Alkujaan tämän lähetti
El-Carpaso
Onko noissa jyrkissä satulakulmissa ajatuksena, että toimii kiivetessä ja alamäessä vedetään dropperi alas? Tasamaalla sit puhtaasti putkelta? Varmaan toimiva konsepti mäkiä sahatessa kyllä.
Mietin vaan, että mulla läskipyörä on lähinnä semmoinen lähinnä tasamaan möyrintäpyörä, jolloin satulassa tulee vietettyä aika paljon aikaa. Ei toimisi liika jyrkällä kulmalla kun olisi kaikki paino jatkuvasti käsillä. Etenkin pitkällä reachillä.
Kyllä minä saan penkistä aikalailla vastaavan ajoasennon moderneissa geometriossa, kuin vanhoissa. Vanhassa jää putkelta ajoasento lyhyeksi ellei pidennä penkistä ajettavaa asentoa liikaa stemmiä pidentämällä ja sama toistuu tuolla Rockynkaltaisella geolla.
Toki jyrkkä satula kulmaiseen saa halutessaan lyhenmmän penkistä ajoasenno halutessaan satulaa siirtämällä, mutta silti on putkelta tarpeeksi tilaa.
Käsille kevyt asento voi olla myös lyhyt penkistä oleva ohjaamo tai sitten pidempi se ei ole niin yksiselitteistä. Toki tuo sitten vaikuttaa pyörän ajettavuuteenkin monella tapaa ja riippuu mitä hakee, mutta itse en enään osta yhtään vanhan liiton geometrialla olevaa, kun olen uudempiin tottunut. Läskillä joutuu talvisin aina painimaan, kun ei saa yhtä mieleistä ajoasentoa vanhasta geosta johtuen, kun en saa penkkiä tarpeeksi eteen Joko se on penkistä liian pitkä ja sopiva putkelta tai sitten penkistä sopiva ja putkelta liian lyhyt.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
Kirjanmerkit