Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 35

Aihe: Polar Vantage V versus Polar Grit X

Polar Vantage V versus Polar Grit X

Jotain mittaavaa ranteeseen tarvisi, Tuosta uudest Grit X:stä tuskin kauheasti kokemuksia mutta kumpi olisi soveltuvampi pyöräilykäyttöön? En viitsisi sentään kumpaakin ostaa.

Ostaisin halvemman. Ei taida kummastakaan olla suurempaa etua pyöräkäytössä.

Tosin gritissä parempi akun hallinta, voi säätää gps tarkkuutta ja kello ilmoittaa akkukeston ennen treenin aloitusta.

Myös itse vaihdettavat standardit hihnat puoltaa grittii.

Myös Vantage M kannattaa lisätä harkintaan, säästää pari hunttia.

Dcrainmakerin arvostelun kommenteissa olis keskustelua, että Polar ei vissiin enää suunnittele tuovansa mitään uusia ominaisuuspäivityksiä Vantageen, joten siinä mielessä tuo Grit olis ehkä houkuttelevampi vaihtoehto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Adrift Katso viesti
    Dcrainmakerin arvostelun kommenteissa olis keskustelua, että Polar ei vissiin enää suunnittele tuovansa mitään uusia ominaisuuspäivityksiä Vantageen, joten siinä mielessä tuo Grit olis ehkä houkuttelevampi vaihtoehto.
    No joo hyvä pointti, vaikka ei tekniikkaa ikinä ”saa” ostakaan luvattujen tulevien softapäivitysten takia. Gritti varmaan korvannee V:n tai sitten tulee joku Grit V kohta.

Suurinpiirtein samat ominaisuudet Grit vs V, gritissä jotain uutta.
    Itse ottaisinin Gritin jo pelkästään sillä perusteellä että on uusi ja V:hen ei tule enää mitään uutta, on myös pienempi kuin V.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jonitzi Katso viesti
    Suurinpiirtein samat ominaisuudet Grit vs V, gritissä jotain uutta.
    Itse ottaisinin Gritin jo pelkästään sillä perusteellä että on uusi ja V:hen ei tule enää mitään uutta, on myös pienempi kuin V.
    Tän mukaan Gritti on isompi https://gadgetsandwearables.com/2020...-vs-vantage-v/

Tosin aika mitättömät erot Gritissä suurin akku ja paras vedenpitävyys.

^perhana niinpä näyttää olevan
    Oletin vain kun mainostivat keveyttä että olisi pienempi mutta painokin on sama

Itse jotenkin kuitenkin tuoho Grittiin orientoitunut mutta saas katsoo millaisiin hintoihin irtoaa alennuksella... Hauskaista että Polat myy halvemmalla kuin esim. Gigantti...

Grit voi olla isompi mutta tuo "normaali" kellonhihna voi asettua paremmin ranteeseen kuin tuommoinen Vantagen jäykempi systeemi. Tai sitten ei.

Polar Vantage V versus Polar Grit X

Noista vaihtoehdoista itse ottaisin Grit X:n. Juuri tässä keväällä ostin itse Vantage M:n joka on eri hintaluokassa noiden kanssa, pyöräilykäytössä tämä toimii hyvin kun pistää tankoon ja ottaa siihen sykkeet sykevyön kautta. Saa datan tietty talteen ranteessa pitämälläkin mutta jos haluaa sykkeiden mukaan ajaa niin hieman hankalampi seurata niitä sekä rannemittauksen viive vs sykevyö.

Itsellä ollut M ja V ja en huomaa muuta eroa omassa käytössä kuin akkukeston. Onko se sitten 200€ arvoista, niin se on eri asia.

Itse ottaisin nyt ehkä M mallin, tähän tosin vaikuttaa että V:stä meni nappi rikki alle vuodessa ja nyt vituttaa kun ei 500€ kellossa napit kestä

Ite oon käyttäny vuosikausia Suunnon kelloja, mut tää Grit X saa vahvasti harkitsemaan leirin vaihtoa. Jo Vantagea kattelin sillä silmällä, kun se lanseerattiin. Polarin käyttöliittymä on lähempänä tän päivän designia, kun Suunnon käyttis muistuttaa lähinnä vanhoja Nokian Symbian puhelimia. Lisäksi Polarin käyttis on luonnossa hyvin lähellä noita mainoskuvia. Hidasteena tässä toimii se, että Polarin Flowhun ei pysty importaamaan mitenkään harjoitteluhistoriaansa. Jos se onnais, niin ois ostopäätös aika lähellä. Ei näin kesken kautta tekis mieli vaihtaa, kun tykkään verrata vuosien treenimääriä jne. Ehkä sit vuodenvaihteessa?

Eikö M ja V ero ollut se, että edullisempaan ei saanut bt smart liitännän pyöräanturitietoja kuten kadenssin ja pinnamagneetin mittaaman tarkemman matkan. Itse olin aikanaan V800 käyttäjä jonka jälkeen vaihdoin Suuntoon pariksi vuodeksi ja nyt haikailen Polariin takaisin niin, että olen ottanut V800 kelloni takaisin käyttöön.
    Nyt pitää kuitenkin siis tutustua heti seuraavaksi tähän grittiin. Jos siirtyisi viim joululahjan nimissä loppuvuonna siihen. Tai olis mulla juhannuksena nimpparit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    ...Tai olis mulla juhannuksena nimpparit
    Niinhä mullakin on! Hyvä idea. Nyt kyllä V800 akku tuntuu kestävän vielä ihan hyvin, joten oikeaa tarvetta ei ole. Mutta nimppari olisi hyvä tekosyy.

Tosin nykyään kun käyttää ranteessa mielummin oikeaa kelloa mietityttää meneekö tuollainen hi-tech urheilukello hiukan hukkaan jos sitä käyttää ainoastaan lenkeillä. Eikö noiden idea ole seurata elämää 24/7?

Itsellä M400 ja V800 sekä Suunto Ambit 3 ranteessa sekä Wahoo Element Bolt ja Polar M450 tangossa mutta jotain uutta lelua kaipaa... Oikeita kelloja kyllä sitten Seikosta Certinaan löytyy...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Eikö M ja V ero ollut se, että edullisempaan ei saanut bt smart liitännän pyöräanturitietoja kuten kadenssin ja pinnamagneetin mittaaman tarkemman matkan.
    Kyllä minä ainakin sain Vantage M:n liitettyä Lidlistä ostetun BT nopeus/kadenssianturin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Ite oon käyttäny vuosikausia Suunnon kelloja, mut tää Grit X saa vahvasti harkitsemaan leirin vaihtoa. Jo Vantagea kattelin sillä silmällä, kun se lanseerattiin. Polarin käyttöliittymä on lähempänä tän päivän designia, kun Suunnon käyttis muistuttaa lähinnä vanhoja Nokian Symbian puhelimia. Lisäksi Polarin käyttis on luonnossa hyvin lähellä noita mainoskuvia. Hidasteena tässä toimii se, että Polarin Flowhun ei pysty importaamaan mitenkään harjoitteluhistoriaansa. Jos se onnais, niin ois ostopäätös aika lähellä. Ei näin kesken kautta tekis mieli vaihtaa, kun tykkään verrata vuosien treenimääriä jne. Ehkä sit vuodenvaihteessa?
    Sellainen Android sovellus SyncMyTracks on aika kätevä näissä tapauksissa. Sillähän voisi testata ennen ostopäätöstä, että onnistuuko siirto Suunnon palvelusta Polar Flow palveluun.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti a-o Katso viesti
    Sellainen Android sovellus SyncMyTracks on aika kätevä näissä tapauksissa. Sillähän voisi testata ennen ostopäätöstä, että onnistuuko siirto Suunnon palvelusta Polar Flow palveluun.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
    Ja jos olet Apple-käyttäjä, RunGap niminen sovellus siirtää tiedot lähes mistä tahansa lähes mihin tahansa. On tosin maksullisen lisäosan takana, mutta aika pieni hinta yhtenäisestä treenihistoriasta kuitenkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Niinhä mullakin on! Hyvä idea. Nyt kyllä V800 akku tuntuu kestävän vielä ihan hyvin, joten oikeaa tarvetta ei ole. Mutta nimppari olisi hyvä tekosyy.

Tosin nykyään kun käyttää ranteessa mielummin oikeaa kelloa mietityttää meneekö tuollainen hi-tech urheilukello hiukan hukkaan jos sitä käyttää ainoastaan lenkeillä. Eikö noiden idea ole seurata elämää 24/7?
    Ei mene minusta hukkaan, voi käyttää vain lenkillä pyörätietokoneena.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Etpi Katso viesti
    Ja jos olet Apple-käyttäjä, RunGap niminen sovellus siirtää tiedot lähes mistä tahansa lähes mihin tahansa. On tosin maksullisen lisäosan takana, mutta aika pieni hinta yhtenäisestä treenihistoriasta kuitenkin.
    Joo, iPhone käytössä. Polarin asiakaspalvelusta tiedustelin asiaa ja heidän mukaan Flowhun ei ole mahdollista importata tietoja. Täytyy tsekkaa toi RunGap, josko ratkaisisi ongelman.

^Onneksi sen verran viisas että jättänyt nuo porkkanapuhelimet muille...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Onneksi sen verran viisas että jättänyt nuo porkkanapuhelimet muille...
    Ai se on Applen vika jos ei Polar Flow-palveluun saa siirrettyä muista palveluista harjoituksia?

^Ainahan se jonkun vika on... Onneksi on laitteissa valinnanvaraa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Joo, iPhone käytössä. Polarin asiakaspalvelusta tiedustelin asiaa ja heidän mukaan Flowhun ei ole mahdollista importata tietoja. Täytyy tsekkaa toi RunGap, josko ratkaisisi ongelman.
    Siirryin itse takaisin Polariin alkuvuodesta ja ainakin siinä vaiheessa kaikki tiedot siirtyivät nätisti Movescountista Flowhun RunGapin kautta. Tuskin tässä sen jälkeenkään Polar on mitään estoja tehnyt siirron suhteen. Näköjään Flow myös laski omat analyysit (kardiokuorma) vanhoille muilla laitteilla tehdyille harjoituksille, joten tiedot ovat ikään kuin yhteismitallisia harjoitushistorian suhteen.

Se toimii myös muihin suuntiin, esim Apple Health voi olla kohde tai lähde.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Ainahan se jonkun vika on... Onneksi on laitteissa valinnanvaraa...
    Ihmettelin vaan, kun ei Applella ollut tuon asian kanssa mitään tekemistä. Yllä vain kerrottiin Androidille ja Applelle sopivat sovellukset joilla tuota treenihistoriaa saa synkattua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Etpi Katso viesti
    Siirryin itse takaisin Polariin alkuvuodesta ja ainakin siinä vaiheessa kaikki tiedot siirtyivät nätisti Movescountista Flowhun RunGapin kautta. Tuskin tässä sen jälkeenkään Polar on mitään estoja tehnyt siirron suhteen. Näköjään Flow myös laski omat analyysit (kardiokuorma) vanhoille muilla laitteilla tehdyille harjoituksille, joten tiedot ovat ikään kuin yhteismitallisia harjoitushistorian suhteen.

Se toimii myös muihin suuntiin, esim Apple Health voi olla kohde tai lähde.
    Jesh, pitää tsekata. En oo Movescountiin synkannu enää kelloa sen jälkeen, kun Suunto appistä tuli oletus väline siihen hommaan. Tukeekohan RunGap sitä?

Edit: vastaan itselleni: RunGap tukee Suunto appiä. RunGapin saitilla ei tosin ollut lisäohjeita Polar Flowta varten, mutta kyllä siellä tuki sille mainitaan. Alkaako tässä leirin vaihto lähestyä? Ei ketään kiinnostais ostaa Suunto 9 Baro?

Mitä sillä treenihistorialla tekee? Luulisi että vaikka talvella voisi kellon vaihtaa, vaikkei saisikaan viime kesän reenejä uuteen kelloon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Mitä sillä treenihistorialla tekee? Luulisi että vaikka talvella voisi kellon vaihtaa, vaikkei saisikaan viime kesän reenejä uuteen kelloon.
    Kaipa se on persoonakysymys. Mulla on kello aina kädessä ja kaikki tulee sillä mitattua. Jos ei oo mitattu, niin ei oo treenannu. Muutenkin data kiinnostaa ja myös motivoi ylläpitämään treeni-intoa yllä. On ihan mielenkiintoista seurata treenimääriä ja on kiva, etä on esim. kisatulokset tallessa. Ymmärrän hyvin, ettei kaikki kiinnosta, mutta itselle tärkeää. Lisäksi, jos vaikka miettii joskus PT:n hyödyntämistä treeniohjelman muokkaamiseen, niin aika paljon helpompaa, kun on treenit ja rasitustaso tallessa. Mulle kellon tuottamalle datalle on tosin enemmän hyötyä juoksussa (jota tulee harrastettua aktiivisesti läpi vuoden) kuin pyöräilyssä (joka enemmän kausiluontoista ja enemmän hauskanpitoa, jossa tulee treeni ohessa).
    JohnnyBuzz muokkasi tätä : 17.05.2020 at 21.07

Samanlaisia aiheita

1. Polar Vantage
    By Pudeman in forum Varusteet
    Vastaukset: 1270
    Viimeinen viesti: 07.09.2021, 09.13
  2. Polar V800
    By kauris in forum Varusteet
    Vastaukset: 1581
    Viimeinen viesti: 25.05.2021, 11.56
  3. Polar vantage v vai garmin 5s?
    By Meimi in forum Varusteet