Näyttää tulokset 1 - 5 / 5

Aihe: Pike 140 -> 150 vai lyrik jopa 160?

Pike 140 -> 150 vai lyrik jopa 160?

Varmaan moni miettinyt samoja asioita eli olen isohko kaveri ,sen +100kg jolloin keulaa saa pitää aika kovana että sagi yms pysyy järkevissä kantimissa(paineet painon mukaan ja allekkin). Olen suunnitellut joustomatkan pidentämistä jotta saisi hieman smuutinpaa toimintaa keulalta, nyt tuntuu että hakkaa aikalailla käsille.Pyörä Polen Taival kyllä sen kestäisi ,kuitenkaan ei olisi halua kovinkaan vaarantaa mäennousukykyä mikä on kyllä erinomainen tuossa. Pikeen on varattu pidennysosa jolla saisi tuon 140-> 150mm . Toisaalta miettinyt suoraan sitä 160 mm keulaa jota voisi ajaa pienemmillä paineilla ja keula voisi vaihtua esim Lyrikiin.
    Mittaahan a-c on sitten eri jo noilla keuloilla,mutta pikkunen korko ei haittaisi kuitenkaan.. Vähän sekava sepustus mutta saatte varmasti kiinni mitä haen.

En usko että se herkkyys tulee välttämättä keulaa pidentämällä, ellet sitten pidä pienempää painetta ja isompaa sägiä, mut onko se sitten ajon kannalta järkevää? Oletkos kokeillut tokeneita eli volume spacereita ilmapuolelle lisätä? Näillä joustosta saa progressiivisemman, ei pohjaa niin herkästi pienemmällä paineella. Kannattaa myös harkita keulan huoltoa herkkyyden lisäämiseksi, kuulemma aika kuivia noi rokkarit vakiona ja ilmakammiossa taas tarpeettoman paljon vassua. Mutjoo, painava kuski kuten itsekin olen ei varmaan ilmakeuloilla mitään taivaallista herkkyyttä saa. Itellä 160mm yari jäykkäperässä ja olen kyllä tykännyt keulasta, erittäin jämäkkä ja toimiva ollut omiin ajoihin. Suosittelen myös kokeilemaan valmistajan suosittelemia asetuksia, niist hyvä lähteä kokeilemaan.

Tuollaisen tein edelliseen pyörään, keulan pidennys toi mukavuutta mutta samalla muuttunut satulakulma huononsi ajoa ylämäkeen. Täytyy koittaa tuota pientä pidennystä ja huoltoa vaikka aluksi. Olen kuullut tuosta jäykästä öljystä, ennen huoltoa. Pyörää vasta ajettu tosin muutama kymmenen tuntia.

Neuronistani pidensin reconin 130 > 150 mm, on pehmosempi ja parempi nyt isolle pojalle, ylämäki ajo huononi myös kuten sinulla, nyt haluaisi vetää koko ajan takaiskari lukossa ylämäet.

Mutta kun otti saman 20 mm prikkoja stemmin alta pois niin ehkä inan palasi nousukyky lähemmäs alkuperäistä.

Tuntuu olevan kovia noi Rockarin keulat vakiona, mulla 2017 140 RC Charge1 Pike päivitettynä Debonairilla. Notkeammilla öljyillä kaulasta tuli hyvä ja toimii pakkasessakin. Sama tuntus vaivaavan ihan uutta 2019 mallin 140 Charge Revelationia. Liekö noi uudet Ultimatet olis jo kaupasta kunnollisia???

Shimmaushan on varmasti hyvä vaihtoehto, mutta notkeammilla öljyilläkin saa isoa muutosta aikaan. Minä laitoin Redlinen likewateria vaimentimeen. Mulla painoa kamoineen 100kg ja kaikki tokenit saa heittää mettään noista, että olis jotain toivoa saada ajettua jouston kokonaan järkevällä sagilla. Notkeammalla öljyllä sekin on nyt aika lähelle sitä mitä pitää.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Samanlaisia aiheita

1. Jokapaikanhöylä metsään tai jopa kisaan
    By HDsnowblind in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 22.05.2017, 18.02
  2. RS PIKE RCT3 kokemuksia
    By Näpertäjä in forum Jousitus
    Vastaukset: 144
    Viimeinen viesti: 07.03.2016, 01.06
  3. Vastaukset: 20
    Viimeinen viesti: 20.06.2014, 21.16