CanyonHuntteriElectrobikeGiantHelkamaRide
Sivu 9 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7 8 9
Näyttää tulokset 241 - 260 / 260

Aihe: Maxx huraxdax els

^kuulin omaani hakiessa että tehtaalla laitetaan alumiininen vapaaratas, mutta niitä on myös teräksestä.

Kumpi sitten lienee kelvollisempi?

T. Simo

^Vapaaratas vai vapaarattaan runko?

"kuulin", en osaa sanoa kumpi...

Kangaslasta saa varmempaa tietoa.

T. Simo

[IMG][/IMG]Mulla mennyt jo kahdesta vapaarattaasta laakerit palasiksi. Laakereita on 3 ja kahdesta sisemmästä kuulat halki. Alkuperäinen oli alurunkoinen ja seuraava teräsrunkoinen. Vielä tuli takuuseen teräsrunkoinen. Vaihdoin laakerit parempiin ja kasasin toisen hajonneista ja otin käyttöön. Alkuperäisellä ajoin n. 700 km ja seuraavalla vajaan 300 km. Ja mun Hurassa on SunRinglen navat .
    Novus Ordo Mundi

Tuo vapari-ongelma on aika yleinen Sunringlen navoissa. Taitaa porsia kaikki alkuperäiset, takuuseen vaihtavat teräksistä, joka kestää jo ihan erilailla. Mun ensimmäinen Hura tuli Sunringlellä myös, ei ollut onneksi ongelmia. 2vk päästä pitäis uuden saapua. Kädet ristissä et saapuis DT:llä. Nuo siis tilataan Dt-navoilla, mutta saatavuusongelmien vuoksi jouduttu laittaan SR:ää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maukkiss Katso viesti
    Tuo vapari-ongelma on aika yleinen Sunringlen navoissa. Taitaa porsia kaikki alkuperäiset, takuuseen vaihtavat teräksistä, joka kestää jo ihan erilailla. Mun ensimmäinen Hura tuli Sunringlellä myös, ei ollut onneksi ongelmia. 2vk päästä pitäis uuden saapua. Kädet ristissä et saapuis DT:llä. Nuo siis tilataan Dt-navoilla, mutta saatavuusongelmien vuoksi jouduttu laittaan SR:ää.
    Vapaarattaat kyllä kesti mutta laakerit ei kestänyt. Jotkin merkittömät laakerit niissä oli molemmissa. Ja alumiinisella ajoin tuplasti pisempään kuin teräksisellä
    Novus Ordo Mundi

Hei,

Oisko kellään hyvää niksiä akkukotelon avaamiseen.

Nyt se nappi jumittaa ja vivusta kuuluu hiekan rahina.

Ilmeisesti siellä on välissä kuraa...

Ja toinen vinkki vastaanotetaan:

- miten sen jatkossa suojais (jos siis saa auki)?

T. Simo

^Mulla meinas eilen lenkin jälkeen jäädä akkukotelon kansi irrottamatta, kun en saanut painettua lukitusnappia sisään. Sitten tajusin vetää kantta hieman ulospäin ja napin sai painettua sisään ja lukituksen auki. Mulla ei ollut kyse mistään liasta, mutta voisiko tuo auttaa Simon tapauksessa, jos et jo ole saanut luukkua auki...

Lähetetty minun LYA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Hei, juu unohtunut päivittää tänne.

Maahantuojalta sain vinkin naputtaa kevyesti sitä nappia sisäänpäin, jotain isoa tappia käytin, ja sillä sain aukeamaan.

Purin, putsasin ja silikonoin paikat, ja lopuksi gorillateipillä suojasin napin kun luukku oli paikallaan.

T. Simo

Nauraa Muutoksia värityksiin.

Nyt ei enään saakkaan Huraxdax els pyörään vanteita tekstien värisenä, ainoastaan rungon väreissä. Ongeksi sain tilattua vielä ennen muutosta ja pyörä tulossa ennen joulua.

Onko joku täällä laittanut tuota PowUnityn Biketrax paikanninta tähän ep8 koneiseen runkoon? Ei ole oikeen tilaa tuossa muovisen sivusuojan alla ja kun paikannin on vielä niin ranttu, että mihin sen sijoittaa signaalin takia..

Aika monta kuukautta meni, ennenkuin sain uuden nippuun. Vanha runko meni siis särki, olisivat korjanneet, mutta oli jo 5v vanha ja "sain ostaa edullisesti" uuden rungon ja moottorin. Viimeiset osat tilasin itse Saksasta ja nyt pari lenkkiä takana. Iskaria olisi tietysti pitänyt tauon aikana pumppailla, sain kuitenkin hyvät ohjeet Fillariosasta ja nyt koeajolla toimi hyvin eli ilmakannun tiivisteiden rasvausta ja vähän öljyä.
    Akkukotelon nappi minullakin oli tiukka ja tilasin neopreenisuojan https://www.bike-discount.de/en/fahr...erpipe-battery runkoon.

2000km täynnä ja vieläkin hymyilyttää jokainen metri!

T. Simo

Timppa_H, tuo ilmeisesti on se neon vihreä, eikö?
    Tuota väriä itsekin kaavailin kun Hura oli kiikarissa. Kiekkojen oranssikelmu nätisti tuo vihreän kovuuteen lämpöä. Hieno yhdistelmä. Ei olisi tullut itselle mieleen. Nostan hattua.

Nyt on tullut uusi Huraxdax ELS 23, vanhan rinnalle. Hintaa 1500€ enemmän ja painoa uudella 27,35 kg eli 2,6 kg lisää. Ei kyllä minkäänlaista vaihtokuumetta aiheuta. Geossa pieniä muutoksia mm. keulakulmaa loivennettu , mutta mistähän lisä paino on saatu koottua. Jos tuota olisi vahvistettu niin olisi kai kantavuuskin noussut tai sitten on vaan lisätty varmuuskerrointa.
    Novus Ordo Mundi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Timppa_H, tuo ilmeisesti on se neon vihreä, eikö?
    Juu, neon vihreä/night glow, talvikiekot Surly Clown Shoe / Hope jostain 2014 Toikan tekemät Whiteouttiin. 3M heijastinteippiä ja Gorillaa.
    On aika hyvä yhdistelmä hämärään/pimeään

Ei ole kiekkoihin tarvinnut muuta kuin rasvaa joskus lisäillä ja vapaaratas vaihtaa, kerralla hyvin tehty ei tarvi mitn jälkikiristyksiä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vesku61 Katso viesti
    Nyt on tullut uusi Huraxdax ELS 23, vanhan rinnalle. Hintaa 1500€ enemmän ja painoa uudella 27,35 kg eli 2,6 kg lisää. Ei kyllä minkäänlaista vaihtokuumetta aiheuta. Geossa pieniä muutoksia mm. keulakulmaa loivennettu , mutta mistähän lisä paino on saatu koottua. Jos tuota olisi vahvistettu niin olisi kai kantavuuskin noussut tai sitten on vaan lisätty varmuuskerrointa.
    Onko akku suurentunut?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petrisai Katso viesti
    Onko akku suurentunut?
    Eipä ole ja malli nimi on nyt X2 https://www.maxx.de/en/bikes/e-fatbike/huraxdax_els_x2/
    Novus Ordo Mundi

Move&Go kaverilta sain ohjeen suojata EP8 laakereita Boschin rasvalla. Itse laakereitahan ei voi itse rasvata, mutta jotain suojaa tuosta lienee.
    Spiderin renkaan irroitukseen hommasin Katanan työkalun ja sorvautin sen kaverilla sopimaan Huran spideriin. Olisi tuohon oikeakin työkalu, hinta vaan on kova.
    Katanaan sopii vielä pakissa ollut keskiöavain, että sai räikän kiinni. Tätä viritystä voipi lainata hakemalla Lohjalta.
    Muutama kuva

Onko kukaan laittanut Huraansa seisontatukea? Joskus kaipaisin sellaista, mutta olisikohan tuosta lopulta enempi haittaa kuin hyötyä, kertokaa jos on kokemusta.

Lähetetty minun LYA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Samanlaisia aiheita

1. Maxxis Maxx-Ice nastarengas
    By mehukatti in forum Renkaat
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 16.09.2020, 22.14

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja