)

Edelrad.de tosiaan kannattaa käydä läpi. Usein 30-40 % tarjouksella ovh:sta paremman pään pyöriä, runkoja ja kiekkoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ...tärkein mitta on (mielestäni) vaakaputken pituus jos unohdetaan nuo stack/reach jotka tulleet kuvioihin vasta kun pyöriä valmistettu 100 vuotta...
    Nuo stack/reach -mitat ovat kyllä hyvä keksintö. Niitä vertailemalla on kohtuullisen helppo valita oikean kokoinen ja mallinen runko, jos esim.käyttää vertailukohtana olemassa olevaa, mitoiltaan sopivaa runkoa.
    Rule #1: Obey The Rules

^Totta tuokin, nykyinen runko hankittiin tehden taulukko kahdesta jo olemassa olevasta ottaen huomioon myös stack/reach... Pitäis vain päästä liikkeelle niin selviäisi miten kävi...
    Johannes, laitaks linkin, on niin halpa että voisi ostaa seinälle koristeeksi...

Edelrad.de tosiaan kannattaa käydä läpi. Usein 30-40 % tarjouksella ovh:sta paremman pään pyöriä, runkoja ja kiekkoja.
    Olen ostanut sieltä vuoden sisään kaksi runkosettiä (3T Exploro Ltd ja BMC Fourstroke 01) hyvällä alella ja en voi varauksettomasti suositella. Kauppias on maailman pahin ämpyilijä joka ei ota mitään vastuuta mistään, esim. puutteellisesta toimituksesta tai tuotekuvauksesta. Sitten itkee ja uhriutuu kun laittaa vähän viittauksia EU-kuluttajansuojalainsäädäntöön, että josko nyt toimittaisi ne osat mitä lupasi, kuulemma ihan ystävällinen viesti olisi riittänyt. Mutta kun viisi ystävällistä viestiä on jo lähettänyt, eikä mitään tapahdu, niin tottahan se sävy muuttuu. Viimeksi lähetin 3T Stradan satulatolpan omaan piikkiin (20€) Saksaan, kun ei tullutkaan Exploron tolppa, ja myyjä ei suostunut maksamaan posteja vaikka itse lähetti väärän. Siinä ei oikein ollut muutakaan ulospääsyä, toinen vaihtoehto olisi ollut pistää yhteydet poikki ja pitää väärä tolppa. Olen huonossa tapauksessa naimisissa tuon putiikin kanssa vielä vuosia. Mutta halpa hinta ei todellakaan tule ilmaiseksi. Katson olevani silti plussalla.
    -L.

Onneksi ei ole ikinä tullut sit tilattua tuolta jos kerran tuota tasoa asiakaspalvelu. Tottunut muiden saksalaisten kauppojen kanssa liian hyvään niin alkanut jo pitämään kaikkia saksalaisia kauppoja asiakaspalvelun perikuvana. Ei taida paljoa auttaa ottamalla yhteyttä 3T? Omakohtasen kokemuksen mukaan italialaistenkin kanssa huono alkaa hoitamaan palautus ja takuuasioita.

Johannes, laitaks linkin, on niin halpa että voisi ostaa seinälle koristeeksi...
    Luultavasti tiedät kuinka homma toimii eli vaatii mainospostia ja sieltä koodin joka voimassa pari päivää. Viimeksi 11.5. pommittivat tuota koodia, sitä kestikin varmaan 1,5 kk. Varmaan tulevat vieläkin mainostamaan, kun ei näy out of stock.
    https://www.rczbikeshop.com/default/...es/frames.html

Ei taida paljoa auttaa ottamalla yhteyttä 3T?
    Ei, vaikka kokeilin kyllä. Pyytävät kääntymään myyjäliikkeen puoleen.
    -L.

Johannes, tiedän kyllä mutta jotenkin epäilyttää jos neljän tonnin runkoa myydään kahdeksalla sadalla eikä ole edes mitään poistokamaa käsittääkseni...

Johannes, tiedän kyllä mutta jotenkin epäilyttää jos neljän tonnin runkoa myydään kahdeksalla sadalla eikä ole edes mitään poistokamaa käsittääkseni...
    Noi italialaiset rungot on kyllä semmoisia että ostan seuraavan pyörän suosiolla Asetoni & Asetonista
    -L.

Vissiin aika monessa paikassa nuo ovat nyt hyvässä tarjouksessa, kun weightweenies foorumillekki alkanu noita tulemaan esille "halvalla kun sain" -periaatteella, myös jenkeistä.

Made in China + Designed in Italy on se syy miksi näitä voidaan myydä halvalla. Itseäni ei epäilyttäisi laisinkaan itse osto, mutta LJL:lla on pointti 3T rungon omistajana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Onko kenelläkään 3T:n Stradaa? Se voisi olla aika elämyksellinen pyörä.
    Hjuva. Alkaa sullakin kallistumaan ajo maantien suuntaan. Strada on loistava laite.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hjuva. Alkaa sullakin kallistumaan ajo maantien suuntaan. Strada on loistava laite.
    Kyllähän se olisi mukavaa joskus maantiepyöräkin olla. Mieluiten aggressiivinen ja elämyksellinen
    -L.

Kyllähän se olisi mukavaa joskus maantiepyöräkin olla. Mieluiten aggressiivinen ja elämyksellinen
    Autoista puhuttaessa se on Ferrari, ja fillareista puhuttaessa sama juttu:

....mä jo pumppasin renkaisiin ilmaa, tarvisi varmaan ulkoiluttaa tätäkin....
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

^Hyvä esimerkki kysyjälle elämyksellisestä pyörästä, tuollaista ei löydy reilun puolentoista tonnin saksan postitilaustuotteista...

Kannattaisi harkita kortteliajoihin suunniteltua geometriaa ja omilla mitoilla tehtyä, niin olisi kaikki mitä toivelistallakin.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Laitoin itselle ihan piruuttaan tollaisen 3T:n Stradan rungon tilaukseen kun Rcz niin halvalla myi.

Siinä on sit projekti ensi talveksi tai sitten myyn eteenpäin jos runko ei herätä rakennusinnostusta.

Saa vaan nähdä tuleeko se sieltä koskaan.

Olen ostanut sieltä vuoden sisään kaksi runkosettiä (3T Exploro Ltd ja BMC Fourstroke 01) hyvällä alella ja en voi varauksettomasti suositella. Kauppias on maailman pahin ämpyilijä joka ei ota mitään vastuuta mistään, esim. puutteellisesta toimituksesta tai tuotekuvauksesta. Sitten itkee ja uhriutuu kun laittaa vähän viittauksia EU-kuluttajansuojalainsäädäntöön, että josko nyt toimittaisi ne osat mitä lupasi, kuulemma ihan ystävällinen viesti olisi riittänyt. Mutta kun viisi ystävällistä viestiä on jo lähettänyt, eikä mitään tapahdu, niin tottahan se sävy muuttuu. Viimeksi lähetin 3T Stradan satulatolpan omaan piikkiin (20€) Saksaan, kun ei tullutkaan Exploron tolppa, ja myyjä ei suostunut maksamaan posteja vaikka itse lähetti väärän. Siinä ei oikein ollut muutakaan ulospääsyä, toinen vaihtoehto olisi ollut pistää yhteydet poikki ja pitää väärä tolppa. Olen huonossa tapauksessa naimisissa tuon putiikin kanssa vielä vuosia. Mutta halpa hinta ei todellakaan tule ilmaiseksi. Katson olevani silti plussalla.
    Mie olen ostanut Edelradista yhden pyörän eBayn kautta. Kaikki sujui hyvin ei ongelmia. Yritin kerran käydä liikkeessä ihan huvikseni kun pyörin työasioissa noilla kulmilla. Omakotitalo pienessä kylässä, vanhempi isäntä oli paikalla ja muuttui varautuneeksi kun halusin jutella pyöräasioista. Ehkä luuli että tulin varta vasten reklamoimaan. Soitti kuitenkin pojalleen jonka kanssa sitten juttelin niitä näitä ja kiittelin myös hyvästä palvelusta. Mulle jäi tuosta käynnistä käsitys että kyseessä perheyritys ja poika vastaa nyt toiminnasta.

Off-topic: Ikävä kuulla että on ollut ongelmia Edelradin kanssa. Itsellä on ollut saksalaisen Hibiken kanssa ollut yhdessä takuujutussa ongelmia. Paloi vähän käämit ja täytin jo lomakkeen Euroopan kuluttajakeskukseen tuomioistuinkäsittelyä varten. Lopulta asia lähti selviämään todella liukkaasti kun laitoin kitkerää palautetta Hibike johtoportaaseen, uhkasin tuomioistuimella ja kerroin että jos takuuna luvattu osa ei tule muutaman päivän aikana perille niin ostan muualta uuden ja laskutan Hibikeä. Takuuna luvattu uusi osa tuli sitten pikalähetyksenä kuriirin välityksellä Suomeen 3-4 päivässä kun koko revohka kesti toista kuukautta. Jälkeenpäin sitten selvisi että Hibike ei varsinaisesti ollut ongelman aiheuttaja vaan osan valmistaja jolle takuukorjaukset ja palautukset menee. Siellä asian hoitaminen viivästyi kohtuuttomasti. Hibike ei vaan prosessin aikana tuota mulle kertonut ja muutenkin nihkeästi tuli informaatiota.

eBayn kautta jos tilaa, niin silloin pitäisi palautukset hoitua ilman kustannuksia. Yhden kerran olen joutunut palautuksen tekemään kun tilattu osa osoittautui epäsopivaksi.
    Now that we all know that Santa Clause is not for real, we can all get back to enjoying Christmas

^Hyvä esimerkki kysyjälle elämyksellisestä pyörästä, tuollaista ei löydy reilun puolentoista tonnin saksan postitilaustuotteista...
    Pitää vaatimattomalla hintaerolla kyllä jo jotain saadakin, vaikka fiiliksiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Autoista puhuttaessa se on Ferrari, ja fillareista puhuttaessa sama juttu:

....mä jo pumppasin renkaisiin ilmaa, tarvisi varmaan ulkoiluttaa tätäkin....
    juu mun-6 tuli vaan aamulla vastaan----

Mulle jäi tuosta käynnistä käsitys että kyseessä perheyritys ja poika vastaa nyt toiminnasta.
    Ok, kiitti tiedosta, se selittää jonkin verran vaan ei kaikkea mitä omalle kohdalle on sattunut. Stefan S. on tämä nykyinen yrittäjä. Ihan ok välit olen pyrkinyt ja pystynyt säilyttämään, vaikka edelleen yhtä BMC:n ohjainlaakerin compression ringiä odotellaan...
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    juu mun-6 tuli vaan aamulla vastaan----
    Olikin kiire aamu kun ensin alkulenkkiä fillarilla ja sitten kahdessa paikkaa kuvaamassa autolla ja sitten työmatkaa taas fillarilla, mutta kun varaa esimerkiksi rengasrikkoon ei ollut niin kesäkurapyörällä fillaroin...
    tempokisu.kuvat.fi

Vanha kyynikko epäilee aina liian halpaa. Niin monta esim. Pinarello piraattirunkoa nähnyt niin miettii että tekeekö pikku kiinalaiset firabelina noita...

Nyt oli tullut paikalliseen liikkeeseen Cannondale caad13:a taas, niin koeajo on bookattu, kun saavat niitä koottua. Katselin vain arvosteluita, että uutta mallia on hiottu juuri mukavuussuuntaan vs. caad12 ja painoakin alkaa olla levyjarru versiolla yhdeksisen kiloa, niin saa nähdä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti r.a.i Katso viesti
    Hinnat alkaen malleilla ei saa elämyksiä Hinnan pitää olla sen verran kova että sattuu. Jos uutta katsellaan, niin runkosettiin pari-kolme tonnia minimissään ja sit kunnon palikkaa kiinni.

https://edelrad.de/en/sale/framesets...r=745224&c=212

https://edelrad.de/en/sale/framesets...-farbe-bob-885

Tuolla on mm. hyviä runkoja prosenteilla..

edit: aah, sori hintaraja oli pari tonnia, joten unohda nää mun jorinat - ehdin jo innostua.
    ^Olet ihan oikeassa, ei elämyksiä saa halvalla... Tuohon Pinarelloon voisi kyllä alkaa värkkäämään jotain...
    Vaikka tuossa ensimmäisessä onkin hymiö, niin mielestäni noita ei kannattaisi viljellä tällaisella foorumilla, joku vähemmän kokenyt voi vielä uskoa tuollaista. Ei tullut Teneriffalla ylä/alamaissa itkettyä, että olisipa alla joku kalliimpi kuin n.1,5K€ Radon tai KTM, että voisi ajamisesta nauttia.

Mietin tässä, että olenko ollut liian jyrkkä tuolle Trekin Emondalle ja lueskelin siitä lisää, niin täällä on joku muukin kokenut sen kanssa samanlaisia tunteita:

"...A “refined kind of ride” is not necessarily a compliment though. For those riders that like the bike to disappear beneath them so that they remain unaffected by road feedback, the Émonda should have plenty of appeal, regardless of whether it is the SL or SLR. However, I found myself wanting more from the bike, and while I could criticise the Émonda as being “dead” or “unlively”, that wouldn’t be fair. Instead, I’ll say this: riding an Émonda is like visiting a library to enjoy the quiet."

"It’s not that the bike was too compliant, but rather, I wasn’t getting any feedback from the bike in order to judge its performance. Thus it seems the Émonda is defined more by the absence of any sensation rather than what can be felt by the rider." https://cyclingtips.com/2015/08/trek...6-versus-slr6/

Eli aika lailla tuota tarkotin omalla kokemuksellani, varmasti siis löytyy enemmän elämyksellisiä malleja alle. Ja kuten sanoin, nuo ovat varmasti hyveitä pitkille matkoille. Olen kyllä itsekin kirjaston suurkäyttäjä, mutta sielläkin kirjoista haen suuria tarinoita ja elämyksiä, en tylsiä ja latteita paperin hukkaamis niteitä. Eli jätetään sinällään nuo hinnat pois puheista, täällä on kirjoittajia jotka ovat tosi hyvin kärryillä siitä mitä haetaan, kiitokset heille jo tässä vaiheessa.

... meitsis kuolee nauruun, puolentoista tonnin tai reilun...siis kyse oli aggressiivisesta elämyksellisestä fillarista? Mä omistan maailman kauneimman fillarin mitä olemassa on. Hävettänyt oma huono kuntoni niin paljo etten ole kehdannu ....pitäisikö tänä kesänä vaan reippaasti ottaa Ferrari käyttöön. Mitä sitä turhaan säästelee jotan "parempia aikoja" ( joita ei koskaan tule) varten...
    tempokisu.kuvat.fi

Samanlaisia aiheita

1. Aggressiivinen runko vai ei?
    By H.Brooks in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 09.10.2019, 10.14
  2. Liv maantiepyörä
    By Maastis in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 22.05.2019, 19.40
  3. Maantiepyörä