Näyttää tulokset 1 - 5 / 5

Aihe: Kevyen kuskin RS Lyrik säädöt

Kevyen kuskin RS Lyrik säädöt

Onko täällä muita kevyitä kuskeja jotka ajaa RS Lyrikillä?

Itse painan 60kg ja minulla on aiemmin ollut RS Pike 140mm johon sain säädöt ihan hyvin kohdalleen - jousto oli tasainen ja smooth, mutta nyt uusi Lyrik rct 180mm tuntuu olevan tosi vaikea säädettävä. Joustomatkaa ei käytä oikeen millään ja on kovan tuntuinen vaikka sagia olisi 30%. Lsc olen kokeillut pääasiassa kokonaan auki tai muutamilla naksuilla. Ei ole tokeneita. Ja jos reboundia on paljon, takertuu juuriin ja töksähtelee (kovan tuntusiesti). Vähemmällä reboundilla pompottaa arvaamattomasti kivissä ja juurissa.
    Jos sagia laittaa vielä lisää niin alkaa sukellella.

Millaisilla säädöillä te muut 55-65kg kuskit ajelette? Olisiko mitään ässiä hihassa joilla parantaa tuntumaa? Tai ylipäänsä mistä säädöistä lähtisi edes liikkeelle.

Hmmm. Ensimmäisenä tulee mieleen, että tuossa kun on 4cm eroa joustomatkassa vanhaan Pikeen. Mietin, että onko ajelu paikat sellaiset, että Lyric koko joustomatkaansa edes käyttäisi? Esimerkiksi voin heittää oman 170mm Yarin. En minä ainakaan saa perus polkukäytössä siitä saa hyvä jos vähä reilu puolet matkasta käytettyä. Alamäki touhoissa vasta siitä saa ulosmitattua kaiken käytössä olevan joustomatkan. Silloinkin saa pommittaa omien kykyjen rajoilla.
    En tiedä olenko ihan metsässä tämän ajatuksen kanssa?
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

Mulla painvana kuskina lyrikissä sama juttu. Yarissa kyllä sain säädöt kohilleen, niin että 160mm keulalla käytti melkee koko matkan aina kun vähän rymisteli. Lyrikissä vaikka ois sägiä reilusti niin reilusti jää myös joustoa käyttämättä, tosin tää lyrikki on täysjoustossa ja yari oli jäykkäperässä. Yarissa mulla tais olla 2-4 tokenia, lyrikissä vaan yksi. Vois kokeilla saako lisätokenilla eroa. Vähän myös kovemmalta tuntuu käsille kun mitä yari tuntui.

Täällä! Mutta oma keula on uuden uutukainen ja ajot on tullut viime aikoina tehtyä toisella pyörällä, joten en millänsäkään ole jaksanut perehtyä säätöihin syvällisesti, ja jonossa olisi toinenkin keula odottamassa huoltoa.

Ulkomaan kielellä löytyy useita keskusteluja Lyrikin herkistelystä ja mitä kaikkea tuolle voisi tehdä, monet sanovat jo ensihuollon ja muutaman tosirysäytyksen herättävän keulan talviunestaan. Ja sitten on me, neuvolan ulko-ovelle jätettävät keijukaiset, joiden on kikkailtava muutama lisäliike sopuisan yhteiselon löytymiseksi. Oma paino on myös jossain 60 kilon kieppeillä, pienellä rytyytyksellä jää 170mm Lyrikistä käyttämättä rapiat viitisen senttiä. Sagi taitaa olla justiinsa 25% (~40psi) ja pienemmällä paineella alkaa keula painua kasaan ja soljua snadisti. Kaikki muut röörit on auki eikä tokeneita ole yhtään.

Tässä ok koonti mahd.toimenpiteistä (vaikka onkin Pikestä)
    https://forums.mtbr.com/shocks-suspe...e-1049304.html

Lisäkilkkeistä debonairia on kovasti suositeltu sagin syömiseen ja olisi vissiin melkolailla kova juttu tällaselle, joka tarvii lähtökohtasesti pienet paineet.

Omat peliliikkeet taitaa kohdistua keulahuoltoja tekevään liikkeeseen, jos en jaksa paneutua tarkemmin tuon sielunelämään ja alkaa kikkailemaan shimstackkien kanssa.
    Tai sitten vaan ajan. Hitaassa ajossahan tuo tuntuu hiukka kuolleelta, kun näin mini-ihmisenä juuri tuo alkuherkkyys on haasteena, mutta kuitenkin hyvässä vauhdissa ja kunnon ryteikössä tuo tuntuu oikeinkin hyvältä. Täytyy varmaan vaan opetella ajamaan aina kovaa.
    Ja onhan noin iso joustomatka aika ultimaattinen paikallisiin metsiin, mutta kun halvalla sai Ja aiva sama, kuha ajaa.
    Ylläoleva saattaa sisältää provokatiivista haihattelua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti alteregoni Katso viesti
    Hmmm. Ensimmäisenä tulee mieleen, että tuossa kun on 4cm eroa joustomatkassa vanhaan Pikeen. Mietin, että onko ajelu paikat sellaiset, että Lyric koko joustomatkaansa edes käyttäisi? Esimerkiksi voin heittää oman 170mm Yarin. En minä ainakaan saa perus polkukäytössä siitä saa hyvä jos vähä reilu puolet matkasta käytettyä. Alamäki touhoissa vasta siitä saa ulosmitattua kaiken käytössä olevan joustomatkan. Silloinkin saa pommittaa omien kykyjen rajoilla.
    En tiedä olenko ihan metsässä tämän ajatuksen kanssa?
    Joo oot oikeessa ja ei ookaan tavoitteena saada koko joustoa käyttöön vaan tuntuma paremmaksi. Tällä hetkellä perusrytyytyksessä (loivien mäkien kivikkoja ja jurakkoja ja pieniä droppeja) käyttää noin 50% joten varaa olis säädellä varmaan. Pikestäkin jäi pari senttiä yleensä käyttämättä.

Nyt mulla on painetta 48psi kun rockshoxin laskuri suosittelee 51psi. Ehkä tosta uskaltaa vielä laskea kun teilläkin on vähemmän. Pitäis löytää se tasapaino ettei ala sukeltaa.
    Alajalkojen huolto laitetaan toimenpidelistalle kans jos se herättelisi tuota.

Parhaiten toimii tällä hetkellä kovassa vauhdissa jos vaan ranteet kestää. 😬

Ette oo mitään simmejä lähteneet säätelemään?

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 12562
    Viimeinen viesti: 29.06.2020, 18.45
  2. Pike 140 -> 150 vai lyrik jopa 160?
    By Villetre in forum Jousitus
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 20.01.2020, 11.44
  3. Ajoradalla vai kevyen liikenteen väylällä
    By Ulkorengas in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 28
    Viimeinen viesti: 11.04.2016, 15.36
  4. Rock Shox Lyrik ?