Näyttää tulokset 1 - 19 / 19

Aihe: Suunto 7

Suunto 7

Kartat voisi kiinnostaa, mutta vaikka akun kesto on android kelloksi hyvä, niin on se silti edelleen surkea.

Ja kun Android alusta niin muutamien päivitysten jälkeen akunkesto ei ole enää tuotakaan.

Kiinnostava kello, mutta akunkesto suurin ongelma. Visuaalisesti kellon näyttö on huomattavasti miellyttävämmän näköinen kuin muissa uudemmissa malleissa. Itsellä 9 käytössä ja sitä ennen Spartan ja tuleehan noista kellon valikoista jne. aika vahva Nokian Symbian -puhelimien vibat. Eikä missään nimessä hyvässä. Aika vanhentuneelta siis näyttää. 7:ssa ollaan jo lähempänä tätä päivää.

Itse kiinnitin siihen huomiota, että BT-anturien tuki on, mutta ei esim. wattikammille...(?). Ei jatkoon... Muutenkin näissä Suunnon vehkeissä on joku ihme ajatuspieru takana, kun ei (ainakaan aiemmin) ole ollut tukea useammalle anturille, kuten vaikka kadenssiantureille tai wattikammille. Joka lenkille, jos vaihtaa pyörää, pitäisi anturit parittaa uudestaan.

Itse olen nyt muutaman kuukauden käytön jälkeen ollut suht. tyytyväinen Fenix 6:een, joten tämä julkaisu ei nyt ostohousuja vielä kaapista kaiva.
    MRe muokkasi tätä : 06.01.2020 at 16.15 Syy: typo...

On se harmi, että kaikki kehittyy blingblingin suuntaan, jossa pinta ratkaisee. Itselleni riittäisi Spartanin tyyli,JOS
    - sykkeen mittaus toimisi kunnolla
    - jos paikannus olisi tarkempi kuin tämä nykyisin jotain sinnepäin, ollaanhan sitä samassa lähiössä”
    - korkeus mittaus olisi 5 metrin tarkkuudella oikein. Tai edes 10 metrin. Nyt tarkkuus on, no olematon
    -ostohetkellä olleet ominaisuudet eivät katoaisi tuotteen elinkaaren aikana (mm. Suosikkipaikat)

+toiminnot riittävät
    +akun kesto riittävä koko päivän vaelluksille.

Tuossa uutuudessa olisi ajatusta, jos virtaa riittäisi 20 tunnin harjoituksiin paikannuksen kanssa ja 15 tuntia reittiopastuksen kanssa. Paljon auttaisi, jos koodi olisi tehty virrankulutus minimoiden.

10-vuotias Polar RCX5 on paljon parempi sykkeen mittauksessa ja tarkempi paikannuksessa.

Alkaako Suunnon tuotteissa näkyä kiinalaisen isännän ääni?
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti
    Alkaako Suunnon tuotteissa näkyä kiinalaisen isännän ääni?
    Ihan mielenkiintoinen pointti kyllä. Tulisiko Suunnosta Huawein älykello... (kaikkihan on Kiinassa keskusvallan ohjauksessa).

---
    Mulle on hiukka epäselvää, että mihin Suunto on nyt menossa. Mikä ryhmä on se, jolle tämä uusi kello ja sovellusalusta on tehty?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ihan mielenkiintoinen pointti kyllä. Tulisiko Suunnosta Huawein älykello... (kaikkihan on Kiinassa keskusvallan ohjauksessa).

---
    Mulle on hiukka epäselvää, että mihin Suunto on nyt menossa. Mikä ryhmä on se, jolle tämä uusi kello ja sovellusalusta on tehty?
    Kuolinkamppailusta selviämisyritys kun Apple ja Garmin vievät markkinoita?

https://www.dcrainmaker.com/2020/01/...d-to-know.html

^Tämä se mullakin tuli mieleen, mutta en arvannut sanoa... sääli sinänsä. Suuntoa tuli käytettyä toistakymmentä vuotta.

DCRainmakerin jutun luettuani tuli lähinnä mieleen, että kyseessä on Suunnon maustama Google-tuote, joka on kallis ja prototyyppiasteella. Omalta osaltani ei jatkoon.
    Kun Suunto Spartan Ultra antautuu tai bugit ottavat hermoon, edessä on todennäköisesti Garminin valikoiman tarkempi tutkiminen.

^Aika lailla näin. Ja enemmän sellainen "elämäntapakello", jossa Suunnon sovellus. Teoriassa voisi ajatella, että Google Storesta tuohon voisi ladata vaikka Garminin sovelluksen ja sitten se olisi Garmin Vivo jotakin...

Epic fail, että harjoitusnäyttöjä ei voi modata. Ei missään tapauksessa jatkoon.

DCRainmakerin video-preview:

Erikoinen valinta tuo, että aktiivisuusdata ei synkkaa Suunto appiin. Tulee vähän fiilis, että on ollut liian kiire saada tuote markkinoille. Luulisi, että tuohon tarkoitukseen on rajapinta olemassa. Visuaalisesti kellon grafiikat on todella paljon miellyttävämmät kuin nykyisen Suunnon oman käyttiksen, joka on ehkä noin vuosikymmenen jäljessä.

Mitä enemmän tuota seiskaa miettii, niin sitä enemmän ihmetyttää että mitä Suunto on tuon kanssa ajatellut. Ja miksi se piti nimetä seiskaksi, jos siihen ei käy BT-anturit eikä se synkkaa Suunto appiin.

Olisivat nimenneet sen kokonaan uudeksi tuoteperheeksi tyyliin "Suunto Vertu" - Elämäntapakello dynaamisille nuorille. Tai jotain.

Treenikelloksi tuosta ei ole.

Antakaa nyt mahdollisuus, eiköhän tuohon tule ominaisuuksien puolesta lisää kaikenlaista. Onhan siinä kuitenkin BT smart liitettävyys, viitaten MRe kommenttiin.
    Suunto tekee samalla tavalla kuin esim Garmin, eli tuo keskeneräisellä softalla laitteita ulos ja tekee sitten pikku hiljaa muutaman parannuksen, kunnes tulee uusi buginen laite markkinoille. Sama kiertokulku jatkuu.
    En nyt sano, että tämä olisi mikään tajunnanräjäyttävä tuote, mutta mahdollisuuden antaisin, tosin akkukestoa on vaikea parantaa edes softalla, koska android.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohje Katso viesti
    Antakaa nyt mahdollisuus, eiköhän tuohon tule ominaisuuksien puolesta lisää kaikenlaista. Onhan siinä kuitenkin BT smart liitettävyys, viitaten MRe kommenttiin.
    Joo, no itse en nyt enää kuulu kohderyhmäänkään, kun hyppäsin pimeälle puolelle.

Tosiaan tuo BT smart hiukka ihmetyttää, kun sitä ei kuitenkaan käytetä. Vai tuleeko Suunnolta sitten uudet sykevyöt ja muut tuota varten?

Jos nyt oikein olen ymmärtänyt, niin kyllä mun suunnon sykevyö, anturit ja puhelinyhteys on toiminut bt smartilla jo vuosikausia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohje Katso viesti
    Jos nyt oikein olen ymmärtänyt, niin kyllä mun suunnon sykevyö, anturit ja puhelinyhteys on toiminut bt smartilla jo vuosikausia.
    Näin minäkin olen luullut.

^Juu, kyllä. Mutta tekevätkö jonkun oman suljetun toteutuksen vai mitä. Tai mitä se tarkoittaa, että seiskassa on BT smart-tuki, mutta ei kuitenkaan voi käyttää sykevyötä tai muita podeja. Mitä sillä tuella tekee?

Todella, todella kummallinen julkistus tai sitten multa on jäänyt jotain lukematta/katsomatta.

DCRainmakerin videon (yllä) mukaan kosketusnäyttö toimii erittäin hyvin ja näyttö on kontrastinen ja kirkas. Eli se on ainakin tehty kunnolla.

Samanlaisia aiheita

1. Suunto App
    By kauris in forum Varusteet
    Vastaukset: 74
    Viimeinen viesti: 08.01.2020, 22.54
  2. Suunto 9: Kuntotesti?
    By Kva66 in forum Varusteet
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 26.09.2019, 20.25
  3. Suunto Spartan
    By T6700 in forum Varusteet
    Vastaukset: 252