ContinentalCanyonGiantCannondale
Sivu 15 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 452

Aihe: Polar Grit X

Ehkä se jotain semmoista sitten tekee. Mutta onhan se nyt harmillista, että ihminen pystyy itse kellon näytöltä päässälaskemaan, että kellon näyttämä keskivauhti on väärin! Garmineissa ei ikinä moista kummallisuutta tullut vastaan.

Älkääkä ymmärtäkö väärin: olen ollut Grit X Prohon oikein tyytyväinen, mutta kovasti kummastuttaa, miksei keskivauhtia lasketa kellossa juuri niin yksinkertaisesti kuin se pitäisi laskea...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teme X-2 Katso viesti
    Onko kenelläkään muulla napit jumittanut Gritissä?
    Varsinkin savemman puolen napit tahtoo jäädä pohjaan, vähän pyöräyttämällä vapautuu.
    Välillä ärsyttää. kun noissa kummassakin napissa on tuo pitkän painamisen toiminto.
    Vielä olisi takuuta jäljellä, mutta en ole vielä huoltoon laittanut.
    Mulla jumitti korjauksen jälkeen. Kello meni uudestaan pajalle (myös toisesta syystä) ja sen jälkeen on pelittänyt ok.

Minkä ikäinen gritti on? Laita vaan pajalle, niin saat uudet kuoret tms.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teme X-2 Katso viesti
    Onko kenelläkään muulla napit jumittanut Gritissä?
    Varsinkin savemman puolen napit tahtoo jäädä pohjaan, vähän pyöräyttämällä vapautuu.
    Välillä ärsyttää. kun noissa kummassakin napissa on tuo pitkän painamisen toiminto.
    Vielä olisi takuuta jäljellä, mutta en ole vielä huoltoon laittanut.
    Jep. Takuuhuollossa korjautui
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Saisko tässä ketjussa kysyä mielipidettä Polar Grit X Pro vs Vantage V2? Hinnat samat, mutta ensimmäinen olisi -10% ja jälkimmäinen -20%. Paljon tulee maastopyöräiltyä ja pyöräiltyä, mutta toki muitakin lajeja harrastettua. Oliko Grit X Pro kestävempi? Löytykö jostain sellainen vertailu sivu, en nyt sellaista löytänyt Polarin sivuilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Löytykö jostain sellainen vertailu sivu, en nyt sellaista löytänyt Polarin sivuilta.
    Tuotevertailu.

Grit X kannattaa ottaa myös harkintaan. Hinta on aika houkutteleva uudempiin verrattuna - 279€ Powerilla kampanjassa. Ominaisuuksissa ei aivan valtavasti häviä.

Itse olen päässyt kokeilemaan sekä Vantage V2 että Grit X Pro. Sanoisin että valinta sen mukaan kumpi tyyli mielyttää itseä enemmän. Minulle Grit X Pro oli parempi. Hanskat kädessä napit oli helpompia käyttää ja paremmat rannekkeet. Nykyään toki VV2seen saa adapterilla paremmat rannekkeet.

Voi olla että Grit saa kaveriksi Suunto 9:n, kiintoisa ja pienikokoinen... Titaaninen ei ainakaan aiheuta iho ongelmia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Mahdankohan minä olla ainoa, jota ärsyttää Polarin virheellinen tai ainakin viiveellinen keskivauhti harjoituksen aikana. Kyse ei tietenkään ole isosta asiasta, mutta useammalla lenkillä tuota on jo tullut ihmeteltyä. Esimerkiksi tänään kun ajelin töihin, kello näytti 24.98 km:n matkaa, kun aikaa oli kulunut sekunnilleen tunti. Tuosta pitäisi käsittääkseni yhden desimaalin tarkkuudella tulla keskivauhdiksi 25.0 km/h, mutta kellon mielestä keskivauhti oli 24.8 km/h. Ja kun lukema sitten ehkä puolen minuutin päästä päivittyi, uudeksi arvoksi tuli 24.9 km/h, joka oli edelleen pielessä, sillä kyseinen puoli minuuttia rullailtiin alamäkeen reilusti yli kahtaviittä...

Onko kukaan muu huomannut tätä? Todennäköisesti lopulta keskivauhti on kyllä oikein, mutta varsin ärsyttävä on tuo live-keskivauhdin laahaaminen. Paras ratkaisu taitaa olla poistaa se kokonaan kellotaulunäkymästä. Kello on nelisen kuukautta vanha Grit X Pro Titanium.
    Eikös tuo ole sitten mennyt oikein jos mennään urheilusäännöillä vaikka arkimatematiikka haraa ankarasti vastaan ? Jos oltaisiin pyöristetty ylöspäin olisit saanut ansaitsematonta etua. Vähän sama kuin että pyöristettäisiin loppuaikaa alaspäin jos ei desimaalit riitä näyttämään koko tarkkuudella mitattua aikaa.

Olen kyllä huomannut monestikin outoja tuloksia Polarin kelloissa kun on tehty lyhyitä juoksuvetoja tai jos GPS signaali on ollut ajoittain kadoksissa, yleensä nämä tasoittuvat pitemmällä lenkillä. Näita on sitten ihmetelty asiakaspalvelun kanssa.

Nää Polarit pyöristelevät miten sattuu. Mulla esim. se korkeusnäyttö, jossa voi säätää korkeutta ja sitten se näyttö, jossa näkyy isona vain korkeus, voi näyttää eri lukemaa. Ei nyt isosta erosta kyse, jos korkeus on toisessa näytössä 14m, niin toisessa se voi olla 13m. Joku pyöristystapaero tuossa lienee. Mutta metkaa, että eivät ole tehty samalla kaavalla.

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Mielestäni tässä ei ollut ainakaan sitä kompassia. Toki aina hinnalla on jotain merkitystä. Itse kuitenkin mielellään hankin tuotteen jota pidän pitkään. Pistän mieluummin rahan yhteen kalliimpaan kuin keräisin useamman mallin tai päivittäisin vuoden välein kelloja. Nyt vanha M460 alkaa olla jo 5 vuotta vanha.

^ Ei ole Pacerissa kompassia. Jo sellaisen haluaa kelloonsa niin on tosiaan poissa laskuista.
    Itsellänikään hinnalla ei niin ollut väliä, harkinnassa oli Garmin Epix gen 2 tai Polar Grit x Pro. Garminissa turhankin paljon ominaisuuksia, lisäksi ihan liian isokokoinen kello mun ranteeseen. Gritissä ei ole minun kannaltani tarpeellisia lisäominaisuuksia Paceriin verrattuna. Lähinnä senkin kohdalla kellon koko ratkaisi. Pacer on kevyt ja ranteeseen sirosti istuva, jaksaa pitää ranteessa kaiken aikaa, riittävillä ominaisuuksilla varustettu. En näe, että tuota tarvitsisi päivittää mihinkään vuoden päästä. Mitään tinkimistä en miettinyt, olisin laittanut rahani kalliimpaan jos tarvetta olisi ollut.
    Omat tarpeet ovat toki tärkein valintaperuste eli sinulle tämä Pacer ei taida olla vaihtoehto.

https://support.polar.com/en/updates...age-v2-updates Grit X Pro ja Vantage V2 saivat päivityksen. Muistaakseni täälläkin joku toivoi harjoituksen aikaisia puhelin ilmoituksia, niin nyt näyttivät tulevan.

Mulla on gritti viime aikoina boottaillut itseään harmittavan usein. Useammin kuin kerran viikossa. Saattaa tulla minkä vaan napinpainalluksen jälkeen tiltti eli sammuu yhtäkkiä ja pitää käynnisä uudelleen. Kerran myös yöllä sammunut ja aamulla piti startata nappia painamalla. Unitiedot jäi siltä yöltä mutta onneksi ei ollut aamun herätys gritin herätyskellosta kiinni sinä aamuna. Tiltin jälkeen kellonaika ja päivämäärä on myös väärässä mutta synkkaus puhelimeen palauttaa ne. Takuu ummessa eli korjattavaksi en taida viitsiä laittaa kun omavastuun määrästä ei olis tietoa. Ja löytäisivätkö vikaakaan.

Miulla myös oli yks yö sammunu itestään, mutta lähti käyntiin kyllä ja kaikki ok. Parina päivänä sen jälkeen akku kului todella nopeasti, sitten taas sammutus ja tuntui palautuvan entiselleen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Mulla on gritti viime aikoina boottaillut itseään harmittavan usein. Useammin kuin kerran viikossa. Saattaa tulla minkä vaan napinpainalluksen jälkeen tiltti eli sammuu yhtäkkiä ja pitää käynnisä uudelleen. Kerran myös yöllä sammunut ja aamulla piti startata nappia painamalla. Unitiedot jäi siltä yöltä mutta onneksi ei ollut aamun herätys gritin herätyskellosta kiinni sinä aamuna. Tiltin jälkeen kellonaika ja päivämäärä on myös väärässä mutta synkkaus puhelimeen palauttaa ne. Takuu ummessa eli korjattavaksi en taida viitsiä laittaa kun omavastuun määrästä ei olis tietoa. Ja löytäisivätkö vikaakaan.
    Kysy ihmeessä Polarilta. Ei se niin kaukana takuun päättymisestä voi olla.

Minulla hajosi vanha V800 lopullisesti toissapäivänä ja hain eilen Gritin. Melko korkea tämä on ranteessa mutta toisaalta tosi kevyt. Rannesyke vaikuttaa antavan paljon paremmin lukemia kuin Suunnon Spartan sport joka ei toiminut mulla käytännössä siinä suhteessa yhtään. Tänään menen ensimmäiselle pyörälenkille ja taidan tarkoituksella jättää sykevyön pois ja katsoa miten pelittää.

Tykkään tästä näyttötaulusta, jossa kiertää seuraavan 9 h sää ulkokehällä
    Toi on myös kiva toiminto, että kun käden kääntää kelloa katsoakseen syttyy tauluun hento taustavalo. Yöllä kelloa katsoessa näkee ajan ilman, että täytyisi napista laittaa varsinainen valaistus päälle.

Mutta miten herätyskelloon pääsee herätystä laittamaan helpoimmin? Tuntuu monimutkaiselta mennä vasen alakulma, oikea yläkulma, keskinappi (asetuksiin), kaksi oikeaa alakulmaa (kello asetuksiin) ja tupla keskinapilla eteenpäin herätyksiin, siitä taas oikealla alakulmalla kertaherätykseen, valita se keskinapilla ja sitten vasta pääsee säätämään aikaa!!!
    V800 laitteessa pysty oikaisemaan pitkällä vasemman yläkulman painamisella. Tämä laite vetää siitä näppäimet lukitukseen.
    Hmm. Ei tästä olekaan kahta vuotta. Parin vuoden takuu näissä tais olla. Luulin että 3 vuotta olis jo aikaa kulunut.

Grittihän on n. 2v vanha malli.

No näinhän se meni, kun tarkistin. Eli muistin kyllä tilanneeni siinä pian julkistuksen jälkeen mutta luulin siitä olevan jo 3 vuotta. Teen tänään huoltopyynnön.

Mulla on gritti viime aikoina boottaillut itseään harmittavan usein. Useammin kuin kerran viikossa. Saattaa tulla minkä vaan napinpainalluksen jälkeen tiltti eli sammuu yhtäkkiä ja pitää käynnisä uudelleen. Kerran myös yöllä sammunut ja aamulla piti startata nappia painamalla. Unitiedot jäi siltä yöltä mutta onneksi ei ollut aamun herätys gritin herätyskellosta kiinni sinä aamuna. Tiltin jälkeen kellonaika ja päivämäärä on myös väärässä mutta synkkaus puhelimeen palauttaa ne.
    Maanantaina vein postin kuljetettavaksi Gritin ja nyt torstaina aamusta tuli viesti, että se on jo postissa saapumassa minulle takaisin huollosta. Tää on kyllä jo nopeaa ja postikin tehnyt oman osuuden ainakin menomatkan osalta viiveettä. Saa nähdä mitä kellolle on tehty. Vika kun oli tuollainen vähän mystinen ajoittain tilttaaminen. Just ennen huoltoa oli toiminut taas ainakin viikon moitteetta. Sitä ennen oli oireita hieman tiheemmässä.

Olivat huomanneet huollossa myös rannesykemittauksen ledien tummentuneen. Seurauksena sain uuden laitteen takuuna. Vanhan rannekkeeni vain vaihtoivat siihen. Tyytyväinen saa taas olla Polarin huoltoon. 5 arkipäivässä homma hoidettu postinkulkuineen päivineen.

Huoltoon lähti miullakii gritti, myöskin noiden sammumisien takia.

Olivat huomanneet huollossa myös rannesykemittauksen ledien tummentuneen. Seurauksena sain uuden laitteen takuuna. Vanhan rannekkeeni vain vaihtoivat siihen. Tyytyväinen saa taas olla Polarin huoltoon. 5 arkipäivässä homma hoidettu postinkulkuineen päivineen.
    Polarin huolto on kyllä hyvä mutta silti ottaisin mieluummin tuotteen, joka ei tarvii huoltokäyntejä. Mun gritti on käynyt pajalla kahteen kertaan. Vähän on beettatestaajan roolia...

Toinen kerta minullakin oli. Ekalla kerralla se korkeusmittaushäiriö mikä on ollut monilla.

Toinen kerta myös täällä. Vajaa viikko meni kellolla reissussa ja ranneketta lukuunottamatta uusi kello tuli äsken postissa.

Hieno juttu. Pitkää ikää ja toimivuutta meidän uusille kelloille
    Ainakin nappien tuntuma on uudessa nyt jämäkkä ja akunkesto tuntuu paremmalle. Oli se tuossa vajaa 2 vuotta vanhassa laitteessa ehkä hiukan jo hiipunut.

Joo, tyytyväinen olen tuohon ratkaisuun ja toimintaan. .

Minulle Polar ilmoitti että takuu ei ole enää voimassa (niinkuin se ei virallisesti olekaan, kun huhtikuun lopulla julkaisussa sen ostin.) Huolto pitäisi maksaa itse, samoja ongelmia kellossa kuin täällä kirjoitelleilla.

Onko muillakin Polar ollut noin tarkka takuuajan kanssa?
    CK MASTER

^ Mitäs jos vetoaisit alkuaikojen "laatupoikkeamiin"? Aika monella on ollut ylimääräistä huoltotarvetta laitteiden kanssa. Omani ostin 09/2020 ja se on käynyt kahdesti pajalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    ^ Mitäs jos vetoaisit alkuaikojen "laatupoikkeamiin"? Aika monella on ollut ylimääräistä huoltotarvetta laitteiden kanssa. Omani ostin 09/2020 ja se on käynyt kahdesti pajalla.
    Jaa-a, en tiedä onko apua. Mutta pitää vielä tiedustella tarkemmin Polarilta.
    CK MASTER

Kertoivatko paljonko huolto maksaisi? Onko ylitsepääsemätön summa vai periaattesta ei viitsisi maksaa vaikka takuuaika mennyt?

Samanlaisia aiheita

1. Polar V650
    By OPJarvinen in forum Varusteet
    Vastaukset: 758
    Viimeinen viesti: 17.08.2020, 19.15
  2. Polar Vantage V versus Polar Grit X
    By nure in forum Varusteet
    Vastaukset: 34
    Viimeinen viesti: 30.07.2020, 11.09
  3. Polar OH1
    By JumboJim in forum Varusteet
    Vastaukset: 7