GiantVelobePirkanPyöräilyElectrobike
Sivu 2 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 121

Aihe: Korjausteline?

Tuolla alemmalla sinsellä palikalla rungon alaosassa voidaan säätää jalkoja pystystä säilytysasennosta lähes vaaka-asentoon. Tyypillinen säätö ilmeisesti kaikissa muissa paitsi Parkin telineissä.

Jos ei ole ollenkaan rahasta kiinni kaikilla olisi Parkin tasoinen. Mutta kun vaihtoehtona on halpis tai ei ollenkaan telinettä, parempi olisi kai sitten ilman telinettä. Pitääkin viedä Lidlin 30€ teline välittömästi metallinkeräykseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Jos Prisman telineen jalat ei aukea enempää kuin kuvassa, niin tukevuudesta ei kyllä voi tuon kohdalla puhua. 30+ kilon kantavuuskin on silloin aika optimistinen väite.

Itse en ala työkaluissa säästämään, mutta kukin tietysti vastaa omistaan.
    Aukeaa liki vaakatasoon. Kannattaa toki käydä ihan livenä tutustumassa miten joku värkki toimii, niin tein itsekin ennenkuin tohdin tuota ostaa.

Kyse pitkälti siitä että jos tekee jotain niin kyllä välineet täytyy olla kunnossa, kaikkeen harrastukseen häviää mielenkiinto kun huonoilla touhuaa. Ja on tuo sininen väri kyllä ok...
    Kymmeniä rakentaneena osaa arvostaa laatua ja toimivuutta enemmän kuin halpaa hintaa.

Kyse on siitä miten usein telinettä tarvitsee ja miten paksu kukkaro on. Vaihdevaijerin asennus kerran vuodessa onnistuu halpistelineelläkin mutta jos kasaa pyöriä puoliammattimaisesti kaipaa jo parempaa.

Viimeiseen viiteen vuoteen olen kasannut 4 pyörää runkosetistä kokonaan ja sähkiksenkin käytännössä kokonaan uudestaan, kun siinä vaihtui kaikki osat. Lisäksi ostanut sitten vielä yhden pyörän, jota sitäkin on jo tullut ropattua jonkin verran. Niin kyllä sitä on oppinut arvostamaan kunnon telinettä ja rakentelupaikkaa. Johan pelkästään mulla on verstaan vuokra 80 EUR kuussa. Mutta kaikki maksaa. Se mitä maailma on opettanut, on että työkaluissa ei kannata säästää rahaa. Mikään niin v*tuta, kuin se, että homma menee reisille jonkun työkalun vuoksi.

Jos jonkun mielestä neljänkympin teline on omiin tarpeisiin ok, niin eihän se mu(i)lta ole pois. Toisaalta joku on sitä mieltä, että ei pyörään kannata laittaa yli kolmea sataa, vaan silläkin hintaa saa jo hyvän pyörän. Tosin moni täällä saattaa sitten olla eri mieltä.

^Aamen...!

Mikä olisi hyvä huoltoteline kerrostaloon yhteiskäyttöön? Pitäisi olla paitsi tukeva ja painaville sähköpyörillekin soveltuva, niin myös sellainen että rasitukselle alttiit osat eivät heti rikkoudu ja irtoavat osat joudu hukkateille.

Park Tool 9.2 ja 10.2 malleja olen katsellut, olisiko jompikumpi näistä järkevä? Mikä noiden oleellinen ero muuten on?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    Itse hommasin lopulta tuollaisen, kun halvalla sain:
    https://www.prisma.fi/fi/prisma/jupi...eline-4-jalkaa

Hintaansa nähden kelvollinen, jaksaa pidellä 32 kiloista sähköpyörääkin ja helppo laittaa pieneen tilaan käytön jälkeen. Muutamia kertoja käyttänyt ja helpottaahan tuollainen korjausteline pyörän huoltoa huimasti. Katsotaan miten kestää.
    Mitäs olet pitänyt? Harkinnassa itselle kanssa telineeksi tuo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laissez Katso viesti
    Edelleen käytössä, eikä ole hajoillut mikään vaikka pyörä painaa sen 30+ kiloa eli varmaan aika maksimipaino tälle. Ja kunhan on tasainen alusta, niin ei keiku edes tuon painon alla. Iso plussa myös edelleen, että menee pieneen tilaan, sen on tässä huomannut tosi hyväksi ominaisuudeksi.

https://www.puuilo.fi/mag-pro-tools-...-korjausteline

Itsellä on tämä ollut nyt puoli vuotta sähköpyörän huolloissa/korjauksissa. Toistaiseksi ajanut asiansa. Saa pieneen tilaan kun ei käytä. Olen ketjuja öljynnyt ja vaihtanut. Kerran myös ilmannut jarruja.

Miinuksena on tuo "keppi" tai mikä lie millä pitäs saada ohjaustanko pysymään suorassa. Kiristysruuvista meni jo kierteet kun väänsin yli. Pehmeää muovihötöä kun oli.

Kysyisinkin millä olisi kätevin asettaa ohjaustanko pysymään suorassa ettei eturengas kääntyile huollon aikana itsekseen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JarskiAi Katso viesti
    Kysyisinkin millä olisi kätevin asettaa ohjaustanko pysymään suorassa ettei eturengas kääntyile huollon aikana itsekseen?
    "Mustekala" satulatolpan takaa vietynä? Koukut stongassa.

Mutta tuossa tangossa tulee juuri näiden halvempien ongelmat esille: jossain aina säästetty. Mulla on Feedbackin telina ja siihen kuuluva tanko, eikä ole pelkoa että saa kierteet vahingossa hajalle.

Park toolin HBH-2 on aika kätevä. Melko simppeli rakenne, joten vastaava teeseitse-ratkaisu on varmaan mahdollinen.

Parkilta tuli uudempi HBH-3, joten tuota kakkosta saattaa löytyä jostain alesta. Normaalisti parin kympin luokkaa.
    Rule #1: Obey The Rules

Prisman Jupiter-teline on kyllä hyvä. Ainoa motkottamisen aihe 23 kg sähköpyörän kanssa on leuka-akselin kiertyminen, koska läpiputkessa ei ole hampaita tai karhennusta. Kiinnitystä ei saa todella tiukaksi ja pyörä voi lähteä keinumaan.

Laitoin siis Parktoolin 9.2., jonka käytettävyys on hanurista vs. Jupiterin jousileuka, mutta pomminvarma toiminta ja jykevyys lienevät pitkässä juoksussa hyvä juttu.

Itse korostan, että vaakatasossa oleva leukaputki pitää olla hammastuksella tai vähintään karhennuksella kiinnittyvä. Lisäksi painavan pyörän kanssa ei haittaa, että leuka olisi jousitoiminen, jolloin pyörän saa nopeasti kiinni eikä sitä tarvitse kannatella. Parktoolilla joutuu tästä kärsimään.

^just toi sama teline itselläni, mutta ainakin toistaiseksi pysynyt hollilla pyörä vaikka painoa toisinpäin eli 32 kg. Mutta rajoilla mennään, kyllä.

Oliko ParkToolin osat metallia, vai oliko siinäkin muovia käytetty noissa kiinnikkeissä?

Olisiko kiinnitystä mahdollista tiivistää esimerkiksi jollain kumisella tai vaikka erkkarilla jolloin sinne saisi lisää kitkaa ja pyörä ei lähtisi keinumaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ebike-harrastelija Katso viesti
    Edelleen käytössä, eikä ole hajoillut mikään vaikka pyörä painaa sen 30+ kiloa eli varmaan aika maksimipaino tälle. Ja kunhan on tasainen alusta, niin ei keiku edes tuon painon alla. Iso plussa myös edelleen, että menee pieneen tilaan, sen on tässä huomannut tosi hyväksi ominaisuudeksi.
    https://www.tokmanni.fi/polkupyoran-...-6419860565941
    https://www.puuilo.fi/mag-pro-tools-...-korjausteline

Tokmannin ja puuilon teline näyttäisi muuten samalta kuin Prisman, mutta painoa ainakin tietojen mukaan 2kg enemmän 7kg vs 5kg. Olisikohan tuo sitten vähän jykevämpi.

Olisiko kiinnitystä mahdollista tiivistää esimerkiksi jollain kumisella tai vaikka erkkarilla jolloin sinne saisi lisää kitkaa ja pyörä ei lähtisi keinumaan?
    Itse asiassa tuolle Jupiterin telineelle varmaan toimiva ratkaisu laittaa just jotain erkkaria ohut kierros väliin. Kurkkasin juuri omastani, niin nuohan on kummaltakin pinnaltaan ihan sileitä, jopa liukkaita, joten eipä ihme jos pito jossain vaiheessa loppuu ja fillarin asento kääntyy.

Juuri näin, erkka varmasti auttaisi. Itse päädyin Parktooliin, kun tuli edullisesti vastaan, jolloin Jupiter sai kodin luomupyöräilijältä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laissez Katso viesti
    Älä vaan sekaannu, älkääkä kukaan muukaan. Muovinen paska.

Leuan vaakaputken saa kiristettyä kun laittaa kitkaa väliin, mutta pystyputken pyörintää ei saa millään. Ellet poraa reikää pystyputkeen ja laita omaa pulttia läpi, tai teetä shimmiä.

Toki jos haluaa värkkäillä paskan tuotteen kanssa niin osta pois. Itse palautan omani.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Älä vaan sekaannu, älkääkä kukaan muukaan. Muovinen paska.

Leuan vaakaputken saa kiristettyä kun laittaa kitkaa väliin, mutta pystyputken pyörintää ei saa millään. Ellet poraa reikää pystyputkeen ja laita omaa pulttia läpi, tai teetä shimmiä.

Toki jos haluaa värkkäillä paskan tuotteen kanssa niin osta pois. Itse palautan omani.
    Kumma kun mulla ei ole tullut tuo pystyputken liike ongelmaksi, ehkä liian painava pyörä sitten ollut kiinni?

^^Toimii tai ei, leluilla viitsi leikkiä... Pisteet yhä Parkille... Jollakin halpiksella jouduin huollon tekemään ja kyllä tuli ikävä kunnollista...

^ täältä ääni Feedbackille. Myös Blackburnin joskus -90 -luvulla ostettu teline käy ja kukkuu. Sen huono puoli on, ettei korkeutta voi säätää. Hyvä puoli taas kiinteä alaleuka, joten fillari voi painaa vaikka 100 kiloa ja se on silti helppo kiinnittää ja pysyy varmasti. Eikä asennonkaan muuttamisessa tai sen pitämisessä ole mitään ongelmaa, laatupeli kestää ja kestää.

Kyllä. Onhan se selvää, että kun laittaa enemmän rahaa, saa parempaa ja laadukkaampaa. Aina vaan ei taivu. Jos kokee, että omaan käyttöön riittää vähäisempikin, kuten nämä 50e telineet, niin kertoisin kyllä heti jos on aivan susi. Tosiaan nyt toistaiseksi ainakin on tehnyt sen homman mihin on tarkoitettukin. Huollot ja korjaukset on tullut tehtyä. Ja kun paremmasta ei tiedä niin..

Jos se olisi ollut kelvollinen tai edes keskinkertainen teline tuo jupiter niin riittäisi. Mutta ei ole edes sitäkään.

Taas samat vanhat fraasit, hyvää ja halpaa ei saa samassa paketissa...

Jos se olisi ollut kelvollinen tai edes keskinkertainen teline tuo jupiter niin riittäisi. Mutta ei ole edes sitäkään.
    Jep, täähän se - toiset pärjää, toiset ei. Kyllähän mullekin kelpaisi esim. joku ParkToolin PRS-33 mut ehkä sitten myöhemmin.

]

Tässä vielä kuvat. Pystyputkien välillä jäätävä välys. Kaksi sileää liukasta putkea vastakkain. Muovinen kiristyspanta joka ottaa vaan kiinni yläpäästä putkeen. Tässäkin sileä liukas kiristyspinta. Kyllä tää on aika vatipään tekele vai onko mulla maanantaikappale?

]

Tässä vielä kuvat. Pystyputkien välillä jäätävä välys. Kaksi sileää liukasta putkea vastakkain. Muovinen kiristyspanta joka ottaa vaan kiinni yläpäästä putkeen. Tässäkin sileä liukas kiristyspinta. Kyllä tää on aika vatipään tekele vai onko mulla maanantaikappale?
    Täytyi oikein alkaa kaivamaan omaa esille, mutta en jaksanut alkaa purkamaan tuota keskiosan lukitusta kun olisi pitänyt pikalukon lisäksi ruuvata se toinenkin pultti auki... Mut todnäk samansuuntaiselta näyttää. Ainakaan vielä ei ole tullut vastaan, etteikö pitäisi ja jos alkaa luistamaan, niin lisäkitkaa pintaan.

Luulen että jos tästä joku antautuu, se on tuo muovinen L-kappale pysty- ja vaakaputkien välissä...

Huomasin muuten että mun teline ei sama kuin prisman sivujen tuotekuvassa. Mulla ei punaista työkalutasoa vaan musta, eikä sinisiä kiristysnuppeja vaan hopeiset pikalinkut.

Itselläni on kyseisenlainen Neatt:n korjausteline https://www.alltricks.com/F-11929-ou...ygen_workstand ja hyvin olen sillä noiden omien sähköpyörien kanssa tullut toimeen. Mielestäni hyvinkin tukeva, mutta painoa sitten telineellä senkin edestä eli 9kg

Samanlaisia aiheita

1. Polkupyörän korjausteline
    By JPN77 in forum Varusteet
    Vastaukset: 378
    Viimeinen viesti: 10.05.2022, 23.12
  2. TEE-SE-ITSE-korjausteline
    By SiSaLa in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 26.04.2015, 01.27

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja