HuntteriBikeshopVerkkokauppaGiantHelkamaGasGas
Sivu 77 / 91 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 67 75 76 77 78 79 87 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.281 - 2.310 / 2720

Aihe: Voe bergele -topic

  1. #2281
    Liittynyt
    02/2022
    Viestit
    237
    Huoli pois, kyllä täällä on niitä koirankin jätöksiä ja edelleen sama vastaus. Ehkäpä ihmiset joilla ei ole oikeita huolia, murehtivat noista.

  2. #2282
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Genesis Katso viesti
    Ehkäpä ihmiset joilla ei ole oikeita huolia, murehtivat noista.
    Tämä on toki hieno argumentti. Esimerkiksi lähipiiristä löytyy henkilö, joka on haudannut miehensä ja ainoan lapsensa, joten sitä voinee käyttää jonkinlaisena huolien baselinena. Kaiken sen alle voi jättää huomiotta, tai se on nillittämistä. Kuten vaikka asuntopalo ilman uhreja, työpaikan menetys, avioero, onnettomuus, jossa menetettiin vain jalat ja kädet tai tuli neliraajahalvaus. Ja niin edelleen.

  3. #2283
    Liittynyt
    02/2022
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tämä on toki hieno argumentti.
    Hienoa että kelpasi.

  4. #2284
    Koirankakka-asiassa voisi harrastaa vähän laskentaa. Googlaamalla löytyi että Suomessa on n. 700 000 koiraa joten 10 000 asukkaan kerrostaloalueella on n. 1300 koiraa. Jos koira vääntää tortut 2 kertaa päivässä niin vuodessa alueelle kertyy 949 000 kakkapökälettä, aikamoinen läjä ja siihen vielä kuset päälle. Ei kiitos tällaista määrää koiranpaskaa mun asuinalueelle, jos saan sanoa mielipiteeni.

  5. #2285
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    10.295
    Selkeästi alkaa olla kevää merkkejä ilmassa keskustelun aiheista päätellen.
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  6. #2286
    Liittynyt
    02/2022
    Viestit
    237
    Onneksi hallituksen tyttöduo ei käynyt Ukrainan reissulla satamassa, olisi menneet ruotsinlaivatkin. Voe bergele.

    Allegro-junat Ukrainaan? Sanna Marin sai pyynnön Ukrainassa - Politiikka - Ilta-Sanomat (is.fi)

    IS:n tietojen mukaan Kamyshin odotti Marinia Kiovan rautatieasemalla autojen saapuessa sinne. Hän esittäytyi ja esitteli hyvin lyhyesti vetoomustaan ja pyysi myös kuvaa. Tilanne oli ohi nopeasti.
    VNK:n aiemmin tiistaina antaman lausunnon mukaan Ukrainan rautatieyhtiön edustajat luovuttivat pääministerille vetoomuksen Allegro-junia koskien ja se toimitettiin asianomaisiin ministeriöihin arvioitavaksi.

  7. #2287
    Noi junathan olisi just hyvä lähettää tuonne tekemään jotain hyödyllistä, nyt seisovat hamaan tulevaisuuteen ratapihalla happanemassa ja tilaa viemässä.
    Puolet omistaa suomen valtio VR:n kautta, ja puolet venäläiset.

    Jos valtiolla on ylimääräisiä laivoja niin antaa palaa vaan!

  8. #2288
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.301
    Voishan VR vaikka lahjoittaa oman osuutensa niistä junista sille venäläisosapuolelle ja kertoa että ne saa hakea Ukrainasta kun ehtii.


    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  9. #2289
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tämä on toki hieno argumentti. Esimerkiksi lähipiiristä löytyy henkilö, joka on haudannut miehensä ja ainoan lapsensa, joten sitä voinee käyttää jonkinlaisena huolien baselinena. Kaiken sen alle voi jättää huomiotta, tai se on nillittämistä. Kuten vaikka asuntopalo ilman uhreja, työpaikan menetys, avioero, onnettomuus, jossa menetettiin vain jalat ja kädet tai tuli neliraajahalvaus. Ja niin edelleen.
    Onpas irvokkaan ala-arvoinen baseline. Löytyy huomattavasti traagisempiakin kohtaloita joissa oltaisiin voitu _toivoa_ että olisi selvitty vain miehen ja lapsen menettämisellä. Helpolla ovat jotkut päässeet.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  10. #2290
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.525
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Genesis Katso viesti
    Kyllä ihan samaa mieltä, ei noiden peurojen papanoitakaan kukaan näytä keräävän tuosta pihalta. Eikä haittaa pätkääkään.
    Ok! Sittenhän minä voin tulla vetämään paskat sun ikkunan alle, kun se ei haittaa sinua sitä paskaakaan. Samaa kamaahan se on.

  11. #2291
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    10.295
    Lintuja on kymmeniä miljoonia ja ne paskoo kaiken terassikalusteista ja autoista aina ulkona kuivattaviin pyykkeihin, mutta yllättävän harva hermostuu niistä...
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

  12. #2292
    Liittynyt
    02/2022
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Ok! Sittenhän minä voin tulla vetämään paskat sun ikkunan alle, kun se ei haittaa sinua sitä paskaakaan. Samaa kamaahan se on.
    Tervetuloa, en tosin tiedä mitä mieltä tuo naapurin vallesmanni on, mutta kyllä maailmaan paskaa mahtuu.

  13. #2293
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.907
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Genesis Katso viesti
    Tervetuloa, en tosin tiedä mitä mieltä tuo naapurin vallesmanni on...
    Nyt heräsi uteliaisuus, mitä väliä hänen mielipiteellään on?


  14. #2294
    Liittynyt
    02/2022
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Nyt heräsi uteliaisuus, mitä väliä hänen mielipiteellään on?
    Aattelin vaan että ihmisen paskominen julkisella paikalla voi olla jonkun säädöksen vastaista.

  15. #2295
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.907
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Genesis Katso viesti
    Aattelin vaan että ihmisen paskominen julkisella paikalla voi olla jonkun säädöksen vastaista.
    Ei kai sentään. Ja sitäpaitsi oma piha oma lupa.


  16. #2296
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Lintuja on kymmeniä miljoonia ja ne paskoo kaiken terassikalusteista ja autoista aina ulkona kuivattaviin pyykkeihin, mutta yllättävän harva hermostuu niistä...
    Aika lailla noita lintuja on pyritty häätämään muistomerkkien päältä ja muualta. Ja eikö se Redin vai minkä katoksen sortuminen jäljitetty puluihin ja niiden jätöksiin?

    Toisaalta jos linnut ei häiritse, niin lienee sitten sama, vaikka pihalla kävisi paskalla kaksisataa koiraa joka päivä?

  17. #2297
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.715

    Voe bergele -topic

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Luumunen Katso viesti
    Koirankakka-asiassa voisi harrastaa vähän laskentaa. Googlaamalla löytyi että Suomessa on n. 700 000 koiraa joten 10 000 asukkaan kerrostaloalueella on n. 1300 koiraa. Jos koira vääntää tortut 2 kertaa päivässä niin vuodessa alueelle kertyy 949 000 kakkapökälettä, aikamoinen läjä ja siihen vielä kuset päälle. Ei kiitos tällaista määrää koiranpaskaa mun asuinalueelle, jos saan sanoa mielipiteeni.
    Olikohan vielä niin, että koiranjätökset menee sekajätteeseen eikä niitä voi hyödyntää bioenergiaksi. Eli biopussit koiranjätöksissä on aika turha juitskales tällä hetkellä? Että jos ne jötkäleet nyt ei jäisikään maahan, niin johonkin menee aika iso määrä hyödyntämätöntä energiaa.

  18. #2298
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.732
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Genesis Katso viesti
    Onneksi hallituksen tyttöduo ei käynyt Ukrainan reissulla satamassa, olisi menneet ruotsinlaivatkin. Voe bergele.
    Hei! Täällä 2020-luku toivottaa tulemaan nykyaikaan!
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  19. #2299
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    ^^Pk-seudulla sekajäte poltetaan.

  20. #2300
    Liittynyt
    02/2022
    Viestit
    237
    ^^Onneksi täällä periferiassa voi elää vielä kultaisessa menneisyydessä, jos ja kun tämä on Suomalaista nykyaikaa.

  21. #2301
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.525
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Genesis Katso viesti
    Aattelin vaan että ihmisen paskominen julkisella paikalla voi olla jonkun säädöksen vastaista.
    Onhan se varmaan samalla tavalla kuin koirankin mutku sinua ei haittaa, niin sun ikkunan alus on oiva vessan paikka!

  22. #2302
    Liittynyt
    02/2022
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Onhan se varmaan samalla tavalla kuin koirankin mutku sinua ei haittaa, niin sun ikkunan alus on oiva vessan paikka!
    No höpöhöpö, taajamissa voi olla suositus kerätä koiran jätökset mikä onkin järkevää, mutta ihmisten jätöstelu taitaa olla ihan rangaistavaa.

  23. #2303
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.907
    Olen jo sekaisin. Asutko taajamassa vai periferiassa ja onko sulla oma piha vai ei? Ja pitääkö sun kysyä naapurilta lupa tehdä pihallasi asioita? Tai lupa sille, että muut tulevat asioimaan?


  24. #2304
    Liittynyt
    02/2022
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Olen jo sekaisin.
    Jo tähän aikaan päivästä?

  25. #2305
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.405
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Genesis Katso viesti
    Onneksi täällä periferiassa voi elää vielä kultaisessa menneisyydessä
    Jos ja kun asut jossain haja-asutustyyppisesti niin onhan se ymmärrettävää, ettei sinua yksittäiset koiranpaskat haittaa. Tuskin edes törmäät niihin.
    Täällä urbaanimmassa paikassa paskat kulkuväylillä vtuttaa. Kaikkein eniten vtutti silloin kun itselläkin oli koira ja sai tehdä merkillisiä manöövereitä paskanvälttelyssä.
    Mutta ehkä tätä on vaikea ymmärtää sieltä käsin?
    Minun on ehkä vaikea käsittää sitä, että joku ei käsitä millaista kulkeminen täällä tiiviimmin asutussa paikassa olisi jos kaikki koiranomistajat jättäisivät paskat jalkakäytäville tai minne vaan. Valistanet minua mistä moinen ymmärtämättömyys kumpuaa.

  26. #2306
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.525
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Minun on ehkä vaikea käsittää sitä, että joku ei käsitä millaista kulkeminen täällä tiiviimmin asutussa paikassa olisi jos kaikki koiranomistajat jättäisivät paskat jalkakäytäville tai minne vaan. Valistanet minua mistä moinen ymmärtämättömyys kumpuaa.
    Helppoohan tuo, ei tartte kuin vain asua paikassa, jossa ei asu muita, niin sellaista ongelmaa ei ole. Ja silloinhan sellaista ongelmaa ei mitenkään voi olla kenelläkään muulla.

  27. #2307
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.240
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Lintuja on kymmeniä miljoonia ja ne paskoo kaiken terassikalusteista ja autoista aina ulkona kuivattaviin pyykkeihin, mutta yllättävän harva hermostuu niistä...
    Joskus historiassa linnun-umm-kakki oli iso business kunnes synteettiset lannoitteet vei voiton: https://fi.wikipedia.org/wiki/Guano

    Waste not, want not.

  28. #2308
    Liittynyt
    02/2022
    Viestit
    237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Helppoohan tuo, ei tartte kuin vain asua paikassa, jossa ei asu muita, niin sellaista ongelmaa ei ole. Ja silloinhan sellaista ongelmaa ei mitenkään voi olla kenelläkään muulla.
    Elämä on täynnä valintoja, ja kyllä nuo kaksi pihalla pääsääntöiseti asuvaa laumanvartijaakin oman osuutensa tekevät. (puhumattakaan noista vartioitavista)

  29. #2309
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    722
    Itse ainakin koe keräämättömät koiranjätökset aivan s**tanan rasittaviksi, koska:

    Kodista (okt-alueella) matkalla päiväkotiin ja kouluun on noin 400m ja samaa tietä kouluun pari sataa metriä lisää. Tämä pätkä on lumien sulamisen jälkeen kuorrutettu paskalla, siis aivan vieri vieressä jätöstä, muut reitit samoiten. Joka kerta kun vien muksun päiväkotiin tai vanhempi kävelee kouluun, niin saa olla kärppänä pesemässä kenkiä ulkona letkulla tai muuten kämppä haisee...no paskalle. Ehkä mun elämä on liian helppoa, kun tämmöisestä jaksan valittaa, mutta kivahan se olisi jos ne oman elukan jätökset jaksaisi kerätä jonkin sortin pussukkaan. Jotenkin ne unohtelijat vaan osaa olla niin ninjoja, sillä en ole (vielä) ketään saanut itse teosta kiinni.

  30. #2310
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    Mettäkylä
    Viestit
    10.295
    Itse olen asunut käytännössä koko elämäni koirataloudessa ja olen samaan mieltä, että koiranpaskaan astuminen on perin ärsyttävää. Metsään polkujen ulkopuolelle (minne meidän rekut pääsääntöisesti tuotoksensa generoivat) jätökset saa jäädä, mutta muiden kulkureiteiltä ne kyllä kerätään pois...

    Vielä kun ihmiset liimaisis niitä koirankakkaroskis - tarroja pönttöjensä kylkeen, niin sitä paskapussia ei tarvis kantaa tuntia kotiin asti...
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

Samanlaisia aiheita

  1. Onko jossain myynti-topic erikseen?
    By Silkki6 in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 25.08.2018, 17.34
  2. Rumin ja huonoin "ajokuntoinen" pyöräsi kuva topic.
    By Irocci in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 06.08.2016, 21.33

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •