GiantCanyonCannondaleContinental
Sivu 11 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 431

Aihe: Polar Grit X

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik28 Katso viesti
    Kyllä, mutta pointti olikin siinä, että asia on toteutettavissa: PC osaa paikantaa eri tekniikoilla itsensä ja kertoa sen sovelluksille, joten tarkat säätiedot ovat siirrettävissä myös PC:n kautta...
    Jos ne siellä Polarilla on funtsinut, että asia on niin triviaali, etteivät jaksa nähdä vaivaa. Jospa ominaisuutta kaipaavia on yhden käden sormilla laskettava määrä kun (tietenkin) seuraavat kuinka kelloa synkronoidaan.

Kännyn kautta synkronoi kaiken automaattisesti taustalla, kätevää.

Tosin mullekaan ei tuo päivitys ilmestynyt applikaatioon ja piti läppärillä hoitaa. Olipa jotenkin ysäriä kytkeä johdolla.

Minä ainakin. Haluan samalla katsoa Flow:sta tallennetut tiedot kunnon ruudulta ja selata hiiren+näppiksen avulla.
    Itse aiheutettu ongelma. Kännysynkan kautta tiedot on Flowssa siinä vaiheessa kun lenkki on ajettu ja pyörä parkissa. Sitten kun kamat järjestyksessä ja ruoka vatsassa voi katsella isolta näytöltä isommat suunnistusvirheet ja muut merkillisyydet.

Päivitin minäkin. Ei ollut The Most Strömssöö Experience. Läppärillä ja kaapelilla tein. Alkusynkkaus meni ok. Sit kysytään, että laitetaanko uutta softaa. Kyllä. Ruksutus alkaa ja kello käynnistyy välillä uudelleen. Sit synkataan taas mutta sairaan hitaasti ja synkkaus tyssää n. 99%. 20min tjsp odotin. Resetoinut on mutta vanha softa sisällä. Piti käynnistellä läppäriäkin uudelleen jne. No mutta 4h taistelun jälkeen uus softa sisällä.

Juoksin. Korkeuden manuaaliasetus lähti nyt nollasta. Jos näin suunniteltu, niin hyvä, passaa mulle. Ja ekan juoksun korkeuskäppyrä ihan spot on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Itse aiheutettu ongelma. Kännysynkan kautta tiedot on Flowssa siinä vaiheessa kun lenkki on ajettu ja pyörä parkissa. Sitten kun kamat järjestyksessä ja ruoka vatsassa voi katsella isolta näytöltä isommat suunnistusvirheet ja muut merkillisyydet.
    Näin minäkin aikoinaan tein. Sitten tabletilta tai koneelta syväanalyysit sun muut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Viikko meni että ilmestyi seurantaan. Oulu-Vantaa-Kempele suorinta reittiä

Olin jo asennoitunut mittarin katoamiseen niin tämän päiväinen toimitusilmoitus oli iloinen yllätys!

Lähetetty minun IN2013 laitteesta Tapatalkilla
    Mittari tuli takaisin huollosta, oli vaihdettu uusi takakansi ja painesensori.

Nyt uusi softa sisälle!

Polar hoitaa minun kokemuksien mukaan jälkimarkkinoinnin varsin mallikkaasti!

Sain Grit X synttärilahjaksi ja käyttänyt sitä nyt muutaman kerran. Uusimman päivityksen sain tehtyä vaan kaapelin välityksellä Windoozesta, mobiililaitteen (Blackview, Android) kautta ei onnistunut.

Sellaisen huomion tein tänään että kompassin kalibrointi reitin seuraamista varten toimi omituisesti. Kalibroinnissa on monta vaihetta jossa kelloa käännellään tai pyöritetään eri asentoihin. Viimeinen vaihe on kellotaulun kääntäminen alaspäin. En saanut aluksi tuota viimeistä vaihetta onnistumaan millään kun käänsin kellotaulun alaspäin rannekkeeseen nähden poikittain. Vasta kun tein kellotaulun käännön alaspäin rannekkeen suuntaisesti sitten onnistui. Onko jollain vastaavia kokemuksia vai oliko mulla vaan joku onneton näppihäiriö/sattuma kompassin kalibroinnin viimeisessä vaiheessa ?

Grit-X on kyllä ihan hitosti ominaisuuksia, ladattu varmaan kaikki mitä Polarilta löytyy. Manuaalikin yli 170 sivua.
    Now that we all know that Santa Clause is not for real, we can all get back to enjoying Christmas

^en hahmota miten käännät "rannekkeeseen nähden poikittain"... mutta noin ylipäätään ei ole mitään hämminkiä kalibroinnissa ollut.

Rannekkeen suuntaisesti kääntö tarkoittaa että heität ikäänkuin puolivoltin rannekkeen suuntaisesti, sivuttain (poikittain) kääntö tarkoittaa että käännät sen sivuttain alaspäin. Jos kello on ranteessa kellotaulu ylöspäin ja rystyset ylöspäin niin pitkittäin kääntö tarkoittaa että kierrät kättä rannetta taivuttamatta siten että rystyset alaspäin. Sivuttain lienee parempi sana kuin poikittain.

Sivuttain rannekkeeseen nähden kääntö tarkoittaa sitä että kun kello ranteessa kellotaulu ylöspäin, rystyset ylöspäin ja sormet osoittaa eteenpäin niin käännät kättä ja rannetta niin että sormet osoittaa taaksepäin ja rystyset alaspäin.

Vaikea selittää mutta en yo. parempaa keksinyt. Saattoi olla että tein noita viimeisen vaiheen kääntöjä liian nopeasti tai jotenkin muuten väärin, mutta lopulta onnistuin kun muutin suuntaa.
    Now that we all know that Santa Clause is not for real, we can all get back to enjoying Christmas

Tuo kalibrointi on tarkoitettu tehtäväksi juurikin noin. Sama tapa käytössä Grit X ja Grit X Pro malleissa ainakin.

Jumaleissön Polar. Nyt on koodattu jotain uusiksi korkeusmittauksessa. Päivityksen jälkeen on menty selkeesti parempaan suuntaan. Lähdön ja paluun korkeuseroa on ollut max 3m. Tämän päivän 2,5h fillarilenkin jäljiltä lähtö ja paluu samaan pisteeseen täsmälleen oikein. Tämä toki vasta 6 mitatun suorituksen jälkeen. Ja, kun vertaa Google mapsin aineistoon, niin edelleen Ambitti on edelleen Grittiä tarkempi mutta eroa ei ole enää niin pahasti.

Ja Flow appin kanssa synkkaaminen on helpompaa. Ei se niin hyvin synkkaa kuin Ambit Suunnon appiin mutta paremmin kuin ennen.
    jalkkis muokkasi tätä : 23.01.2022 at 22.39 Syy: Vajaaksi jäänyt lause kuntoon...

Korkeusmittari näyttänyt minun Grit X:ssä aina mitä sattuu, yleensä loppupiste pari kymmentä metriä alkupistettä matalammalla. Nyt ei toimi enään ollenkaan päivityksen jälkeen. Olen kokeillut uudelleen käynnistystä ja tehdas resetointia, mutta ei vaikutusta. Muilla samoja ongelmia? Vai lähteekö huoltoon?

Huoltoon vaan. Vaihtavat osia uuteen ja parantavat suojausta.

^^ Komppaan Mikaa, eli pajalle vaan. Mulla ekalla kerralla vaihdettiin paineanturi ja tokalla kerralla takakansi. Mutta vasta nyt uuden softan jälkeen tarkkuus tuntuu olevan sillä tasolla kuin barometriseltä härveliltä vois odottaa.

Pajalle on minunkin lähetettävä omani. Korkeusmittaus on mitä sattuu alkua lukuunottamatta.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Hmm...

Viikko sitten tehdyn softapäivityksen jälkeen mun Gritissä on ollut 3 toimintahäiriötä. 2 kertaa kello ei ole mitannut ANS-tilaa. Ennen päivitystä ANS-tila on jäänyt mittaamatta ehkä 3 kertaa n. 1,5v aikana.

Eilen kello ei löytänyt GPS-signaalia vaikka odotin n. 5min. Buutti ja signaali löytyi heti. Aikaisemmin ei ole kertaakaan ollut ongelmia GPS-signaalin kanssa.

Että olisko tässä syytä, miksi uuden softan julkistus viivästyi... tarkkaillaan.

Ihmettelen, kun kello värisee satunnaisesti lenkin jälkeen; Joskus heti, joskus luokkaa tunnin kuluttua, vaikka aktiiviisuustavoite on täyttynyt reilusti heti lenkin jälkeen. Vanhalla ohjelmistolla värinä tuli heti, kun tavoite oli täynnä.

Lisäksi kello kyselee edelleen, oletko hereillä, jos se on ollut pöydällä paria tuntia pidempään. Ja tallentaa jotain mutta se ei tule näkyviin esim. unitietoihin.

Ihmettelen, kun kello värisee satunnaisesti lenkin jälkeen; Joskus heti, joskus luokkaa tunnin kuluttua, vaikka aktiiviisuustavoite on täyttynyt reilusti heti lenkin jälkeen. Vanhalla ohjelmistolla värinä tuli heti, kun tavoite oli täynnä.
    Oletko katsonut mitä näytössä silloin lukee? "Aktiivisuustavoite saavutettu" vai jotain muuta?

Aktiviteetin jälkeen kello synkronoi automaattisesti itsensä palveluun bluetooth-yhteydellä. Koska sä et käytä BT-synkronointia niin on mahdollista, että ilmoittaa ettei synkronointi onnistunut.

Lisäksi kello kyselee edelleen, oletko hereillä, jos se on ollut pöydällä paria tuntia pidempään. Ja tallentaa jotain mutta se ei tule näkyviin esim. unitietoihin.
    Tallentaa? Siis yrittää synkronoida ja pyörittää niitä nuolia näytössä?

Noi sun "päiväunet" vois viitata johonkin aikavyöhykedilemmaan sun kellon ja tietsikan välillä? Alkaisit vaan synkata puhelinyhteydellä niin moni asia yksinkertaistuu.

Mikä sinulla on nukkumisaika asetuksissa? Ei kai se sen ulkopuolella kysele heräämisiä?

Nythän se s*****a temppuilemaan alkoi. Tänään jo toinen kerta 2.0 päivityksen jälkeen että jättää kokonaan tallentamatta lenkin. Startissa alkaa tallentaa ja reitin varrellakin. Kun saapuu kotipihaan ja painaa keskeytä, niin kellossa vilahtaa data ja lenkki häviää kuin pieru saharaan. Ei mitään peruuta tai hylkää kyselyä. Koskaan aiemmin ei tämmöistä ole tehnyt mutta nyt päivityksen jälkeen jo kaksi kertaa. Pitääkö tässä alkaa tupla-tripla varmistamaan lenkit?

Kannattaa tehdä vähintään uudelleen käynnistys tai sitten resetointi, jos oikein temppuilee. Monesti auttaa jos päivityksessä mennyt joku bitti poikittain.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Mittari tuli takaisin huollosta, oli vaihdettu uusi takakansi ja painesensori.

Nyt uusi softa sisälle!

Polar hoitaa minun kokemuksien mukaan jälkimarkkinoinnin varsin mallikkaasti!

Ja ainakin nyt on tuntuma että korjauksen jälkeen korkeusmittaus ei enää ryömi lenkin aikana.

Päivityksessä ilmestynyt Polar logo ärsyttää hieman, samoin laji-ikoneista poistetut tekstit

Musiikin ohjaus mahdollisuus taas ihastuttaa, muista muutoksista ei vielä kokemuksia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Oletko katsonut mitä näytössä silloin lukee? "Aktiivisuustavoite saavutettu" vai jotain muuta?

Aktiviteetin jälkeen kello synkronoi automaattisesti itsensä palveluun bluetooth-yhteydellä. Koska sä et käytä BT-synkronointia niin on mahdollista, että ilmoittaa ettei synkronointi onnistunut.

Tallentaa? Siis yrittää synkronoida ja pyörittää niitä nuolia näytössä?

Noi sun "päiväunet" vois viitata johonkin aikavyöhykedilemmaan sun kellon ja tietsikan välillä? Alkaisit vaan synkata puhelinyhteydellä niin moni asia yksinkertaistuu.
    Kello nimenomaan ilmoittaa, että päivän aktiivisuustaso saavutettu. Jotenkin viittaa, että aktiivisuustaso päivittyy viiveellä uudessa ohjelmistossa.

Hassua, nyt minulla oli vaihteeksi bluetooth käytössä. Ei se vaikuta "päiväunien" kyselyyn/tallennukseen. Luulisi kellon huomaavan, kun syketietoja ei ole (optinen sensori päällä 24/7), ettei se ole ranteessa kiinni. Optinen sensori kuitenkin osaa mennä lepotilaan pöydällä.

Ja uniaika on määritetty klo 22-6. Aina se kyselee minulta heräämisestä, esim. kello oli viime yön ranteessa-> kuittasin heräämisen aamulla, sitten kello pöydällä ~3 h ja sen jälkeen ranteessa ja kysymys hereillä olemisesta. Tässäkään kohdassa ei ole mitään tekemistä synkronoinnin kanssa, vaan kello tallentaa "päiväunen" samoin kuin yöunen. Paitsi päiväunesta ei jää kuitenkan merkintää kellon muistiin tai Flow:hun, se on ikäänkuin haamutallennus.

Palaan vielä tuohon lenkkien tallennukseen liittyvään sekoiluun. Miten te olette lopettaneet lenkin tallennuksen? Itse olen painanut ensin vas.alanappia keskeyttääkseni tallennuksen ja sen jälkeen pitänyt samaa nappia pohjassa, jotta tieto tallentuu. Sehän ei yhdellä painalluksella sitä ole tallentanut eikä päivityksen jälkeenkään näin tee.
    Aiemmin tuon pitkän painalluksen jälkeen homma on ollut selvä. Tallennusta ei ole tarvinnut vahvistaa erikseen vaan lenkin on voinut deletoida tarvittaessa muuta kautta.

Nyt pitkän tallennuspainalluksen jälkeen samalla vas.alanapilla näköjään myös deletoidaan juuri tehty tallennus. Pitää olla tarkkana ettei paina liian pitkään ja samalla tallentaessa deletoi suoritusta.
    Onko tämä ollut aina näin, vai tuliko outo ominaisuus päivityksen yhteydessä? Itse en ole ainakaan tätä aiemmin huomannut.

Eli nyt näyttäisi siltä että vika ei ole kellossa, vaan käyttäjässä. Veemäinen juttu vaan että tallennusnappi muuttuu lennosta delete napiksi. Lenkin tallennushan vahvistetaan nykyään pitkän vas.ala. napin painalluksen jälkeen oikealla keskinapilla (ns. ok napilla).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jneed Katso viesti
    Nyt pitkän tallennuspainalluksen jälkeen samalla vas.alanapilla näköjään myös deletoidaan juuri tehty tallennus. Pitää olla tarkkana ettei paina liian pitkään ja samalla tallentaessa deletoi suoritusta.
    Onko tämä ollut aina näin, vai tuliko outo ominaisuus päivityksen yhteydessä? Itse en ole ainakaan tätä aiemmin huomannut...
    En ole huomannut tuolllaista ominaisuutta ennen tai jälkeen päivityksen.

^^Liittyykö tämä tuohon kyselyyn "Save this short training session?", joka tulee hyvin lyhyiden harjoitusten jälkeen? Tämä oli jo vanhassa softassa ja ihan järkevä varmistus, kun usein hyvin lyhyt "harjoitus" tarkoittaa että lähtö on mennyt jollain tavalla pieleen. En nyt muista mikä tässä oli aikaraja, mutta oikeiden harjoitusten tallennusta ei tarvitse erikseen kuitata.

Voipi olla noinkin. Eilinen lenkki oli 2,5h ja sinne se vaan vilahti tallentaessa bittiavaruuteen. Nyt aamulla 10min testispurtin jälkeen tuli tuo vahvistusepisodi eli lienee just noin niinku Gary oin`kirjoitit.

Voipi olla noinkin. Eilinen lenkki oli 2,5h ja sinne se vaan vilahti tallentaessa bittiavaruuteen.
    Tarkoitatko tallentamisella suorituksen lopettamista? Mitään varsinaista "tallennusta" en itse koskaan tee.

Päivitin itse kolme vuotta vanhan Vantage V:n tällä viikolla Grit X Pro:hon. Gigantissa 400 € tarjouksessa.Nyt muutaman testitreenin jälkeen todettava, että toimivuus ollut täysin moitteetonta.
    Käyttöönotto erittäin sujuvaa, kun oli Flow tili ja perustiedot valmiina. Näyttö parempi ja ominaisuuksia lisää. Ei tuossa Vantage V:ssäkään ollut mitään valittamista ja akkukin hyvässä iskussa vielä. Tykkään Polarin Flowsta. Kokemusta on myös Suunnon Movescount ja Garmin Connect softista.

Palaan vielä tuohon lenkkien tallennukseen liittyvään sekoiluun. Miten te olette lopettaneet lenkin tallennuksen? Itse olen painanut ensin vas.alanappia keskeyttääkseni tallennuksen ja sen jälkeen pitänyt samaa nappia pohjassa, jotta tieto tallentuu. Sehän ei yhdellä painalluksella sitä ole tallentanut eikä päivityksen jälkeenkään näin tee.
    Olen päivittänyt laitteeseen uuden softan. Lenkin päättyessä painetaan kerran pitkään (ehkä 5+ sekuntia) vasenta alanappia, jonka jälkeen lenkki tallentuu. Näin se toimi aikaisemminkin. Tässä uudessa firmwaressa on erilainen animaatioefekti näytöllä. Lenkin voi myös keskeyttää ensin yhdellä painalluksella ja sitten päättää toisella pitkällä painalluksella.

Minusta on täysin turhaa kysellä tallennetaanko lyhyt lenkki. Totta kai tallennetaan eikä sitä pitäisi milloinkaan erikseen edes kysyä. Kun tietää, että lenkki päätetään pitkällä painalluksella, niin ei silloin aina edes katsota näyttöä lopettaessa. Kun lyhyestä lenkistä kysytään erikseen tallennuksesta, niin siihen sitten jäädään turhaan odottamaan näytöllä näkyvään kyselyyn vastausta. Käyttöliittymän pitää olla niin yksinkertainen kuin mahdollista ja toimia aina samalla tavalla.

Kyllä tää grit on aina toiminut eli kolmatta vuotta niin, että vasemman alakulman napilla on saanut pysäytettyä. Ja sitten jos haluaa kokonaan lopettaa, niin pitää sen jälkeen vasenta alakulmaa painettuna sen vaadittavan sekuntimäärän. Eli olen tehnyt kuten Jneed.
    Voi olla toki että on toiminut myös niin että suoraan painaa pitkän painalluksen. Nyt nåköjään toimii kun testasin juuri. Mutta noin kuten kerroin ja Jneed on käyttänyt on toiminut tosiaan ennenkin ja toimii myös nyt eli päivitys ei asiaa muuttanut. Epäilen että suurin osa käyttää kelloa näin. Uudenlaisia grafiikkaefektejä näihin eri yhteyksiin kylläkin lisättiin päivityksessä. Joissain asioissa ne hidastaa käyttöä aavistuksen.

Ja minusta kysyminen ei ole turhaa siitä tallennetaanko. Mutta kysymys voisi tulla vaikka vaan alle minuutin "lenkeistä" jotka todennäköisesti siis vahingossa aloitettuja tallennuksia jotka on siksi heti pian lopetettu. Se mitä toivoisin olisi, että tallennetun lenkin voisi poistaa myös kellosta suoraan. Jos siis tullut turha tai sellainen pidempi vahinkotallennus josta kysymystä ei tullut. Onnistuisi menemällä siihen viimeisimpään harjoitukseen ja siellä yhtenä valintana olisi poista.

Samanlaisia aiheita

1. Polar V650
    By OPJarvinen in forum Varusteet
    Vastaukset: 758
    Viimeinen viesti: 17.08.2020, 19.15
  2. Polar Vantage V versus Polar Grit X
    By nure in forum Varusteet
    Vastaukset: 34
    Viimeinen viesti: 30.07.2020, 11.09
  3. Polar OH1
    By JumboJim in forum Varusteet
    Vastaukset: 7