Terve,
Minulle tuli mahdollisuus lunastaa kaverilta Cannondale Caffeine (koko fillari kaikkine osineen) ja sain sen viikoksi pariksi koeajoon, jos vaikka innostuisin taas maastopyöräilystä 15v tauon jälkeen. Pistelin fillarin eilen ajokuntoon ja totesin heti, että keulassa (Lefty Speed) on jotain vikaa. Se ei lukitu eikä "rebounce" säätö vaikuta mihinkään. Keula on alapäästään märkä öljystä. Ottaa kuitenkin ilmaa sisäänsä ja pitää sen. Ajaa tällä ei uskalla, sillä jos satulassa istuessa "sag" on rouheat 50-60% joustomatkasta, taikurilla itsellään elopainoa 112kg syntymäpäiväasussaan.
Luin tämän ketjun; https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...ighlight=Lefty ja tulin suorastaan surulliseksi
Saan kohta naapurin kundilta lainaan tarvittavat työkalut, että saan keulan yläpäästään auki ja voin kurkata sinne sisään. On hyvinkin mahdollista, että keulalla on ajettu lukittuna jotain freeride-unelmaa ja lukitus on yksinkertaisesti psakana, mutta jos edes iskunvaimennus korjaantuisi niin tästä saisi ajokelpoisen pelin (uudelleen)aloittelijalle.
Tässä on vielä sellainen seikka, että koska en ole viiteentoista vuoteen fillarointia harrastanut niin suurimman osan työkaluista olen lahjoittanut nuoremmille ja innokkaammille. Olen myöskin tyystin tippunut kehityksen kelkasta, enkä osaa googlata oikeita osia. Enkä varmaan edes tilata netistä. Viimeksi kun olen fillariin ostanut osia niin mesta oli Urheiluaitta Annankadulla, sitäkään ei taida enää olla.
Lopuksi vielä ranskalaisin viivoin, että mihin odotan vastauksia:
- Onko keula huollettavissa itse vai onko se roskiskamaa?
- Onko keula huollettavissa ammattiliikkeessä, paljonkohan se voisi maksaa? Satasen vai viisi?
- Saako runkoon toisen keulan? Ilmeisesti jotain adaptereita on? Saako tähän jäykkää keulaa? Entäs Cännärin headshockia? Entä jäykkää keulaa?
Edit. työkalujen lainaamisen jälkeen:
Päästin ilmat pihalle keulasta, ulos tuli muutama kuutiosentti paksua öljyä joka positiivista kyllä, oli erittäin puhtaan oloista. Avasin putken yläpäästä ja sisällä vaikuttaisi kaikki olevan OK. Pistin homman läjään ja pumppasin sisään suositellut 160 PSI ilmaa. Nyt keula toimii "perinteisesti", mutta lukitus ja säätö eivät pelaa edelleenkään.
Kirjanmerkit