Näyttää tulokset 1 - 12 / 12

Aihe: Ei tubeless kumit tubelessina?

Ei tubeless kumit tubelessina?

Heps. Mikäs olis täällä asiantuntijoiden kokemus? Vuosi sitten menin ostaan gp 5000:t ei tubelessina. Mustana perjantaina ostin kakkos kiekot mitkä on tubeless valmiit. Nyt pohdin että voisko noi ei tubeless gpt toimia litkujen kanssa tubelessina vai pitäiskö hankkia uudet tubeless gpt? Tietääks joku miten nuo kaks eri mallia käytännössä eroaa?

Ainakin painossa eroa, eli tubeleksissa enemmän. Veikkaan että ovat myös tiukemmat vanteelle.
    Cyclossa on ollut ei tubeles renkaita tubeleksena, mutta en ehkä kokeilisi maanteipyörään.

Jotain maantierenkaita joskus kokeillu ja kyljistä tuli siihen malliin ilmat pihalle että litkukaan ei tiivistänyt. Luovuin kokeilusta ja nyt gp5000tl ollut yhden kesän alla ja kertaakaan en ollut rengastöissä tie varressa, kop kop.

Saattaapi toimia tai sitten pirunmoinen sotku... Hanki vaan sovinnolla tubeless versiot niin ei tarvi välttämättä tehdä kahta kertaa...

Alkaa vähän kyllä näyttää siltä että tuloo kauppareissu tästäkin ennenkuin tubelessia kokeilen. Kiitos kommenteista.

Ei kannata yrittää kikkailla, vaan ajaa mieluummin kumit loppuun sisurien kanssa. Sehän on vain kannustin ajaa paljon, kun tietää, että parannusta on sen jälkeen luvassa sen nopeammin, mitä enemmän ajaa. Kyljistä varmaan tulee läpi, jos ei ole tuota varten tehty rengas.

Toisaaltaan, mitä saavuttaa tuollaisilla kisarenkailla litkutettuina? Itse en ainakaan omissa ole mitään uskottavaa pointtia löytänyt...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Toisaaltaan, mitä saavuttaa tuollaisilla kisarenkailla litkutettuina? Itse en ainakaan omissa ole mitään uskottavaa pointtia löytänyt...
    Se mitä tässä tavoittelen olis vähentää puhkeamisia tai siis tien poskessa paikkailua.

^Tuon tiesin mutta en muita syitä löydä. Viimeisestä rengasrikosta aikaa ja sisurinkin vaihtaa minuuteissa...

Ei tubeless kumit tubelessina?

Viime kesänä testailin huvikseni pistää tubelessiksi GP4KS2 ja GrandSportin ei-tubelessvanteelle. Eli ei-tubelessrenkaat ei-tubelessvanteelle. Onnistui yllättävän hyvin. Ilman litkuja tosin kyljet vuotivat paljon, mutta litkun lisäämisen jälkeen ilmat pysyivät. Heti litkun lisäämisen jälkeen monta tuntia. Päivien päästä renkaista voi sanoa, että piti ilmat sisällä. En uskaltanut koskaan koittaa settiä, koska maantienopeuksissa voi sattua, mutta tulipahan testattua. En siis suosittele kenellekään tekemään näin, mutta periaatteessa homma kyllä onnistuu.
    Kanuuna muokkasi tätä : 25.03.2020 at 10.35

Oon kerran kokeillut tubelessvanteelle (ultegran kiekot) ei tubeless Schwalbe Durano renkaat (taittuvat). Ilman litkuja nostin renkaan paikoilleen ja kyllä se hetken pitikin ilmaa. Litkujen kanssa 6 bar paikkeilla kumi liuku vanteen reunan yli. Jestas mikä mikä pamaus ja litkua joka puolella.

Oon kerran yrittänyt saada myös cyclon ei tubeless kumit pitämään litkujen kanssa. Kahden viikon kokeilu, eikä tiivistynyt. Vaikka pyörittelin vaikka kuinka, niin aina liikkeelle lähtiessä piti pumpata lisää ilmaa et pystyis ees ajaa. Työmatkapyöräilyssä moinen ominaisuus rupee oikeesti jo korpee miestä.

Mun kokemus on, että jos haluu tubelesta ni kannattaa oikeesti ostaa tubeless yhteensopivat kumit. Muuten saattaa olla hermot koetuksella. Itse oon vaan testannut ei tubeless kumeja tubelekseksi, kun on ollut joko hyllyssä tai tullut pyörän mukana. Ostetut kumit on aina tubeless yhteensopivia.

Ainoat ei tubeless renkaat mitkä on itselläni toiminut tubeleksena litkujen kanssa. On ollut reunavaijerilliset nastarenkaat työmatka ajossa cyclossa. Continental Contact Spike ja Schwalbe Marathon Winter on ollut käytössä

Vittoria Voyager Hyperit (ei siis tubeless) oli taannoin tubelessina Hope Tech XC -vanteilla (siis tubeless). Toimi ihan kivasti pari kuukautta kunnes eturengas räjähti vanteelta kesken työmatkan.

oli laitimmainen kerta kun lähen siihen leikkiin

Samanlaisia aiheita

1. Hyvät XC-Kumit?
    By Rää in forum Renkaat
    Vastaukset: 923
    Viimeinen viesti: 19.01.2020, 16.02
  2. Paksummat kumit Pelagoon
    By hjk in forum Renkaat
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 02.09.2019, 16.02
  3. Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 21.04.2017, 20.54