PirkanPyöräilyElectrobikeGiantVelobe
Sivu 1 / 20 1 2 3 11 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 590

Aihe: Polar Grit X

Polar Grit X

Uusi säie uudelle tuotteelle, pistäkääs tänne kokemukset Polar Grit X:stä. Itsellä ei ole vielä yhtään tuommoista rannekellotyyppistä laitetta aktiivikäytössä, tähän mennessä pärjännyt Wahoon Elemnt Boltilla. Mutta hieman tuommoista miettinyt ja ainakin tuossa Grit X:ssä oli nyt jotain ravinto-ohjeistusta myös, onko tästä kokemuksia nyt että miten se toimii? Kaikki Vantagen fiitserit siinä pitäisi olla myös (lepoajat/unen laatu jne.).

https://www.polar.com/fi/grit-x?gcli...xoCrNQQAvD_BwE

Halpahan toi ei ole, mutta kohtaavatko hinta ja laatu?

Eilen tuli Grit x. Yritän muistaa laittaa kokemuksia.
    3v ranteessa oli Polar m430, joten siihen voi ainakin verrata.

Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

Oikeastaan M430 ei voi enää verrata nykyisiin, itsellä M400 ja V800, siis aivan eri maailmasta... Itse avasin tuon ekan topicin koska mittareitahan täytyy olla useita ja tuo nyt kiinnostaa ominaisuuksien ja ennenkaikkea akunkeston vuoksi...

Joo kyllä tää vaikuttaa mun seuraavalta laitteelta. Perustin aikanaan tuon V800 ketjun kun hankin ko tuotteen silloin sen julkaisun aikaan. Käytin sitä ahkerasti useita vuosia kunnes akku vähän ja hyytyi ja rannemittaus alkoi kiinnostamaan. Ostin Suunnon trainer wrist hr sportin ja käytin sitä pari vuotta. En kuitenkaan hirveän tyytyväisenä, vaan haikailin takaisin Polarin pariin. En koskaan tykästynyt Suunnon appeihin vaan Polar Flow oli mielestäni parempi. Rannesykemittauskaan ei tunnu toimivan pyöräilyssä juuri koskaan varsinkaan minun kapeassa ja luisessa ranteessa. Polariin verrattuna lisänä oli myös värinäyttö mutta värit vähän haaleat ja ruudun kontrasti huonompi.

Nyt olen siinä vaiheessa, että annoin Suunnon tyttärelleni ja itse käytän päivisin ranteessa oikeita kelloja (mekaanisia rannekelloja) ja lenkille laitan taskuun vanhan veekasisatasen jossa on ranneke poikki (Kiinasta tulossa uusi jo kohta kolmatta kuukautta). Kyllä se edelleen näin kesäaikaan näkyy 3 h lenkin vielä sinnittelevän akkunsa kanssa. Mutta kesän jälkeen, ehkä joululahjaksi itselle (vaikka cyber monday tarjouksia katsellen) gritti on vahvoilla.

Itse olen käyttänyt kaikkia kolmea vähintään muutaman vuoden ja jokaisessa on omat vahvuudet. Garminissa monipuolisuus, jopa ähkyyn saakka. Suunnossa en tykännyt softasta vaikka kuinka yritin rakastaa made in Finland rautaa. Polar rastittaa eniten ruutuja raudan ja etenkin softan osalta.

Mikään noista ei kuitenkaan ole sellainen mihin en voisi palata, paitsi ehkä Garmin nykyisellä hinnoittelullaan.

Itsellä tosiaan "arkikellona" vanha M400 jonka ei oikein enää riitä mittausta, V800 ja Suunto Ambit3 Vertical ajokäytössä ja tangossa Wahoo Element Bolt... Itsellä pointtina tuohon Gritiin on akunkesto ja Polarin softan helppous ja "tuttuus". Joka laitteesta aina sykevyö mennyt heti myyntiin mutta nyt alkanut tuo rannemittaus kiinnostamaan.

Eihän näissä hankintahommissa loppupeleissä ole järjenhäivää mutta täytyyhän sitä leluja olla kun ei muutakaan hankittavaa nyt keksi...

Kauris, aina nostan hattua ihmisille jotka käyttävät oikeita kelloja, Seiko ja Certina mittaavat aikaa eikä tarvi puhelimesta vilkuilla...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Joo kyllä tää vaikuttaa mun seuraavalta laitteelta. Perustin aikanaan tuon V800 ketjun kun hankin ko tuotteen silloin sen julkaisun aikaan. Käytin sitä ahkerasti useita vuosia kunnes akku vähän ja hyytyi ja rannemittaus alkoi kiinnostamaan. Ostin Suunnon trainer wrist hr sportin ja käytin sitä pari vuotta. En kuitenkaan hirveän tyytyväisenä, vaan haikailin takaisin Polarin pariin. En koskaan tykästynyt Suunnon appeihin vaan Polar Flow oli mielestäni parempi. Rannesykemittauskaan ei tunnu toimivan pyöräilyssä juuri koskaan varsinkaan minun kapeassa ja luisessa ranteessa. Polariin verrattuna lisänä oli myös värinäyttö mutta värit vähän haaleat ja ruudun kontrasti huonompi.

Nyt olen siinä vaiheessa, että annoin Suunnon tyttärelleni ja itse käytän päivisin ranteessa oikeita kelloja (mekaanisia rannekelloja) ja lenkille laitan taskuun vanhan veekasisatasen jossa on ranneke poikki (Kiinasta tulossa uusi jo kohta kolmatta kuukautta). Kyllä se edelleen näin kesäaikaan näkyy 3 h lenkin vielä sinnittelevän akkunsa kanssa. Mutta kesän jälkeen, ehkä joululahjaksi itselle (vaikka cyber monday tarjouksia katsellen) gritti on vahvoilla.
    V800 tiiviste petti puolisen vuotta sitten. Äskettäin pesin hihnaa, niin vettä pääsi sisään ja laite pimeni täysin. Yritin useaan otteeseen latailla. Sinnikkyys palkittiin ja sain henkiin, mutta valo ei toimi ja pysäytysnappi toimii vain osittain. Välillä sitä vettä näkyy sisällä (sumuna).

Nyt pallottelen ajatusta Vantage V:n ja Grit X:n väliä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Eilen tuli Grit x. Yritän muistaa laittaa kokemuksia.
    3v ranteessa oli Polar m430, joten siihen voi ainakin verrata.

Joko on @Pete_K2 kertynyt kokemusta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kihap Katso viesti
    Nyt pallottelen ajatusta Vantage V:n ja Grit X:n väliä.
    Ehdottomasti ottaisin Gritin ellei välttämättä tarvitse V:n juoksuwattimittaria. Sitä ei vissiin gritissä ole?

Joko on @Pete_K2 kertynyt kokemusta?
    Juu. 16 treeniä, 46h.
    On hyvä.
    Ranneke pehmeä ja taipuisa, paljon parempi kuin m430:ssä.
    Sykettä pääosin mitannut rintaremmillä ja kello tangossa. Toimii myös ranteesta mutta niin mulla toimi myös m430.
    Napit on toimivat. Kosketusnäyttöä ei juuri tule käytettyä.
    Akku piisaa niin että siitä ei tarvi huolehtia yhden päivän reissuilla ainakaan. Gps mittaus tarkimmalla koko ajan. Pisin treeni ollut 8h.
    Unen seurantaa en ole oikein tarkkaillut kun Oura on käytössä sitä ja palautumista varten. Fiilis kuitenkin että se olis ihan ok.
    Kardiokuormaraportti tuntuis aika monipuoliselta mutta siihen en valitettavasti ole vielä ehtinyt perehtyä.

Kokonaisuutena tyytyväinen kelloon. Ostaisin edelleen tämän.

Mitähän Polarilla julkistetaan 30.6.20? https://www.facebook.com/PolarGlobal...57856132834915

Mitähän Polarilla julkistetaan 30.6.20? https://www.facebook.com/PolarGlobal...57856132834915
    Fitness fämily, oiskohan joku grit x:n alapuolelle?

F. Kotlerburg Guest
    Veikkaisin jotain hintaluokkaan n. 100-150€. Igniten alapuolella on kovin tyhjää. A360 on jo jäänyt junasta ajat sitten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Fitness fämily, oiskohan joku grit x:n alapuolelle?
    Saattaisipa ollakin jotain edullisempaa.

Sain juuri V800:n lopettamaan viime torstain tennistreenin, kun meni alle 10% power ja sulki GPS:n. Nyt toimii ainakin kellona. Edelleen pari vasemmanpuoleista nappia toimimattomia (valo ja treenin lopetus). Kyselin jo Grit X:ään liittyen mm. H7-sykevyöstä Polarilta paheksuen samalla V800:n kestävyyttä. Olivat ohjaamassa huoltoon hinta-arviota varten, mutta en taida sitä tehdä.

Hämmästyksekseni H7-sykevyö kuulemma toimii Grit X:n kanssa.

EDIT: Tosiaan Polar Unite on 150 euron peruskello. https://mobiili.fi/2020/06/30/polar-...-polar-uniten/
    Kihap muokkasi tätä : 30.06.2020 at 18.14

Itsellä kyllä V800 toimii ja toimii mutta kiva hankkia jotain näpereltävää uutta joten Grit taitaa mennä hankintaan. Loppupeleissä tuollainen peruskello riittää usealle joten ihan ok siirto Polarilta tuo Unite.

Aika nihkee ilman gps:ää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Aika nihkee ilman gps:ää
    Noh mulla on kyllä kännykkäki aina mukana. Sitähän se hyödyntää gps:ään. Tiä sit syökö kännyn akkua paljon

Itellä ei ihan aina mukana ja varsinkaan juostessa en halua sitä taskuun heilumaan. No eipä tota kelloa ole minun onneksi pakko ostaa. Kaipa tuo on ryhmäliikuntaihmisille suunnattu.

F. Kotlerburg Guest
    Eiköhän tuo ole suunnattu ihan jollekin muulle kuin spandexhikisakille. Eipä tullut yllätyksenä taas, että täällä valitetaan, vaikka Polarin mallistossa on nyt kelloja luultavasti ihan tarpeeksi hikitreenaukseenkin, mutta itkettäähän se, että ei voi ostaa sitä viimeksi julkaistua.

^ Onko pakko olla noin provosoiva kirjoitustyyli?

Torstaina tilaamani Grit X seikkailee nyt Leipzigissä. Eilen lähti Amsterdamista. Tiistaina pitäisi olla kädessä. Seuraavaksi varmaan Latviaan tai Liettuaan.

^Ole tytväinen ettei Royal Mail kuljeta, olisi voinut käydä jenkkilässä ja Jamaikallakin mutkan tekemässä...

^^ Eikö se ollukin seikkailukello?

Torstaina tilaamani Grit X seikkailee nyt Leipzigissä. Eilen lähti Amsterdamista. Tiistaina pitäisi olla kädessä. Seuraavaksi varmaan Latviaan tai Liettuaan.
    Eiköhän tuo DHL kuljeta kohtalaisen "siististi" Liettuan ja Latvian kautta Suomeen. Tiistaina pitäisi saapua. Eiköhän sieltä aja iso rekka pihaan ja pumppukärryllä kuljeteta loppumatka.

Seikkailukello seikkailijalle. Kunhan ei jää seikkailemaan.

EDIT: Ei jäänyt seikkailemaan. Tänään tuli pakettiauto pihaan. Lataus ja synkronointi menossa. Leipzig - Helsinki - Turku - Salo oli reitti.

EDIT2: En saanut yhdistymään kännyn Polar Flow:hun ennen kuin poistin sovelluksen ja asensin uudelleen. Yritti sinnikkäästi yhdistää V800:een. Asetukset-kohtaa en meinannut löytää. On näköjään vasemmalla alempi nappi.
    Kihap muokkasi tätä : 07.07.2020 at 19.08

Eilen tuotiin Polar Grit X pihaan pakettiautolla. Pikkuisen on napit ja kosketusnäytön toiminta Grit X:ssä hakusessa vielä. On tekniikka (ja ohjelmisto) harpannut melkoiset askeleet vuodesta 2014, jolloin suomalaiset saivat olympialaisiin käyttöönsä V800 kellot.

H7 sykevyö asentui helposti. Polar Flow oli ensin poistettava kännykästä, muuten haki koko ajan pelkästään V800:a sieltä. Sitten lähti pelittämään.

Erilaiset kelloasetukset tulevat helposti näkyviin pyyhkäisemällä sivuille. Yhdessä on se säätila reunoilla tunneittain. Serene (hengitysharjoitus 6 krt/min) oli sen verran tehokas, että toisella kokeilukerralla nukahdin hetkeksi.
    Mitään treeniä en ole vielä päässyt kokeilemaan. Jatkuva sykkeenseuranta päällä. Siitä huolimatta akku jossain 87% tienoilla vielä.

Yöllä ollut 49 alhaisin syke. En edes tiennyt, että menee niin alas. Unta analysoi ihan kiitettävästi, jos siitä nyt itse pystyy mitään päättelemään kellon hyvyydestä. Suurin ero V800:aan on ehkä siinä, ettei tarvitse odotella tietojen "analysointia" kuten V800:lla (enkä tarkoita mitään syvällistä juttua), kun piti ensin siirtää kännyyn (ei yleensä toiminut) tai PC:lle. Toki treenin päätteeksi näki V800:ssakin muutamia perustietoja.

mittari ollut vajaa kaksi kuukautta ja hyvälle laitteelle se vaikuttaa.
    Näyttö on selkeä, ranneke miellyttävä ja yleistuntuma laadukas.
    Toki vertailukohtana on edellinen mittari (RC3 GPS), joka oli käytössä 6-7 vuotta eli tuli hypättyä nykyaikaan mittareissa.

Pari ongelmaa on tullut eteen;
    - Eilisen harjoituksen jälkeen tallentui kelloon ja näin sen yhteenvetotiedot normaalisti. Mutta tänään ei näkynyt kellossa, eikä synkkaantunut flow:n kanssa. Käytän vain johto-läppäri yhteyttä. Tämä voi olla näppivirhekin, eli jos ole vahingossa painanut poista-nappia (tosin en tiedä, mikä se edes on).
    - Kahdella edellisellä harjoituksella kadenssimittaus lakkasi toimimasta lähes alussa (tallentuneessa ajassa 2min 25sek), eilisessä kesti varmaan saman aikaa päällä. Flow:ssa kadenssi näyttää 2:25 -> nollaa. Ongelma ei liene anturin asennossa, koska uudella lenkilläkin se alkoi siis mitata.
    Anturi on aivan uusi (alle 2 kk) eli ei pitäisi olla patteriongelmakaan.
    Laitoin äsken kyselyä Polarin tukeen, katsotaan, mitä vastaavat.

Saako Flow:ssa tai mittarissa asetettua kadenssimittaukseen 'poista nollat' eli nyt kadenssikeskiarvot ovat tosi matalia, vaikka polkiessa menee 90+ ja vanha Polar antoi sitä luokkaa olevia keskareita.

Grit X on ensimmäinen laite puhelimen lisäksi, jota olen käyttänyt reitin seuraamiseen. Latasin gpx tiedoston komootin kautta kelloon ja valitsin aloita "reitin varrelta". Hienostihan tuo opasti reitin varsinaiseen loppupisteeseen jossa onnitteli maaliin pääsystä. Siinä vaiheessa olin kuitenkin ajanut vasta kolmasosan reitistä enkä saanut jatkettua jälkeä ilman että lopetin harjoituksen ja aloitin uuden "aloituspisteestä". Onks tää ominaisuus jonka kanssa pitää yrittää elää vai löytyykö tähän jostain asetuksista ratkaisu? Ei ole googlesta ollut apua.. en varmaan ole osannut hakea oikeilla termeillä.

Vähän päivitystä kadenssiongelmaan;

Polarin tuki neuvoi poistamaan asennuksen PolarFlow:ssa. Tein tämän, synkkasin mittarin, paritin uudelleen - ongelma jatkui eli mittaus toimi 1-2 km.
    Asensin tilalle toisen Polarin anturin (olin ostanut toista pyörää varten ja odotti asennusta), nyt on toiminut hienosti kahdella lenkillä.

Eli olikohan 1. anturi jotenkin viallinen? Varmennan tämän vielä eli asennan sen toiseen pyörään ja katson toimivuuden. Sitten tarvittaessa anturi postiin Polarille. Jatkan raportointia tänne.

Samanlaisia aiheita

1. Polar V650
    By OPJarvinen in forum Varusteet
    Vastaukset: 757
    Viimeinen viesti: 17.08.2020, 20.15
  2. Polar Vantage V versus Polar Grit X
    By nure in forum Varusteet
    Vastaukset: 34
    Viimeinen viesti: 30.07.2020, 12.09
  3. Polar OH1
    By JumboJim in forum Varusteet
    Vastaukset: 7