VelobeElectrobikeHuntteriGiant
Sivu 4 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 121

Aihe: Korjausteline?

Mulla on keula kiinni pyörässä ja käännän koko pyörää telineessä keulaa huoltaessa. Pärjää yhdellä telineellä eikä tarvi irrotella keulaa suotta.

https://m.motonet.fi/fi/tuote/381064...-korjausteline

Onko kokemuksia ? Riittää varmaan pieneen kotipuuhasteluun hyvin ?

https://www.puuilo.fi/mag-pro-tools-...-korjausteline

Itsellä on tuo. On ajanut asiansa painavan sähköfatbiken kanssakin. Saa pieneen tilaan varastointia varten kun ei käytä. Motonetin telinettä ei taida saada?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti

On ollut pari vuotta käytössä tuollainen. Ajanut hyvin asiansa ja on tarpeeksi tukeva. Pysty tolppa irtoaa jalasta ilman työkaluja, että saa varastointia varten hieman pienempään tilaan...jos tarvetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Mulla on keula kiinni pyörässä ja käännän koko pyörää telineessä keulaa huoltaessa. Pärjää yhdellä telineellä eikä tarvi irrotella keulaa suotta.
    No eipä tullu edes mieleen.
    Kiitos loistavasta ideasta!

Eikös tuosta ollut aiemmilla sivuillakin puhetta, kaiketi väri vain vaihtunut hieman... osa tykännyt, mun mielestä melko kehno tuote sellaisenaan kaupasta myytynä. Kouraa ei ole lukittu oikein mitenkään putkeen, joten koura pääsee pyörimään pyörän painosta; kouran pehmusteet irtosivat parin käyttökerran jälkeen; teline lähtee korkeutta säätäessä helposti jalustalta ilmaan...

Satunnaiseen käyttöön (muutama kerta vuoteen?) olisi ehkä ok, jos vain on tilaa säilyttää telinettä eikä tarvetta pitää pyörää tietyssä asennossa. Jalusta vie melko paljon tilaa telineestä irrotettunakin, kun putket ovat melko pitkät.

Bilteman teline on ollut hintaansa nähden hyvä. 15kg täysjousto pysyy tukevasti telineesä ja teline pystyssä. Aino miinus on, että keulahuollossa ei pyörää oikein pysty pyörittelemään ympäri. Koura pyörii kyllä ympäri, mutta painon kanssa pyöritellessä sen muoviset lukitus "hampaat" pyöristyy varmasti aika nopeasti.

Menee vielä näppärästi kasaankin...

https://www.biltema.fi/polkupyorat/p...ine-2000042485

Mulla on tämä. Ei se mikään ihmeellinen ole, mutta on sen kanssa vaihteiden säädöt, ketjujen putsailut ja öljyämiset, ketjujen vaihdot, pyörän pesut, pulttien kiristelyt ym. pikkujutut onnistuneet, oikeastaan kaikki sellainen mihin olen telinettä kaivannut. Enemmän voimaa ja vääntöä vaativia hommia olen tehnyt ilman telinettä, kuten polkimien ja kampien irrottelut ja keskiöremontit, joita ei kovin usein tarvitse edes tehdä. Pääasiassa maantiepyörä ollut telineessä kiinni mutta joten kuten painava sähköpyöräkin on siinä pysynyt, joskin teline ei enää silloin ole kovin tasapainoinen.

Mulla on tuo värkki ollut kesät talvet pihalla ilman että olen mitenkään sitä suojannut tai varjellut edes talvella, ja on kestänyt sellaisenkin kaltoinkohtelun. Leukojen pehmikepalat tosiaan irtoavat helposti, mutta nyt kun mietin niin ovat viimeisimmän paikoilleen laittamisen jälkeen olleet varmaan vuoden tai pari ihan nätisti kiinni enää irtoilematta. Ei todellakaan mikään huippulaatuinen kampe, tuskin mikään näistä muutaman kympin telineistä on. Mutta asiansa ajaa tämäkin ja ajokauden aikana on aina monet kerrat käytössä.

Nyt jos olisin telineostoksilla, ehkä ostaisin jonkun jämerämmän, esim. Park Toolin telineen, mutta kun tuo entinen halpiskin välttää niin olkoon se sitten käytössä.

Mitäs raati olis mieltä tällaisesta:

https://www.aliexpress.com/item/3287...40361699%22%7D

Saksasta toimitettuna 110€. Ainakin videon ja kuvien perusteella ei välttämättä ihan rimpula?

Korjausteline on ikuinen. Miksi tuossa pitää säästää ja ostaa biltsistä tai alibabasta?

Tai siis laadukas on ikuinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Korjausteline on ikuinen. Miksi tuossa pitää säästää ja ostaa biltsistä tai alibabasta?

Tai siis laadukas on ikuinen.
    Koska se Bilteman teline on mulla ollu ainakin jo kai 10 vuotta. Ja eilen sai iskarihuollonkin tehtyä (painavaan)sähköpyörään kun vaan pyöritteli fillaria telineessä. Ei tarvinnu ottaa keulaa irti.
    Miksi siis maksaa enempää?

^^ Kaikkihan nuo on kiinassa tehtyjä, samaa tavaraa myydään eri tuotemerkeillä eri verkkokaupoissa. Olen huomannut, että ihan hyvää (hintaan ja tavoitetasoon nähden) tavaraa saa kyllä Alista, kunhan vaan tutustuu huolella ja tietää mitä on ostamassa. Tarkoitus oli pyytää kommentteja tuon kyseisen telineen toteutustapaan sellaisilta, joilla on erilaisista kokemuksia. Itselläni kun ei ole minkäänlaisia ellei lasketa koukku katossa ja remmi -viritystä sellaiseksi.

Hammastuksesta plussaa, muuten taitaa olla jotain kovempaa muovilaatua nuo mustat liitospalat?

Mitenköhän se takuu toimii tuolta tilatessa?

Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla

Esim. Parktoolin PCS-10 verrattuna nuo on paljon muovisempia. Siinä voi pyöritellä 25 kiloista sähköpyörääkin ihan miten haluaa. Varaosien saatavuus on myös yksi asia, josta kannattaa maksaa muutama roponen..

Mulla Prisman alle 50€ telineestä hajosi yksi jalka vuoden käytön jälkeen, yhden jalan liitos murtui. Muuten toimi hyvin tuon vuoden ajan. Taisi tulla klassinen halpa ja hyvä case, eli ostetaan nyt sitten se hyvä kun halpa on jo kokeiltu.

Tuota noin eikö tuo Bilteman myymä korjausteline ole todella hyvä hintaansa nähden. Mitä olen noita nähnyt niin hyvältä tuo vaikuttaa ja on tukeva rakenteinen.

Jaa tarkistin Bilteman sivuilta ja näyttää siltä että malli on muuttunut, ei ole enää sama mitä aikaisemmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SBIAN Katso viesti
    Tuota noin eikö tuo Bilteman myymä korjausteline ole todella hyvä hintaansa nähden. Mitä olen noita nähnyt niin hyvältä tuo vaikuttaa ja on tukeva rakenteinen.

Jaa tarkistin Bilteman sivuilta ja näyttää siltä että malli on muuttunut, ei ole enää sama mitä aikaisemmin.
    Linkin malli on tukeva teline. Olen ollut siihen ihan tyytyväinen. Ainoa miinus on, että pyörän kiinni ollessa sen 360 pyörittely ei onnistu. Tuossa kourassa on hahlot millä se lukittuu, niin ne todennäköisesti kuluvat nopeasti, jos sitä pyörittelee kuorman kanssa.

Suunnitelmissa on päivittää Prismasta vuosia sitten ostettu muutaman kympin Jupiter fillarin korjausteline parempaan ja varsinkin tukevampaan. Park Tool PCS-10.3 Deluxe Home korjausteline | Motonet Oy olisi varmaankin hyvä, mutta hinta on noin 250€. Onko tuo sen arvoinen ja olisiko kyseisestä telineestä foorumilla käytännön kokemusta? Onko jollain heittää vinkkiä jostain toisesta hyvästä, mutta halvemmasta ja tukevasta telineestä hintaluokassa 100 - 150€? Mikä vaan olisi kyllä varmaan parempi kuin nykyinen Jupiter. Kantavuus saisi olla vähintään ~30kg jotta kestää sähköpyörän.

Itsellä tuo Parkin perusteline työkalutarjottimella ollut toistakymmentä vuotta enkä hetkeäkään katunut että silloin sijoitti hieman kalliimpaan. Suosittelen!
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Mua vähän epäilyttää, että Parkin kymppikään pitäisi kovin hyvin 30kg pyörää paikallaan. Noi pikalinkkukiristimet kumminkin vähän semmosia, että luistavat, kun vääntöä on johonkin suuntaan. Itellä vissiin vanhempi 10.2. ja ihan hyvä se on tavalllisten pyörien kanssa kyl.

No samaa meinasin kirjoittaa. Ei näytä kovinkaan tukevalta painavan pyörän kanssa. Itse katselisin keskiön alta nostavia malleja. Tuollaisessa juurikin mondarkeri on kiinni ja ei kyllä notku eikä heilu.

Parkin kymppi on hyvä luomuille. Kyllä se painavan pyörän kanssa jo vähän notkuu. Varmaan just tollainen keskiön alta nostava on painavalle sähköpyörälle hyvä. Tommoseen perinteiseen raskaan pyörän laittaminenkin on oma lajinsa.

Paaton, itsellä toiminut, sitä sanoinkin, muttei ole kokemuksia painavista pyöristä. Tuollaisen vanhan DH jyrän painon kylläkin joskus notkumatta kestänyt mutta nuo sähköiset alkaa olla niin massiivisia että ratakiskoista voisi rakentaa telineen.

Ps. Parkin perustelineen painoraja 36kg...

Meikäläisen sähköpyörä painaa noin 25kg. Joten sen puolesta Park Toolin teline pitäisi kestää. Googlasin kuitenkin sanoilla bike "repair stand heavy duty" Tässä yksi minkä kantavuudeksi luvataan tuplat, eli 50kg Shop S 4000-E Workstand up to 50 kg with Tool Tray now | ROSE Bikes. Rosen nimellä myytäviä tuotteita olen jonkin verran ostanut ja tähän mennessä niissä on ollut hyvä hinta/laatusuhde. Nyt olemassa oleva Prisman Jupiter rimpula menee joka tapauksessa vaihtoon. Viikonloppuna vaihdoin sähkikseen keulan alemman laakerin ja oli siinä ja siinä pysyikö hökötys pystyssä.

^ Tuo Rosen teline kyllä vaikuttaa tukevalta ja hinnaltaan Parkin kanssa kilpailukykyinen ja työkalutarjotinkin sisältyy hintaan.

Bilteman teline ollut käytössä 25kg fillarin kanssa, ihan ok ja riittävän tukeva.
    Kylätason pyöräilijä

Sähköfillari 26kg, teline Parktool PCS10.2, toimii!
    On ollut ahkerassa käytössä nyt reilut 4v.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Zykkel Katso viesti
    Meikäläisen sähköpyörä painaa noin 25kg. Joten sen puolesta Park Toolin teline pitäisi kestää. Googlasin kuitenkin sanoilla bike "repair stand heavy duty" Tässä yksi minkä kantavuudeksi luvataan tuplat, eli 50kg Shop S 4000-E Workstand up to 50 kg with Tool Tray now | ROSE Bikes. Rosen nimellä myytäviä tuotteita olen jonkin verran ostanut ja tähän mennessä niissä on ollut hyvä hinta/laatusuhde. Nyt olemassa oleva Prisman Jupiter rimpula menee joka tapauksessa vaihtoon. Viikonloppuna vaihdoin sähkikseen keulan alemman laakerin ja oli siinä ja siinä pysyikö hökötys pystyssä.
    Pihinä miehenä en sitten Park Toolia enkä Rosea ostanut. Ostin Saksan Amazonista tämän: CXWXC Bicycle Mounting Stand, E-bike Repair Stand for Maintenance of Workplaces, Bicycle Mounting Stand up to 36 kg, Height Adjustable, Foldable and 360° Rotatable for MTB, Road Bike, E-Bike : Amazon.de: Sports & Outdoors Hinta oli joulukuussa 71,27 €. Kun ostin samalla 3x paketin Philips OneBlade 360 teriä, niin sain rahdit suomeen 0€. Tuo vaakavarressa oleva lukittava hammastus on oleellisen tärkeä. Sitä ei epävakaassa Jupiterissa ollut. Kävin vielä hakemassa leukojen väliin 15cm tätä kumia Laahuskumi 130mm 1m | Puuilo hintaan 1,20€. Olen telinettä kumilla noin 5 kertaa käyttänyt ja on ainakin huomattavasti parempi kuin edellinen Jupiter. Kun ei ole Park Toolista kokemusta niin en osaa siihen verrata.

Näyttää asialliselta telineeltä ja hinta kohdallaan.
    Kylätason pyöräilijä

Ja toi tangonpitoteline on varasti näppärä

Samanlaisia aiheita

1. Polkupyörän korjausteline
    By JPN77 in forum Varusteet
    Vastaukset: 378
    Viimeinen viesti: 10.05.2022, 23.12
  2. TEE-SE-ITSE-korjausteline
    By SiSaLa in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 26.04.2015, 01.27

Kirjanmerkit