Sivu 5 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 151

Aihe: Polar Grit X

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    ^Ja onko 160m lähtöpisteen todellinen korkeus? Esim vaikka Google Earthin mukaan?
    Katsoin Google Earth ja se antoi 152m tuon aloitus pisteen korkeudeksi. Melkeen sattui arvaamalla kohdalleen.
    Mutta onhan tuo 115m aika kaukana. Pahimmillaan V800 antoi 15m (yleensä luokkaa 5m) heittoa lenkin aikana, eli on tuo Grit sitä huonompi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    ^^ Mitkä sivussa olevat reiät?

^Joo, näin se taitaa olla. Taikka sitten kiinanpoikien komponentit ovat mitä ovat. Suunnitteluvirhe tietysti sekin.

Oma päivän juoksulenkki päättyi 10 metriä alemmaksi vaikka samaan pisteesen palasin. Ilmanpaine muuttui tuona aikana 0,3hPa, eli 2-3m selitty tuolla. Kello jätti huomaamatta ekan 2km aikana tapahtuneen 5m nousun, siitä se sitten asettui väärälle uralle.

Kello on minulla hihan päällä. Toimiskohan se paremmin, jos se olisi irti kädestä? Mulla on fillariin Polarin oma teline. Voisin kokeilla sitä joskus.
    Siinä sivussa jossa on kaksi nappia on yksi ura jossa on reikä ja sen alapuolella on kaksi reikää. Korkeus barometri on näiden takana.

Hyvin näyttää virta riittävän. Täyteen ladattu kello ja sykkeen mittaus ja GPS päällä. 7 tunnin lenkin jälkeen 78% virtaa jäljellä.

Reitti piirtyi tarkasti ja sykemittaukset vastasivat omia tuntemuksia.

Korkeus oli suurinpiirtein oikein, muttei sillä tarkkuudella, jota odotan laitteen hinnan perusteella.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Hyvin näyttää virta riittävän. Täyteen ladattu kello ja sykkeen mittaus ja GPS päällä. 7 tunnin lenkin jälkeen 78% virtaa jäljellä.

Reitti piirtyi tarkasti ja sykemittaukset vastasivat omia tuntemuksia.

Korkeus oli suurinpiirtein oikein, muttei sillä tarkkuudella, jota odotan laitteen hinnan perusteella.
    +1

Muutoin toimiva kampe mutta korkeuden mittaus ei minustakaan ole hintansa väärti.

Onko muilla ollut viimeaikoina ongelmaa Komoot-integraation kanssa? Mulla ei enää reitit siirry Polarin appiin reaaliaikaisesti, vaan ainakin päivä on viivettä. Todella ärsyttävä ominaisuus, kun usein piirrän reitit vasta vähän ennen lähtöä. Pitää laittaa myös Polarille tiedustelua. Koitin linkittää Komootinkin jo uusiksi Polarin kanssa, muttei vain pelaa.

Nopeasti tuohon navigointiin tottuu ja kellon ajo-ohjeiden puute ärsyttää tuntemattomalla reitillä. Ajosta tulee töksähtelevämpää, kun kaivaa kännykkää epäselvissä paikoissa esille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Onko muilla ollut viimeaikoina ongelmaa Komoot-integraation kanssa? Mulla ei enää reitit siirry Polarin appiin reaaliaikaisesti, vaan ainakin päivä on viivettä. Todella ärsyttävä ominaisuus, kun usein piirrän reitit vasta vähän ennen lähtöä. Pitää laittaa myös Polarille tiedustelua. Koitin linkittää Komootinkin jo uusiksi Polarin kanssa, muttei vain pelaa.

Nopeasti tuohon navigointiin tottuu ja kellon ajo-ohjeiden puute ärsyttää tuntemattomalla reitillä. Ajosta tulee töksähtelevämpää, kun kaivaa kännykkää epäselvissä paikoissa esille.
    Polarin kanssa keskusteltu aiheesta, ilmeisesti appissa on tällä hetkellä joku bugi. Sain vinkin, että nettisivuilla olevan Flow-palvelun kautta voi käydä painamassa päivitysnappia reiteille. Tuota kautta reitit tulee heti näkyviin myös kännykkäappiin.

Onko muilla ilmaantunut ongelmia tuon näytön kanssa, menee välillä ihan pikselimössöksi ? Pitänee laittaa takuuhuoltoon…

Viime aikoina korkeusmittaus on toiminut vaihteeksi luotettavasti. Lenkit olen ajanut lyhythihaisessa paidassa, joten taitaa olla hihaherkkä tämä mittauskomponentti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Viime aikoina korkeusmittaus on toiminut vaihteeksi luotettavasti. Lenkit olen ajanut lyhythihaisessa paidassa, joten taitaa olla hihaherkkä tämä mittauskomponentti.
    Mulla korkeusmittaus on yhtä epävarma kuin aikaisemminkin. Eilisestä juoksulenkistä lähti 8m vaikka lähtö oli käsin asetettu. llmanpaine pysyi vakiona. Pari päivää aikaisemmin sama reitti ja vakiona pysynyt ilmanpaine, niin korkeusmittaus metrin sisään. Kello on minulla aina hihanpäällä tai iholla.

Pitääkin tarkkailla onko iholla tai hihanpäällä eroa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Onko muilla ilmaantunut ongelmia tuon näytön kanssa, menee välillä ihan pikselimössöksi ? Pitänee laittaa takuuhuoltoon…
    Gritti kävi näytön vaihdossa takuuseen ja taas toimii. Hyvin toimi polarin takuuhuoltokin, viikko sitten laitoin postiin kellon menemään ja tänään jo korjattuna ranteessa.

Niin, minäkin siirryin V800:sta Gritiin talvella kun henkilö myi f-torilla käyttämätöntä joululahjaansa edullisesti.

Aivan mainio vehje, mutta korkeusmittaus ei ole V800 veroinen. Kalibroiko tuo itseään GPS-signaalista, siltä vaikuttaisi?

Käyttiksessä muutama ihmeellisyys, kuten se ettei voi kalibroida korkeutta ellei harjoitus ole käynnissä ja pitää olla korkeustieto näkymässä. Ja pause-tilassa ei näe lenkin tietoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Niin, minäkin siirryin V800:sta Gritiin talvella kun henkilö myi f-torilla käyttämätöntä joululahjaansa edullisesti.

Aivan mainio vehje, mutta korkeusmittaus ei ole V800 veroinen. Kalibroiko tuo itseään GPS-signaalista, siltä vaikuttaisi?

Käyttiksessä muutama ihmeellisyys, kuten se ettei voi kalibroida korkeutta ellei harjoitus ole käynnissä ja pitää olla korkeustieto näkymässä. Ja pause-tilassa ei näe lenkin tietoja.
    Loppuvuodesta tilanne paranee. https://support.polar.com/en/updates...-releases-2021

Pariin kertaan tavasin, mutta korkeusmittaukseen ei näyttäisi tulevan korjausta.
    Muutoin hyvä laite ja pidän Polarin nettipalvelusta.

Kuinkas kauan porukalla on virtaa riittänyt tavallisessa kellotilassa?

Eilen lenkillä jossain kohtaa kalibroin korkeuden kun huomasin olevan pari metriä pielessä... mutta unohdin sittemmin seurata ja kalibroida. Kotiin tullessa korkeus oli 4 metriä merenpinnan alapuolella (oikeasti 10 metriä yläpuolella). Eilen lenkin aikana ilmanpaine kohosi selvästi ja funtsin olisiko tulos ollut parempi kuin olisi vehkeen antanut itse kalibroida itseään.

Välillä korkeusmittaus on ok tasoa ja välillä taas ei. Eikä ole sidoksissa siihen kalibroiko itse.

Itse olen korkeusfriikki, erilaisten luonnonasioiden korkeus tuolla luonnossa kiinnostaa ammatillisestikin. Nyt on kuitenkin pitänyt opetella olemaan suurpiirteisempi ja olla luottamatta korkeuslukemaan. V800 oli loistava tuossa (sivumennen sanoen toimiva joutilas V800 joutais jakoon jos jotakuta mahtaisi kiinnostaa, 0€ EDIT: meni jo).

Olen tykännyt myös tuosta reittiopastuksesta kun olen pikkusen kokeillut. Komootilla tehdyt on mainioita kun näyttää risteysopastuksenkin. Muilla tehdyt kun on "vaan viivaa", ei näe onko mutka vai risteys. Tosin Komoot-reititkin hälyttää "risteyksistä" välillä vaikka olisi vain loiva mutka edessä. Saisi olla tosin zoomattavissa tuo opastusnäyttö, aika myöhään tulee käännökset näkyviin. Harmi kun Komoot on muuten niin kökkö.
    JackOja muokkasi tätä : 14.06.2021 at 11.52

Välillä korkeusmittaus on ok tasoa ja välillä taas ei. Eikä ole sidoksissa siihen kalibroiko itse.
    Tervetuloa kerhoon, täsmälleen samat havainnot. Vaikka Polarin tuki sanoo, että laite ei kalibroi itseään, jos korkeus on asetettu käsin, niin Flow:sta katsoen jossain vaiheessa korkeuskäyrässä tulee selittämätön pudotus. Ja virhesuunta on mulla aina alaspäin. Onko sitten huonoa koodia vaiko komponenttia, en tiedä.

Minä käytin Grit:ä toisen kerran huollossa toissa viikolla. Olivat vaihtaneet kokonaan uuden rungon ja lasin(oli jo aikanaarmuilla), korkeussensorin ja oli lisäys jostain suojauksen lisäämisestä.
    Saa nähdä kuinka kauan nyt korkeusmittaus toimii. Ennan huoltoa saattoi korkeus muuttua paikallaan ollessa 130m -> 60m. Nyt huollon jälkeen on pysynyt 2m sisällä korkeus,
    kun puoli tuntia on paikallaan ollut.

FB:n Grit X -ryhmässä on paljon noita sensoreita vaihdeltu ja takuuhuoltokäynnin jälkeen on jonkin aikaa toiminut. Itse en ole varma jaksanko huollattaa kun mun mielestä vika vois olla softassakin... automaattikalibrointi GPS-signaalista tms.

Jos kyseessä olisi massiivinen ongelma vikapotentiaalissa komponentissa, niin tulisihan sieltä takaisinkutsu kaikille vaihtoon, tulisihan

Kiva vehje, muttei tuollaisenaan ihan hintansa väärti.

2 vuoden takuu. Ajattelin käyttää huollossa 3-4 krt vuodessa

Olen tykännyt myös tuosta reittiopastuksesta kun olen pikkusen kokeillut. Komootilla tehdyt on mainioita kun näyttää risteysopastuksenkin. Muilla tehdyt kun on "vaan viivaa", ei näe onko mutka vai risteys. Tosin Komoot-reititkin hälyttää "risteyksistä" välillä vaikka olisi vain loiva mutka edessä. Saisi olla tosin zoomattavissa tuo opastusnäyttö, aika myöhään tulee käännökset näkyviin. Harmi kun Komoot on muuten niin kökkö.
    Miten hyvin tämä on muuten hoksannut poikkeamat reitillä? Tein tuossa eräänä viikonloppuna Komootilla suurpiirteisen 80km Jyväskylä-Petäjävesi -reitin ja kun ajoin heti alkuun keskustan läpi kellon reitistä välittämättä, tämä herjasi koko matkan Petäjävedelle nuolella taaksepäin ja kasvavalla kilometrimäärällä. Ohjauksesta olisi ollut noilla pienillä hiekkateillä apua. Petäjävedeltä kotiinpäin suoraa maantietä pitkin ohjasi sitten taas nohevasti.

Oisko tarkoitus palautua pienen harhareitin jälkeen, vai onko reittiä seurattava orjallisesti?

^tota noin, ei se livenä reititä mitään uudestaan vaan näyttää etäisyyden ja suunnan reitille linnuntietä.

Se reitti Gritissä on vain viiva siellä muistissa.

Sitten taisi olla aivan väärä käsitys seurantatavasta. Varsinaista navigaattorin uudelleenreititystä en toki uskonut, mutta oletin reitin rakentuvan koordinaattipisteistä niin että kiertotien jälkeen huomaisi että reitillä ollaan vaikka joku piste jäi väliin. Tämä oli vasta toinen kokeilu tälle toiminnolle, pitänee testata hieman lisää. Harmi jos kiertotiet työmaiden kohdalla - omista seikkailuista puhumattakaan - sotkee reitin seurannan.

Ensimmäisellä kerralla piippaili wrong directionia moneen kertaan risteyksien kohdalla, mutta onnistuneesti muuten ohjasi

Ahaa, nyt käsitän. Kun starttasit niin laitoitko opastuksen lähtöpisteestä vai reitin varrelta? Jos laittaa lähtöpisteestä niin siellä pitää tosiaan käydä. Muuten Grit haluaa sinne koko ajan. Siltä tuo nyt kuullostaisi kun tarkemmin luen.

...niin ja kyllä huomaa jatkaa reittiä kun palaa sille jonkin kiemurtelun jälkeen.

Aa, lähtöpisteen laitoin kotiosoitteen perusteella mutta nyt Komootissa zoomatessa ei kyllä ole osunut ollenkaan talon kohdalle. Hyvinkin mahdollista että olen pyyhkäissyt siitä ohi ja nimenomaan tuosta on ollut kyse. Kiitos tästä, kokeillaas seuraavan kerran toista vaihtoehtoa. Aiheutti kovasti kummastelua tuo koko lenkin "palaa lähtöruutuun", kun vilkaisin reittinäkymää ensimmäisen kerran vasta keskustan jälkeen

Pari juttua olisi toivomuslistalla (luette tätä Polarilla kuitenkin) kun tätä outdoor-kellonakin mainostetaan

- paikan tallennus harjoituksen aikana (tai muutenkin) (tai vähintään koordinaattien näyttö) (V800:ssa tais olla)
    - paikan (piste) tallennus ennalta kelloon sekä suunnan ja etäisyyden näyttäminen listalta valittuun pisteeseen oli harjoitus meneillään tai ei
    - korkeuden kalibrointi millä tahansa näytöllä ja varsinkin ENNEN harjoituksen aloittamista ja pause-tilassakin (niinku V800:ssa)
    - lämpötilan näyttö saataville kelloonkin kun se kuitenkin mitataan (niinku V800)
    - Flowssa oletusastus "Split into laps" -> OFF tai vähintäänkin itse valittavaksi ("mäkikierrokset" sotkee vaan asiaa)
    - mahdollisuus keskeyttää reitin seuraaminen ilman että katkaisee harjoituksen ja mahdollisuus vaihtaa lennossa toiselle reitille

Ellette nyt enää tähän viitsi uusia softaa, niin Grit X2:een viimeistään, jookosta?

Pari juttua olisi toivomuslistalla (luette tätä Polarilla kuitenkin) kun tätä outdoor-kellonakin mainostetaan

- paikan tallennus harjoituksen aikana (tai muutenkin) (tai vähintään koordinaattien näyttö) (V800:ssa tais olla)
    - paikan (piste) tallennus ennalta kelloon sekä suunnan ja etäisyyden näyttäminen listalta valittuun pisteeseen oli harjoitus meneillään tai ei
    - korkeuden kalibrointi millä tahansa näytöllä ja varsinkin ENNEN harjoituksen aloittamista ja pause-tilassakin (niinku V800:ssa)
    - lämpötilan näyttö saataville kelloonkin kun se kuitenkin mitataan (niinku V800)
    - Flowssa oletusastus "Split into laps" -> OFF tai vähintäänkin itse valittavaksi ("mäkikierrokset" sotkee vaan asiaa)
    - mahdollisuus keskeyttää reitin seuraaminen ilman että katkaisee harjoituksen ja mahdollisuus vaihtaa lennossa toiselle reitille

Ellette nyt enää tähän viitsi uusia softaa, niin Grit X2:een viimeistään, jookosta?
    Suunnolla nämä taitaa olla kahta viimeistä lukuunottamatta (tai en ole testannut) mutta kun päivitystarjouksen saaminen ehtojen täyttymisestä huolimatta ei onnistunut niin ei sitten jatkettu sillä merkillä.

Gritin ominaisuuksia täytyy minunkin vähän enemmän tutkia ja hyödyntää, muuten ei saa koko ostohinnalle vastinetta. Esim tuo Komoot ei oikein ole tuntunut hyödylliseltä maastoreittien suunnitteluun mutta ehkä tiellä toimii paremmin.

^En nyt viitsi laittaa Vantagen ketjuun, mutta jatketaan tässä Polarin pyyntöjä.

Ei olisi myöskään pahitteeksi, jos vaikka reitinkin saisi aloitettua tai vaihdettua toiseen kesken harjoituksen tai jatkettua reittiä, vaikka maalipisteen onkin löytänyt. En tiedä, miten nämä toimii Gritissä, mutta VV1 häirittee. Ja ymmärrän, ettei VV1 enää saa päivityksiä, mutta ei taida VV2:kaan antaa jatkaa reittiä maaliintulon jälkeen.
    Ja sitten vielä sellainen, että saakohan VV:ssä tai kakkosessa Stravan Live segmenteissä vaihdettua personal recordin näyttämän ajan KOMiksi(?).

Lisätään boldattuun liittyen ilmanpaineen näyttö. Onhan tämä Outdoor/seikkailijan kello.

Ja toivoisin myös kiertyvää näyttöä, jotta kellon voisi laittaa vaikka stemmiin kiinni (telineellään) poikittain ja silti näyttö näyttäisi "eteenpäin".

Näitä toivoin Polarilta jo viime syksynä, kun kellon hankin.

Sainkin toistettua aiemman reitinseurantaongelman ja löysin toisen mahdollisuuden mennä pieleen.

Tein ympyräreitin Komootilla, ennen tallennusta päätin että näyttää paremmalta toiseen suuntaan ajettuna ja klikkasin Komootissa Reverse Waypoint Order. Lähtöpisteen jälkeen Grit alkoi jatkuvasti herjata väärää suuntaa, eli tuo suunnanvaihto ei sitten mennyt perille. Tien päällä tarkistin Komootista että reitti on tallentunut kuten oli tarkoitus, keskeytin harjoituksen, päivitin reitin ja koitin aloittaa uusiksi (Mid-route), mutta väärään suuntaan halusi vieläkin. Polar Flown näkymästä puuttuu kokonaan tieto kiertosuunnasta, enkä löytänyt käyttöliittymästä mahdollisuutta kääntää suuntaa jälkeenpäin.

Tajusin saman tien, että tein myös tuon aiemman feilanneen reitin samalla tavalla. Nyt jälkeenpäin GPX-filuja tutkiessa koordinaatit kyllä kääntyy oikein tuolla Komootin nappulalla päinvastaiseen järjestykseen, eli mitähän tässä siirrossa tapahtuu? Seurannan onnistumisprosentti kasvaisi varmaan 50-50:stä jos käyttäisi vain A-B -reittejä aloittaen Mid-route -vaihtoehdolla

Samanlaisia aiheita

1. Polar V650
    By OPJarvinen in forum Varusteet
    Vastaukset: 758
    Viimeinen viesti: 17.08.2020, 19.15
  2. Polar Vantage V versus Polar Grit X
    By nure in forum Varusteet
    Vastaukset: 34
    Viimeinen viesti: 30.07.2020, 11.09
  3. Polar OH1
    By JumboJim in forum Varusteet
    Vastaukset: 7