ElectrobikePirkanPyöräilyGiantVelobe
Sivu 3 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 121

Aihe: Korjausteline?

Minusta tuntuu että samalta tehtaalta tulevat kaikki nuo Tokmannin, puuilon, ja prisman Jupiterin telineet. Hieman eri värisiä osia tai eri mallisia kiinnikkeitä.

Mitä näitä on tullut luettua niin halvat telineet näyttävät joutavan korkeintaan ehkä sellaiseen "pari kertaa vuodessa" käyttöön ja siihenkin varauksella. Oma pari vuotta sitten ostamani Motonetin teline on ihan samaa roskasarjaa muiden halppiksien kanssa. Olisikohan puolisen vuotta tai vuoden kestänyt, niin alkoi jo leuka pyöriä pystysuunnassa ympäri eli pyörää ei voi enää asettaa täysin varmasti tiettyyn asentoon esim. ketjujen puhdistamiseen ketjupesurilla. Samoin pehmustepalikat leuasta irtosivat jo toisella käyttökerralla, sentään ne saa laitettua vielä takaisinkin paikalleen. Maksimi 20 kg painoraja tuntuu ylimitoitetulta, tuntuu että teline kestää lähinnä kevyiden käppyräsarvisten pyörien painon, jos aikoo yhtään ylemmäs pyörää nostaa...

Lisäksi pystyputkea ei taida saada mitenkään lukituksi alaosaan. Putki lähtee helposti nousemaan irti, kun pyörää yrittää nostaa ylemmäs. Ison koon takia alajalkaa on hankala säilyttää osin purettunakaan missään, joten pienissä tiloissa säilytyskin on hankalaa. Sentään työkaluteline tuli mukana, mikä on tietysti aika halpa lohtu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Huomasin muuten että mun teline ei sama kuin prisman sivujen tuotekuvassa. Mulla ei punaista työkalutasoa vaan musta, eikä sinisiä kiristysnuppeja vaan hopeiset pikalinkut.
    Joo näitä samankaltaisia telineitä saa n. 50€ hintaan muutamasta paikasta:
    https://www.tokmanni.fi/polkupyoran-...-6419860565941
    https://www.puuilo.fi/mag-pro-tools-...-korjausteline
    https://www.prisma.fi/fi/prisma/jupi...eline-4-jalkaa
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...lygizRP0qgrpkg
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/3810...-korjausteline

Motonetin malli eroaa eniten noista muista.

Otetaan huomioon se, että jos pari kertaa vuodessa nostaa luomupyörän tuollaisen 50 € telineen nokkaan eikä toimi ronskisti huoltoa tehdessään, niin ihan hyvin välttää ellei ole maanantaikappale. Ainakin oma Jupiter oli ihan hyvä.

Sitten jos vähän väliä pitää pyöriä nostella rassattavaksi tai kyseessä on raskas sähköpyörä, Parktool ja vastaavat lienevät parempia. Parktool 9.2 toimii mainiosti sähköpyöräni kanssa.

Puuilon malli näyttää tismalleen samalta kuin ostamani jupiter. Verkkiksen tuskin sama kun arvosteluissa porukka kehuu suu vaahdossa.

Toi mun pyörä oli 8.9kg ja hampaat irvessä kiristin, silti ei pysynyt pyörä paikoillaan kun pyöritti kampia.

Joo, toisaalta mun Blackburn on ostettu -92 ja maksoi muistaakseni silloin 300 FIM. Pidin kalliina, mutta a) valikoima oli silloin aika suppea ja b) halusin tukevan. No, nyt kolmekymmentä vuotta myöhemmin voin todeta, että eipä tuo nyt sitten kai niin kallis ollutkaan. Toimii edelleen kuin uutena, mikään osa ei ole irronnut tai löystynyt.

Minulla on tuo motonetin malli ja olen ollut tyytyväinen siihen.Tuntuu riittävän jämäkältä, ensiviikolla selviää miten kantaa sähköpyörää kun sellainen tulee vaimolle. Pop niitti varmistuksen olen laittanut, ettei leuat pääse pyörähtämään vaakaputkessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti virkpe Katso viesti
    Minulla on tuo motonetin malli ja olen ollut tyytyväinen siihen.Tuntuu riittävän jämäkältä, ensiviikolla selviää miten kantaa sähköpyörää kun sellainen tulee vaimolle. Pop niitti varmistuksen olen laittanut, ettei leuat pääse pyörähtämään vaakaputkessa.
    Ja mielestäni miehellä on hyvä vielä tänä päivänäkin olla sen verran kädentaitoja jäljellä, että pystyy parantelemaan asioita jos ei valmis tuotos miellytä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    Ja mielestäni miehellä on hyvä vielä tänä päivänäkin olla sen verran kädentaitoja jäljellä, että pystyy parantelemaan asioita jos ei valmis tuotos miellytä
    .
    Joo, epäilin ettei saa tarpeeksi kiristettyä niin päätin mitäpä sitä leikkimään, niitillä kiinni niin ei varmasti käänny. Pyörä kun kuitenkin pyrkii kääntymään vinoon kun on satulatolpassa kiinni ja paino piste ei ole keskellä.
    Tuossa maasturissa on hiilikuitu runko, niin ei viitsi vaakaputkesta laittaa roikkumaan.

Joskus se vaan on niin hienoa että nuukaillaan väärässä paikassa... Olen suunnattoman tyytyväinen ettei koskaan ole ollut moinen tilanne ja aina pystynyt hoitamaan hommat hyvillä ja kunnollilla työkaluilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Joskus se vaan on niin hienoa että nuukaillaan väärässä paikassa... Olen suunnattoman tyytyväinen ettei koskaan ole ollut moinen tilanne ja aina pystynyt hoitamaan hommat hyvillä ja kunnollilla työkaluilla.
    Lopettaisit sinäkin nure tuon ainaisen nurinasi, ja ottaisit kerrankin rennosti... Täällä eletään kerran niin suotta sitä aikaa tuhlaamaan kaikenlaiseen tyhjänpäiväisestä valittamiseen. Tää 50 euron riukukeppi ajaa asiansa meillä taviksilla, ostakaa te rikkaat pro-miehet niitä parempia. Vähän kuin toiset pärjää autopuolella vaikka Dusterilla, mutta toisille pitää olla se Mercedes alla jotta pääsee paikasta A paikkaan B kunniallisesti

Joo nyt on kyllä nurella jäänyt levy päälle. Kovin menee tunteisiin halpa korjausteline.

Korkki kiinni ja nukkumaan, aamulla suihkun kautta vaikka pyörälenkille.

^No joo, onneksi riitti liki 20 vuotta sitten rahaa Parkkiin, nykyään vain pankkiin...

Mä päädyin tällaiseen välimalli hintaiseen.
    Tyytyväinen olen ollut. Menee pieneen tilaan joka tärkeää, kun kerrostalossa asun.

https://www.bikester.fi/red-cycling-...tml?cgid=37069

Ja kaveriksi tämä, kun ei mukana tullut.

https://www.bikester.fi/red-cycling-...tml?cgid=37069

^Tuota joskus käyttänyt, ihan toimiva ja tosiaan koottunakin menee pienempään tilaan kuin Park. Itse siinä suhteessa onnellisessa asemassa että on oma huone harrastuksille ja teline on koko ajan auki ja toinen pyörä siinä säilytyksessä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti virkpe Katso viesti
    No niin, nyt on testattu myös miten sähköpyörää kannattelee, ei mitään ongelmaa. Täytyy todeta että tuossa Motonetin mallissa on hinta laatu kohdallaan.

Joo tuo motonetin teline on hintaansa nähden oikein hyvä ja pyörän huollot onnistuu siinä.
    Tosin pyörää kasatessa kaipais pikasäätöä tuolle kiinnikkeen kallistukselle ja suurempaa liikerataa kidalle. Kitaa saa ruuvailla vähän lisää ennen kiristyssä jos ohuesta putkeata ottaa kiinni.
    Mutta tohon rahaan yllättävän tukeva ja jos on vakiopaikka telineelle niin ei tarvitse pikaniputusta telineelle.

Nyt kun on todettu motonetin teline hyväksi, niin voidaankin funtsia siihen kunnollista clamppia. Tällä kärsii tehdä kuiturunkoiseenkin fillariin remonttia pelkäämättä vaakaputken rikkoontumista.

https://silca.cc/products/hirobel-clamp

Keneltäkään tuskin löytyy käyttökokemuksia? Itselläni tuo on ollut liipasimella jo jonkin aikaa. Ihan kamalasti en omien runkojeni puolesta pelkää, mutta eihän tuo rungosta nostava teline ole edes tukeva. Olen aika saletti, että hirobelin kanssa fillari olisi paljon stabiilimpi esimerkiksi keskiön kanssa puuhaillessa.

Gravellissa pystyy kyllä nostamaan satulaputkestakin, mutta aerofillarissa tuokaan ei onnistu.

^Tuo kyllä vaikuttaa varsin toimivalta, itsekin joskus miettinyt kuiturunkoa telineessä, on sen verran ohutta tuo putki että mielellään tolpasta laittaa kiinni. Täytynee harkita kun hintakaan ei kovin paha...

Ai ei vai? Minusta tuo on saakelin kallis. Samaan hintaan saa melkein toisen, keskiön alta nostavan telineen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ai ei vai? Minusta tuo on saakelin kallis. Samaan hintaan saa melkein toisen, keskiön alta nostavan telineen.
    Toisaalta jos on tarve ja varaa maksaa hiilikuiturunkoisesta, niin jo mielenrauhan takia kannattaa jo vähän panostaakin työvälineisiin... Hiilarit kun ei taida kauheasti kestää varomattomia otteita..

Mulla myös Feedbackin teline, jossa on noi sivuttain puristavat leuat. En ole missään vaiheessa pelännyt rungon puolesta. Osan pyöristä saan kiinni satulaputkesta, mutta suurin osa vaakaputkesta. Satulaputkesta kiinnittämällä ei ainakaan saa runkoa rikki. Suurempi ongelma on voimakkaasti kertionmuotoinen vaakaputki, jolloin ei oikein mitenkään saa kunnolla kiinni. Siinä on tietysti sitten vaarana pistemäinen rasitus, joka lienee hiilarille huono juttu.

Paaton, ei ole kallis rikkinäiseen runkoon verrattuna ja mihin muuhun nyt korona-aikana rahaa laittaa? Useissa telineissä leuat muotoiltu niin että oletetaan vaakaputken olevan suht pyöreä mutta nykyään useimmissa moderneissa rungoissa putket kaikkea muuta. Kylläkin jos teline muuten tukeva niin ei tarvi vääntää kiinni apinan raivolla... Satulaputkihan tietenkin idioottivarma ja jos hajoaa niin on vajaa 300:n tolppa kuitenkin edullisempi kuin runko.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mulla myös Feedbackin teline, jossa on noi sivuttain puristavat leuat. En ole missään vaiheessa pelännyt rungon puolesta. Osan pyöristä saan kiinni satulaputkesta, mutta suurin osa vaakaputkesta. Satulaputkesta kiinnittämällä ei ainakaan saa runkoa rikki. Suurempi ongelma on voimakkaasti kertionmuotoinen vaakaputki, jolloin ei oikein mitenkään saa kunnolla kiinni. Siinä on tietysti sitten vaarana pistemäinen rasitus, joka lienee hiilarille huono juttu.
    Mulla on kanssa feedback. Ainakin ninerissa ja bg:ssa on vaakaputki niin ohut ja kartio joka suuntaan, että ei clamppi siihen nätisti asennu. Tai siis asettuu kyllä, mutta edes ketjun voitelua ei tuossa halua tehdä. Pienelläkin väännöllä tulee kuiturunkoon varmasti liikaa painetta.

Joo, onhan se näin. Maastovehkeissä ehkä hieman paksummat seinämät kuin maantievehkeissä, mutta rikki saa toki nuokin...

Tuossa joku revikka: https://road.cc/content/review/18718...on-frame-clamp

Kaikkiin täpärirunkoihin tuo ei kuitenkaan käy.

Putkien ulkomitat kasvaneet ja käytetyt kuitulaadut muuttuneet että päästään ohuempiin seinämävahvuuksiin. Ei suoranaisesti peloita Parkin kanssa mutta tiettyä huolellisuutta mielummin käyttää...

Kaikki perheen 7 fillaria nyt huollettu. Alkoi ketuttamaan senverran lattialla pyörien kääntely, "se perinteinen" tapa ennenkuin huoltotelineitä on edes keksittykään. Että laitoin tilaukseen Parkin PRS-25.sen. Uskomattoman kauan jaksoin vaimon kilpapyöriä ronklata polvet verillä, mistään ergonomiasta ei ollut tietoakaan.

Kuiturunkojen lisäksi myös laadukkaiden alumiinirunkojen seinämävahvuudet ovat niin ohuita, ettei niitä kannata huoltotelineellä puristella. Satulatolpasta ripustaminen on usein turvallista, mutta kaikki isompaa voimaa vaativat toimenpiteet kannattaa tehdä toisenlaista huoltotelinettä käyttäen.

Jollain kokoamisvideolla näkyi mekaanikko käyttävän jotain järeää/halpaa alumiinista satulatolppaa huoltotelineen kanssa. Varsinainen satulatolppa asennettiin pyörään siinä vaiheessa, kun kokoaminen oli muuten tehty.
    Rule #1: Obey The Rules

Täältä vielä ääni tuolle Motonetin vekottimelle sillä varauksella että jos on tarvetta kääntää tuota leukaa niin on kyllä ärsyttävä tuo kierrettävä systeemi. Ite en oo siitä jaksanu välittää kun tuolle ei oo tarvetta kun kaks kertaa vuodessa, eli sillon ku pistän puolison "mummopyörään" nasta/kesärenkaat ja pitää tarrata satulaputkesta. Kaikki omat fillarit (alua ja kuitua, sähköllä ja ilman) sekä lasten pyörät saa vaakaputkesta tuohon kiinni.

Nuo ATK:n mainitsemat pehmustepalikat lähti tosiaan nopeesti luistamaan paikoiltaan mutta liimalla ne on pysyny sen jälkeen kohillaan.

Jos telinettä joutuu siirtämään tai purkamaan käyttökertojen välissä niin siihen ei kyllä sovellu.

Keulan huoltoon tarttis telineen jossa keula kääntyy helposti ja jouheesti.
    Vanha Bilteman teline on fillarille, mainiosti hoitanut hommaansa, 25kg sähkiksenkin kanssa.

Mut pyörähän on tossa kiinni kun keulaa huolletaan, suosituksia siis toiselle telineelle?
    Tai sit Biltema keulalle ja ”ihan oikea” teline fillarille? Muita kuin Park Tool olemassa?

Samanlaisia aiheita

1. Polkupyörän korjausteline
    By JPN77 in forum Varusteet
    Vastaukset: 378
    Viimeinen viesti: 10.05.2022, 23.12
  2. TEE-SE-ITSE-korjausteline
    By SiSaLa in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 26.04.2015, 01.27

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja