Näyttää tulokset 1 - 10 / 10

Aihe: Camino del Norte from San Sebastian

Camino del Norte from San Sebastian

Ens kesälle olisi suunnitteilla "pyöräpyhiinvaellus" tuolla pohjoisella reitillä Espanjassa. Onko kenelläkään kokemusta reitin soveltuvuudesta, turvallisuudesta, pyöränvuokraajista ja/tai majoituksista ko välillä. Kannattaako myös harkita omien cyclojen ja laukkujen kuskaamista paikalle vs vuokraaminen?

Lähetetty minun XT1635-02 laitteesta Tapatalkilla

Ei omaa kokemusta mutta auttaisiko tämä suunnittelussa (ellei ole tuttu): https://www.pilgrim.es/en/plan-your-way/by-bike/

Espanjaksi löytyy tietoa pilvin pimein mutta tuo tarjoaa infoa toisella kotimaisella.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bici74 Katso viesti
    https://www.pilgrim.es/en/plan-your-way/by-bike/

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    Tuo putiikki taitaa olla pyörävuokraamo. Mielenkiintoiset hinnat. Entä ajaako joku reitin 7 päivään, siis haluaako ajaa nopeasti? Jos lähtöpaikkana olisi lentokenttäkaupunki (Bilbao ?), kai sieltä saa markettipyörän alle kahden sadan. Sen voi reissun jälkeen jättää telineeseen, kun on aika siirtyä nopeampaan kulkuneuvoon. Eli siis hylätä. Olen itsekin katsellut tuota matkaa sillä silmällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Travelkicking Katso viesti
    Tuo putiikki taitaa olla pyörävuokraamo. Mielenkiintoiset hinnat. Entä ajaako joku reitin 7 päivään, siis haluaako ajaa nopeasti? Jos lähtöpaikkana olisi lentokenttäkaupunki (Bilbao ?), kai sieltä saa markettipyörän alle kahden sadan. Sen voi reissun jälkeen jättää telineeseen, kun on aika siirtyä nopeampaan kulkuneuvoon. Eli siis hylätä. Olen itsekin katsellut tuota matkaa sillä silmällä.
    On pikemminkin matkatoimisto joka järjestää noita reissuja...fillarinkin näyttää saavan vuokralle, suolaiseen hintaan toki kuten mainitsit. San Sebastianissa voi käydä Decathlonista hakemassa halpispyörän parilla satkulla ja jättää sen perillä kaniin kaljarahoja vastaan. Decathlonista saa muutakin retkeilyrompetta joten ei Suomesta tarvitse kaikkea roudata mukanaan.

Tuolta sivuilta löytyi valmiiksi pätkitettyjä reittejä sekä tallaajaalle että fillaristille vaikeusasteineen. Sekä listoja paikallisista nähtävyksistä ja majapaikoista per etappi.

En itse lähtisi ohjatulle matkalle vaan menisin omaan tahtiin. Naapuri joka käy tuolla vuosittain viikon-pari kävelemässä suunnittelee reissunsa hyvissä ajoin, majoituksen kanssa saattaa tulla ongelmia jos ei ole varauksia etukäteen. Näin ainakin noissa halpismajoituksissa sesonkiaikaan; hällä tapana mennä juuri silloin. Paljon on soitellut ja sähköposteja lähetellyt viikkotolkulla etukäteen...mutta aina on onnistunut eikä tarvinnut taivasalla goisia. Ja vettähän tuolla sitten tulee, ei kannata turhan optimistinen olla päivämatkojen suhteen.

Joku päivä minäkin tuon matkan vielä taitan, jalkaisin tosin.
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Norten sopivuudesta en osaa sanoa kuin sen mitä olen karttoja, youtube-vidoita ja korkeuskäyriä katsellut. Fillarilla en lähtisi itse tuonne. Tosin vähemmän suosittu, joten albergue -majoitus löytynee helposti. Portugalin reittiä kävelin tuossa joulun seutuvilla ja se kaikin puolin on hyvä fillaroitavaksikin. Lissaboniin vaan filon kanssa ja reitille. Buen Camino!
    www.club15k.com/SR

Miten saisiko oman pyörän takaisin Bilbaoon junassa? Aikaa olisi varattuna 10-14 päivää eli suht rauhallusella tahdilla menoa, ja junalla takaisin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti _ava_ Katso viesti
    Norten sopivuudesta en osaa sanoa kuin sen mitä olen karttoja, youtube-vidoita ja korkeuskäyriä katsellut. Fillarilla en lähtisi itse tuonne. Tosin vähemmän suosittu, joten albergue -majoitus löytynee helposti. Portugalin reittiä kävelin tuossa joulun seutuvilla ja se kaikin puolin on hyvä fillaroitavaksikin. Lissaboniin vaan filon kanssa ja reitille. Buen Camino!
    Ok, kyllä tarkoitus olisi pyöräillä joten maastopyörää pitänee harkita, mieluummin ajas kunnollisella eikä 200e halpiksella. Ei kai tässä kuin suunnittelemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri Väisänen Katso viesti
    Miten saisiko oman pyörän takaisin Bilbaoon junassa? Aikaa olisi varattuna 10-14 päivää eli suht rauhallusella tahdilla menoa, ja junalla takaisin.

Pikajunaan pitää pyörä pakata laatikkoon tai pussiin. Viimesyksynä yritimme barcelonasta junaan pyörien kanssa, ei onnistunut kun ei pusseja/laatikkoa ollut mistään repästä 15min ennen lähtöä. Tieto vaatimuksesta oli vain espanjan kielisellä renfen sivulla. Paikallisjunassa onnistui paeta kaupungin hulinat.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

kai sieltä saa markettipyörän alle kahden sadan. Sen voi reissun jälkeen jättää telineeseen, kun on aika siirtyä nopeampaan kulkuneuvoon. Eli siis hylätä.
    => onko tämä nyt sitä kestävää kuluttamista?
    http://veloviewer.com/athlete/931321/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri Väisänen Katso viesti
    Ok, kyllä tarkoitus olisi pyöräillä joten maastopyörää pitänee harkita, mieluummin ajas kunnollisella eikä 200e halpiksella. Ei kai tässä kuin suunnittelemaan.
    Joo on tuota del Nortea fillaroitukin, kun hieman asiaa vielä tutkin. Maantiepyörällä eikä cyclolla sinne liene mitään asiaa, maastopyörä ehdottomasti. Googettele Camino del Norte ja Youtubestakin löytyy hyviä videoita. Niillä saa hyvän käsityksen reitistä, pinnoista ja korkeuseroista. Gpx-filekin löytyy jostain, nyt en muista mistä. Kävellen tuota etenee jonkun 20-30 km päivässä, fillarilla kenties 50-80 km on passeli päivämatka. Ehtii jotain muutakin tekemään kuin vain fillaroimaan. Tuossa keväällä tulee itse vielä tallusteltua del Madrid. Sitten voi taas fillarointia ajatella

Jos jäi kysyttävää, niin laita yv:tä. Jotain linkkejä on tuolla bookmarkeissani. Ylisesti nämä tuskin ovat niin kiinnostavia. ¡Buon Camino!
    www.club15k.com/SR

Samanlaisia aiheita

1. mikä satula kuin Titec El Norte
    By Kiituri in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 15.03.2016, 07.48

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •