Sivu 147 / 152 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 47 97 137 145 146 147 148 149 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.381 - 4.410 / 4533

Aihe: Mites Corona?

^ kuntavaalit ne onkin tosi tärkeet....

Mutta kuuluuko riskiryhmään? Siis toi liikalihavuuden tarkistus onkin varmaan tosi vaikeeta

Toinen kysymyksiä herättänyt riskiryhmä on sairaalloinen lihavuus (painoindeksi yli 40). Miten tällainen asia varmistetaan rokotuspisteellä?

– Henkilöllä voi toki olla lääkärin asettama diagnoosi, jolloin tilanne on yksiselitteinen, mutta tässä uskomme kyllä henkilön omaan sanaankin.

Vai niin..monessakin mielessä, sillä ei se lääkärin sana mikään ehdoton yksiselitteinen laki ole, anteeksi nyt vaan.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Jos haluaa itse testailla Koronaa niin Belgiasta saa näköjään tilattua testikittejä myös Suomeen. Testille tulee hintaa n. 7.5e jos tilaa tuommoisen 25 paketin. Kuulemma ilmainen toimitus ja nopea 3pv. Tilatessa kannattaa huomata kumman tilaa - nenä (Nasal) vai nenänielu (Nasopharyngeal) version. Nenä on helpompi näytteenoton kannalta, näytteen voi ottaa kurkustakin:

https://maxanim.com/panbio-nasopharyngeal-test/

Noita taitaa olla tosin tulossa myytäväksi myös Suomen apteekkeihin lähiaikoina ellei sääntö-Suomi rajoita vai lieneekö jo myynnissä ?
    Now that we all know that Santa Clause is not for real, we can all get back to enjoying Christmas

^ jaha vai niin.

Ihmettelen vaan sitä että viime viikolla oli suunnitelmaa ulkonaliikkumiskielloille yms. erikoisliikkeiden sulkemiselle ja saako sitä marketista ostaa koriste-esineitä - ja nyt sitten ollaankin jo purkamassa rajoituksia ja toukokuussa työmatkaliikenne EU-maiden välillä sallitaan...
    ...ja kova hinku sinne baariin on joillakin, baari avaa ovensa ja siellä on janoisia jo käsi ovenkahvassa, olo on kuin 18-vuotiaalla kun pääsee ekaa kertaa baariin.
    Purkakaa nyt niitä rajoituksia nopeella aikataululla ja käy kuten viime syksynä.
    tempokisu.kuvat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ^ jaha vai niin.

Ihmettelen vaan sitä että viime viikolla oli suunnitelmaa ulkonaliikkumiskielloille yms. erikoisliikkeiden sulkemiselle ja saako sitä marketista ostaa koriste-esineitä - ja nyt sitten ollaankin jo purkamassa rajoituksia ja toukokuussa työmatkaliikenne EU-maiden välillä sallitaan...
    Sama juttu. Kovin on tempoilevaa tämä koronapolitiikka. Ensin me kuoltiin kaikki ja nyt äkkiä vaan baarit auki, koska vappu.

^ Ikäihmisille koronapassit heti käyttöön. Monet yksinäisiä, kärvistelleet s*****na vuoden sisällä tapaamatta juuri ketään.

Kirjastoon, teatteriin, eläkejärjestöjen kerhot ja kokoukset.käyntiin. En usko että kenelläkään tulee paha mieli tai poissuljettu olo jos näin toimittaisiin. Sosialistiset agendat ja sosialistien perverssi tasapäistämisen käsitys edustaa vain kurjuuden maksimointia, taantumusta ja kateutta. Se pitää nyt unohtaa.
    Now that we all know that Santa Clause is not for real, we can all get back to enjoying Christmas

^ jaha vai niin.

...ja kova hinku sinne baariin on joillakin, baari avaa ovensa ja siellä on janoisia jo käsi ovenkahvassa, olo on kuin 18-vuotiaalla kun pääsee ekaa kertaa baariin.
    Purkakaa nyt niitä rajoituksia nopeella aikataululla ja käy kuten viime syksynä.
    Ei siinä kisuilla mitään tempoilua ole edes ollut. Sehän mainittiin monestikin niitä poikkeuslakeja hakiessa että ne olisi otettu käyttöön vain jos nämä nykyiset rajoitukset eivät olisi alkaneet purra.

Tainnut se viinalla läträämiseen puuttuminen jotain auttanut tilanteeseen

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pulmark Katso viesti
    Jos haluaa itse testailla Koronaa niin Belgiasta saa näköjään tilattua testikittejä myös Suomeen. Testille tulee hintaa n. 7.5e jos tilaa tuommoisen 25 paketin. Kuulemma ilmainen toimitus ja nopea 3pv. Tilatessa kannattaa huomata kumman tilaa - nenä (Nasal) vai nenänielu (Nasopharyngeal) version. Nenä on helpompi näytteenoton kannalta, näytteen voi ottaa kurkustakin:

https://maxanim.com/panbio-nasopharyngeal-test/

Noita taitaa olla tosin tulossa myytäväksi myös Suomen apteekkeihin lähiaikoina ellei sääntö-Suomi rajoita vai lieneekö jo myynnissä ?
    Ja tk:ssa voi käydä ilmaiseksi jolloin testin tulos on varmasti oikeanlainen.
    - Ollakko merkillinen vai esimerkillinen -
    - Aivan oikein, olette väärässä -

Kävin toissapäivänä testissä (tulos oli negatiivinen) ja omasta puolesta voin sanoa että jäis itseltä tökkäämättä tikku niin syvälle kuin se upposi, samaten se pyörittäminen vielä siihen lisäksi. Oli tuima sivallus.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zort Katso viesti
    Kävin toissapäivänä testissä (tulos oli negatiivinen) ja omasta puolesta voin sanoa että jäis itseltä tökkäämättä tikku niin syvälle kuin se upposi, samaten se pyörittäminen vielä siihen lisäksi. Oli tuima sivallus.

En oo itse käynyt testissä, mutta kuullut samankaltaisia kokemuksia. Nenänielu-testissä se tikku kai työnnetään oikeasti pitkälle.

Muistan yhden oman kokemuksen vähän vastaavasta tilanteesta eli ruokatorven ja mahalaukun tähystyksestä joka tehty mulle kerran. Vaikka tilanteessa annetaan puudutus niin sen putken survominen nielun läpi ei ole mitään mietoa touhua, iljettävä kokemus. Samoin se tunne kun ruokatorvesta ja mahalaukusta nipistetään pieniä näytekappaleita, vaikka näytteiden otto ei tuota kipua sen kuitenkin tuntee kun nykäistään pieni palanen pois.

Mä jännäsin aikanaan tuota samaa tähystystä mutta ilmeisesti olen jonkin zortin syväkurkku kun en oikeastaan edes huomannut kun letku oli humpsahtanut perille asti. Ja näytepalojen nipsaisut tuntui pikku nyppäyksinä. Ainoa mikä oli inhottavaa oli kun lääkäri teki edestakaista liikettä vetäessä letkua pois. Mutta suuri osa mun tuntemista tähystyksessä käyneistä ovat kokeneet tutkimuksen inhottavaksi. Itse en vastaavasti enää anna poistaa hammaskiveä ultraäänellä, se tuntui pätevältä kidutukselta. Mutta näähän ei liity koronaan joten se siitä.

​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

^ hammaskiven poisto uä-menetelmällä on ihan mainio juttu, kamalaa se terällä rapsuttaminen.
    Koulussa aikoinaan harjoiteltiin poskionteloitten punkteeraukseen liittyvää puuduttamista, samalla tavalla nenän kautta ne puudutustikut.... No ei onnistunu mun puudutus kaverille, eikä kaverin puudutus mulle. Mietin että tämä on semmoinen toimenpide jota a. en halua itelleni tehtävän b. en tee kenellekään ( koska en oppinu tekeen...mutta toisaalta eipä tullut edes tilannetta että olisi pitäny..)

^^ en mä tässä mitään tempoile, ihmettelin vaan että yhtäkkiä hallituksen linjaus muuttui ihan totaalisesti. Vaalit tulossa, eikä Marin ole enää Suomen Suosituin Henkilö niin pakko sitä on ihmisille iloisia uutisia....mä veikkaan että hivenen pitkittyy, tai jos rajoituksia puretaan nopeessa tahdissa tuon "tiekartan" ( ei sitten keksitty parempaa ilmausta asialle..) mukaan, niin käy samoin kuten viime syksynä. Tosin mua ei haittaisi, vallitseva tilanne on oikein hyvä...
    tempokisu.kuvat.fi

Toinen kysymyksiä herättänyt riskiryhmä on sairaalloinen lihavuus (painoindeksi yli 40). Miten tällainen asia varmistetaan rokotuspisteellä?
    Mä luulen, että BMI40+ alkaa jo näkymään jossain kohtaa...

^ Tuo oli siis suora lainaus lehtisivulta, että miten tuo paino-asia varmistetaan....pitää olla lääkärin asettama diagnoosi. Naureskelin itekseni että kyllä kai sen näkee...mutta se pitää siis lääkärin vahvistaa voi elämä sentään ( semminkin kun ihan erikoislääkäritkin tekee vääriä diagnooseja..eikä kaikki laihtuminen ole anoreksiaa...).
    tempokisu.kuvat.fi

^ Tuo oli siis suora lainaus lehtisivulta, että miten tuo paino-asia varmistetaan....pitää olla lääkärin asettama diagnoosi. Naureskelin itekseni että kyllä kai sen näkee...mutta se pitää siis lääkärin vahvistaa voi elämä sentään ( semminkin kun ihan erikoislääkäritkin tekee vääriä diagnooseja..eikä kaikki laihtuminen ole anoreksiaa...).
    Mutta erotatko eron onko jonkun henkilön BMI 39 vai 40,1 ? Siitähän tuossa on kysymys. BMI alle 40 eivät saa vielä rokotetta jos ei ole muita sairauksia joiden perusteella luokitellaan riskiryhmään.

Itse en ainakaan pysty sanomaan kenenkään henkilön ulkoisesta olemuksesta onko BMI 39 vai 41 niin tarkkaa silmää mulla ei lihavuudelle ole varsinkaan jos ihmisillä vielä vaatteet päällä. Eikä kai ihmisten oleteta riisuutuvan alasti BMI arviointia varten rokotuspisteellä. Luulisin että harvalla rokottajallakaan on niin tarkka silmä lihavuudelle ja BMI:lle.

Siis toi BMI:hän otetaan painosta ja pituudesta, eli vaaka ja mittanauha riittää. Sinänsä hauska "mittari" että mm. Jari "Bull" Mentulalla on BMI yli 40. Oommä läskimpiäkin nähnyt

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Siis toi BMI:hän otetaan painosta ja pituudesta, eli vaaka ja mittanauha riittää. Sinänsä hauska "mittari" että mm. Jari "Bull" Mentulalla on BMI yli 40. Oommä läskimpiäkin nähnyt
    Juu ja kiviä taskuun jos jää BMI hitusen alle 40 :-) No ei, kai nuo rokottajat ei ole niin tiukkoja, luotetaan ihmisten omaan sanaan.

Tässä hyvä kirjoitus etätyön palvonnasta. Mutta sitä kaupunki-maaseutu vastakkainasettelua en olisi kaivannut.

"Työntekijöiden mahdollisuudet etätyöhön ovat hyvin erilaiset. Monityöpiste sopii mukavasti sellaiseen kotiin, jossa on erillinen työhuone ja siinä ovi, jonka saa kiinni – ja sellaisesta, jolla on kesämökki, on varmaan tosi kivaa tehdä töitä kesämökillä.
    Mutta entä me muut? Pienissä yksiöissä kyhjöttävät yksineläjät, ahtaasti asuvat pariskunnat ja perheet? Kaikissa asunnoissa ei mahdu huonekaluja rymsteeraamatta edes jumppaamaan, ei näihin näppäriin suorakulmioyksiöihin yksinkertaisesti saa tungettua mitään ergonomista monityöpistettä ilman, että se tekee asunnosta asumiskelvottoman."

https://yle.fi/uutiset/3-11873566
    How can we dance when our earth is turning?
    How do we sleep while our beds are burning?

- Midnight Oil -

Tääkin on taas tätä joko tai tyyppistä vinkunaa. Kaikki on nykypäivänä mustaa tai valkoista.

En kyllä kaupunki-maaseutu vastakkainasettelua tuosta osaa löytää. Kyllähän osalla sakista on kaupungissakin ihan hyvin tilaa työpisteelleen.

Luitko sen loppuun asti?

Mutta erotatko eron onko jonkun henkilön BMI 39 vai 40,1 ? Siitähän tuossa on kysymys. Luulisin että harvalla rokottajallakaan on niin tarkka silmä lihavuudelle ja BMI:lle.
    No en mun BMI on 17, voisihan sekin olla riskitekijä. Kun mullahan on myös se munuaisten vajaatoiminta ja saman käynnin labrojen perusteella myös diabetes ( paastosokeri 7,4) on kyllä vaikeeta hahmottaa ylipäätään minkä kokoinen jos BMI on 40...lasketaan; ei hyvääpäivää mun lyhyisen 160cm pitäisi olla hieman yli 102 kiloinen....epäreiluahan se on jos lihavuudellaan saa jotain etuja kun suurimmaksi osaksi se lihavuus on omaa syytä mutta joo jos BMI on 40 niin siinä on muitakin riskitekijöitä jotka huonontaa elämanlaatua että tsemiä vaan eikä käy yhtään kateeksi.
    Otankohan mä sen rokotteen ollenkaan, en ole yhtään varma ( rokotusajat on niin hankalia, en viitti iltaseiskalta lähteä minnekään..olen jo nukkumaan menossa silloin)

ps. etätyö, en nyt tiedä olisiko se hyvä vai huono juttu, ei mun työssä kuitenkaan onnistu. Pitäisi varmaan jotenkin tehdä samat päivärutiinit ( esim. alkulenkki ja ns. työmatka) samalla tavalla. Etätyöpäivä silloin tällöin on varmaan ihan kiva, mutta pysyvästi - ei käy kateeksi.
    tempokisu.kuvat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Luitko sen loppuun asti?
    Kyllä mua vaan nauratti se "Ja päivystäville kepulaisille tiedoksi...", vaikka ei puoluepolitiikka silleen kiinnosta yhtään.

Juu ja kiviä taskuun jos jää BMI hitusen alle 40 :-) No ei, kai nuo rokottajat ei ole niin tiukkoja, luotetaan ihmisten omaan sanaan.
    Mun tarvii tehdä tunnustus, olen käyttänyt tuota metodia mutta kivet oli sijoitettu muuten kuin taskuun. En jaksanu sitä anoreksian terapoimista, parannuin omaa tahtiani ja siten että itse hoksasin. Siinä siis oli punnitus ensin, mutta sai olla sisävaatteet päällä.

Jaha, Pirkkalassa näyttääkin olevan Pirkanmaan heikoin rokotustilanne. Työikäisten "perusterveiden" ( siis eihän ihminen ole välttämättä perusterve vaikka ei niihin riskiryhmiin kuulu...) rokotusta vasta suunnitellaan jos jossain vaiheessa...
    tempokisu.kuvat.fi

Koronan kieltäminen ei johdakaan immuniteettiin

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/...4-bbd5d9c5a3c8
    No rain - no gain.

^johtihan se, korona tai mikään muukaan tauti ei enää tartu juuri tuohon henkilöön.
    tästä väitteestä ei varmaan voida olla eri mieltä, toki se voi olla hieman mauton
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

Eiköhän tuo ollut lavastus tuon ryhmän mielestä.

Usko on vahvin eikä siihen faktat pure, oli sitten Jeesuksen vettenpäällä kävely tai Illuminatin korona huijaus kyseessä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...ulkona/8117094

miksi ihmeessä ihmiset ei sitä maskia laita rauhassa naamaan jo kotona... ihan turha ulkona sen kanssa alkaa leikkiin

^ niin, ja sitten olet ihmetellyt miksi ihmisillä on maski naamassa kun ajavat autoa? ovat laittaneet sen maskin jo kotona.
    Mä laitan vasta autossa ennen kauppaan tms. menoa, lenkille lähteissä en käytä maskia ja töissä laitan vasta kun työt alkaa eli vielä nyt ei ole maskia, kun juon kaffea.
    tempokisu.kuvat.fi

^^ Koska rillit ja huuru.

Ja nyt on iso tartunta rypäs tullut bussista ja en itte ymmärrä miksi ihmeessä täytyy tämmöiseen aikaan änketä bussiin mikä ittellä ei tulis edes mieleen

bussissa se riemu ratkeaa, bussissa kiire katkeaa..
    nyt ihan todella
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 02.12.2019, 15.06
  2. Mites länsirannikon reitti (Turku-Oulu)?
    By nuubiainen in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 24.05.2016, 20.40

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •