https://yle.fi/a/74-20114777
Varas on saattanut sanoa voi perhana, kun varastamansa valvontakamera kuvasi koko matkan varkauspaikalta kotiin saakka ja tallensi sen pilveen.
https://yle.fi/a/74-20114777
Varas on saattanut sanoa voi perhana, kun varastamansa valvontakamera kuvasi koko matkan varkauspaikalta kotiin saakka ja tallensi sen pilveen.
Luin aamulla läppärin näytöltä huomisen uutiset: jännää!
^olin jo menossa katsomaan, mutta sitten hoksasin tilanteen ja peruutin minkkiturkin, jatketun Audin, hiusten värjäyksen siniseksi ja kultahampaiden laiton.
No prkl, Perjantai -ohjelma sitten lopetetaan.
VB: erehdyin ajamaan pätkän tietä 204 -unohdin että juurikkaan ajo on alkanut.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5...5-c76043abd84b
Tuli vaan mieleeni ettei kuolleita taiteilijoita kannata ostaa tauluja. Ei ne tartte enää rahaa.
www.youtube.com/watch?v=zSPsEn7Mfb8
On nuo koiranomistajat suurelta osin itsekkäitä, pitävät irrallaan pihalla koiria, jotka lähtee juoksijan perään räkyttäen ja lähes nilkassa kiinni. Samoin käy tuolla ulkoilualueen poluilla, kuulemma saa koira olla irti, kun on irtipitoaika. Oma lukunsa ovat nuo, jotka kuljettavat koiraa narun päässä niin, että itse toisella puolen tietä ja koira toisella. Ja noita on ainakin täällä paljon. Kun tekee tässä asuinalueella muutaman kilometrin lenkin, on koiria yli 30 ja mahdoton räkytys ohikulkijoille.
On hyviä koirien ulkoiluttajia ja huonoja. Taajamissa ei ainakaan saa koirat olla irti, ja kiinni pitää olla myös taajamien ulkopuolella 1.3 - 19.8. Miksihän pennut saa olla vapaana, kun ne luultavasti vähiten ymmärtää edes omistajan käskyjä.
https://www.kennelliitto.fi/koiran-o...pitomaaraykset
M-52, Koirien flexit pitäisi ehdottomasti kieltää kaupunkialueella ja kelveillä! Ja mikä ihmeen irtipitoaika?
Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
^^Olen samaa mieltä.
^ Kerran iltavuorosta tullessa ainoastaan säästyin flexiin sotkeutumasta kun hiljensin ja ihmettelin että mikä toope kelvillä seisoskeli käsi suorana...
^Täällä on "aina" ollut minusta oikein mainio (eli sekä viihdyttävä että opettavainen) ketju "Viimeisin kaatumisesi", mutta se on usein jäänyt ei-aktiiviseksi (enkä voi itseänikään kehua siitä että olisin sinne omat kaatumiseni raportoinut aina silloin kun niistä olisi mahdollisesti ollut jotain lukijoita huvittavaa tai ne olisivat voineet muistuttaa jostain pienestä mutta tärkeästä turvallisuustekijästä).
Anyway, yksi tapaus oli kun näin jo etäämpää että kelvin keskellä seisoi vanhempi naishenkilö naama oikealle sen näköisenä että katseli jotain. Tuumasin että ajamalla aivan vasenta laitaa turvaväliä olisi ihan riittävästi (enkä siksi nähnyt kellon soiton tai muun varoituksen aiheuttavan kuin tarpeettoman säikähdyksen tai pahimmassa tapauksessa edestakaisen poukkoilun). Juuri kun olin tulossa kohdalle, rouva - edes päätään kääntämättä - nosti kättään eli nykäisi hihnaa, jonka toisessa päässä oli vasemmalla viheralueella polvenkorkuisen pusikon takana piilossa ollut koira.
Ehdin vain ajatella että jos ajan päin hihnaa, käy huonosti joko rouvalle tai pikku karvaturrille, joten jarrutin niin sanotusti täysiä. Koska olin kuitenkin noudattanut niin sanottua oikeaa tilannenopeutta, pyörä pysähtyi noin kyynärän mitan ennen hihnaa - mutta vaikka reaktionopeuteni muuten olikin ollut kiitettävää luokkaa, se ei ollut riittänyt siihen että olisin irrottanut kengän polkimesta. Seuraus oli siis tyylipuhdas kaatuminen oikealle kyljelle.
Siitä olen edelleen ylpeä etten mitenkään korottanut ääntäni tai vastannut mitenkään kärkevästi, kun rouva sitten kysyi: "Sattuiko pahasti?"
Muista tien poikki viritetyistä flexiansoista olenkin - tähän saakka - selvinnyt kaatumatta, mutta mielipiteeni niistä ja niiden käyttäjistä on kieltämättä entisestään vahvistunut.
PS Voi bergele tätä etelärannikon säätä! Eilisen winter blissin - vaikkei se ehkä kestänytkään kovin monta tuntia - jälkeen tämänpäiväinen ja tällä viikolla luvassa oleva sää tuntuu erityisen ankealta.
^Länsirannikon "talvi" onneksi ohitse, lumet sulaa huomiseen mennessä, seuraavaan kymmeneen päivään ei pakkasta tai lunta! Meikäläinen kiittää!
Kävin äsken juoksemassa ja kyllä saisi kunnon talvi tulla, oli nimittäin melkoinen litsläts-keli. Eli on kyllä talvea ja lunta ikävä. Ei taida luontokaan tykätä tämmöisestä.
Johan tuota juoksis jos jalat kestäis, kateellisena ruikutan.
I väntan på ännu dåligare tidet
Osanottoni Opulukselle.
I väntan på ännu dåligare tidet
Kyllä mä olen tykännyt hiihtoa seurata, mutta eihän tässä perseilyssä enää ole mitään järkeä.
Iivo Niskasella on 110 paria suksia huoltorekassa kilpailua varten.
" Ymmärrän, että homma on maallikon mielestä mennyt varsin järjettömäksi..."
https://yle.fi/a/74-20125321
^Onkohan tuo hiihto välineurheilua?
Eikö kaikki mihin tarvitsee välineen ole välineurheilua?
Eipä tuosta suksiruletista suurta murhetta pitäisi olla taviksille.
Ammattilaisilla kuluu aikaa ja vaivaa noiden suksiparien testaamiseen, ne testeissä hylätyt palautuu tehtaalle vähemmän vaativille asiakkaille myytäviksi ja hyväksytyistä useimmat muutkin parit päätyy kiertoon sitten ennemmin tai myöhemmin.
Junioreille pitäisi toki saada tasavertainen kalusto ja mahdollisimman edullisesti.
Itse ainakin lopetin hiihdon seuraamisen ja hiihtämisen tuon tiedon takia.
No kyllähän siinä ilma saastuu kun joutuu lisäkiloja kuskaamaan pitkin kilpailupaikkoja. Huoltajakin sanoi urheiluruudussa ettei läheskään kaikkia suksia käytetä.
^ Lienee kyse siitä että jos kilpailijalla on X määrä välineitä niin itsellä täytyy olla tuplasti ettei ainakaan sen vuoksi tasoitusta anneta.
Selitys samaa luokkaa tietenkin että formuloita ja rallia tarvitaan että autoja voidaan kehittää joten suksifirmat toimivat samoin. Mutta tuo ongelma kyllä poistuu muutaman kymmenen vuoden kuluttua kun hiihtäminen käy mahdottomaksi muualla kuin putkissa.
Kuinkahan moni menettää rahansa noihin huijarikauppoihin? Pitäisihän tuo hinnoittelu olla selvä viesti huijauksesta. Tuossa yksi esimerkki:
https://www.nbsuomi.shop/products/ne...yoj-p-443.html
Kirjanmerkit