Sivu 6 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 186

Aihe: Polar Grit X

Jos nyt alkajaisiksi saisi toimivan korkeuden mittauksen. Ihan vaan siksi, kun se tuote-esittelyssä luvataan. Taas viime aikoina olen ajellut 50 m maanpinnan alapuolella.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

osaisivatpa joskus rakentaa toimivan laturi+sync systeemin, nyt on ollut jostain keväästä kuolleen flowsync pc:llä. Lataa kyllä hienosti kun tuo 'kuppi' napsahtaa paikalleen mutta flow ei ikinä löydä mitään. Onneksi nyt luurilla menee sentäs harjoitukset perille mutta aivan yhtä surkea kötöstys. Vähän kun eräs kotimainen matkapuhelinvalmistaja (tai itseasiassa molemmat), insinöörit osasi rakentaa hienoa rautaa mutta softat/käytettävyys unohtui sitten matkalla.

V800 oli vielä surkeampi, se ei yleensä edes alkanut lataamaan.

^ Miten toimit? Siis teetkö muuta kuin lyöt kaapelin kiinni ja jäät odottamaan?

Mulla Win10 koneessa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia FlowSyncin kanssa. Toki itse teen siten, että kun lyön kaapelin kiinni, avaan FlowSyncin itse. Sen jälkeen se alkaa automaattisesti synkkaamaan.

Mutta nim. fobia voi kompata. Edelleen. Korkeusmittaus on surkea. Ei auta vaikka vaikka miten asettaa korkeuden käsin. Mun tunnin juoksulenkillä siitä katoo aina 10m vaikka lähtö- ja paluupiste on sama. Ja ei, ilmanpaineen muutos ei selitä asiaa. Just äsken kävin juoksemassa tunnin lenkin. Ilmanpaine pysyi vakiona mutta korkeudessa eroa taas 10m.

Onko kukaan korkeutta enempi aktiivisesti seuraava tyytyväinen tarkkuuteen?

Huoltoreissun jälkeen omassa Gritissä korkeus on ollut melko lailla kohdillaan. Sitä ennen kiivettiin ylös joka treenin aluksi ja tultiin maan alle. Samanlaista ongelmaa oli loppupuolella V800 kanssa, mutta sen ilmenemiseen meni sentään useampi vuosi. Ilmeisesti anturille menee likaa, huollossa oli kait lisätty ilmeisesti joku anturia suojaava osa, jonka pitäisi vähän auttaa.

Edit... No ehkä 10m tarkkuudella en kyllä ole seurannut. Tuo 10m vaihtelu voi olla todellisuutta minunkin laitteessa.

Vanhassa m430 joutui pitämään näyttöä puhelimessa hereilllä kun treenejä ajoi bluetoohilla puhelimeen.. pääosin pidempiäkin aikoja (n10min).. miten mahtaa olla tässä gritissä? Sit toinen kysymys: katkeeko unensuranta jotenkin jos käy esim kusella kesken yön?

^ Minä ei ainakaan ole tarvinnut mitään vippaskonsteja synkkauksen aikana. Mulla näyttö pysyy päällä niin kauan kun synkkaus kestää. Ja olen käynyt kusella yöllä enkä ole havainnut sen vaikuttavan seurantaan. Sykepiikki tietysti voi tulla. Tietysti jos jäät kukkumaan sen jälkeen niin se on sitten toinen asia.

Mun Gritti lähtee maanantaina huoltoon. Napit toimivat huonosti ja korkeudenmittaus on mitä on. Katotaan paraneeko korjaamalla...

Käyttääkö joku muu Grit X kelloa ainoastaan liikuntasuoritusten kirjaamiseen? Muina aikoina säilytän pöydällä ja ihmettelen kun kello kysyy "Oletko jo hereillä" vähän väliä. Kysymykseen voi vastata ruksin, jolloin kysymys tulee uudelleen tai ok, jolloin kello tallentaa jotain.

Jatkuva sykeseuranta on pois päältä ja kello ilmoittaa, että Nightly recharge ja Sleep Plus Stages ovat pois päältä. Yritin kysellä Polarilta mutta selvää vastausta ei tullut: Unenseurantaa ei voi kytkeä pois päältä mutta kellon ei pitäisi kysyä unesta kun sykeseuranta on pois päältä. Saattaa olla, että kysyy tai sitten ei...

Muokkaus. En ymmärrä, miksi joku haluaa kellon mittaavan (ulko?)lämpötilaa. Minulla on mm. Casion vaelluskelloja, joissa on lämpötilan näyttö ja ne näyttävät kaikki noin ranteen lämpötilaa. Eikä Polarilla ole tarjota erillistä lämpötila-anturia, kuten Garminilla: https://buy.garmin.com/fi-FI/FI/p/107335
    Myös pelkästään ilmanpaineella toteutettu korkeuden laskenta on hyvinkin epätarkka (se pitää kalibroida vähän väliä). Lyhyen aikaa se toimii mutta useamman tunnin suorituksessa virheen määrä kertaantuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik28 Katso viesti
    Muokkaus. En ymmärrä, miksi joku haluaa kellon mittaavan (ulko?)lämpötilaa.....
    Minusta se on kiinnostava tieto. Toki jos haluan ulkolämpötilan ilman ranteen lisälämpöä laitan kellon stongaan.

Jokohan tämä päivitys tulisi pikkuhiljaa, ”vuoden loppuun mennessä” tms.
    https://support.polar.com/en/updates...-releases-2021
    Uusista ominaisuuksista viikkonäkymä on minulle kiinnostavin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Minusta se on kiinnostava tieto. Toki jos haluan ulkolämpötilan ilman ranteen lisälämpöä laitan kellon stongaan.
    Kuin myös. Tai melontahommissa veden lämmön mittaus jne.

Tieto olisi toki nasta saada paikan päällä eikä vasta jälkikäteen.

Tieto olisi toki nasta saada paikan päällä eikä vasta jälkikäteen.
    Saaneeko näyttöä muokattua, kuten esim. VantageV:ssä.
    Että saisi tiedon näytölle

Saa toki, mutta lämpötila ei ole siinä joukossa tietoja, joita näytölle on saatavissa.

Kun lämpötilan mittaus on tärkeä, silloin ottaisin Garmin kellon ja Tempe lämpötila-anturin. Oli mukava käyttää, kun erillisen CR2032 pariston kokoisen anturin sai sijoitettua rajattomasti muutaman metrin päähän (myös veden alle). Harmi, ettei Polar ole nähnyt erillisanturissa markkinasaumaa.

Korjaus, anturi kestää vettä mutta Ant yhteys ei toimi veden alla. Ant kaiketi toimii myös Suunnon kelloilla mutta omaa kokemusta ei ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik28 Katso viesti
    Kun lämpötilan mittaus on tärkeä, silloin ottaisin Garmin kellon ja Tempe lämpötila-anturin. ...
    Ei se niiiiin tärkeää ole, että Garminin ottaisi Eikä juuri koskaan tule edes tarkasteltua miten lämpötila on vaihdellut.

Itsellä reissuissa mukana Ruuvi-täg, jonka tiedot tsekkaa puhelimesta silloin kun kiinnostaa.

Mikä hitin ruuvi tägi?

^juuri tuo. Omani (7 kpl ) olen ostanut silloin kun sai vielä ilmanpaineanturilla.

EDIT: kappas, nyt tuo reititin olisi saatavilla.

Ahaa, aina oppii uutta. Mielenkiintoinen tuote.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Terho P Katso viesti
    Vanhassa m430 joutui pitämään näyttöä puhelimessa hereilllä kun treenejä ajoi bluetoohilla puhelimeen.. pääosin pidempiäkin aikoja (n10min).. miten mahtaa olla tässä gritissä? Sit toinen kysymys: katkeeko unensuranta jotenkin jos käy esim kusella kesken yön?
    Oisko puhelimesta kiinni tuo synkkaus miten toimii? Itsellä qinakin Sonyt toiminu Polarin kanssa loistavasti...synkkauksen jos laittaa menemään niin puhelimen saa nappasta huoletta lukkoon ja synkkaus menee loppuun ongelmitta. Tutulla Huawei ua ei toimi sit yhtään.

Kun yöllä käy kusella niin tottakai se näkyy piikkinä ja keskeytyksenä unessa...jos et aamulla itse kerro kellolle että olet noussut niin aika pitkään saa askarrella, että kello uskoo että et ole enää menossa takaisin nukkumaan.
    On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
    Juice

Kylse vaan on niin, että Gritin "barometrinen" korkeusmittaus on enempi vitsi esim. Suuntoon verrattuna. Oma Gritti on nyt pajalla ja sen aikaa menen Ambit3 Peakilla. Pari juoksulenkkiä takana vakioreittiä ja Suunto vetää aika lailla spot on. No, lähtökorkeus on 3-4m todellista korkeampi mutta paluu on parin metrin tarkkuudella sama kuin lähtö. Korkeuskäppyrää kun katsoo, niin se käyttäytyy loogisesti. Näin sen pitää mennä. Mutta josko huollossa keksittäisiin jotain Gritille.

Mutta jotain positiivistakin. Polarin huolto on nopea. Maanantaina laitoin menemäään huoltoon postilla ja tänään ip tuli JJFI-koodi, että pakettia olisi tulossa.

Mistähän johtuu että kun yritän muutta virransäästö asetuksista GPS:n tallennusväliä "pois päältä" tilaan niin aina poistuessa valikosta palaa "1sekunnin" tilaan? Kotikäytössä tarpeeton ja syö akkua huomattavasti...

Lajikohtaisessa säädössä sovelluksessa tosiaan käy niin että kun valitsee että GPS on pois päältä niin se tallennusväli menee sovelluksessa takaisin 1sek kohtaan. Tuollahan ei ole mitään väliä kun se GPS ei ole päällä ja muutenkaan GPS ei tallenna urheilutilojen ulkopuolella tuon asetuksen mukaisesti.

Saa toki, mutta lämpötila ei ole siinä joukossa tietoja, joita näytölle on saatavissa.
    Eikös sen lämpötilan saa riittävällä tarkkuudella kodin tai auton lämpömittarista tai sitten ihan vaan Forecasta? Muutaman asteen heitolla ei liene isoa merkitystä vai enkö vaan hiffaa, mihin tuota tietoa erityisesti tarvitsisi?

Kyllähän se lämpötilatieto olisi hyvä nähdä kun se kuitenkin on ilmanpainemittarin mukana. Esimerkkeinä vaikka pidemmät päiväreissut tunturissa niin voi arvioida kelin kehittymistä, kello olisi silloin pyöräillessä tangossa tai takin hihan päällä jotta lukema on järjellinen.

Jos mä olen lenkillä en voi katsoa lämpötilaa auton tai kodin lämpömittarista eikä nettitiedot kerro juuri sitä lämpötilaa juuri siinä. Ja juurikin niinkuin m1 tuossa mainitsi niin etenkin viime viikon vaelluksella olisi ollut nasta tieto. Se tieto kuitenkin kerätään ja sen jo muinaisessa V800:ssa sai näytölle.

Ei sitä tietoa tarvitse mihinkään ja ymmärrän, että joillekin se yks paskanhailee tieto. Minua vain (joskus) sattuu kiinnostamaan lämpötila ja sen (mikro)vaihtelu niinkuin sää ylipäätäänkin.

Antakaa mun elää mun elämää rauhassa ja eläkää te muut niillä tiedoilla kuin itse koette tarvitsevanne. Miks mun pitää kellekään tätäkin perustella

Polar Grit X

^+1

Jotain positiivista välillä. Pääsin vertailemaan Grit X:n sykemittausta sairaalatason laitteeseen eikä juuri eroja ollut. Tosin kaikki ne piuhat estivät nopeiden kuormitusmuutosten vertailun, mutta pienen liikehdinnän muutokset olivat mittaustuloksissa tarpeeksi identtisiä.
    Rajallisen ajan vuoksi tämä vertailu oli täysin epätieteellinen.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Jos mä olen lenkillä en voi katsoa lämpötilaa auton tai kodin lämpömittarista eikä nettitiedot kerro juuri sitä lämpötilaa juuri siinä. Ja juurikin niinkuin m1 tuossa mainitsi niin etenkin viime viikon vaelluksella olisi ollut nasta tieto. Se tieto kuitenkin kerätään ja sen jo muinaisessa V800:ssa sai näytölle.

Ei sitä tietoa tarvitse mihinkään ja ymmärrän, että joillekin se yks paskanhailee tieto. Minua vain (joskus) sattuu kiinnostamaan lämpötila ja sen (mikro)vaihtelu niinkuin sää ylipäätäänkin.

Antakaa mun elää mun elämää rauhassa ja eläkää te muut niillä tiedoilla kuin itse koette tarvitsevanne. Miks mun pitää kellekään tätäkin perustella
    Eiku ihan aidon epätietoisena kyselin. Tossahan on ihan selkeä use case, joten all good.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    ^+1

Jotain positiivista välillä. Pääsin vertailemaan Grit X:n sykemittausta sairaalatason laitteeseen eikä juuri eroja ollut.
    Kyllä Grit X:n optinen mittaus on vertailukelpoinen, kun pysytään paikoillaan vakio-olosuhteissa. Liikkeessä ne virheet tulee, siksi sykevyö on pakollinen omalla kohdalla. Ja paikallaan ollessa rannekkeen pitää olla kireällä, että se tekee jo punaisen jäljen ihoon.

Polarin asiakastuki on kyllä positiivinen siinä mielessä, että sieltä saa vastauksen melko nopeasti. Mutta vastaukset ovat aina ympäripyöreitä, kuin kesäharjoittelijan kynästä tai sitten heillä on muutama vakio vastauspohja. Selvää on, että tuotekehityksen jälki ei vastauksissa näy.
    Selvittelin asiakastuessa unenseurantaa ja "Oletko jo hereillä" jatkuvaa kysymystä. Lopputulemana myönsivät, että kysymystä ei saa pois. Polarilta tulee loppuvuonna uusi ohjelmisto kelloon mutta yritäpä kysyä poistavatko kysymyksen siinä, on loputon suo. Pakollinen "Oletko jo hereillä" kysymys on kyllä niin rasittava, että se saa vaihtamaan Garminiin, kun kelloa ei käytä 24/7.

^ kysyykö jos vaihdat palautumisen seurannan recovery pro:hon?

Samanlaisia aiheita

1. Polar V650
    By OPJarvinen in forum Varusteet
    Vastaukset: 758
    Viimeinen viesti: 17.08.2020, 19.15
  2. Polar Vantage V versus Polar Grit X
    By nure in forum Varusteet
    Vastaukset: 34
    Viimeinen viesti: 30.07.2020, 11.09
  3. Polar OH1
    By JumboJim in forum Varusteet
    Vastaukset: 7