SumekoMPmessutGiantRide
Sivu 18 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18
Näyttää tulokset 511 - 518 / 518

Aihe: Helkama FE11

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti
    Onkos kellään vinkata otsikon pyörään sopivaa tarakkaa?
    Tämä sopii, saatavuus hieman huono tällä hetkellä. UNI SUPER TOURIST FAT | Topeak

Onkos kukaan tähän vaihtanut ohjaamon laakereita? Käykö tämmönen Cane Creekin paketti tähän fillariin vai millä mitoilla pitäisi olla? https://www.bike-discount.de/en/cane...apered-headset

Sain Helkamalta tarkemmat speksit tuosta ohjainlaakerista ”1 1/8" 44/56mm ohjainlaakeri (tapered ohjainputkelle)”, eli tuo aiemman viestini Cane Creekin paketti olis passeli.

Onko muilla ollut ongelmia Helkaman runkoon integroitujen akkujen lukkopesän kanssa?
    Avain kääntyy 90° mutta ei avaa lukkoa.

Mikähän tuota voisi vaivata? Oma veikkaus että lukko-osa on päässyt liikahtamaan suhteessa akkuun jolloin lukon tappi tai mikä siellä sitten onkin, ei pääse liikkumaan.

Mihinkään pultteihin ei pääse käsiksi kun systeemi on ilmeisesti kasattu akun alle, eikä sitä saa nyt pois.

Olisi mukava saada akku talveksi sisään.

Edit. Pyörä on Helkama fe10

Laitetaanpa tänne muistiin että meillä joilla on vanhemmat FE11 Helkamat niin 11-42 takapakan tilalle sopii suoraan 11-46 pakka. Siis jos on takapakan uusiminen edessä niin tällainenkin vaihtoehto on jos ei halua ostaa kaikkia uusia kilkkeitä. Pääsee hieman lähemmäksi nykyaikaa.

Itse asensin sellaisen ja hieman joutui säätämään lisää välystä vaihtajan ja suurimman hammaspyörän välille. Helppo homma ja säätövarat riittivät reilusti.
    Mutta jos on hyvät rattaat valmiiksi niin en tiedä kannattaako, hyöty taitaa olla loppujen lopuksi vähäinen. Ja tietysti joutuu ostamaan uuden pitemmän ketjun.
    Itsellä siis vaihtaja m8000-gs.
    Tuntsa muokkasi tätä : 20.11.2024 at 00.18

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsa Katso viesti
    Laitetaanpa tänne muistiin että meillä joilla on vanhemmat FE11 Helkamat niin 11-42 takapakan tilalle sopii suoraan 11-46 pakka. Siis jos on takapakan uusiminen edessä niin tällainenkin vaihtoehto on jos ei halua ostaa kaikkia uusia kilkkeitä. Pääsee hieman lähemmäksi nykyaikaa.

Itse asensin sellaisen ja hieman joutui säätämään lisää välystä vaihtajan ja suurimman hammaspyörän välille. Helppo homma ja säätövarat riittivät reilusti.
    Mutta jos on hyvät rattaat valmiiksi niin en tiedä kannattaako, hyöty taitaa olla loppujen lopuksi vähäinen. Ja tietysti joutuu ostamaan uuden pitemmän ketjun.
    Itsellä siis vaihtaja m8000-gs.
    Laitoitko kaikki spacerit 11-46 pakasta väliin?
    Minulla CS-M7000 SLX 11-46T pakka ja ketju ohjautuu liikaa runkoon päin eli hyppii eturattaalta pois. Myös pienimmällä takarattaalla laahaa eturattaan suojaan.
    Vaikuttaisi siis, että pakka on liian leveä tms.

Laitoin itse tällaisen SunRacen pakan kun pahimpaan korona-aikaan ei kaikkia pakkoja saanut kun tilasin,
    https://www.bike24.com/p2296736.html
    mutta kyllä mielestäni tuo sinunkin pakkasi on sopiva. Itse asentaessa laitoin molemmat pakat rinnakkain pöydälle
    ja vertasin mittoja kun en ollut varma tuosta SunRacen pakasta. Hyvin täsmäsivät.
    Jos ei muu auta niin joudut vielä ottamaan tuon pakan irti ja vertaamaan vanhaan jos et ole sitä vielä hävittänyt.
    Ja kaikki osat laitoin mitä paketissa oli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsa Katso viesti
    Laitoin itse tällaisen SunRacen pakan kun pahimpaan korona-aikaan ei kaikkia pakkoja saanut kun tilasin,
    https://www.bike24.com/p2296736.html
    mutta kyllä mielestäni tuo sinunkin pakkasi on sopiva. Itse asentaessa laitoin molemmat pakat rinnakkain pöydälle
    ja vertasin mittoja kun en ollut varma tuosta SunRacen pakasta. Hyvin täsmäsivät.
    Jos ei muu auta niin joudut vielä ottamaan tuon pakan irti ja vertaamaan vanhaan jos et ole sitä vielä hävittänyt.
    Ja kaikki osat laitoin mitä paketissa oli.
    Ok, kiitoksia vastauksesta.

Säätelin hieman pakkaa ja lyhensin ketjuja hieman lisää niin nyt on kunnossa.
    Edessä siis 34t ja takana nyt 11-46t. Ketju on nyt lyhennettynä 122 lenkkinen.

Samanlaisia aiheita

1. Helkama Veloman
    By Ceedu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 30.08.2018, 15.35
  2. Helkama CC5
    By whitebeetle in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 15
    Viimeinen viesti: 30.10.2017, 12.21
  3. Helkama Jääkäri
    By Jooseppi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 24
    Viimeinen viesti: 09.10.2016, 21.23
  4. Helkama kulkuri 12
    By lk777 in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 24
    Viimeinen viesti: 27.07.2015, 09.29

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •