PartioaittaGarminCanyonBikeshop
Sivu 1 / 9 1 2 3 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 244

Aihe: Tavallisten pyöräilyn harrastajien gg-fillarit

F. Kotlerburg Guest

Tavallisten pyöräilyn harrastajien gg-fillarit

Keskustellaan täällä tavallisten pyöräilijöiden näkökulmasta gravel grindaukseen soveltuvista fillareista. Elitistit, partajengiläiset ja muut hipsterit voivat pysyä tuolla omassa ketjussaan.

Kiekot pitäisi edelleen ostaa graveliin. Näkemyksiä kuituisista vaihtoehdoista?

Minun näkemys on, että kuitukiekot ei ole tavallisen pyöräilijän kalustoon kuuluva tuote.

Afrikassa kiekot ovat usein puuta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Minun näkemys on, että kuitukiekot ei ole tavallisen pyöräilijän kalustoon kuuluva tuote.
    No hetikö alkoi keskustelu siitä mistä saa keskustella

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Kiekot pitäisi edelleen ostaa graveliin. Näkemyksiä kuituisista vaihtoehdoista?
    Mun mielestä taviksille hintaluokka on ~tonni. Olen pohtinut joko Eastonin EC70 AX sekä Huntin tai JRA:n settejä. Brittimedia omakehuu estoitta Huntia ja JRA:ta. Eastonin kiekkosetistä ei taas oikein löydy mitään oikeaa arvostelua, onkohan niistä mihinkään? Niissä puoltaisi sellainen, että voisin hakea lähikaupasta.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Se on sinun näkemys, mutta miten mielestäsi edistit keskustelua?

Nickname Guest
    Vihdoin ketju minulle joka ajaa vanhalla teräsrunko Monarkilla, vanhoilla osilla ja vähillä vaihteilla, eli viimesen päälle peruspyöräilijä ( vai tyhmä joka ei ymmärrä hienoja uusia pyöriä? )
    Tai eihän tuo varsinaiseati ole "gravel" pyörä vaan retkipyörä, vaikka eikös ole melkein se ja sama, gravel on vaan uudelleen brändätty retkipyörä.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mun mielestä taviksille hintaluokka on ~tonni. Olen pohtinut joko Eastonin EC70 AX sekä Huntin tai JRA:n settejä. Brittimedia omakehuu estoitta Huntia ja JRA:ta. Eastonin kiekkosetistä ei taas oikein löydy mitään oikeaa arvostelua, onkohan niistä mihinkään? Niissä puoltaisi sellainen, että voisin hakea lähikaupasta.
    Mun mielestä myös. Huntin settiä olen miettinyt. Punnan kurssi kun korjaisi vähän niin voisi ehkä liipaista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nickname Katso viesti
    ...gravel on vaan uudelleen brändätty retkipyörä.
    Juuri näin, kasarilla mun graveli oli ensin Helkaman Kulkuri 5 ja sitten Kulkuri 6.

Mun mielestä myös. Huntin settiä olen miettinyt. Punnan kurssi kun korjaisi vähän niin voisi ehkä liipaista.
    Nyt kun tilais niin pääsisi toukokuun alkuviikkojen kasaukseen. Ehkä.

Asensin jo maastohiilarikiekot kokeeksi grainderiin ja vakuutuin siinä määrin, että hiilaria on kiekkojen oltava.

Mä en ole elitisti, partajengiläinen enkä muu hipsteri, mutta en kai sitten ole tavallinen pyöräilijäkään, koska olen samaa mieltä kuin Mohkku että liikutaan jo tavallisuuden tuolla puolen kun haetaan kiekkoja joiden hinnalla saisi jo täysin ajokelpoisen "gravel grinding" -fillarin.

PS Olisin voinut vannoa että gravelkäyttöön sopivista kiekoista oli jo oma ketjunsa, mutta enpä löytänyt kuin sen "Uudet kiekot + renkaat levyjarrulliseen cyclocrossiin" ja se taitaa tavallisen pyöräilijän silmissä olla sopimaton tai väärä ja voi tosiaan olla että keskusteluun leveämpien vanteiden ja renkaiden ominaisuuksista ja niiden vertailuun on siksi parempi olla oma, täysin erillinen ketjunsa.

Jos vakavasti puhutaan niin kannattaa kysyä Mcarbonilta tarjousta kiinankuitukiekoista, tarjoavat niihin i9 napoja, itse ostin Asetoneilta DT Swissin 350 -navat joihin kasattiin Mcarbonin kehät. Maksoi kaikkinensa muistaakseni jotakin 800 euroa. Ja painavat on kuin mitkä, mutta sehän sopii topiikkaan

Tässä pari modernia gravel-kiekkoa LB:ltä (muitakin tuolta löytyy, mm. WR38, jotka itsellä). Saa myös i9, DT, Carbon Ti, yms. navoilla, hinta toki pompsahtaa. Hunt tosin myös käyttää Novatechin napoja, jos joku niitä vieroksuu.

Hinta veroineen ja tulleineen jää jonnekin 750-800€ nurkille. Laatu noissa kehissä viimeisen päälle ja asiakaspalvelu on myös palvelualtista.
    Watt is Love

Hyvä, että nyt löytyy yleisen keskustelun ketju gravelointiin! Oman (tulevan) gravelin toivelistan yläpäässä olisi se, että saisi mahtumaan ISP:t. Vaikka sitten 27,5" koossa ja muihin ajeluihin sitten normi 28" kiekot. Hienointa olisi, jos vaikkapa kolmella kiekkoparilla (talvi-, gravel- ja maantiekiekot) pystyisi vähentämään pyörien lukumäärää. Hintarajan määrittäminen "tavallisten pyöräilijöiden" graveleille on turhaa. Kukin tyylinsä ja tarpeidensa mukaan. Romulavan pyöristä lähtien. Harrastepyörien keskihinta on luisunut muutamiin tuhansiin euroihin. Kunhan ei aleta pakkotuputtamaan mitään.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    No, vakavasti, nyt pitäisi aloittajan määritellä tavallinen, tämä aiheuttaa hämmennystä.
    Ei tässä ole kyse rahasta. Miksi aina pitäisi olla kyse rahasta? Heti toisessa lauseessa on määritelty asiaa kelle tämä ketju on tarkoitettu.

Minusta budjetti ei määrittele tätä asiaa vaan yleinen suhtautuminen.

Otsikossa jo on kaksi niin vellovaa käsitettä, "tavallinen pyöräilijä" ja "gravel grinding -fillari", että taidan ottaa popparit esiin. Kaikella todennäköisyydellä tästä tulee fenomenaalinen ketju!

Kannattaa ostaa Canyon tai Planet-X, ehkä garbon sähkö pyörä.

Elitistit, partajengiläiset ja muut hipsterit voivat pysyä tuolla omassa ketjussaan.
    Tässä kohden suosittelen sinulle itsereflekointia pyöräilijänä, mikäli semmoisena itseäsi siis pidät. Tämän jälkeen voisit koittaa määrittää "tavallisen" pyöräilijän.

Mikäli hetken mietittyäsi asiat edelleen *ituttavat niin kannattaa melkein poistaa ne tunnukset tältä foorumilta ja koittaa mahdollisimman ahkerasti olla lukematta tätä.

Tekisi mieli sanoa ilkeästi mutta en aio alentua tasollesi.

Ei tässä ole kyse rahasta. Miksi aina pitäisi olla kyse rahasta? Heti toisessa lauseessa on määritelty asiaa kelle tämä ketju on tarkoitettu.

Minusta budjetti ei määrittele tätä asiaa vaan yleinen suhtautuminen.
    Lapsellista, eihän tässä ole mitään järkeä..

Partasuisilta vegaaneilta pääsy kielletty, heko Heko..

Are there any queers in the theater tonight?
    Get them up against The Wall
    (Against The Wall)
    Now there's one in the spotlight, he don't look right to me
    Get him up against The Wall
    (Against The-)
    And that one looks Jewish and that one's a coon!
    Who let all of this riff-raff into the room?
    There's one smoking a joint and another with spots
    If I had my way, I'd have all of ya shot!

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rosco Katso viesti
    Tässä kohden suosittelen sinulle itsereflekointia pyöräilijänä, mikäli semmoisena itseäsi siis pidät. Tämän jälkeen voisit koittaa määrittää "tavallisen" pyöräilijän.

Mikäli hetken mietittyäsi asiat edelleen *ituttavat niin kannattaa melkein poistaa ne tunnukset tältä foorumilta ja koittaa mahdollisimman ahkerasti olla lukematta tätä.

Tekisi mieli sanoa ilkeästi mutta en aio alentua tasollesi.
    Taisi sattua ytimeen. Teille jotka tunnette selvästi 2mm eron tietyssä rungon mitassa ja vielä pienemmät teräsputken halkaisijassa on edelleen tuo toinen ketju. Ei tarvitse tulla tänne mieltään pahoittamaan.

Ei. Vaan harmittaa ihmiset jotka koittavat asettaa jotain varallisuuteen tai ULKONÄKÖÖN ROFL LOL liittyviä kategorisointeja liittyen yhteiseen harrastukseemme nimeltä pyöräily. Eikö kuituiset kiekot ole muka mielestäsi erikoisuudentavoittelua? Mielestäni sinä olet hipster.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rosco Katso viesti
    Ei. Vaan harmittaa ihmiset jotka koittavat asettaa jotain varallisuuteen tai ULKONÄKÖÖN ROFL LOL liittyviä kategorisointeja liittyen yhteiseen harrastukseemme nimeltä pyöräily. Eikö kuituiset kiekot ole muka mielestäsi erikoisuudentavoittelua? Mielestäni sinä olet hipster.
    Minähän en juuri ole tehnyt niin. Partajengi on termi tietynlaiselle hipsteriporukalle. Ei liity ulkonäköön tai siihen onko jollakin parta. Varallisuuteenhan liittyen tässä nimenomaan ei olla kategorisoimassa yhtään ketään vaan tervetuloa ne alle tonnin gravel-fillarijutut kuin tonnin kiekotkin gravel-fillariin jutut ilman turhaa elitismiä.

Kyllähän tämä gravel on ihan vain markkinoinnin kikka myydä lisää. niille, jotka eivät itse rakentele pyöriään

Äänestä

Kommentoi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Kannattaa ostaa Canyon tai Planet-X, ehkä garbon sähkö pyörä.
    Voisitko yrittää käyttäytyä tai pysyä siellä toisessa ketjussa?

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Tässä pari modernia gravel-kiekkoa LB:ltä (muitakin tuolta löytyy, mm. WR38, jotka itsellä). Saa myös i9, DT, Carbon Ti, yms. navoilla, hinta toki pompsahtaa. Hunt tosin myös käyttää Novatechin napoja, jos joku niitä vieroksuu.

Hinta veroineen ja tulleineen jää jonnekin 750-800€ nurkille. Laatu noissa kehissä viimeisen päälle ja asiakaspalvelu on myös palvelualtista.
    Ihan varteenotettavan näköisiä kiekkoja. Itse jotenkin vierastan korkeita kehiä. Onko tosiaan tarpeen tai mitään hyötyä jostain 45mm kehän korkeudesta gravel-kiekoissa? Luulisi, että sivutuulikin ottaa vaan herkemmin.

Eli ketju jossa jutellaan tmt-hybrideistä? Lähtisin siitä, ettei hiilikuitu kuulu tavallisen kansan gravell pyöriin, ei vaikka se olisi Kiinasta.

Kumpi on "tavallisempaa", 3000€ pyörien-Skoda-Canyon vai 999€ viemäriputkesta hitsattu pikkupajarunko? Ei tuo hintakaan kaikkea määrittele. Siksi typerää määritellä hinnalla. Eikös partahipsterit juuri havittele noita jälkimmäisen tyylisiä?

Toisekseen koko triidin voisi sulkea, se tästä vielä puuttuisi jos gravel/krossari hommista kiinnostuneena joutuu availemaan ja lukemaan kahta eri triidiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Toisekseen koko triidin voisi sulkea, se tästä vielä puuttuisi jos gravel/krossari hommista kiinnostuneena joutuu availemaan ja lukemaan kahta eri triidiä.
    Ei todellakaan pidä sulkea. Se toinen ketju on ainakin minulle täysin käyttökelvoton.

Ihan varteenotettavan näköisiä kiekkoja. Itse jotenkin vierastan korkeita kehiä. Onko tosiaan tarpeen tai mitään hyötyä jostain 45mm kehän korkeudesta gravel-kiekoissa? Luulisi, että sivutuulikin ottaa vaan herkemmin.
    Oon itse kovasti tykännyt 45mm kiina-aerokiekoista, vaikka painavat ovatkin. Erittäin jäykät ja hyvin rullaavat, kovassa (yli 30km/h) vauhdissa pientä "imua" ehkä havaittavissa mutta ei mielestäni mitään mullistavaa. Tuuliherkkyys ei ole ollut itselleni issue pahimmissakaan puhureissa, vaikka kyllähän se sivutuuli enemmän noihin ottaa kuin pienempilaippaisiin maastokiekkoihin. Tämä johtunee siitä, että kova tuuli nyt noin ylipäänsä iskee pyörään/mieheen ja harvemmin pelkästään kiekkoihin. Kaikkein parasta on ehkä se, kun vääntää kyklokrossintyyppistä niin ei tarvitse yhtään miettiä, meneekös tässä nyt kehät kieroon tai tuleeko lommoa vanteeseen. Senkun ajaa vaan. Tämä toki muunlaistenkin kuitukiekkojen ominaisuus.

Ah, ihanan vapautunutta, joten voinkin heti paljastaa miettineeni On-Onen sorapyöriä.

Space chickenissä sanotaan, että runko on vain 1x eikä valmista 2x-mallia ole tarjolla. Free Rangerissa olisi näemmä 2x, vaikka runkohan näyttää ihan samalta. Harmillisesti aiemmin estyneenä tiedustelemaan tästä asiasta Space Chickenin runkosetin hinta nousi satasella, kun en tiennyt, saako siihen etuvaihtajan. Osaisiko joku sanoa saako?

Ei näytä Chikkenissä oleva kiinnityspistettä, Rangerissa on.

Ketä tämän ketjun on tarkoitus palvella? Pitäisi varmaan määritellä ensin tavallinen pyöräilijä, kuka olisi vielä käyräsarvisesta pyörästä kiinnostunut. Sen jälkeen voisi miettiä sitä, minkä tasoinen gravel-pyörä häntä palvelee, tai hänelle riittää. Kaksi ketjua sotkee keskustelua mielestäni ja muutenkin ihmisten kategoroiminen on turhaa.

Jos itse on siinä onnellisessa asemassa, ettei kaipaa pyörältään mitään millimetrien halkomista tai kaikkien osien optimointia itseään miellyttäviksi, niin kannattaa olla onnellinen ja ajelle tyytyväisenä auringonlaskuun. Jotkut vaan kaipaavat varsinkin harrastukseltaan enemmän ja annetaan heidän nauttia myös speksaamisen maailmasta. Lopulta se on paljon mielenkiintoisempaa (tai ainakin monipuolisempaa), kuin perus pyörien vertailu keskenään. Eikä kaikkia viestejä tarvitse lukea, etsii itseään kiinnostaa sisältöä ja nauttii vaikka ulkoilusta loppuajan.

Tähän ketjuun alkaa vaan kertyä samaa asiaa, kuin on tuossa varsinaisessa gravel-pyörä ketjussa, ellei tätä rajata koskemaan jotain rajattua asiaa/joukkoa.

Samanlaisia aiheita

1. Serious -merkkiset fillarit
    By Drifter in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 20.04.2017, 19.50
  2. Kalliit fillarit ja koeajot
    By Tomos in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 34
    Viimeinen viesti: 15.07.2015, 11.35
  3. Sähköavusteiset fillarit..
    By esa in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 35